Storende achtergrond

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
CreaBecca
Bead Interested
Berichten:127
Lid geworden op:vr 10 feb 2012 00:56
Locatie:Tilburg
Contacteer:
Storende achtergrond

Bericht door CreaBecca » do 23 feb 2012 21:36

Ik ben bezig met wat van mijn sieraden online te zetten, maar ik vind het moeilijk om een mooie achtergrond te vinden.

Vinden jullie het het mooist om een effen achtergrond te hebben zodat het sieraad er wat meer uitspringt? Of juist niet?

Ik heb nu het volgende gebruikt, maar ik denk dat misschien wat te druk is:

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
AnitaD
Bead Fan
Berichten:368
Lid geworden op:wo 02 dec 2009 22:25

Re: Storende achtergrond

Bericht door AnitaD » do 23 feb 2012 22:30

Persoonlijk vind ik de foto's met een heel lichte (effen of heel rustige) achtergrond en dan een vast 'ornament' (bloem/vaas/schelp/stukje hout ed) wat herkenbaar is voor de maker het mooist. Bij witte stukken kun je dan een andere tint kiezen.

Ik heb wel eens gelezen dat mensen scrapbook-papier gebruiken. Uit eigen ervaring weet ik intussen dat stof toch snel gaat plooien.

ellybudding
Bead Hysteric
Berichten:3136
Lid geworden op:wo 29 okt 2008 14:14
Contacteer:

Re: Storende achtergrond

Bericht door ellybudding » do 23 feb 2012 22:51

ik persoonlijk zou niet voor deze achtergrond kiezen. Ik vind vooral bij oorbellen dat je ze niet moet neerleggen maar moet (op)hangen. Ik gebruik heel vaak een tak uit mijn hazelaar en kies dan een moment uit met helder weer of ik hang ze aan een krans en dan fotograferen.

groetjes
Elly

Krista
Bead Designer
Berichten:779
Lid geworden op:ma 27 sep 2010 14:34
Contacteer:

Re: Storende achtergrond

Bericht door Krista » vr 24 feb 2012 07:41

Kijk eens of je een foto-tentje kan kopen, daarmee filter je storend lichtinval weg op je foto's. En een idee als wat Anita aangaf om een object toe te voegen als een takje/vaas etc. en daar aan je sieraad te hangen, geeft een heel leuk effect!
Een lichte en effen achtergrond houd alle aandacht op je sieraad, geen afleidingen van bewerkte stofjes.
Daglicht is het mooiste licht, flitser is drama ivm reflectie.
Succes!
glass is hot

Gebruikersavatar
Daphne_B
Bead Lover
Berichten:440
Lid geworden op:di 15 feb 2011 09:23
Locatie:Den Haag

Re: Storende achtergrond

Bericht door Daphne_B » vr 24 feb 2012 09:05

Eerlijk gezegd vind ik de achtergrond die je nu gebruikt ook niet zo mooi.
Ikzelf heb zo'n leuk fototentje van de Xenos (cadeautje van Sinterklaas :mrgreen: )en hierbij zitten verschillende achtergronden, maar blijf het toch het allermooiste vinden om met helder/goed weer buiten te fotograferen.
Ik leg mijn sieraden meestal neer op een oud houten bankje.Ikzelf vind het contrast van het wat verweerde hout met de glimmende sieraden altijd wel mooi. Oorbellen moeten inderdaad ergens aan hangen, anders komen ze gewoon niet zo mooi uit :| .

Succes ermee!
Groetjes,
Daphne

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: Storende achtergrond

Bericht door JMHols » vr 24 feb 2012 09:20

Nee, deze achtergrond is storend. Zoals hierboven al geschreven, een effen achtergrond is beter. Of ergens in de natuur Iin gebladerte bijvoorbeeld), dan vind ik de sieraden ook mooi tonen.

