Taxatie topic

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
Gebruikersavatar
Biebeltsje
Bead Designer
Berichten:957
Lid geworden op:ma 27 okt 2008 15:17
Locatie:Harlingen
Contacteer:
Re: Taxatie topic

Bericht door Biebeltsje » vr 10 apr 2009 08:21

Ik denk dat die van Sandra rond de € 135 zal zijn. Gezien het materiaal en tijd dat er in zit. Maar ja, ik ben dan ook geen expert op dat gebied. Misschien zijn de aanschafkosten alleen al dat bedrag :lol: :oops:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ellen
Bead Monster
Berichten:5878
Lid geworden op:ma 24 feb 2003 10:51
Locatie:Bergen op Zoom

Re: Taxatie topic

Bericht door Ellen » vr 10 apr 2009 08:27

Ik vind het altijd moeilijk hoor om prijzen te schatten :oops: , kijk ook vaak naar het materiaal wat er in zit. En ook een beetje naar het ontwerp, en naar het werk wat je eraan gehad hebt. Dat haal je er meestal niet uit, maar iets waar ik heel lang mee bezig ben, vanwege het ontwerp, vraag ik altijd iets meer voor, als iets waar ik zo mee klaar ben. Dus ik gok dan het volgende:
@tinkywinky: € 29,95
@ joanelle: € 60,00
@ sanegdokter: tussen de € 150,00 - € 200,00.

Wat ik niet zo goed snap, is wat nu met de geschatte prijzen wordt gedaan :oops: :oops: , doen we het voor de fun :?: . Of wil iemand er iets mee :?: :wink:
Groetjes Ellen.

Gebruikersavatar
sanegdokter
Moderator
Berichten:3636
Lid geworden op:wo 06 aug 2008 10:52
Locatie:hoevelaken
Contacteer:

Re: Taxatie topic

Bericht door sanegdokter » vr 10 apr 2009 08:30

Ellen schreef: Wat ik niet zo goed snap, is wat nu met de geschatte prijzen wordt gedaan :oops: :oops: , doen we het voor de fun :?: . Of wil iemand er iets mee :?: :wink:
Voor mij voor de fun hoor! :D
Heeeel veeeel lieve groetjes Sannie

Kimi
Bead Discoverer
Berichten:33
Lid geworden op:zo 04 feb 2007 15:28
Locatie:Kasterlee

Re: Taxatie topic

Bericht door Kimi » vr 10 apr 2009 10:42

Die eerste set van TinkyWinky: ongeveer 60€
De ketting van Joanelle: 55€
En de armband van Sandra zou ik in m'n winkeltje (als het de mijne was, of als ze ooit zo gek zou zijn om em te willen verkopen) niet onder te 200€ prijzen, eerder 250€. Het is een prachtstuk, uniek en ook nog eens een heleboel werkuren. En niet te vergeten: het is een wedstrijd-winnaar!

Gebruikersavatar
Joanelle
Bead Interested
Berichten:190
Lid geworden op:wo 03 okt 2007 09:39
Locatie:Alphen aan den Rijn

Re: Taxatie topic

Bericht door Joanelle » vr 10 apr 2009 11:07

sanegdokter schreef:
Ellen schreef: Wat ik niet zo goed snap, is wat nu met de geschatte prijzen wordt gedaan :oops: :oops: , doen we het voor de fun :?: . Of wil iemand er iets mee :?: :wink:
Voor mij voor de fun hoor! :D
Me too, die ketting draag ik zelf :oops: en de kristal versie (moonlight en silvershadow Swarovski) maak ik voor een aanstaande bruid!
De armband van Sanegdokter kan ik echt moeilijk een prijs aan verbinden. Ik maak ook veel rocaille werkjes en weet hoeveel werk erin gaat zitten, maar uiteindelijk geeft volgens mij niemand ervoor wat het waard is.
kraaltje... nog één ... wat? Is het al zo laat?

