Taxatie topic

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:
Re: Taxatie topic

Bericht door Zina » wo 09 nov 2011 09:07

Ik zou er tussen de 7,50 en de 10,00 voor vragen.
Altijd aan het kralen...

Gebruikersavatar
lidewij
Bead Lover
Berichten:480
Lid geworden op:wo 05 mei 2010 09:21
Locatie:zandpol
Contacteer:

Re: Taxatie topic

Bericht door lidewij » wo 09 nov 2011 09:17

CreaSyl schreef:Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dit zijn tot nu toe de stijlen kettingen die ik heb gemaakt. wat zouden ze waard zijn?
hoi

ik denk zelf tussen 15 en 20 euro voor alle 3.

succes verder met sieraden maken. :byebye
geniet elke dag van het leven, haal er elke dag wat moois uit!

Gebruikersavatar
lidewij
Bead Lover
Berichten:480
Lid geworden op:wo 05 mei 2010 09:21
Locatie:zandpol
Contacteer:

Re: Taxatie topic

Bericht door lidewij » wo 09 nov 2011 09:20

violetmoon_17 schreef:Ik denk dat ikook maar eens de mening van de experts ga vragen. :mrgreen:


Zondag heb ik een beurs en nu heb ik een berg armbanden gemaakt, allemaal met edelstenen, en nu heb ik geen flauw idee welke prijs ik daar op kan zetten.

Dit zijn er een paar van.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ikzelf had gedacht zo rond de € 27,50 :)
hallo

ik zou tussen 20 en 30 euro zitten.
ligt heel erg aan wat je gebruik en wat gekost heeft.
en dan moet wat bovenop doen om er wat aan te verdienen.

ik vind erg mooi trouwens. succes verder. :byebye
geniet elke dag van het leven, haal er elke dag wat moois uit!

Gebruikersavatar
violetmoon_17
Bead Addict
Berichten:2018
Lid geworden op:wo 06 jul 2005 07:40
Locatie:ergens in Noord - Limburg
Contacteer:

Re: Taxatie topic

Bericht door violetmoon_17 » wo 09 nov 2011 09:39

@ lidewij = :mrgreen: dan zit ik idd redelijk goed met de prijs.


Materialen zijn echte edelstenen en het draad is allemaal "non tarnish silver plated artistic wire"
ringetjes en sluitingen zijn ook allemaal zwaar verzilverd.
Afbeelding Carina

Afbeelding

Copyright © 2004–2015 All rights reserved.

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: Taxatie topic

Bericht door Zina » wo 09 nov 2011 10:42

@ violetmoon, ik zou ook zeker rond de 25 gaan zitten voor die juweeltjes! Ik vind de armband met (amethist?) paarse kraaltjes met kralenkapjes erg mooi! :(L)
Altijd aan het kralen...

Gebruikersavatar
CreaSyl
Bead Interested
Berichten:151
Lid geworden op:ma 03 okt 2011 19:05
Locatie:heerhugowaard

Re: Taxatie topic

Bericht door CreaSyl » wo 09 nov 2011 10:45

violetmoon_17 schreef:@ lidewij = :mrgreen: dan zit ik idd redelijk goed met de prijs.


Materialen zijn echte edelstenen en het draad is allemaal "non tarnish silver plated artistic wire"
ringetjes en sluitingen zijn ook allemaal zwaar verzilverd.

Ik zou ook rond de 30 euro ervoor vragen. Misschien ook een tip om erbij te zetten/kaartje mee te geven met info over de edelstenen (werking enzow). hier kan je heel veel vinden over edelstenen: http://www.edelstenenenmineralen.nl/
misschien was je al bekend met de site, maar erg leuke site met ook links naar websites waar je hangers en kralen met edelstenen kan kopen.

succes ermee.

Gebruikersavatar
violetmoon_17
Bead Addict
Berichten:2018
Lid geworden op:wo 06 jul 2005 07:40
Locatie:ergens in Noord - Limburg
Contacteer:

Re: Taxatie topic

Bericht door violetmoon_17 » wo 09 nov 2011 10:52

Dank je wel, ik kende de site idd al. :D

Ik heb een "compleet" boekwerk gemaakt met daarin de uitleg en de werking van de stenen.

