niet origineel genoeg
-
- Bead Discoverer
Hoi allemaal,
Laatst vroeg ik aan een aantal mensen wat ze van mijn juwelen enzo vinden.
De meeste vonden mijn juweeltjes wel mooi maar sommige wisten me te vertellen dat ik best wat origineler mag zijn met mijn juwelen en met de foto's ervan.
Ik ben heel blij dat ik opbouwende kritiek krijg, maar weet niet goed wat ik juist mee moet doen.
Iemand tips.
De foto's van mijn juweeltjes kan je terug vinden op facebook: voeg me toe als vriend onder de naam: Caroline's juwelen.
Laatst vroeg ik aan een aantal mensen wat ze van mijn juwelen enzo vinden.
De meeste vonden mijn juweeltjes wel mooi maar sommige wisten me te vertellen dat ik best wat origineler mag zijn met mijn juwelen en met de foto's ervan.
Ik ben heel blij dat ik opbouwende kritiek krijg, maar weet niet goed wat ik juist mee moet doen.
Iemand tips.
De foto's van mijn juweeltjes kan je terug vinden op facebook: voeg me toe als vriend onder de naam: Caroline's juwelen.
Re: niet origineel genoeg
Allereerst, ik verkoop geen sieraden dus heb daar geen ervaring mee. Maar moet je niet vooral maken wat je zelf mooi vindt en kijken hoe je verder kan groeien in je hobby? Wat de 1 hier prachtig vindt zou soms absoluut niet bij mij passen, en zo ook andersom. Maar ook, als ik kijk naar mijn eerste creaties dan vind ik ze ook niet origineel. Het kost tijd om te oefenen, proberen, proberen en weer eens wat nieuws proberen. En belangrijkste is toch dat je leuk bezig bent met je hobby?
Wat foto's betreft: je kan ze eventueel 'n keer laten zien onder 'show je eigen sieraden'. Ik ben bang dat het voor velen net teveel moeite is om je toe te voegen op facebook om feedback te kunnen geven.
Wat foto's betreft: je kan ze eventueel 'n keer laten zien onder 'show je eigen sieraden'. Ik ben bang dat het voor velen net teveel moeite is om je toe te voegen op facebook om feedback te kunnen geven.
Ik sluit me helemaal bij Sandra aan. Had het er gister nog over.
Elke keer als ik nieuwe sieraden maak. Wil ik heel hard opschieten om op de site te laten zien wat een mooie dingen ik dit keer gemaakt heb.
Op een of andere manier is wat ik eerder had, ineens niet goed genoeg meer.
Terwijl ik ook toen dacht, dit is mooier dan wat ik eerder maakte. Dat blijft echt veranderen.
En hoeveel mensen zijn nog echt origineel? Dat word steeds moeilijker, omdat er veel gemaakt word. Vind je iets origineels, duurt het vaak niet lang voor iemand anders het ook heeft.
Ik denk dat Sandra gelijk heeft. Maken wat je leuk vind, blijft het belangrijkste.
Dat is waar je je plezier uit haalt!
Elke keer als ik nieuwe sieraden maak. Wil ik heel hard opschieten om op de site te laten zien wat een mooie dingen ik dit keer gemaakt heb.
Terwijl ik ook toen dacht, dit is mooier dan wat ik eerder maakte. Dat blijft echt veranderen.
En hoeveel mensen zijn nog echt origineel? Dat word steeds moeilijker, omdat er veel gemaakt word. Vind je iets origineels, duurt het vaak niet lang voor iemand anders het ook heeft.
Ik denk dat Sandra gelijk heeft. Maken wat je leuk vind, blijft het belangrijkste.
Dat is waar je je plezier uit haalt!

Helemaal mee eens (met Sandra en Sam). Het is makkelijk kritiek te geven, maar blijf bij jezelf. Ga niet onzeker worden, want dan wordt het helemaal niets meer.
-
- Bead Discoverer
Ik zou jullie graag willen bedanken! Na die 'kritiek' was ik even onzeker over mijn juweeltjes, maar jullie hebben gelijk!
Smaken verschillen.
Ik ben ook nog niet lang bezig en moet nog verschillende technieken onder de knie krijgen!
Zoals jullie zeggen: proberen en proberen is de boodschap!
Smaken verschillen.
Ik ben ook nog niet lang bezig en moet nog verschillende technieken onder de knie krijgen!
Zoals jullie zeggen: proberen en proberen is de boodschap!
Juist! helemaal mee eens....Sandra schreef:Maar moet je niet vooral maken wat je zelf mooi vindt en kijken hoe je verder kan groeien in je hobby?
Ik denk dat ik van mezelf best mag zeggen en vinden dat ik wel originele sieraden maak, maar ik krijg dan weer het commentaar of ik niet eenvoudiger en simpele dingen kan maken.

