Wel of geen KVK nummer aanvragen?

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
Gebruikersavatar
nienkesieraden
Bead Fanatic
Berichten:1775
Lid geworden op:vr 19 feb 2010 19:23
Locatie:Breda
Contacteer:
Wel of geen KVK nummer aanvragen?

Bericht door nienkesieraden » zo 13 nov 2011 12:27

Ik zit al een tijdje te dubben over het aanvragen van een kvk-nummer.
Vaak wil ik bij een groothandel bestellen, maar heb dan een kvk-nummer nodig. Nu kost dat wel geld, (zo'n 40 per jaar??) maar vind het vaak toch onhandig dat ik geen KVK-nummer heb.
Wie heeft er ervaring mee en wat zijn de voor- en nadelen/
Als ik morgen naar de KVK ga in Breda, kan ik dan gewoon zo'n nummer aan vragen?
En hoe moet dat dan/ Want je kan onder verschillende types ofzo. Om kralen te kopen heb je een bepaalde soort nodig ofzo, heb ik ooit gehoord.
Moet je trouwens al je in- en verkopen bijhouden als je ingeschreven bent bij de KVK of is dat niet verplicht?

Hoop wat info te krijgen,
groetjes nienke.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Wel of geen KVK nummer aanvragen?

Bericht door Sandra » zo 13 nov 2011 12:42

Ik raad je aan even wat topics af te gaan, er is al heel veel informatie hierover uitgewisseld hier. Kort samengevat komen er meer kosten bij kijken dan alleen kvk registratie en is boekhouding zeker verplicht. Je moet oa per kwartaal btw aangifte doen bij de belastingdienst. Je schrijft je dus in bij de kvk als je een bedrijf gaat starten waar heel veel bij komt kijken, het is niet de moeite waard alleen aan te melden speciaal voor het inkopen. Inkopen bij groothandels gaat om hoge minimum hoeveelheden, hoge minimum totaalbedrag en (iig de eerste keren) moet er altijd vooraf betaald worden.

Ik sluit deze topic nu, als je nog specifieke vragen heb kan je het bij 1 van de oude topics kwijt.

Gesloten