Verkoop via andere site

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
Mars
Bead Anonymous
Berichten:5
Lid geworden op:di 24 nov 2009 11:42
Verkoop via andere site

Bericht door Mars » di 24 nov 2009 11:56

Hallo,

Binnenkort starten wij met een webwinkel voor handgemaakte producten. Het maakt niet uit wat voor product als het maar handgemaakt en uniek is.

Wat we willen is een marktplaats te worden voor creatieve zelfgemaakte producten. Denk bijvoorbeeld aan zeepjes, kralen, kaarsen, sieraden en nog veel meer.

Daabij regelen wij de webshop, het betalingssysteem en de marketing, voor mensen die hun producten willen verkopen via ons.

De site heet Twinkelstyle en je kunt ons volgen op de twinkelstyle twitter.
Op het moment zijn we op zoek naar mensen die graag hun unieke zelfgemaakte producten via onze site willen verkopen. Dus misschien is dit voor jou een manier om je zelfgemaakte sieraden te verkopen?

Wil je het uitproberen, stuur dan een mailtje naar info@twinkelstyle.nl


Groetjes Marsha en Dorine

misz-naat
Bead Discoverer
Berichten:39
Lid geworden op:za 03 okt 2009 15:48

Re: Verkoop via andere site

Bericht door misz-naat » di 24 nov 2009 12:00

Vraagje hoe zit het met de kosten???
Krijgen jullie een deel en de maker een deel???
Of is daar nog niet over nagedacht?
groetjes misz-naat

Mars
Bead Anonymous
Berichten:5
Lid geworden op:di 24 nov 2009 11:42

Re: Verkoop via andere site

Bericht door Mars » di 24 nov 2009 12:12

Hi misz-naat,

Daar hebben we natuurlijk over nagedacht. Wij vragen een klein bedrag voor het plaatsen van de producten, 15 eurocent per product. En daarnaast rond de 7% per verkocht product. Maar omdat we nog in de opstartfase zitten, zoeken we nu mensen die mee willen werken in de proefperiode en hierbij vragen we geen geld voor het plaatsen van producten. En omdat we graag willen werken aan een goeie site, willen we ook graag input van hoe wij ons kunnen verbeteren. Dus ik hoop dat je mee zou willen doen?

Groetjes Marsha en Dorine

Gebruikersavatar
Saga Suus
Bead Producer
Berichten:1024
Lid geworden op:zo 07 jun 2009 17:01
Locatie:Leusden
Contacteer:

Re: Verkoop via andere site

Bericht door Saga Suus » zo 29 nov 2009 20:46

Ik wil jullie wel helpen tijdens de proefperiode en als het me bevalt dan blijf ik uiteraard.

Ik maak sieraden en glaskralen. Kijk maar eens op http://www.sagasuus.nl" onclick="window.open(this.href);return false; dan heb je een idee van wat ik zoal maak.

Ik hoor wel hoe en wat.

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Verkoop via andere site

Bericht door Kikkertje » ma 30 nov 2009 11:17

Hoe gaan jullie ervoor zorgen dat jullie website bekendheid krijgt?
Groetjes, Marjan

misz-naat
Bead Discoverer
Berichten:39
Lid geworden op:za 03 okt 2009 15:48

Re: Verkoop via andere site

Bericht door misz-naat » do 03 dec 2009 21:05

Hoi Marsha en Dorine,

Ik zou best graag mee willen werken. Heb alleen wat vraagjes.

Als een klant een product koopt, hoe gaat dat met verzending? Qua kosten?

Moeten de €0,15 per ketting/product vooruit betaald worden of worden die verrekend met het verkochte product?

Word de uitbetaling van de producten na ieder verkocht product op je rekening gestort? Of is de uitbetaling eens per maand?

Is er een minimum aantal producten wat je moet plaatsen?

Mochten jullie dit niet zo openbaar neer willen zetten, mag je me ook een prive bericht sturen.