Gebruikersavatar
sanegdokter
Moderator
Berichten:3636
Lid geworden op:wo 06 aug 2008 10:52
Locatie:hoevelaken
Contacteer:

Re: Taxatie topic

Bericht door sanegdokter » vr 10 apr 2009 11:30

Kimi schreef:Die eerste set van TinkyWinky: ongeveer 60€
De ketting van Joanelle: 55€
En de armband van Sandra zou ik in m'n winkeltje (als het de mijne was, of als ze ooit zo gek zou zijn om em te willen verkopen) niet onder te 200€ prijzen, eerder 250€. Het is een prachtstuk, uniek en ook nog eens een heleboel werkuren. En niet te vergeten: het is een wedstrijd-winnaar!
Dank je Kimi! :D Je hebt gelijk, ik zou hem eigenlijk echt niet willen verkopen onder de 200 euro aangezien ik er zoveel heb ingestopt en dan heb ik het niet alleen over materiaal hoor... :wink: Als er echt iemand is die deze armband wil kopen moeten ze er echt wel behoorlijk voor betalen anders hou ik hem liever zelf voor de show zeg maar... :oops: Het is idd een winnaar en daarom zou ik het heel moeilijk vinden het te verkopen en helemaal voor een lage prijs. :D
Heeeel veeeel lieve groetjes Sannie

Tinkywinky
Bead Interested
Berichten:195
Lid geworden op:do 19 feb 2009 13:43

Re: Taxatie topic

Bericht door Tinkywinky » vr 10 apr 2009 12:03

Ellen schreef:Wat ik niet zo goed snap, is wat nu met de geschatte prijzen wordt gedaan :oops: :oops: , doen we het voor de fun :?: . Of wil iemand er iets mee :?: :wink:
Van elk sieraad dat je maakt heb je zelf wel een prijsje in gedachten. Het kan ook zo zijn dat je iets hebt gemaakt maar eigenlijk geen flauw idee hebt wat je er voor kunt vragen.
Het is dus eigenlijk puur voor de fun om hier een foto te plaatsen en eens te horen wat andere vinden dat jouw sieraad aan verkoopprijs zou kunnen dragen.

Ik had mijn set bv zelf op 29,95 geschat en dan is het erg leuk om te zien dat andere het net ietsje meer waard vinden.

Sanegdokter, dit is iets waar ik absoluut totaal geen verstand van heb. Ik kan het zelf niet maken, dus weet niet hoe vol het zit met kraaltjes en hoeveel uren je er mee bezig bent geweest.
Als ik zo zie dat er rond de 200 euro wordt geschat dan kan ik enkel denken, wow zat ik er even mega ver naast :shock:
Ik had namelijk willen zeggen

Armband sanegdokter prijs 78 euro :oops:

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Taxatie topic

Bericht door Kikkertje » vr 10 apr 2009 13:31

@ joanelle: tussen de 50 en 60 euro.

@ sanegdokter: 100+ (geen idee hoeveel tijd hierin zit :oops: ) maar het is een heel bijzonder stuk.
Groetjes, Marjan

Gebruikersavatar
Emberlynn
Bead Lover
Berichten:433
Lid geworden op:do 18 nov 2004 20:28
Locatie:Cuijk
Contacteer:

Re: Taxatie topic

Bericht door Emberlynn » zo 12 apr 2009 23:00

Wel moeilijk dit. Ik vind het altijd belangrijk te kijken naar wat de kostprijs is en hoeveel tijd het heeft gekost.
Maar dat staat er hier niet bij, dus bedenk ik maar wat ik ervoor over zou hebben als het mijn smaak zou zijn.
De eerste denk ik wel 25 a 30 euro
De 2e zeker 75 euro
En de 3e; die is zoooo kunstig daar zou ik echt minimaal 200 euro voor vragen, maar misschien wel veel meer.
Als je op amerikaanse sites kijkt worden er veel hogere prijzen gevraagd en zou die van Sandra zeker meer opbrengen!