Het scheelt, ik sta op een paranormale beurs en de meeste bezoekers daar weten al iets van edelstenen af. :mrgreen:
Afbeelding Carina

Afbeelding

Copyright © 2004–2015 All rights reserved.

Gebruikersavatar
lidewij
Bead Lover
Berichten:480
Lid geworden op:wo 05 mei 2010 09:21
Locatie:zandpol
Contacteer:

Re: Taxatie topic

Bericht door lidewij » ma 21 nov 2011 11:12

hallo

ik wil wat laten zien .
en wat zouden jullie hier voor vragen??

foto 1is amoniet steen parels en metalic rocailles

Afbeelding[/url

foto2 agaat steen parels en metalic rocailess

[url=http://fotos.kralen.com/forum/15099_gr.jpg]Afbeelding


foto 3 zelf gemaakte hanger van chinese speksteen verder met keramiek Rocailles mat zwarte en witte parels afgewerkt. en mooie zetting.

Afbeelding

wacht jullie reacties af.
groetjes
lidewij :byebye
geniet elke dag van het leven, haal er elke dag wat moois uit!

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Taxatie topic

Bericht door Kikkertje » ma 21 nov 2011 13:32

Moeilijk, moeilijk. Dit zijn natuurlijk unieke hangers, sieraden waar best een hoop tijd in zit. Een beetje afhankelijk van de kosten van het gebruikte materiaal, denk ik dat je deze sieraden zo rond de € 45 of iets hoger zou kunnen prijzen. Ben benieuwd wat de andere forum dames ervan vinden.
Groetjes, Marjan

Gebruikersavatar
xNatje
Bead Starter
Berichten:61
Lid geworden op:vr 18 jan 2013 16:00
Locatie:Lede, België
Contacteer:

Re: Taxatie topic

Bericht door xNatje » za 09 mar 2013 17:02

1ste kan ik niet zien :(
2de zou ik 30 van vragen
en de 3de 25
(sorry als ik er wat fout bij zit want ik heb totaal geen verstand van edelstenen)


Ik verkoop al een tijdje juwelen, maar ik weet niet of ik een correcte prijs vraag. Dus als eerste heb ik gekozen voor mijn recentste ketting, waar ik nog geen prijs heb durven opplakken. Aan zo'n ketting zit meer denkwerk dan het effectief in elkaar steken. Materiaal: bronskleurig metaal, messing, glasparels, cabochon, plastic bloempjes,..
Afbeelding


En nummer 2 waar ik graag een schatting van zou hebben is mijn handgemaakte ceintuur. Deze was voor mezelf, maar ik en van plan om gelijkaardige te maken voor te verkopen.. Alleen weet ik écht niet wat te vragen. De trein is handgeschilderd trouwens. De riem is ook gevoerd en de tekening verstevigd. Het sluit achteraan met koordjes. Vraag me niet hoelang ik er aan bezig gezeten heb, want ik heb werkelijk geen idee! De riem is uit velours gemaakt en borduurd met parels, maar die zou ik weglaten voor diegene dat ik zal verkopen omdat dit té veel werk vraagt (en ik dan té duur zou moeten worden).
Afbeelding

Gebruikersavatar
lidewij
Bead Lover
Berichten:480
Lid geworden op:wo 05 mei 2010 09:21
Locatie:zandpol
Contacteer:

Re: Taxatie topic

Bericht door lidewij » zo 10 mar 2013 10:40

hoi
ten eerst vind ik je creaties prachtig en heel uniek.
foto 1 de ketting zou ik tussen de 25 en 45 vragen lig er aan wat je voor de materialen heb betaald zorg altijd dat je die eruit krijgt.
foto2 tussen de 130 en145 euro.

wat ook help om een goed beeld te krijgen is gewoon veel google naar verglijkbare kettingen .

heel veel succes ermee.

groeten.

lidewij :byebye

xNatje schreef:1ste kan ik niet zien :(
2de zou ik 30 van vragen
en de 3de 25
(sorry als ik er wat fout bij zit want ik heb totaal geen verstand van edelstenen)