Groetjes Nathalie

Mars
Bead Anonymous
Berichten:5
Lid geworden op:di 24 nov 2009 11:42

Re: Verkoop via andere site

Bericht door Mars » wo 09 dec 2009 12:41

Bedankt voor jullie reacties.

Wij zijn Marsha en Dorine. Marsha is al een aantal jaren werkzaam als marketing communicatie medewerker in diverse profit en non-profit organisaties. Ze heeft Commerciële Economie gestudeerd aan de Saxion Hogeschool in Enschede. Dorine is inmiddels twee jaar werkzaam geweest als marketingmedewerker binnen een profitorganisatie en heeft Toegepaste Communicatiewetenschappen gestudeerd aan de Universiteit Twente. Door onze kwaliteiten in marketing, communicatie en pr te bundelen, vormen wij een ijzersterk team dat op een creatieve en toegankelijke manier creatievelingen een marktplaats biedt om zowel bijzondere, unieke producten te kopen als te verkopen.

Twinkelstyle onderscheidt zich door haar simpele en overzichtelijke website waarin je gemakkelijk en direct kunt rondneuzen tussen allerlei unieke, handgemaakte producten. Het is onze bedoeling laagdrempelig te zijn voor zowel kopers als verkopers. Doordat de facturatie en het innen van de betalingen door ons gefaciliteerd wordt, heb je als verkoper geen zorgen omtrent financiën. Het enige dat je hoeft te doen is handgemaakte producten maken, deze te plaatsen op twinkelstyle en bij verkoop van je product, het product verzenden aan de koper. Daarbij richten wij ons in principe op Nederland, waardoor je goedkoop kunt verzenden en de kosten voor de koper zo laag mogelijk blijven.

Wij zijn een marktplaats voor handgemaakte artikelen. We hopen in december de pilotsite klaar te hebben om het online te kunnen zetten. Daarom willen we al graag wat producten op onze site hebben staan.

We vragen 15 cent voor het plaatsen van een product en 7% afdracht bij verkoop van een product. Maandelijks zullen wij dan het geld aan je overmaken, middels de volgende formule: Verkoopprijs + verzendkosten - afdrachtpercentage = te ontvangen bedrag. Voor de pilotversie willen we natuurlijk graag feedback van de gebruikers ontvangen, zodat we onze site kunnen verbeteren voor de verkoop.

Op dit moment vragen wij de verkopers onderstaande gegevens aan te leveren. Wij maken dan de advertentie op met daarin de gegevens die je hebt aangeleverd. Er is geen minimum of maximum qua aantal producten. Op het moment dat een product gekocht wordt en betaald is via onze website, dan ontvang je een e-mail met daarin de specificatie van de bestelling (product + gegevens koper). Het is dan aan jou om het product naar de koper te verzenden (vandaar dat je de verzendkosten erbij moet vermelden). Wanneer je het product op de post hebt gedaan, meld je dit aan ons, zodat wij de koper eventueel op de hoogte kunnen houden van zijn/haar bestelling. We streven ernaar om een levering te waarborgen van max. 10 werkdagen.

Datgene wat je dient aan te leveren voor deze pilotversie is het volgende:

Document met daarin:
* Producttitel
* Productomschrijving
* Tags (steekwoorden) per product
* Prijs
* Verzendkosten (verkoper verzendt zelf de producten)
* Aantal stuks per product op voorraad

Foto's:
* 640x480 pixels (JPEG, saved for the web, landscapeformaat)
* titel foto komt overeen met producttitel

Daarnaast willen wij nog vermelden dat wij het niet verplichten om een KvK inschrijving te hebben, echter het kan zijn dat dit wel nodig is omdat je door je activiteiten door de Fiscus als ondernemer wordt beschouwd, voor meer informatie verwijzen wij naar de sites van de KvK (http://www.kvk.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) en de Belastingdienst (http://www.belastingdienst.nl" onclick="window.open(this.href);return false;).

Wij hopen dat je interesse hebt in onze website. Als er nog vragen zijn, dan horen we het graag via info@twinkelstyle.nl.

