Eigen website, maar verkoop niet.

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gebruikersavatar
nienkesieraden
Bead Fanatic
Berichten:1775
Lid geworden op:vr 19 feb 2010 19:23
Locatie:Breda
Contacteer:
Eigen website, maar verkoop niet.

Bericht door nienkesieraden » di 28 sep 2010 18:55

Hey hey. Ik heb al zon jaar een eigen website http://www.nienkesieraden.nl" onclick="window.open(this.href);return false; maar ik verkoop maar niet. Ik probeer echt alles, overal linkjes plaatsen, folders uitdeen, reclame maken etc. Er komen weinig mensen op mijn site. Hebben jullie goede trucs en tips wat ik moet doen om te verkopen? Groetjes Nienke.

Gebruikersavatar
Hannelies
Bead Fanatic
Berichten:1927
Lid geworden op:do 09 okt 2008 12:33
Locatie:Amersfoort
Contacteer:

Re: Eigen website, maar verkoop niet.

Bericht door Hannelies » di 28 sep 2010 19:08

Hai Nienke,
Ik heb ook een eigen website, al 2 jaar nu geloof ik, maar verkoop ook bar weinig via de site. "Live" gaat het veel beter! Ik denk dat je eerst een beetje naamsbekendheid met hebben voordat menzen 'zomaar' via internet wat bij je kopen. Ik verkoop (online) het beste aan mensen die me kennen :-)
Heb je je website al aan je hele adresboek gestuurd, je vrienden, familie, collega's etc.? Ik doe dat maar 2x per jaar omdat ik niemand wil lastigvallen.. maar er rolt steevast een verkoop of opdracht uit als ik dat doe. Je moet er wel even bijzetten dat mensen, als ze er niet op zitten te wachten, van je mailinglist gehaald kunnen worden, dat MOET tegenwoordig anders ben je aan het spammen. Succes!

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Eigen website, maar verkoop niet.

Bericht door Kikkertje » wo 29 sep 2010 10:52

Ik heb al ruim twee jaar een website, in totaal misschien 7 keer een sieraad verkocht via de site. Daar moet je je gewoon niet te veel van voorstellen.
Groetjes, Marjan

Gebruikersavatar
violetmoon_17
Bead Addict
Berichten:2018
Lid geworden op:wo 06 jul 2005 07:40
Locatie:ergens in Noord - Limburg
Contacteer:

Re: Eigen website, maar verkoop niet.

Bericht door violetmoon_17 » wo 29 sep 2010 13:23

Ik heb ook nul tot geen verkopen va mijn site.
Krijg wel veel bezoekers, maar dat zijn geloof ik allemaal kijkers. :mrgreen:
Afbeelding Carina

Afbeelding

Copyright © 2004–2015 All rights reserved.

Gebruikersavatar
beertje
Bead Professional
Berichten:1724
Lid geworden op:wo 09 jun 2010 12:30
Contacteer:

Re: Eigen website, maar verkoop niet.

Bericht door beertje » wo 29 sep 2010 17:06

daarom geloof ik ook niet in een webwinkel je kan het beste je sieraden via andre wegen verkopen zo sta ik in november op de hobby beurs in leeuwarden het kan wel een aanvulling zijn op

Gebruikersavatar
nienkesieraden
Bead Fanatic
Berichten:1775
Lid geworden op:vr 19 feb 2010 19:23
Locatie:Breda
Contacteer:

Re: Eigen website, maar verkoop niet.

Bericht door nienkesieraden » wo 29 sep 2010 21:41

Ja, daar denk ik ook vaak aan, alleen ik zit met vervoer enzo. Ik heb geen auto. Dan ist al snel moeilijk al je spul mee te nemen.

Gebruikersavatar
trutdelamode
Bead Believer
Berichten:232
Lid geworden op:di 11 nov 2008 20:07
Contacteer:

Re: Eigen website, maar verkoop niet.

Bericht door trutdelamode » di 05 okt 2010 15:20

Ik heb nu ong anderhalf jaar mijn eigen site en heb eigenlijk het eerste jaar iets van 5 bestellinkjes gehad, maar de laatste paar maanden al 12. Nog steeds niet geweldig, maar het gaat dus steeds beter.

Via algemende verkoopsites zoals dawanda/etsy verkoop ik echt veel beter, misschien moet je het daar eens proberen.

Gebruikersavatar
Maddy
Bead Producer
Berichten:1137
Lid geworden op:vr 22 sep 2006 14:39
Locatie:Baarn
Contacteer:

Re: Eigen website, maar verkoop niet.

