Einde vh jaar voorraad bepalen

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gebruikersavatar
Hannelies
Bead Fanatic
Berichten:1927
Lid geworden op:do 09 okt 2008 12:33
Locatie:Amersfoort
Contacteer:
Re: Einde vh jaar voorraad bepalen

Bericht door Hannelies » wo 22 dec 2010 16:37

sam schreef:Je mag hobbymatig verkopen als je een website hebt zonder winkelsysteem.
En als je de sieraden verkoopt voor niet meer dan de inkoopprijs. Zodra je een site naar buiten laat komen als een webwinkel, moet je ingeschreven staan.
Het was wel altijd zo dat het hobby matig mocht. Zolang je eventuele winst opgaf.
Sinds Januari dit jaar zijn de regels aangepast. Dat hebben ze gedaan zodat er niet zomaar een webshop gestart kan worden. Het werd te verwarrend naar "consumenten" zeiden ze.

Dat is tenminste wat mij hierover vertelt is. Als de kvk dat verkeerd gemeld heeft, doe ik dat nu ook :wink:
Ik zie deze nu pas. Dank! Mijn site heeft geen winkel en wat ik verkoop gaat bijna altijd voor minder weg dan aangegeven op de site. Dus kan ik net zo goed de prijzen aanpassen :lol: en het zonder KvK nummer doen.
Het is nu inderdaad supersimpel geworden een webwinkel te starten, daarom zullen ze dat wel gedaan hebben (die nieuwe regels bedoel ik). In een paar klikken bied je bij wijze van spreken zelfs je ouwe onderbroeken in een webshop aan... [img]http://forum.creadream.nl/images/smiles/tongue3.gif[/img]

Gebruikersavatar
Unicorn
Bead Lover
Berichten:428
Lid geworden op:zo 12 dec 2004 11:25
Locatie:Gronsveld
Contacteer:

Re: Einde vh jaar voorraad bepalen

Bericht door Unicorn » wo 22 dec 2010 17:23

Ja, ik heb ook een aanslag ontvangen van de HBD. Omdat ik pas per 1 april begonnen ben heb ik volgens mij recht op korting. Maar ik kreeg deze week een aanslag voor de volledige heffing. Balen. Dus heb ik een bezwaar ingediend. Maar je hebt helemaal gelijk, je betaald voor de KVK en daar heb je dan nog een beetje aan omdat je kan aantonen dat je ingeschreven staat, maar dat HBD is gewoon 100% geld klopperij!! :evil:

En het mooie is dat ze bij KVK je verplicht aanmelden bij die club :-((
Dus ze hoeven er niets voor te doen. Ze krijgen automatisch bericht dat je
een webwinkel hebt!
groetjes,
Annemie

Everybody needs some magic in life …………

Gebruikersavatar
sam
Bead Fanatic
Berichten:1925
Lid geworden op:za 24 sep 2005 18:45
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Einde vh jaar voorraad bepalen

Bericht door sam » wo 22 dec 2010 17:27

Ik zou het anders toch even goed navragen Annelies.
Er zijn verschillende regels voor. Dat weet de kvk zelf het beste. Ik zou er in ieder geval niet gerust op zijn, als ik niet zeker weet of en hoe ik zonder kvk mag verkopen.

Wat de balans betreft...
Je hoeft niet te betalen omdat je geen winst maakt. Maar dat betekent niet dat je dan ook niks op hoeft te geven. Ze willen wel een goed overzicht zien van wat erin en eruit gaat, en wat je nog aan voorraad hebt. Zodat zij die conclusie zelf kunnen trekken.

Het is inderdaad een hoop werk, maar helaas voor ons hoort het erbij.
Succes ermee!!

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Einde vh jaar voorraad bepalen

Bericht door Kikkertje » wo 22 dec 2010 20:29

Toen ik me in janurari inschreef voor de KvK hebben ze me niet aangemeld bij de HBD, omdat ze vonden dat dat niet nodig was met de omzet die ik verwachtte te draaien. Ik heb daar niet op aangedrongen, het kwam van de mevrouw van de KvK af.