NB; ik vind dat hier vaak veel te weinig wordt gevraagd voor sieraden, ook al is het voor velen slechts een manier om je hobby te betalen.
Ik vind het altijd erg moeilijk een goede prijs te maken, en je ziet wel hoeveel verschil er inzit.
Groetjes Emberlynn

Gebruikersavatar
Hannelies
Bead Fanatic
Berichten:1927
Lid geworden op:do 09 okt 2008 12:33
Locatie:Amersfoort
Contacteer:

Re: Taxatie topic

Bericht door Hannelies » ma 13 apr 2009 00:12

sanegdokter schreef:Tinkywinky: € 34.95
Joanelle: € 49.95
Dan mijn paradepaardje, ik vindt het erg moeilijk hier een prijs aan te hangen en ben benieuwd naar jullie te zeggen hebben. Haha ja ik weet het....heel erg moeilijk. :lol:
Wat zit erin: Een aantal zakjes miyukirocailles, artisticwire, Swarovski kristal, Amethyst facetkralen, Stiff stuff, ultra suede, een koperen cuff en natuurlijk 100 werkuren niet te vergeten en heeeeeeeel veel passie! Wie durft??? :D
Afbeelding
Ik denk zo'n 175- 225 Euro. Tis veel maar dat zou je er volgens mij voor moeten vragen. Het is een uniek stuk dat bovendien niet te copieren is :D en er zit heel veel werk in.
En sorry, zie nu pas dat ik er 3 moet beoordelen..
De witte parelkettingset zo rond de 50 Euro en de zwarte rond de 40.
En nu nog zelf een foto vinden die nog niet op het forum staat :?

Gebruikersavatar
Hannelies
Bead Fanatic
Berichten:1927
Lid geworden op:do 09 okt 2008 12:33
Locatie:Amersfoort
Contacteer:

Re: Taxatie topic

Bericht door Hannelies » ma 13 apr 2009 10:40

Nu staat de foto dus bij 'show je creaties'.. Wat nu?
Het betreft een ketting van kwaliteitsglasparels (mat wit en paars) en rode glaskralen, halfedelsteenkralen, 4 mm koraalkraaltjes en zoetwaterparels afgewisseld met zware metaaltussenkralen. Wat denken jullie dat ie waard is?
Sandra, hoe krijg ik mijn foto nu hier??
Hier staat ie:
http://forum.creadream.nl/viewtopic.php?f=14&t=35191" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Taxatie topic

Bericht door Kikkertje » ma 13 apr 2009 11:01

@ Hannelies
Ik heb je sieraad gevonden, dus zo lukt het ook. :D
Moeilijk hoor, maar ik zou zeggen tussen de 25 en 30 euro.
Groetjes, Marjan

Gebruikersavatar
sanegdokter
Moderator
Berichten:3636
Lid geworden op:wo 06 aug 2008 10:52
Locatie:hoevelaken
Contacteer:

Re: Taxatie topic

Bericht door sanegdokter » ma 13 apr 2009 11:10

Hannelies schreef:Nu staat de foto dus bij 'show je creaties'.. Wat nu?
Het betreft een ketting van kwaliteitsglasparels (mat wit en paars) en rode glaskralen, halfedelsteenkralen, 4 mm koraalkraaltjes en zoetwaterparels afgewisseld met zware metaaltussenkralen. Wat denken jullie dat ie waard is?
Sandra, hoe krijg ik mijn foto nu hier??
Hier staat ie:
http://forum.creadream.nl/viewtopic.php?f=14&t=35191" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Heeeel veeeel lieve groetjes Sannie

Gebruikersavatar
sanegdokter
Moderator
Berichten:3636
Lid geworden op:wo 06 aug 2008 10:52
Locatie:hoevelaken
Contacteer:

Re: Taxatie topic

Bericht door sanegdokter » ma 13 apr 2009 11:13

Zo heb je ff geholpen! :wink: :D Maarre....uhmmmmmm....39.95 euro? Lijkt me een prima prijsje aangezien het volgens mij meer glas is dan edelstenen en zoetwaterparels toch? Is het echt zilver dan mag er van mij 10 euro bij de prijs op hoor!! :D
Heeeel veeeel lieve groetjes Sannie

Tinkywinky
Bead Interested
Berichten:195
Lid geworden op:do 19 feb 2009 13:43

Re: Taxatie topic

Bericht door Tinkywinky » di 14 apr 2009 12:22

Hannelies, ik vind het een erg leuke ketting. Dat voorop.

Ook van deze ketting zou ik weer niet weten wat het waard zou kunnen zijn.
Ik doe dan ook een gokje
Ketting Hannelies prijs 28 euro

Edit: ik ben er net als sangedokter ook vanuit gegaan dat het geen echt zilver is.

Gesloten