Prijzen op facebook?

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
Evi
Bead Starter
Berichten:53
Lid geworden op:za 24 sep 2011 22:49
Locatie:Turnhout, België
Prijzen op facebook?

Bericht door Evi » ma 16 apr 2012 20:09

Omdat ik al eventjes juweeltjes maak en ook 'bestellingen' krijg van vriendinnen/familie heb ik een facebookpagina aangemaakt met een deel van men juwelen..
Ik heb ook de prijzen erbij gezet, omdat ik dat makkelijker vond, en ook voor andere mensen, dat ze ineens de prijzen zouden kunnen zien.
Maar mag dit eigenlijk?
Ik hoorde vandaag dat, als je geen zelfstandige bent, geen prijzen erbij mocht zetten omdat je dan een hoge boete zou kunnen krijgen..

Het is niet dat ik echt veel vraag voor mijn juwelen, ik haal gewoon mijn materiaalkosten eruit en ik reken een beetje meer, zodat ik met dat geld weer nieuwe spulletjes kan kopen voor sieraden te maken..

Hopelijk weten jullie een antwoord..

Groetjes!
ॐ Happyness is just around the corner ॐ

Gebruikersavatar
sam
Bead Fanatic
Berichten:1925
Lid geworden op:za 24 sep 2005 18:45
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Prijzen op facebook?

Bericht door sam » di 17 apr 2012 09:01

Wat ik weet over Facebook is dat je geen "personen" pagina mag hebben voor een zakelijk account. Daar moet je een pagina voor aanmaken. Maar boetes vanuit facebook, daar heb ik nog nooit over gehoord hoor!

Gebruikersavatar
Armande
Bead Producer
Berichten:1224
Lid geworden op:wo 19 nov 2003 16:37
Locatie:Hassum
Contacteer:

Re: Prijzen op facebook?

Bericht door Armande » di 17 apr 2012 16:15

Volgens mij doet FB zeker niet aan boetes, maar ze hebben dat inderdaad liever niet. Misschien dat ze erover gaan zeuren dat je het moet aanpassen en dan kunnen ze evt. je account op non-actief zetten of dreigen te zetten.
Maar is het niet handiger om dan gewoon elders te verkopen? Een kleine webshop is zo gebakken en dan kun je daarnaar verwijzen.
Kralen make the world go round!

Gebruikersavatar
evelienzoer
Bead Professional
Berichten:1515
Lid geworden op:zo 10 okt 2010 22:39
Locatie:Oude Pekela
Contacteer:

Re: Prijzen op facebook?

Bericht door evelienzoer » di 17 apr 2012 17:54

Ik weet niet of dit mag, maar om dat te voorkomen heb ik een website aangemaakt via webklik om collega's, familie en vrienden naar te verwijzen. Heel erg makkelijk te maken en leuk om te doen. Ik heb overigens wel foto' s van sieraden op facebook staan om mijn hobby te laten zien, maar niet met prijzen erbij, dan verwijs ik naar mijn site.

Evi
Bead Starter
Berichten:53
Lid geworden op:za 24 sep 2011 22:49
Locatie:Turnhout, België

Re: Prijzen op facebook?

Bericht door Evi » di 17 apr 2012 18:09

Dankjewel voor de reacties!

Wat wordt bedoeld met een 'personen'pagina? Een profiel? Want je kan een profiel maken, een pagina of een groep.. Ik heb een pagina gemaakt, en heb zelf gewoon ook een profiel (zoals zoveel mensen) maar daar staat amper iets op van men hobby, en zeker geen prijzen.. Dat staat allemaal op de 'pagina' .. Ik zal hem ineens eventjes hier zetten: http://www.facebook.com/TanteVi" onclick="window.open(this.href);return false; , kunnen jullie eventjes zien wat ik bedoel..

Vanuit facebook boetes krijgen heb ik ook nog niet gehoord.. Maar ik heb geen kvk-nummer ofzo (t'is gewoon mijn hobby), en ik heb gehoord dat je dan boetes kan krijgen, maar niet perse van facebook zelf..

Een website maken kost meestal geld, of anders staat er eerst een hele site, zoals http://www.mijnwebwinkel.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; en dan pas je 'webnaam'.. mjah ,dat is met fb ook zo wel, maar ik vond dat gewoon makkelijker :p

Groetjes!
ॐ Happyness is just around the corner ॐ

Jewel
Bead Intelligent
Berichten:1462
Lid geworden op:zo 07 aug 2005 11:26
Contacteer:

Re: Prijzen op facebook?

Bericht door Jewel » di 17 apr 2012 18:11

volgens mij kun je op FB gewoon een verkoopsite maken.... met winkelwagentje en al...
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Gebruikersavatar
Majoni
Bead Reader
Berichten:8
Lid geworden op:za 28 apr 2012 18:21
Contacteer:

Re: Prijzen op facebook?

Bericht door Majoni » za 28 apr 2012 21:00

Facebook kan geen boetes uitschrijven want is geen rechterlijke instantie maar een gewoon bedrijf. Zou leuk zijn als dit kon, dan kon elke website je boetes gaan geven en kon je op een dag wel eens een boete in de bus vinden van kralen.com wegens het maken van dt fouten op het forum :lol:

Ze kunnen dus hooguit je account blokkeren.
Wel kan natuurlijk de belastingsdienst meekijken op je facebookpagina en bijhouden wat je verkocht hebt en als dit niet blijkt te kloppen met wat jij op je belastingsbrief invult, je een naheffing + boete geven.

Gesloten