mijn eerste braderie/markt
- chantalssieranden
- Bead Interested
- Contacteer:
Hallo iedereen
Ik sta al heel lang op een camping,
Waar ze ieder jaar een braderie/rommel mark organiseren.
Maar dit jaar wil ik er gaan staan met sieraden.
Ik heb er heel veel zin in.
Maar hebben jullie nog wat tips.
Ik sta al heel lang op een camping,
Waar ze ieder jaar een braderie/rommel mark organiseren.
Maar dit jaar wil ik er gaan staan met sieraden.
Ik heb er heel veel zin in.
Maar hebben jullie nog wat tips.
Chantal
-
Kralenbloempje1
- Bead Professional
Re: mijn eerste braderie/markt
Oh wat leuk en spanned zeg!
Ik heb nog nooit op een braderie of iets gestaan dus echt tips heb ik niet.
Misschien dat je wat tips uit andere topics kunt halen?
Ik heb nog nooit op een braderie of iets gestaan dus echt tips heb ik niet.
Misschien dat je wat tips uit andere topics kunt halen?
kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven
laat alles duidelijk zien en zet er prijzen bij wandt als het druk wordt dan wordt je gek als er telkens wordt gevraagd hoe duur is dit en leg een mooi kleed van veloers neer donker blauw zwart of zo staat mooi op je stand deze stof is te koop op de markt voor 2,50 per meter je zal zien dat het mooi staat en het mooie is je kan dan een verhoging maken zodat je 2 verschillende hoogtes krijg snap je kan je daar je kettings op leggen of op hangen jaren op de markt gestaan dus genoeg tips veel plezier op de markt en verkoop veel, en op hoe maakt u dat .staan dingen om je armbanden mooi tetonen
- chantalssieranden
- Bead Interested
- Contacteer:
bedankt voor de tipsbeertje schreef:laat alles duidelijk zien en zet er prijzen bij wandt als het druk wordt dan wordt je gek als er telkens wordt gevraagd hoe duur is dit en leg een mooi kleed van veloers neer donker blauw zwart of zo staat mooi op je stand deze stof is te koop op de markt voor 2,50 per meter je zal zien dat het mooi staat en het mooie is je kan dan een verhoging maken zodat je 2 verschillende hoogtes krijg snap je kan je daar je kettings op leggen of op hangen jaren op de markt gestaan dus genoeg tips veel plezier op de markt en verkoop veel, en op hoe maakt u dat .staan dingen om je armbanden mooi tetonen
ik had al een kleed
maar het ophogen had ik niet aan gedacht
Chantal
- chantalssieranden
- Bead Interested
- Contacteer:
als jullie wat verkopen doen jullie dat dan in zakjes
of geven jullie dat zo ???
of geven jullie dat zo ???
Chantal
-
Isabel vd L
- Bead Starter
Ik heb nog geen ervaring met het staan op een braderie, maar ik lees wel met interesse dit topic. Ik wil volgend jaar de braderieën afgaan. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat te betaalt voor de kraamhuur?
Bij de verpakkingswinkel (http://www.packcenter.nl/) heb ik ook hele leuke tasjes gezien, die je kunt gebruiken op de braderie.
Bij de verpakkingswinkel (http://www.packcenter.nl/) heb ik ook hele leuke tasjes gezien, die je kunt gebruiken op de braderie.
Voor verpakking gebruik ik organzazakjes. Ook heb ik bij Xenos een aantal cadeautasjes gekocht voor sieraden die te groot zijn voor de zakjes. Deze zijn goed betaalbaar, en de Action heeft ook wel leuke cadeautasjes in het assortiment.
Vergeet ook niet om visitekaartjes neer te leggen (en mee te geven bij verkoop). Die kun je zelf maken of o.a. bestellen bij Vistaprint.
Veel succes!
Vergeet ook niet om visitekaartjes neer te leggen (en mee te geven bij verkoop). Die kun je zelf maken of o.a. bestellen bij Vistaprint.
Veel succes!
- Kikkertje
- Bead Hysteric
- Contacteer:
Kraamhuur ligt meestal tussen de 50 en 70 euro voor een kraam van 3 of 4 meter. Op sommige braderieën mag je als hobbyist niet staan en op andere wel en hebben ze zelfs goedkopere prijzen voor de kraamhuur als je hobbyist bent.