Je doet het dus voor een deel nooit goed, want smaken verschillen en iedereen wil het net even anders....
Ik laat daarom al heel lang mijn oren niet meer hangen naar dit soort kritieken. Ik moet plezier hebben in mijn hobby en ik maak dingen zoals ik ze leuk vind en wat een ander daarvan vindt, kan mij weinig schelen.
Weet je wat mij is opgevallen.... mensen willen allemaal iets origineels hebben (of zijn), maar het moet tegelijkertijd wel in het keurslijf passen... Een combinatie die echt niet samen gaat.... al is het alleen maar dat wanneer iets - in dit geval een sieraad - in het keurslijf past, een orgineel idee/sieraad binnen 'no time' niet origineel meer is.
Sieraden ( en andere zaken) die niet in bovengenoemde standaard passen blijven origineel, maar zullen in veel gevallen altijd een woord van 'afkeuring' krijgen... er is altijd een 'maar'....
Doe dus vooral maken wat jij leuk vindt om te maken. Het is jouw hobby voor jouw plezier!
Succes!
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!
Heb je geprobeerd toe te voegen [onder Sander zn facebook]
Als je nog niet toegevoegd bent zie je een fotocollage van oorbellen:

Tenminste, ik neem aan dat ik op de goeie facebook-pagina zit, dr was trouwens 1 Carolines juwelen dus het zal de goeie wel zijn
Ik vind ze leuk!
Ze zien er netjes uit , draagbaar
, veel keuze qua kleurtjes,
Oke, dr zitten geen ingewikkelde borduursels aan of Barbie-handjes of andere 'originele' fratsen
,maar dat hoeft toch ook niet per se lijkt me ![:P LOL [img]http://forum.creadream.nl/images/smiles/tongue3.gif[/img]](./images/smilies/tongue3.gif)
Als je nog niet toegevoegd bent zie je een fotocollage van oorbellen:

Tenminste, ik neem aan dat ik op de goeie facebook-pagina zit, dr was trouwens 1 Carolines juwelen dus het zal de goeie wel zijn

Ik vind ze leuk!
Ze zien er netjes uit , draagbaar

Oke, dr zitten geen ingewikkelde borduursels aan of Barbie-handjes of andere 'originele' fratsen

![:P LOL [img]http://forum.creadream.nl/images/smiles/tongue3.gif[/img]](./images/smilies/tongue3.gif)
Vanuit jarenlange (ahum!!!!) ervaring weet ik dat originaliteit niet altijd even gemakkelijk verkoopt ( en in mijn geval vaak weggeeft).
Mijn speciale kettingen worden bewonderd, maar alle mensen die bij mij iets mogen uitkiezen hebben het liefst hele simpele kettingen.
Ik zeg altijd dat ik meer touwtjes met een kraal eraan kwijtraak dan kettingen waar ik dagenlang op heb zitten ploeteren.
Favoriet bij mijn klantjes zijn nog altijd de gehaakt kettinkjes zonder enige toevoegen, dus een heel simpel snoertje van 4 tot 8 kralen rondgehaakt.
Daar raak ik er elke maand wel een stuk of tien van kwijt en daarbij doen de inline zilveren kraaltjes het goed.
Dus alle andere ingewikkelde snoeren maak ik voor mijn eigen plezier en soms, heel soms ook voor een ander.
Dus maak gerust wat simpele modelletjes en verken dan zo successievelijk wat je aan klanten aantrekt om je assortiment aan te passen.
Mijn speciale kettingen worden bewonderd, maar alle mensen die bij mij iets mogen uitkiezen hebben het liefst hele simpele kettingen.
Ik zeg altijd dat ik meer touwtjes met een kraal eraan kwijtraak dan kettingen waar ik dagenlang op heb zitten ploeteren.
Favoriet bij mijn klantjes zijn nog altijd de gehaakt kettinkjes zonder enige toevoegen, dus een heel simpel snoertje van 4 tot 8 kralen rondgehaakt.
Daar raak ik er elke maand wel een stuk of tien van kwijt en daarbij doen de inline zilveren kraaltjes het goed.
Dus alle andere ingewikkelde snoeren maak ik voor mijn eigen plezier en soms, heel soms ook voor een ander.
Dus maak gerust wat simpele modelletjes en verken dan zo successievelijk wat je aan klanten aantrekt om je assortiment aan te passen.
Ted Noten- internationaal bekend als Kunstenaar en sieradenmaker - zegt dat dat komt omdat ze hier in NL te bekrompen zijn.flipjedbt schreef:Vanuit jarenlange (ahum!!!!) ervaring weet ik dat originaliteit niet altijd even gemakkelijk verkoopt ( en in mijn geval vaak weggeeft).
Kan hem geen ongelijk geven, zeker nu ik weet dat mijn sieraden in het buitenland hoog scoren.
Maar dan nog.... het is voor mij een hobby en geen handel.... als dat zo zijn, mag ik eerst wel eens wat productiever worden of een andere hobby gaan zoeken
![:P LOL [img]http://forum.creadream.nl/images/smiles/tongue3.gif[/img]](./images/smilies/tongue3.gif)
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!
Dat is zeker waar, dat origineel niet altijd goed verkoopt!!
Vaak is het toch, hoe simpeler hoe beter.
Vaak is het toch, hoe simpeler hoe beter.
Wat grappig, ik maak juist mijn eigen sieraden omdat ik moeite heb om iets eenvoudigs te vinden in de winkels (tegen een acceptabele prijs).
Gewoon maken waar je jezelf prettig bij voelt. Het is een hobby ipv broodwinning lijkt me...
Het lijkt me belangrijk dat je de spullen voor de verkoop netjes afwerkt en mooie materialen gebruikt (zoals op de foto). De rest is toch een kwestie van smaak...
Gewoon maken waar je jezelf prettig bij voelt. Het is een hobby ipv broodwinning lijkt me...
Het lijkt me belangrijk dat je de spullen voor de verkoop netjes afwerkt en mooie materialen gebruikt (zoals op de foto). De rest is toch een kwestie van smaak...
Even mijn bescheiden mening
Wat er eerst in mij opkomt is de vraag,doe je het enkel voor de hobby of wil je een beetje meer de commerciele toer op?
Ik doe het persoonlijk omdat ik ervan geniet zelf dingen te maken,nieuwe technieken leren,op jacht gaan voor nieuwe parels!!!hihi,doe ik ook graag.
Ik denk dat als je bedoeling hebt te gaan verkopen je na verloop van tijd gaat leren wat idd het beste verkoopt.Als ik bev. naar de kapper ga,heb ik ook graag dat ze mijn haar knippen zoals ik het vraag,ook al gaat dat dan ten msschn ten koste van de creativiteit vd kapper!
Hoe dan ook ik wens je nog veel plezier en succes

