De mooiste armband!

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
OLL
Bead Reader
Berichten:8
Lid geworden op:di 22 jun 2010 13:45
De mooiste armband!

Bericht door OLL » do 24 jun 2010 07:03

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar de mooiste armband. Ik ben namelijk bezig met het openen van een webwinkel voor de verkoop van armbanden. Omdat ik het belangrijk vind om naast de bekende merken ook 'nieuw talent' de kans te geven te schitteren, ben ik nu op zoek naar meiden, jongens, zussen, broers, nichtjes, neefjes etc die zelf sieraden maken en ontwerpen.

Mijn webwinkel voert enkel armbanden dus het is wel belangrijk dat je deze kan maken. Ik zal ook niet alles en iedereen meenemen in de winkel, alleen de armbanden waarvan ik denk dat ze een nieuwe trend kunnen gaan worden of al een trend zijn. Gelukkig ben ik op dit forum helemaal aan het goede adres, want ik ben al een aantal mooie sieraden tegengekomen!

Heb jij interesse en denk jij deze uitdaging aan te kunnen? Stuur dan even een reply! (kan ook via de website http://www.ooohlala.nl" onclick="window.open(this.href);return false;)

Ik ben benieuwd!
OLL staat voor OoohLaLa

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: De mooiste armband!

Bericht door Kikkertje » do 24 jun 2010 09:38

We hebben al meer van dit soort dingen gehad hier op het forum.

In de eerste plaats zullen er wel bepaalde voorwaarden aan verbonden zijn om onze armbanden via jouw website te verkopen. Die zou ik graag willen weten.

Velen van ons hebben een eigen website. Waarom zouden wij dan een armband op jouw website plaatsen? Wat is het voordeel voor ons? Waarom zou die armband op jouw website sneller verkopen dan op onze eigen website? Ga je reclame maken? Of denk je dat het vanzelf gaat lopen?
Groetjes, Marjan

OLL
Bead Reader
Berichten:8
Lid geworden op:di 22 jun 2010 13:45

Re: De mooiste armband!

Bericht door OLL » do 24 jun 2010 15:47

Beste Marjan,

Heel begrijpelijk dat je nog wat sceptisch bent, alleen maar goed al die kritische vragen natuurlijk. Bij dezen zal ik ze één voor één beantwoorden:

In de eerste plaats zullen er wel bepaalde voorwaarden aan verbonden zijn om onze armbanden via jouw website te verkopen. Die zou ik graag willen weten.
De voorwaarden zijn als volgt:
* Voorop staat natuurlijk dat je de armbanden zelf gemaakt hebt
* Ik koop de armbanden in. Dat betekent dus dat ik de armbanden bij je inkoop tegen een af te spreken prijs. Daarna verkoop ik de armbanden via OoohLaLa.nl onder de collectie 'Home Made'
* Daarnaast vraag ik aan iedereen die de armbanden via de webshop aanbiedt dat hij/zij exclusiviteit garandeert. Dat houdt in dat ik je vraag om de armband die in de webshop aangeboden wordt niet via een andere shop te verkopen, zodat op OoohLaLa.nl het enige en originele exemplaar wordt verkocht
* daarnaast kan je aangeven of je bereid zou zijn om de armband bij te maken als er meerdere mensen zijn die interesse hebben in het ontwerp. Wil/kan je dit niet dan is dat geen probleem.

Velen van ons hebben een eigen website. Waarom zouden wij dan een armband op jouw website plaatsen? Wat is het voordeel voor ons?
Dit is zeker een belangrijke vraag want we zullen altijd moeten streven naar een win-win situatie, hoe afgezaagd de term ook klinkt. In eerste instantie is het een voordeel dat ik de armbanden inkoop. Dit betekent dus ook dat ik het risico draag over of de armbanden wel of niet goed verkopen via de website. Jij hebt op dat moment immers al de armband verkocht (aan OoohLaLa).

Daarnaast heb ik verschillende kralenwinkels benaderd voor een mogelijke samenwerking. Hoezo is dat relevant voor jou kan je je afvragen. Het is de bedoeling dat iedereen waarvan ik een armband ook echt verkoop via een van deze kralenwinkels korting krijgt op de aanschaf van nieuwe kralen of een gratis workshop krijgt. Dit als een leuk extraatje en een extra stimulans om mooie sieraden te blijven ontwerpen.

In grote lijnen geef je het antwoord op deze vraag al meteen door de derde vraag te stellen; "denk je dat de armbanden sneller verkopen via OoohLaLa.nl?"

Waarom zou die armband op jouw website sneller verkopen dan op onze eigen website? Ga je reclame maken? Of denk je dat het vanzelf gaat lopen?
Mijn antwoord is "Ja, ik denk dat de armbanden via OoohLaLa.nl sneller verkopen dan via de verschillende webwinkels" en "Nee, ik denk zeker niet dat het vanzelf gaat lopen." Dat zou geen basis zijn om een winkel te beginnen. Op het internet is het op het moment zo dat er ontzettend veel verschillende webwinkels zijn, als je niet bekend bent onder je doelgroep of niet gevonden wordt in bijvoorbeeld zoekmachines als Google of Yahoo zal het aantal bezoekers op je website nooit hoog zijn. En dat is inderdaad de reden dat ik zeker gebruik zal maken van diverse marketingkanalen.

Hopelijk heb ik al je vragen beantwoord!

Wat nog belangrijk is om te vermelden is dat ik niet alle armbanden op zal nemen in de collectie. De ruimte op de website is beperkt en ik ben echt op zoek naar de armbanden die uniek zijn en die je niet in de winkel ziet liggen. En als laatste is het goed om te vermelden dat OoohLaLa officieel pas begin/medio juli de deuren open. Op dit moment kan je wel op de website maar kan je nog geen bestellingen plaatsen namelijk.

Mocht je nog meer vragen hebben dan kan je mij ook altijd mailen.

Groetjes en misschien tot snel!
OLL staat voor OoohLaLa

Gebruikersavatar
vleermuisje
Bead Discoverer
Berichten:21
Lid geworden op:zo 13 jun 2010 09:34
Contacteer:

Re: De mooiste armband!

Bericht door vleermuisje » zo 27 jun 2010 17:34

lijkt me leuk om op te hoogte gehouden te worden
leuk idee trouwens!!
liefs :byebye

Gesloten