Kamer van koophandel
- flixbilly
- Bead Interested
- Contacteer:
Goedenavond,
Ik zit al lange tijd te denken of ik mezelf zou inschrijven bij de kamer van koophandel.
Ik heb een webwinkel waar ik sieraden, kralen en materialen verkoop, en geef regelmatig sieradenparty's. Ook wil ik vaker sieraden gaan verkopen op markten en braderieen.
Nu had ik een aantal vragen over de kamer van koophandel:
*Wat zijn de voordelen van een inschrijving bij de kamer van koophandel?
*Wat zijn de nadelen van deen inschrijving bij de kamer van koophandel?
*Hoe gaat dit met de belastingaangifte moet je dit elk kwartaal doen?
*Wanneer is een inschrijving bij de kamer van koophandel nodig?
Ik hoop dat er mensen zijn die deze vragen kunnen beantwoorden. Zodat ik de keuze kan maken of ik mezelf ga inschrijven of niet.
Bedankt alvast.
Ik zit al lange tijd te denken of ik mezelf zou inschrijven bij de kamer van koophandel.
Ik heb een webwinkel waar ik sieraden, kralen en materialen verkoop, en geef regelmatig sieradenparty's. Ook wil ik vaker sieraden gaan verkopen op markten en braderieen.
Nu had ik een aantal vragen over de kamer van koophandel:
*Wat zijn de voordelen van een inschrijving bij de kamer van koophandel?
*Wat zijn de nadelen van deen inschrijving bij de kamer van koophandel?
*Wanneer is een inschrijving bij de kamer van koophandel nodig?
Ik hoop dat er mensen zijn die deze vragen kunnen beantwoorden. Zodat ik de keuze kan maken of ik mezelf ga inschrijven of niet.
Bedankt alvast.
Groetjes Sabrina
- Kikkertje
- Bead Hysteric
- Contacteer:
Re: Kamer van koophandel
Volgens mij mag je tegenwoordig geen kralen meer verkopen zonder Kamer van Koophandel inschrijving. Het zou kunnen dat je daarmee in de problemen komt wanneer de belastingdienst jouw site ontdekt.
Groetjes, Marjan
-
- Bead Discoverer
Voordelen KVK: je kan soms goedkoper spullen inkopen (wholesale etc), ze kunnen advies geven mbt belastingaangifte e.d
Nadelen KVK: veel folderrotzooi waaronder mensen die je zomaar rekeningen sturen, bepaalde kostenpost per jaar
Inschrijving is soms nodig om bij bepaalde bedrijven in te kopen.
BTW ligt anders dus. Dit is apart van de KVK.
Mocht je een BTW nummer aanvragen, dan ligt het aan je omzet e.d. hoe vaak je aangifte moet doen. In het begin zal dat 1x/jaar zijn, later wellicht vaker als het gaat lopen.
Wel kun je daardoor bepaalde kosten aftrekken, BTW verrekenen, etc.
De belastingdienst geeft voorlichtingsavonden voor startende ondernemers.
Dit is wat ik zo 1-2-3 kan bedenken van mijn eigen inschrijving een aantal jaren geleden
Nadelen KVK: veel folderrotzooi waaronder mensen die je zomaar rekeningen sturen, bepaalde kostenpost per jaar
Inschrijving is soms nodig om bij bepaalde bedrijven in te kopen.
BTW ligt anders dus. Dit is apart van de KVK.
Mocht je een BTW nummer aanvragen, dan ligt het aan je omzet e.d. hoe vaak je aangifte moet doen. In het begin zal dat 1x/jaar zijn, later wellicht vaker als het gaat lopen.
Wel kun je daardoor bepaalde kosten aftrekken, BTW verrekenen, etc.
De belastingdienst geeft voorlichtingsavonden voor startende ondernemers.
Dit is wat ik zo 1-2-3 kan bedenken van mijn eigen inschrijving een aantal jaren geleden