Toch lag er in november een rekening op de mat. Ze hadden me gewoon alsnog ingeschreven en dus moest ik betalen. Ik denk dat ze ook nog mannetjes in dienst hebben die van alles en nog wat nagaan. Het is iets waar je niet om heen kan, ook al heb je er helemaal niets aan.
Groetjes, Marjan

Gebruikersavatar
Hannelies
Bead Fanatic
Berichten:1927
Lid geworden op:do 09 okt 2008 12:33
Locatie:Amersfoort
Contacteer:

Re: Einde vh jaar voorraad bepalen

Bericht door Hannelies » do 23 dec 2010 08:25

Kikkertje schreef:Toen ik me in janurari inschreef voor de KvK hebben ze me niet aangemeld bij de HBD, omdat ze vonden dat dat niet nodig was met de omzet die ik verwachtte te draaien. Ik heb daar niet op aangedrongen, het kwam van de mevrouw van de KvK af.

Toch lag er in november een rekening op de mat. Ze hadden me gewoon alsnog ingeschreven en dus moest ik betalen. Ik denk dat ze ook nog mannetjes in dienst hebben die van alles en nog wat nagaan. Het is iets waar je niet om heen kan, ook al heb je er helemaal niets aan.
Moest verboden worden dit soort onzin. Ik heb ze een keuruig berichtje gestuurd met de mededeling dat ik me niet kon herinneren dat ze in 2009 iets voor me betekend hadden en dat ik dus ook niet ging betalen... kreeg ik gewoon een aanmaning. Natuurlijk. Ik snap niet dat de Nederlandse wet dit soort instellingen toestaat de kleine ondernemer uit te zuigen :evil: Inmiddels heb ik 2009 betaald maar 2010 nog niet. Ben ik ook niet van plan. Eens kijken wat er gebeurt, halen ze dan mijn voorraad op?

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Einde vh jaar voorraad bepalen

Bericht door Sandra » do 23 dec 2010 08:41

Ze sturen dan een aanmaning, en nog eens, en nog eens, en voor je het weet is het honderden euro's. Ik heb dat verder niet uitgeprobeerd ;) maar als ze het echt aanpakken loopt het uit tot naar de kantonrechter gaan en dan zal je toch moeten betalen....
Vergeet niet dat je ook brieven kan krijgen over of je muziek draait bij je bedrijf en of je niet vaak loopt te kopieren. ;) Alsof zoveel mogelijk bedrijven een graantje mee moeten pikken....

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Einde vh jaar voorraad bepalen

Bericht door Kikkertje » do 23 dec 2010 09:01

Dat klopt, de man die mijn website bijhoudt heeft een bedrijfje dat computerprogramma's maakt en die kreeg een tijdje terug een hele vragenlijst toegestuurd. Ze wilden precies weten welke apparatuur hij in huis had. O.a om te controleren of hij geen kopietjes maakte, of hij geen fotomateriaal verspreidde en weet ik wat nog meer. Want voor al die dingen heb je dan weer een branchevereniging die weer geld moet hebben. Hij heeft het niet helemaal naar waarheid ingevuld geloof ik. :wink:
Groetjes, Marjan

Krista
Bead Designer
Berichten:779
Lid geworden op:ma 27 sep 2010 14:34
Contacteer:

Re: Einde vh jaar voorraad bepalen

Bericht door Krista » do 23 dec 2010 11:49

Sandra schreef:
Unicorn schreef:...
Kijk ook eventueel naar http://www.nibud.nl" onclick="window.open(this.href);return false; , zij hebben ooit een boekje uitgebracht over hoe ondernemers met geld om moeten gaan, staan allerlei tips in. Het boekje is gratis, althans 'n jaar geleden. ;)
Dank voor de tip! Heb 'm meteen besteld. Administratie/belastingen blijven voor mij HORROR.
glass is hot

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Einde vh jaar voorraad bepalen

Bericht door Sandra » do 23 dec 2010 12:10

:D graag gedaan! ook voor prive uitgaven kun je daar tips krijgen. ;) Een goede vriendin van mij werkt voor dat bedrijf, vandaar dat ik het weet.

Gesloten