Bericht door Maddy » za 09 okt 2010 18:27

Niet opgeven!!
Een website heeft gewoon héél veel tijd nodig voor je enige naamsbekendheid hebt en vooral voordat je gevonden wordt. Ik weet niet of je via je site ook zoekwoorden kunt ingeven? Veel mensen zoeken nl. via google, ze typen gewoon iets in als "parelketting" en dan is het handig als je site 'tevoorschijn' komt wanneer ze dus specifiek ergens op zoeken, belangrijk is om de juiste zoekwoorden in te voeren...en als je eenmaal wat klanten 'hebt', een goede service levert en ze zijn tevreden over de geleverde spullen, komen ze in mijn ervaring ook sneller weer bij je terug....een leuk 'extraatje' meesturen doet ook wonderen, juist via internet wil een klant een 'ik ben speciaal' gevoel krijgen, het is al zo afstandelijk!
Ik heb met mijn zussen samen nu zo'n jaar of 7 een webwinkel in kadoartikelen e.d. en in het begin kostte het ons véél meer dan het opleverde er werd amper wat verkocht, maar we hebben volgehouden en zijn van alles blijven proberen, doen regelmatig akties en doen ons best het assortiment ook steeds wat te vernieuwen of uit te breiden en eigenlijk pas sinds de laatste twee jaar zijn we een kleine winst gaan maken.
Een tip is misschien daarom ook om regelmatig het aanbod te vernieuwen/verwisselen, anders haken mensen zeker af wanneer er na een paar maanden nog precies hetzelfde op staat. Zet niet alles wat je in huis hebt er meteen op, maar hou wat achter zodat je regelmatig even kunt switchen..probeer die kijkers kopers te laten worden.
************************************
Afbeelding Groetjes, Maddy

Gebruikersavatar
Sunflowerjewels
Bead Believer
Berichten:246
Lid geworden op:za 02 jan 2010 09:41
Contacteer:

Re: Eigen website, maar verkoop niet.

Bericht door Sunflowerjewels » vr 04 feb 2011 09:32

Ik ben het helemaal eens met Maddy hierboven, dat het tijd kost om naamsbekendheid te krijgen en gevonden te worden via Google e.d.
Wat kan helpen, is dat je je site op diverse verzamelsites plaatst; vaak plaats je dan als tegenprestatie een link van hun op jouw site.

Maar ik ben ook van mening -na het bekijken van je site- dat je sieraden erg goedkoop zijn, waardoor mensen misschien het gevoel kunnen krijgen dat het geen goede kwaliteit is.

Succes!
Groetjes,
Ingrid

Gebruikersavatar
Ingedinge
Bead Interested
Berichten:141
Lid geworden op:vr 17 aug 2007 14:20
Locatie:haarlem
Contacteer:

Re: Eigen website, maar verkoop niet.

Bericht door Ingedinge » vr 04 feb 2011 13:23

Maatje A. schreef:Een tip is misschien daarom ook om regelmatig het aanbod te vernieuwen/verwisselen, anders haken mensen zeker af wanneer er na een paar maanden nog precies hetzelfde op staat. Zet niet alles wat je in huis hebt er meteen op, maar hou wat achter zodat je regelmatig even kunt switchen..probeer die kijkers kopers te laten worden.
Dat is iets wat bij mij heel erg goed werkt! Ik heb 3 weken geleden mijn shop aangevuld, en klantvriendelijker gemaakt qua menuutjes, en binnen 4 uur had ik de eerste bestelling! Helaas voor mijn man... ik ging de week erna skiën met mijn dochter... dat ik weg was heeft ie elke avond bestellingen klaar moeten maken hihihi. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik wat specifiekere artikelen verkoop, nl zijde sieraden en ook koord / lint om ze zelf te maken. Wat ik gedaan heb: stapeltjes vistekaartjes aan familie en bekenden gegeven, en die delen ze weer uit voor mij als het het gesprek komt op sieraden etc :wink: Vanzelf gaat het zeker niet!

ps: nienke, ik zie dat op de 1e pagina van je site verouderde info staat.... staat niet erg proffie

DDC
Bead Believer
Berichten:213
Lid geworden op:vr 18 dec 2009 21:58
Locatie:Niel

Re: Eigen website, maar verkoop niet.

Bericht door DDC » vr 04 feb 2011 13:46

Hallo,

Heb een webwinkel maar enkel voor de verkoop van zelfgemaakte sieraden. Waarom contacteer je niet alle hobbyclubs in de nabij gelegen dorpen zodat men weet dat ze bij jou voor deze producten kunnen komen. Meestal wordt er toch door 1 of 2 personen aankopen voor heel de club gedaan

voor de verkoop van sieraden doe ik als particulier zoveel mogelijk markten mee, braderijen , ambachtenmarkten overal eigenlijk waar ze mij toelaten . Mijn webwinkel dient eigenlijk voor te kijken naar nieuwigheden tot hiertoe maar 3 of 4 verkocht op 1 jaar

Flyer maken en uitdelen op bijvoorbeeld marktdagen doe ik ook om meer bekend te worden.