Gebruikersavatar
sam
Bead Fanatic
Berichten:1925
Lid geworden op:za 24 sep 2005 18:45
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Storende achtergrond

Bericht door sam » vr 24 feb 2012 10:25

Ik zou persoonlijk ook voor lichter gaan. Voor een tint die lichter is dan je oorbellen, zodat de kleur beter uitkomt.
Lastig he, om er iets moois op te vinden? Ik vind sfeer foto's met leuke achtergronden altijd erg mooi. Probeer vaak wat uit, maar meestal kom ik toch weer op wit uit. Omdat dit de kleuren het beste uit laat komen.
Succes!

Gebruikersavatar
Bianc
Bead Fan
Berichten:394
Lid geworden op:zo 16 okt 2011 20:24
Locatie:Harlingen
Contacteer:

Re: Storende achtergrond

Bericht door Bianc » vr 24 feb 2012 10:52

Gewoon een lichte achtergrond met een vast item wat je in al je foto's zult gaan gebruiken.

Rommelige achtergronden, druk etc. dat gaat toch echt heel storend werken!

Ik heb ook een lichttentje bij de xenos weg en die werkt helemaal prima... het liefst werk ik ook met buitenlicht maar dat is niet altijd mogelijk en dan is de tent prima!!

Gebruikersavatar
marielle23
Bead Lover
Berichten:485
Lid geworden op:wo 30 nov 2011 10:42
Locatie:hardenberg
Contacteer:

Re: Storende achtergrond

Bericht door marielle23 » vr 24 feb 2012 11:01

ffe een vraagje..die lichttentjes bij de xenos zijn die er altijd of maar af en toe?

over deze achtergrond: vind deze idd storend, ik houdt mijn aandacht niet echt bij het sieraad. ik vind ook wit of zwart het mooist en dan met een mooie bloem ofzo idd. succes!
groetjes marielle :flowerysmile:

Gebruikersavatar
EllenM
Bead Interested
Berichten:185
Lid geworden op:zo 07 nov 2004 12:35
Contacteer:

Re: Storende achtergrond

Bericht door EllenM » vr 24 feb 2012 11:19

Ik zou zeker een andere achtergrond gebruiken...ik maakte voorheen vaak de foto's van mijn sieraden op een houten dienblad (beetje verweerd). Dat vind ik er altijd erg mooi uitzien.
Dat is ook heel rustig...

Gebruikersavatar
Bianc
Bead Fan
Berichten:394
Lid geworden op:zo 16 okt 2011 20:24
Locatie:Harlingen
Contacteer:

Re: Storende achtergrond

Bericht door Bianc » vr 24 feb 2012 11:50

Geen idee van de lichttentjes... misschien dat iemand anders het weet!

Een verweerde, houten achtergrond is inderdaad ook erg mooi!

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: Storende achtergrond

Bericht door JMHols » vr 24 feb 2012 18:55

Ik heb een lichttent online gekocht, weet niet meer waar. Volgens mij heb ik gewoon gegoogled op lichttent. Volgens mij was ik zo'n 39,95 kwijt, een lichttent die eruit ziet als een tas, klap je hem open dan heb je de lichttent. Met vier kleuren doek, 2 lampen en een statief. Jammer, ik weet niet meer bij welke webshop ik die heb gekocht.

Maar ik heb ook een keer gezien dat je gemakkelijk zelf een 'lichttent' kunt maken, van een Ikea bak en dan aan beide zijden een bouwlamp neerzetten.

CreaBecca
Bead Interested
Berichten:127
Lid geworden op:vr 10 feb 2012 00:56
Locatie:Tilburg
Contacteer:

Re: Storende achtergrond

Bericht door CreaBecca » za 25 feb 2012 15:24

Heel erg bedankt allemaal!

Een lichttentje gaat er nog even niet komen, ik kijk eerst even wat ik kan met wat ik al heb!

En met jullie ideeën/tips en inspiratie die ik op het internet heb opgedaan heb ik wel iets moois weten te creëren denk ik!

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
EllenM
Bead Interested
Berichten:185
Lid geworden op:zo 07 nov 2004 12:35
Contacteer:

Re: Storende achtergrond

Bericht door EllenM » za 25 feb 2012 15:37

Ik zou dit dan buiten fotograferen ivm het licht...vind de foto wat donker en ik zou de foto uitsnijden zodat alleen de armband te zien is.

Gesloten