Ik heb ook een jaar of 2 via ebay aangeboden en er de nodige ervaring mee, maar uiteindelijk kostte het me meer dan het opleverde, de mensen hopen daar toch met een 'koopje' weg te komen, het aanbod is enorm groot en je betaald iedere keer plaatsingskosten wanneer je iets opnieuw aanbied (die dus ook weer steeds hoger werden). Om het interessant te maken wanneer je mensen wilt laten bieden dan moet je haast beginnen met een startbod vanaf 1 Euro...punt is alleen als er niet hoger geboden wordt MOET je het dus ook voor 1 Euro verkopen....wat mij helaas ook 9 van de 10 keer gebeurde, want vergis je niet...er worden genoeg sieraden aangeboden en de mensen gaan elkaar dus écht niet op één sieraad zitten overbieden, dat gebeurd vrijwel alleen bij zéér gewilde artikelen.
Wanneer je het als 'vaste prijs' aanbied, zal het artikel weer veel moeilijker te vinden zijn, de meeste mensen lopen over het algemeen alle aanbiedingen af die beginnen met een startbod van 1 Euro en kijken veel minder naar de artikelen met vaste prijs, of ze moeten heel gericht op zoek zijn!
Ik wil je absoluut niet demotiveren, maar stel je er niet teveel van voor.
Ik het wat dat betreft betere ervaringen met Marktplaats en Speurders...niet zozeer voor verkoop maar wel om jezelf te promoten, je brengt op die manier toch je sieraden onder de aandacht, zonder dat het je geld kost...nadeel is inderdaad wel dat je binnen no time op pagina 10 staat

en dan daarnaast zoals al eerder genoemd een gratis winkeltje.
De combinatie gratis webwinkel en gratis promoten via MP en Speurders heeft mij persoonlijk in 1 jaar meer opgeleverd dan 2 jaar met kosten aanbieden op Ebay!