promoten van je sieraden

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
Gebruikersavatar
CreaSyl
Bead Interested
Berichten:151
Lid geworden op:ma 03 okt 2011 19:05
Locatie:heerhugowaard
promoten van je sieraden

Bericht door CreaSyl » zo 27 nov 2011 23:08

Hallo allemaal,

Ik zou graag mijn sieraden wat meer willen promoten. Ik vertel het op m´n werk en aan famillie. Die proberen ook wel voor me te promoten. Ook de nl buren van de vakantie hebben nu 2 keer een bestelling bij me gedaan.

Ik zou graag willen weten hoe ik nog meer kan promoten. hoe doen jullie dat?

zou ik een site kunnen openen met wat voor soort kettingen en armbanden ik maak en waar mensen dan gelijk op kunnen reageren, daar iets kunnen kopen.

Ik maak unieke kettingen en armbanden, het is niet zo dat ik kettingen maak en dat mensen het dan kunnen kopen. Ik maak ze op maat.

Als ik een website open, moet ik dan ingeschreven staan bij de kamer van koophandel?

hoop het een beetje duidelijke vraag is en dat iemand me ermee kan helpen.

groetjes,
Sylvia

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: promoten van je sieraden

Bericht door Zina » ma 28 nov 2011 00:15

Ik heb zelf ook een site (nog niet te bezichtigen) en daar heb ik ook een stukje over persoonlijke sieraden maken. Daarnaast heb ik er een portfolio op gezet met alle sieraden die ik gemaakt heb. Ook die van mezelf, cadeau gegeven, in opdracht gemaakt of verkocht zijn. Hierdoor hebben mensen een idee van wat je zoal maakt. Als je dan een duidelijke beschrijving erbij zet van wat je voor opdracht had en wat voor materiaal gebruikt hebt, kom je professioneel over (vind ik)

Je kan bijv. een gratis site maken op mijnwebwinkel.nl Daar zit ik ook bij, ik vind het een hele duidelijke site. Je kan daar tot 50 artikelen gratis plaatsen.

Adverteren kan je doen door visitekaartjes te laten maken en die hier en daar in supermarkten en zo mogenlijk in winkels neer te hangen. adverteren op marktplaats is gratis en makkelijk. Er gaat alleen wel veel tijd in zitten omdat je je advertentie steeds weer omhoog moet zetten. Sommige webwinkels delen linkjes of vragen er een x bedrag voor. Je kan dan een banner op een site zetten waardoor mensen naar jou site kunnen klikken. Mond op mond reclame is ook handig, geef die mensen ook een visitekaartje (goedkoopst is vistaprint) en wat extra om uit te delen.

Maar maak je trouwens echt helemaal geen sieraden gewoon zo? Ik doe het allebei, en daardoor krijg ik juist vaak opdrachten. Dan kan je ook een keer op de markt gaan staan en daardoor weer meer klanten trekken. Dan kunnen de mensen zien wat je maakt. Maar soms kunnen er ook sieraden tussen zitten wat die mensen toevallig zoeken.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! :D
Altijd aan het kralen...

Gesloten