- Ingedinge
- Bead Interested
- Contacteer:
Voordelen:
* Kan (goedkoper) inkopen bij groothandels
* Je kunt bedrijven/klanten netjes een BTWbon geven
* Je kunt dingen "op de zaak" aanschaffen, bijv nieuwe printer etc en de BTW aftekken
* Je kunt je algemene voorwaarden deponeren
* Toegang tot bepaalde beurzen
* Je staat in het handelsregister en zo te vinden voor potentiele klanten/leveranciers
Nadelen
* kost geld, jaarlijkse bijdrage KVK, en in mijn geval ook lidmaatschap HBD
* je moet echt je boekhouding gaan bijhouden, belasting aangifte doen
Tips:
Laat je goed voorlichten HOE je je inschrijft, Bij bepaalde bedrijfsvormen ziet je gemeente je huis meteen aan voor bedrijfsruimte en ga je ook voor bedrijfsafval etc betalen!
Je doet in pricncpe per kwartaal aangifte, je kunt een verzoek indienen dit 1x per jaar te doen
Reden voor mij om me in te laten schrijven was dat ik steeds meer te maken kreeg met grote bedrijven die een BTWbon wilden hebben en ik toegang kreeg tot bepaalde groothandels. (ter info: ik verhuur oa sint en Pietenpakken)
* Kan (goedkoper) inkopen bij groothandels
* Je kunt bedrijven/klanten netjes een BTWbon geven
* Je kunt dingen "op de zaak" aanschaffen, bijv nieuwe printer etc en de BTW aftekken
* Je kunt je algemene voorwaarden deponeren
* Toegang tot bepaalde beurzen
* Je staat in het handelsregister en zo te vinden voor potentiele klanten/leveranciers
Nadelen
* kost geld, jaarlijkse bijdrage KVK, en in mijn geval ook lidmaatschap HBD
* je moet echt je boekhouding gaan bijhouden, belasting aangifte doen
Tips:
Laat je goed voorlichten HOE je je inschrijft, Bij bepaalde bedrijfsvormen ziet je gemeente je huis meteen aan voor bedrijfsruimte en ga je ook voor bedrijfsafval etc betalen!
Je doet in pricncpe per kwartaal aangifte, je kunt een verzoek indienen dit 1x per jaar te doen
Reden voor mij om me in te laten schrijven was dat ik steeds meer te maken kreeg met grote bedrijven die een BTWbon wilden hebben en ik toegang kreeg tot bepaalde groothandels. (ter info: ik verhuur oa sint en Pietenpakken)
- flixbilly
- Bead Interested
- Contacteer:
Bedankt voor jullie reacties.
Ik ben er uit. Ik ga mezelf inschrijven bij de kamer van koophandel.
Straks inktpatronen halen zodat ik het inschrijfformulier kan uitprinten. En dan een afspraak maken om langs te gaan bij de kamer van koophandel.
Een droom die uitkomt want zo begin ik echt mijn eigen webwinkel! En dat is iets wat ik al heel lang wilde.
Ik ben er uit. Ik ga mezelf inschrijven bij de kamer van koophandel.
Straks inktpatronen halen zodat ik het inschrijfformulier kan uitprinten. En dan een afspraak maken om langs te gaan bij de kamer van koophandel.
Een droom die uitkomt want zo begin ik echt mijn eigen webwinkel! En dat is iets wat ik al heel lang wilde.
Groetjes Sabrina
-
- Bead Interested
- Contacteer:
Jouw BTW aagifte zal je waarschijnlijk elk kwartaal moeten doen.
Je omzetbelasting 1 keer per jaar.
Maar als je je ingeschreven heb bij de kvk dan schrijf je je automatisch ook in bij de belastingdienst. (Bij een eenmanszaak).
Dan krijg je vanzelf een brief thuis of je ook als ondernemer word gezien voor de BTW en wanneer je aangifte enzo moet doen.
Jouw BTW aagifte zal je waarschijnlijk elk kwartaal moeten doen.
Je omzetbelasting 1 keer per jaar.
Maar als je je ingeschreven heb bij de kvk dan schrijf je je automatisch ook in bij de belastingdienst. (Bij een eenmanszaak).
Dan krijg je vanzelf een brief thuis of je ook als ondernemer word gezien voor de BTW en wanneer je aangifte enzo moet doen.
BTW aangifte / omzetbelasting is hetzelfde, dat is meestal standaard eens per kwartaal maar kan soms naar eens per jaar gewijzigd worden. Inkomstenbelasting is wel 1x per jaar.
Veel succes Flixibily!
Veel succes Flixibily!
-
- Bead Interested
- Contacteer:
Oops... Dat bedoelde ik oO!Sandra schreef:BTW aangifte / omzetbelasting is hetzelfde, dat is meestal standaard eens per kwartaal maar kan soms naar eens per jaar gewijzigd worden. Inkomstenbelasting is wel 1x per jaar.
Veel succes Flixibily!
- flixbilly
- Bead Interested
- Contacteer:
Vanmorgen heb ik gebeld en ik kon meteen langskomen bij de kamer van koophandel.
Ik kan dus bij deze melden dat ik de trotse eigenares ben van een webwinkel.
Bedankt voor de reacties!
Ik kan dus bij deze melden dat ik de trotse eigenares ben van een webwinkel.

Bedankt voor de reacties!
Groetjes Sabrina
- ladylisa1991
- Bead Dreamer

Veel succes verder!
- flixbilly
- Bead Interested
- Contacteer:
Bedankt.
Het boek van ondernemen had ik bij de kamer van koophandel gekregen.
Ik zal ook het boek van nibud aanvragen. Altijd makkelijk!
Als er nog mensen zijn die groothandels kennen zouden jullie mij dit kunnen vertellen want daar kan ik nu ook inkopen doen.
Het boek van ondernemen had ik bij de kamer van koophandel gekregen.
Ik zal ook het boek van nibud aanvragen. Altijd makkelijk!
Als er nog mensen zijn die groothandels kennen zouden jullie mij dit kunnen vertellen want daar kan ik nu ook inkopen doen.
Groetjes Sabrina
Dit forum is voor particulieren dus hier mogen geen tips over groothandels uitgewisseld worden. Je zou eens naar kralen.startpagina.nl kunnen kijken, daar kun je links vinden en daar is er ook 'n prikbord.