Ik verkoop al een tijdje juwelen, maar ik weet niet of ik een correcte prijs vraag. Dus als eerste heb ik gekozen voor mijn recentste ketting, waar ik nog geen prijs heb durven opplakken. Aan zo'n ketting zit meer denkwerk dan het effectief in elkaar steken. Materiaal: bronskleurig metaal, messing, glasparels, cabochon, plastic bloempjes,..
Afbeelding


En nummer 2 waar ik graag een schatting van zou hebben is mijn handgemaakte ceintuur. Deze was voor mezelf, maar ik en van plan om gelijkaardige te maken voor te verkopen.. Alleen weet ik écht niet wat te vragen. De trein is handgeschilderd trouwens. De riem is ook gevoerd en de tekening verstevigd. Het sluit achteraan met koordjes. Vraag me niet hoelang ik er aan bezig gezeten heb, want ik heb werkelijk geen idee! De riem is uit velours gemaakt en borduurd met parels, maar die zou ik weglaten voor diegene dat ik zal verkopen omdat dit té veel werk vraagt (en ik dan té duur zou moeten worden).
Afbeelding
Laatst gewijzigd door lidewij op zo 10 mar 2013 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
geniet elke dag van het leven, haal er elke dag wat moois uit!

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: Taxatie topic

Bericht door Zina » zo 10 mar 2013 16:13

Voor de eerste zou ik zelf 3 keer de prijs van je inkopen vragen + 2,50 of 5,00 extra afhankelijk van hoeveel werk het je gekost heeft. Ondanks dat dit sieraad wat anders is, is het niet uitermate uniek of iets dergelijks. Tenslotte is deze ketting na te maken.

De riem vind ik een heel ander verhaal. Dit is zowel uniek als een geschikt product voor custom made. Ik heb dergelijke unieke producten wel voor 165 euro weg zien gaan, dit mede omdat dit echt een stuk is voor een bepaalde markt. Ik zou hier dan ook zeker niet te weinig voor vragen en de prijs vooral af laten hangen van het hand geschilderde gedeelte! Zeker als dit bijvoorbeeld met speciale verf is gedaan zodat het ook water bestendig is, dan is het namelijk ook nog erg lang houdbaar.
Altijd aan het kralen...

Gebruikersavatar
xNatje
Bead Starter
Berichten:61
Lid geworden op:vr 18 jan 2013 16:00
Locatie:Lede, België
Contacteer:

Re: Taxatie topic

Bericht door xNatje » ma 11 mar 2013 15:10

heb een grove schatting gedaan en denk dat er een 10tal euro inzit (de metalen grote bladen zijn 3,44 samen. het elfje 2,55. En het overige materiaal zal wel aan een 4-5 tal euro komen.) Ik had inmiddels op mijn facbeook 32 als prijs gezet. Denk dat dan oké is.

Voor de riem had ik niet verwacht dat de schatting zo hoog zou gaan. Ik had eerder aan 50 euro gedacht. Ik ben echt nog geen ervaren stikster, en ik ben bang dat mensen me dan gauw te duur gaan vinden. Schilderen doe ik vrij snel, maar het is inderdaad wel iets unieks. Over die riem ga ik toch nog eventjes nadenken wat ik ga vragen, want ik vind het echt een moeilijke.

Bedankt voor de hulp!

kaadeeshop
Bead Starter
Berichten:67
Lid geworden op:za 04 mei 2013 20:33
Contacteer:

Re: Taxatie topic

Bericht door kaadeeshop » do 20 jun 2013 19:46

voor de riem zou ik inderdaad al snel rond de 75 euro voor vragen. ook omdat het met de hand geschilderd is.

de ketting rond de 30 á 40.

Hoeveel voor deze ketting vragen?
Afbeelding

De kralen en steen zijn beide van plastic. er heeft een dag tijd in gezeten.

eline-kraal123
Bead Reader
Berichten:7
Lid geworden op:ma 16 dec 2013 14:39

Re: Taxatie topic

Bericht door eline-kraal123 » ma 16 dec 2013 15:10

Rond de 8,50? Ik kan er echt heel erg naast zitten :oops: Ben nog niet zo'n expert
You can't buy happiness, but you can buy beads.
And that is a kind of the same thing.

Gesloten