ketting op aanvraag

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
Gebruikersavatar
CreaSyl
Bead Interested
Berichten:151
Lid geworden op:ma 03 okt 2011 19:05
Locatie:heerhugowaard
ketting op aanvraag

Bericht door CreaSyl » wo 26 okt 2011 19:00

Ik heb nu 2 bestellingen gehad voor kettingen op maat. Elke keer vind ik het erg lastig om een prijs aan te geven. Verkopen jullie wel eens kettingen en wat vraag je er dan voor??

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: ketting op aanvraag

Bericht door Sandra » wo 26 okt 2011 19:23

De prijs is natuurlijk zeer afhankelijk van wat voor kralen, wat voor techniek, dus hoeveel tijd het heeft gekost, etc etc. De antwoord op je vraag kan dus varieren van paar euro tot honderden euro's. Wat je zou kunnen doen is langs wat 'concurrenten' surfen om te zien hoeveel zij ervoor vragen voor een soortgelijke sieraad. En probeer voor jezelf te bedenken hoeveel je minimaal verdient voor het maken van je eigen ontwerp, plus de kosten. Er was hier ook eens 'n topic van 'wat zou je hiervoor vragen'...Ah gevonden viewtopic.php?f=22&t=35139" onclick="window.open(this.href);return false; . Je kan daar ook kijken voor wat ideetjes (voor zover de foto's van de creaties er nog te zien zijn).

Ciao!Bella Sieraden
Bead Discoverer
Berichten:45
Lid geworden op:wo 09 feb 2011 21:00

Re: ketting op aanvraag

Bericht door Ciao!Bella Sieraden » wo 11 jan 2012 13:16

Beetje late reactie maar ik lees nu je vraag, hopelijk kijk je hier nog :-)

Ik vind dat zelf ook altijd erg moeilijk, het is ook een reden waarom ik gestopt ben met in opdracht te werken. Ik was zóveel tijd kwijt met uitrekenen hoe en wat.
Wat ik deed was sowieso qua materiaal kijken wat ik aan inkoop kwijt was en proberen een inschatting te maken hoeveel tijd het me zou gaan kosten, bovenop de inkoopprijs uiteraard nog wel wat extra's. En verder inderdaad: kijk ook eens wat anderen vragen voor iets waar je het een beetje mee kunt vergelijken.

Maar wat ik al zei: ik blijf het ook erg moeilijk vinden hoor, voor mij bijna geen sieraden meer in opdracht dus ;-).

Ben benieuwd of je er inmiddels al een beetje uit bent en hoe je het nu uiteindelijk opgelost hebt?

Gebruikersavatar
CreaSyl
Bead Interested
Berichten:151
Lid geworden op:ma 03 okt 2011 19:05
Locatie:heerhugowaard

Re: ketting op aanvraag

Bericht door CreaSyl » wo 11 jan 2012 16:25

ik reken nu gewoon een standaard prijs vanaf 15 of 20 euro voor kettingen.
inmiddels maak ik ook armbandjes, oorbellen. die verkoop ik vanaf 5 euro.

ben nu ook wat meer bezig om het te promoten en hoop binnekort wat meer in opdracht te kunnen maken. ik vind het erg leuk om te doen.

Kralenbloempje1
Bead Professional
Berichten:1637
Lid geworden op:ma 08 feb 2010 15:03
Locatie:Ergens in de achterhoek

Re: ketting op aanvraag

Bericht door Kralenbloempje1 » wo 11 jan 2012 16:44

Ik zelf bereken altijd de materiaalkosten (kralen, slotje, draad enz.) en dan een klein bedragje (€2, €3 of meer, ligt er aan hoelang ik er mee bezig ben geweest en voor wie) erbij. Meestal kom ik dan bij een gewone ketting rond de €7.50 uit.
kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven

Gebruikersavatar
Ellebellekuh
Bead Fan
Berichten:322
Lid geworden op:wo 18 jul 2007 21:20
Locatie:Rekem > Limburg (BEL)

Re: ketting op aanvraag

Bericht door Ellebellekuh » wo 11 jan 2012 19:59

Wat misschien ook een beetje zou helpen ... vraag de mensen zelf hoeveel geld ze willen uitgeven aan je sieraad en dan probeer je met dat budget een leuke ketting te maken ?

Lijkt me handiger :)

Alvast succes :byebye
Groetjes Ellen _______________________________°Cherry Pearl°
Een mens zonder dromen, is armer dan een mens zonder geld ! ;)

Gebruikersavatar
xxCheriexx
Bead Interested
Berichten:172
Lid geworden op:wo 29 jun 2011 12:34
Locatie:Woudenberg

Re: ketting op aanvraag

Bericht door xxCheriexx » wo 11 jan 2012 20:58

Ik vind het ook moeilijk op bestelling te werken, want dan is net de kleur niet helemaal goed, (vooral omdat je dan materiaal gaat kopen), ze hadden toch net iets anders in gedachten, je moet dan wel precies weten wat de bedoeling is. Ik heb liever dat ze iets kopen wat ik al heb gemaakt, dan weet ik zeker dat ze het mooi vinden en ik doe ook gelijk een prijsje eraan, weten ze gelijk waar ze aan toe zijn. Ook dat is moeilijk, de meesten denken dat als je het zelf maakt haast niks kost, en dan reken ik niet eens alle uren dat ik eraan werk, is toch mijn hobby.

Gesloten