Meestal vallen de verkopen op een braderie nogal tegen. Toevallig gisteren contact gehad met een kennis die vorige week op een braderie stond en heel weinig verkocht had. Maar je kan er leuke contacten of opdrachten aan overhouden.
Meestal vallen de verkopen op een braderie nogal tegen. Toevallig gisteren contact gehad met een kennis die vorige week op een braderie stond en heel weinig verkocht had. Maar je kan er leuke contacten of opdrachten aan overhouden.
Groetjes, Marjan
-
Isabel vd L
- Bead Starter
Oh jeetje, dat had ik niet verwacht dat de verkopen op een braderie tegen vallen... hebben meer van jullie die ervaring?
- Romana
- Bead Fanatic
- Contacteer:
Ik heb het zelf ook niet zo met braderieën omdat je toch heel vaakt hoort dat je meer aan de kraam kwijt bent, dan dat je werkelijk verkoopt.
Je kan je wel goed in de markt leggen dmv visitekaartjes e.d.
Ik geef eens in de zoveel tijd een sieradenparty en daarmee verkoop ik erg goed! Misschien ook een idee??
Je kan je wel goed in de markt leggen dmv visitekaartjes e.d.
Ik geef eens in de zoveel tijd een sieradenparty en daarmee verkoop ik erg goed! Misschien ook een idee??
Liefs Romana
- Kikkertje
- Bead Hysteric
- Contacteer:
Ik had mijn kindersieraden in de verkoop bij iemand die allerlei braderieën afliep, in zomer vooral in Zeeland, dat liep nog redelijk. Maar ze verkocht zelden of nooit genoeg om de kraamhuur eruit te krijgen.
Ze deed dat niet voor de hobby en kocht ook leuke dingen in bij de groothandel, maar had ook heel bijzondere dingen. Zo had ze een hele leuke serie aparte sieraden van een Israëlische kunstenares en hele leuke sieraden uit Peru, heel fijn kettelwerk, echt sieraden die je niet veel ziet.
Ze is er inmiddels mee gestopt omdat het niet genoeg opbracht.
Dus je moet er geen gouden bergen van verwachten.
Ze deed dat niet voor de hobby en kocht ook leuke dingen in bij de groothandel, maar had ook heel bijzondere dingen. Zo had ze een hele leuke serie aparte sieraden van een Israëlische kunstenares en hele leuke sieraden uit Peru, heel fijn kettelwerk, echt sieraden die je niet veel ziet.
Ze is er inmiddels mee gestopt omdat het niet genoeg opbracht.
Dus je moet er geen gouden bergen van verwachten.
Groetjes, Marjan
- chantalssieranden
- Bead Interested
- Contacteer:
gelukkig hoef ik geen krampjes te huren
op de markt mogen ook alleen maar camping gasten staan
je kunt dan aangeven hoe veel tafels je wil
mijn moeder staat er elk jaar met kaartjes
we verkoop altijd nog wel redelijk goed
vorig jaar stond er ook een vrouw met sieraden
die heeft ook nog best wel wat verkocht
het maakt mij niet zoveel uit als ik niet zo veel verkoop
het zal altijd meer zij dan wat ik tot nu toe op mij site heb verkocht
het is altijd wel gezellig
op de markt mogen ook alleen maar camping gasten staan
je kunt dan aangeven hoe veel tafels je wil
mijn moeder staat er elk jaar met kaartjes
we verkoop altijd nog wel redelijk goed
vorig jaar stond er ook een vrouw met sieraden
die heeft ook nog best wel wat verkocht
het maakt mij niet zoveel uit als ik niet zo veel verkoop
het zal altijd meer zij dan wat ik tot nu toe op mij site heb verkocht
het is altijd wel gezellig
Chantal
-
Isabel vd L
- Bead Starter
Chantal, laat je weten hoe de verkoop gegaan is? Ik ben wel benieuwd.
Ik sta er best van te kijken dat het kennelijk niet goed verkoopt op braderieën. Misschien toch eens een sieradenparty overwegen...