Twinkels,
Dorine & Marsha

Twinkelstyle
http://www.twinkelstyle.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Piet Heinstraat 19a
7511 JE Enschede
053 2030903

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Verkoop via andere site

Bericht door Kikkertje » wo 09 dec 2009 15:30

Ik ben vrij kritisch over dit soort initiatieven. En in het mooie reclamepraatje blijft er veel vaag, en heb ik ook geen antwoord op mijn vraag gekregen.

Het is een feit dat de meeste sieradenmaaksters weinig tot niets verkopen via hun website, zeker niet aan vreemden. Waarom zou dat op deze website anders zijn?

Omdat er kosten aan verbonden zijn, vind ik dat de eigenaars van een website zoals deze een zekere verplichting hebben om de site bekendheid te geven en deze steeds onder de aandacht van mensen te brengen. Als dat niet voldoende gebeurt, heeft zo'n website weinig zin.
Groetjes, Marjan

Mars
Bead Anonymous
Berichten:5
Lid geworden op:di 24 nov 2009 11:42

Re: Verkoop via andere site

Bericht door Mars » di 05 jan 2010 15:39

Beste Marjan,

Bedankt voor je kritische reactie.

Wij willen naamsbekendheid genereren via forums, communitywebsites (hyves, facebook, twitter), free publicity en in een later stadium zelf via adverteren in magazines als Flow e.d. De verkopers betalen ons, zodat wij de volledige marketing omtrent Twinkelstyle kunnen voeren. Je moet daarbij niet alleen denken aan publicaties, maar ook aan beursbezoeken, versturen van folder materiaal, het door ontwikkelen van de website etc.

Je kunt ons vergelijken met de Amerikaanse website Etsy.com. Met Twinkelstyle willen we de Nederlandse en Belgische markt aanschrijven en er vooral voor zorgen dat het laagdrempelig en overzichtelijk is en blijft.

Juist doordat onze webshop laagdrempelig is, kun je als verkoper zelf een selectie maken wat je wilt verkopen. Je hoeft dus echt niet je hele collectie online te zetten. Wij bieden vooral de gelegenheid om je spullen aan 'vreemden' te verkopen, omdat 'vreemden' het super leuk vinden om handgemaakte producten te kopen. Daarbij hoef je zelf geen moeilijke webshop in je eigen website te bouwen, want dat hebben wij al voor je gedaan.

Hopelijk hebben we je iets meer inzicht kunnen geven omtrent onze website. Kijk voor een impressie alvast op http://www.twinkelstyle.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. De planning is om de website in februari definitief online te hebben.

Twinkels,
Dorine & Marsha

Gebruikersavatar
Frutsel
Bead Producer
Berichten:1068
Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
Locatie:Vlakbij Rotterdam
Contacteer:

Re: Verkoop via andere site

Bericht door Frutsel » di 05 jan 2010 19:06

Heb ik het volgende goed begrepen?
De klant betaalt mijn ketting aan jullie, ik stuur die ketting af en eens per maand krijg ik dan uitbetaald wat er verkocht is, rekening houdend met portokosten en provisie voor jullie.
Dit vraagt een heel groot vertrouwen. Persoonlijk ben ik daar een beetje klaar mee.

Etsy wordt genoemd. is het niet zo dat je daar direct aan de verkoper betaalt?

Wat is erop tegen dat jullie bemiddelen bij de verkoop van mijn ketting, daar provisie (ofwel plaatsingskosten voor foto's en omschrijving van het sieraad) voor krijgen maar de klant mijn ketting en de verzendkosten direct aan mij betaalt?