Ook ga ik nu een open deur organiseren in Maart waar ik 1 sieraad als geschenk geef aan een van de bezoekers en 10% korting. En zoals al eerder vermeld (ik zou het ook dringend moeten doen) andere foto's zetten of 'maand actie' benadrukken, zodat je potentiële klant nieuw schierig wordt welk aanbod je de volgende maand houd, en even komt terug kijken bij jou

Hopelijk heb je er iets aan ...

Groetjes

Diane

Gebruikersavatar
rorsach
Bead Dreamer
Berichten:538
Lid geworden op:za 25 sep 2010 21:42

Re: Eigen website, maar verkoop niet.

Bericht door rorsach » vr 04 feb 2011 19:50

Ik ben zelf geen website, maar wat me wel opviel, was dat niet alle foto's even scherp waren.
Misschien kun je ook net iets meer over jezelf op de voorpagina zetten. Een soort introductie, zodat mensen een idee krijgen wie je bent, hoe lang je al bezig bent met sieraden maken etc.
Misschien kun je ook een open dag houden (wel overal aankondigen). Dan kan iedereen zie wat je te bieden hebt. Wat ook altijd erg gezellig is, is een sieraden-party. Gezellig met je eigen vriendinnen, vriendinnen van je moeder, zus, buurvrouw, dames van de sportclub, van je werk etc. Zo krijg je ook veel via via reclame.

Succes met de verkoop :oops:

DarkYuna
Bead Interested
Berichten:160
Lid geworden op:di 25 jan 2011 23:19
Locatie:Grootebroek
Contacteer:

Re: Eigen website, maar verkoop niet.

Bericht door DarkYuna » za 05 feb 2011 00:35

Ik zal eens even een paar puntjes opschrijven die je eventueel kan verbeteren...

* Je hebt een advertentie banner bovenaan je pagina
* Meestal staat de navigatie aan de linkerkant van de site.
Dit zijn mensen erg gewent.
* Je meta Keywords kunnen specifieker.
Zo vind google je beter. Iedere site heeft handgemaakte sieraden in hun tags staan.
Hierdoor kom je pas op pagina 100 tevoorschijn. (bij wijze van spreken)
* Misschien kan je de menu's automatisch in en uit laten vouwen?
* Als ik naar contact informatie ga mis ik een uitgebreide beschrijving.
* Je header spreekt me niet erg aan. Misschien tijd voor een nieuwe?
* Kan je de knop kopen op laten vallen? Zodat het eruit springt?
* Als ik op engels klik zijn de pagina's niet vertaald...
* Catergorieen waar niks in staat kun je beter weglaten.

Nogmaals dit is als opbouwende kritiek bedoeld!
Als je hulp nodig hebt wil ik je wel graag helpen!

Gebruikersavatar
Eostre
Bead Producer
Berichten:1244
Lid geworden op:do 16 dec 2010 12:07

Re: Eigen website, maar verkoop niet.

Bericht door Eostre » za 05 feb 2011 14:07

Wellicht een idee. Je hebt een kopje "kettingen" en een kopje "armbanden" en wat ik zo snel zag is dat je sommige daarvan best kan combineren als setje. Je kan dan als je klikt op bijvoorbeeld een foto K047 je als setcombi A046 (of A045 - zie de kleuren niet zo goed) kan aanbieden en dan voor een combi set die weer lager is als 2 losse artikelen.
Verder (ik niet alles gelezen hoor) stond in "over ons" een klein foutje. Stijl is met een ij. :oops: :mrgreen:
Wellicht om meer bekendheid te krijgen. Een vriendin van mij is pedicure. Zij heeft in haar praktijkje kettingen van een vriendin liggen met kaartjes van haar website erbij. Dit om meer naamsbekendheid te krijgen. Wellicht zit er ook zo iets bij jou in de buurt en kan je hiernaar informeren.

Gebruikersavatar
nienkesieraden
Bead Fanatic
Berichten:1775
Lid geworden op:vr 19 feb 2010 19:23
Locatie:Breda
Contacteer:

Re: Eigen website, maar verkoop niet.

Bericht door nienkesieraden » za 05 feb 2011 14:41

Hoi dank jullie wel voor de reacties. Hbe momenteel erg veel aan mijn hoofd, zoals sommigen misschien al wel weten hoe en waarom, maar ga er binnekort eens voor zitten. mijn site moet vernieuwd worden.
@ DarkYuna: Dank je voor je tips, zijn goede tips, alleen ik mak mijn site via http://www.eigensite.nl" onclick="window.open(this.href);return false; dus kan niet alles zomaar veranderen, sommige dingen zijn standaard.

Groetjes Nienke.

Gesloten