Wat er eerst in mij opkomt is de vraag,doe je het enkel voor de hobby of wil je een beetje meer de commerciele toer op?
Ik doe het persoonlijk omdat ik ervan geniet zelf dingen te maken,nieuwe technieken leren,op jacht gaan voor nieuwe parels!!!hihi,doe ik ook graag.

Ik denk dat als je bedoeling hebt te gaan verkopen je na verloop van tijd gaat leren wat idd het beste verkoopt.Als ik bev. naar de kapper ga,heb ik ook graag dat ze mijn haar knippen zoals ik het vraag,ook al gaat dat dan ten msschn ten koste van de creativiteit vd kapper!
Hoe dan ook ik wens je nog veel plezier en succes

-
- Bead Producer
- Contacteer:
Je moet sowieso achter de produkten staan die je verkoopt, het lijkt me heel moeilijk om iets te verkopen waar je zelf niets aan vind....
Je maakt heel gangbare spulletjes zo te zien, daar is zeker een markt voor, niet iedereen wil met iets opvallends lopen, ze vinden het vaak bij een ander mooi, maar zelf iets dragen is toch een ander verhaal.
Verder zou je je foto's wel wat spannender kunnen maken, zodat er wat meer kleur inkomt, dan tonen je spulletjes ook weer anders.....Je foto's tonen nu nogal somber.
Maar verder; gewoon maken wat je zelf leuk vind !
Je maakt heel gangbare spulletjes zo te zien, daar is zeker een markt voor, niet iedereen wil met iets opvallends lopen, ze vinden het vaak bij een ander mooi, maar zelf iets dragen is toch een ander verhaal.
Verder zou je je foto's wel wat spannender kunnen maken, zodat er wat meer kleur inkomt, dan tonen je spulletjes ook weer anders.....Je foto's tonen nu nogal somber.
Maar verder; gewoon maken wat je zelf leuk vind !
Irene van der Maas
-
- Bead Discoverer
Hey!
Bedankt allemaal voor de reacties!
Het is nog altijd voor het grootste deel als hobby bedoeld.
Maar aangezien het niet altijd goedkoop is probeer ik het te verkopen (anders zijn de centjes te snel op
)
De laatste dagen heb ik toch wel redelijk wat verkocht, dus ik ben blij!
Voor de foto's: heeft er iemand leuke ideetjes? Ik heb wel al wat geprobeerd, maar dan komen de juweeltjes er niet zo goed uit vind ik!
Groetjes
Bedankt allemaal voor de reacties!
Het is nog altijd voor het grootste deel als hobby bedoeld.
Maar aangezien het niet altijd goedkoop is probeer ik het te verkopen (anders zijn de centjes te snel op

De laatste dagen heb ik toch wel redelijk wat verkocht, dus ik ben blij!
Voor de foto's: heeft er iemand leuke ideetjes? Ik heb wel al wat geprobeerd, maar dan komen de juweeltjes er niet zo goed uit vind ik!
Groetjes