En nu een heel vervelende maar het hoort bij jullie promotie: Leg uit waarom ik voor jullie zou kiezen en niet voor Etsy/Ebay/Kapaza/Marktplaats?
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

Mars
Bead Anonymous
Berichten:5
Lid geworden op:di 24 nov 2009 11:42

Re: Verkoop via andere site

Bericht door Mars » wo 06 jan 2010 13:52

Beste 'Frutsel',

Omtrent de betalingswijze van Twinkelstyle heb je inderdaad goed begrepen dat de koper aan ons het product betaalt en jij als verkoper het product aan de koper verstuurd o.b.v. het door jou opgegeven verzendbedrag. Eén keer per maand krijgt de verkoper uitbetaald, middels de volgende formule: Verkoopprijs + verzendkosten - afdrachtpercentage = te ontvangen bedrag. Het voordeel voor de verkopers is dat zij zich niet druk hoeven te maken om de betalingswijze en het herinneren van kopers om te moeten betalen. Het heeft dus zeker met vertrouwen te maken, maar daar staat tegenover dat je je voor de volle 100% kunt richten op het maken van je producten en deels het verzenden van het product. De rest, de webshop, marketing, betaalwijze en betalingsafhandeling etc., ligt in handen van Twinkelstyle. We hebben niets tegen het rechtstreeks laten uitbetalen door de koper aan de verkoper, het is een keuze die wij zo gemaakt hebben om een centraal punt te creëren voor betaling, zodat bij vragen of klachten het probleem bij de kern kan worden aangepakt.

Met bovenstaande argumenten wijken wij inderdaad af van Etsy die de betaling rechtstreeks tussen koper en verkoper laat verlopen. Dat maakt dan ook het verschil. Het is juist onze kracht om zoveel mogelijk werk uit handen te nemen van de vekoper, en juist het produceren van handgemaakte producten volop te stimuleren bij de creatieve verkopers. Verkopers zitten niet te wachten op een 'commercieel' afhandelen van productlevering, maar willen juist mooie, unieke producten maken. Met Twinkelstyle willen we de Nederlandse en Belgische markt aanschrijven en er vooral voor zorgen dat het laagdrempelig, representatief en overzichtelijk is en blijft.

Hopelijk hebben we antwoord gegeven op je vragen.
Twinkels,
Dorine & Marsha

Gebruikersavatar
Frutsel
Bead Producer
Berichten:1068
Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
Locatie:Vlakbij Rotterdam
Contacteer:

Re: Verkoop via andere site

Bericht door Frutsel » wo 06 jan 2010 15:42

Dank je, Dorine en Marsha.
Het is duidelijk. Ik hoop dat je een en ander goed van de grond krijgt en dat je site na verloop van tijd een succes wordt!!

Ik heb bewondering voor je ondernemingszin.
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

fracor
Bead Anonymous
Berichten:5
Lid geworden op:vr 30 apr 2010 08:23

Re: Verkoop via andere site

Bericht door fracor » za 01 mei 2010 16:03

Goededag

Via jullie site heb ik laten weten interesse te hebben, willen jullie contact met mij opnemen

Bedankt Corrina

Gebruikersavatar
snoep
Bead Addict
Berichten:2351
Lid geworden op:wo 26 mar 2008 08:10
Contacteer:

Re: Verkoop via andere site

Bericht door snoep » ma 03 mei 2010 05:32

Dus eigenlijk een nieuw soort marktplaats

maar dan tegen betaling

Daar komt het op neer
net zoveel kans op verkoop

blijkt als ik google over jullie

Margaret

Gebruikersavatar
Romana
Bead Fanatic
Berichten:1878
Lid geworden op:di 08 aug 2006 12:35
Locatie:Groningen
Contacteer:

Re: Verkoop via andere site

Bericht door Romana » ma 03 mei 2010 07:29

Tja ik zet mijn vraagtekens hierbij...Je verkoopt als sieradenmaakster al niet veel en dan zal je ook nog eens een maand moeten wachten Als je wat verkoopt. En dan net wat frutsel zegt: je moet er dan zeker veel vertrouwen in hebben.

Ik hoop dat jullie andere mensen misschien wel zover kunnen krijgen, maar ik blijf bij mijn vertrouwde MP en Ebay.
Liefs Romana

Gesloten