Ik sta er best van te kijken dat het kennelijk niet goed verkoopt op braderieën. Misschien toch eens een sieradenparty overwegen...
de gemidelde omzet op 1 dag ligt tussen de 100/150 op een dag en dan moet alles er nog vanaf dus dat is niet veel
Hoi,
Ik heb zelf al een paar keer op een braderie gestaan, bij ons in het dorp stellen winkeliers af en toe kramen ter beschikking en dan kost het mij niets, als ik dan weinig verkoop lijdt ik in ieder geval geen schade. Om het een beetje professioneel aan te pakken, heb ik mooie A4-tjes geprint met teksten als swarovski, echt zilver, hand-made en deze heb ik geseald. Daarnaast heb ik hele kleine prijskaartjes gekocht om aan de sieraden te bevestigen. Ook heb ik craft-zakjes in 2 maten (armbanden en kettingen) Voor mijn oorbellen heb ik een groot bord gemaakt ong. 1.50 bij 1.00 meter, waar ik haakjes op heb gemaakt, waar ik de kaartjes met oorbellen op kan hangen. Dit bord heb ik zwart geschilderd, omdat in 9 van de 10 gevallen je sieraad op een zwarte achtergrond beter tot z'n recht komt. Zelf heb ik een antraciet kleurig kleed om op te etaleren. Verder heb ik mij enkele bustes aangeschaft voor mijn pronkstukken.
Vaak is het goedgegaan en heb ik leuk verkocht( ik ben ook echt niet duur, mijn winstmarge is minimaal, ik vind het al lang leuk wanneer ik mijn eigen sieraden voor niets kan maken en weer wat geld heb om nieuwe materialen te kopen). Verder heb ik visitekaartjes laten maken, omdat als hobbyist je natuurlijk niet 20 van dezelfde op voorraad heb, plus dat ik standaardmaten aanhoudt, wat betekent, dat ik wel eens een potentiele klant heb moeten teleurstellen, maar door een visitekaartje mee te geven, schiep ik de mogelijkheid om alsnog een aangepast artikel te kunnen maken. Ik moet zeggen, ik werk doorgaans wel met dure materialen, wat inhoudt dat mijn sieraden ook best prijzig zijn. Ik heb al eens meegemaakt dat iemand van een andere kraam mij in natura wilde betalen, zij een mooie ketting met swarovski ik harsnagels
Ik hoop dat je hier iets aan hebt, en veel succes
Ingrid
Ik heb zelf al een paar keer op een braderie gestaan, bij ons in het dorp stellen winkeliers af en toe kramen ter beschikking en dan kost het mij niets, als ik dan weinig verkoop lijdt ik in ieder geval geen schade. Om het een beetje professioneel aan te pakken, heb ik mooie A4-tjes geprint met teksten als swarovski, echt zilver, hand-made en deze heb ik geseald. Daarnaast heb ik hele kleine prijskaartjes gekocht om aan de sieraden te bevestigen. Ook heb ik craft-zakjes in 2 maten (armbanden en kettingen) Voor mijn oorbellen heb ik een groot bord gemaakt ong. 1.50 bij 1.00 meter, waar ik haakjes op heb gemaakt, waar ik de kaartjes met oorbellen op kan hangen. Dit bord heb ik zwart geschilderd, omdat in 9 van de 10 gevallen je sieraad op een zwarte achtergrond beter tot z'n recht komt. Zelf heb ik een antraciet kleurig kleed om op te etaleren. Verder heb ik mij enkele bustes aangeschaft voor mijn pronkstukken.
Vaak is het goedgegaan en heb ik leuk verkocht( ik ben ook echt niet duur, mijn winstmarge is minimaal, ik vind het al lang leuk wanneer ik mijn eigen sieraden voor niets kan maken en weer wat geld heb om nieuwe materialen te kopen). Verder heb ik visitekaartjes laten maken, omdat als hobbyist je natuurlijk niet 20 van dezelfde op voorraad heb, plus dat ik standaardmaten aanhoudt, wat betekent, dat ik wel eens een potentiele klant heb moeten teleurstellen, maar door een visitekaartje mee te geven, schiep ik de mogelijkheid om alsnog een aangepast artikel te kunnen maken. Ik moet zeggen, ik werk doorgaans wel met dure materialen, wat inhoudt dat mijn sieraden ook best prijzig zijn. Ik heb al eens meegemaakt dat iemand van een andere kraam mij in natura wilde betalen, zij een mooie ketting met swarovski ik harsnagels
Ik hoop dat je hier iets aan hebt, en veel succes
Ingrid