Rommelmarkt in de straat

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
Gebruikersavatar
Cis
Bead Starter
Berichten:80
Lid geworden op:do 30 sep 2004 16:17
Rommelmarkt in de straat

Bericht door Cis » ma 23 jun 2008 11:13

Had afgelopen zondag rommelmarkt in de straat bij ons voor het 2e jaar. Eigenlijk is het voor het 3e jaar georganiseerd, maar durfde het 1e jaar niet mee te doen.

Het was echt een super succes, heb meer verkocht dan vorig jaar. Dit jaar 12 kettingen en 10 armbanden kwijt!! Vind dat best veel voor een "rommelmarkt". Moet wel zeggen dat in het begin veel mensen je voorbij lopen en echt struinen bij de andere kraampjes, maar later op de ochtend liep het toch wel goed. Heel veel leuke reacties gehad en een paar emailadressen gescoord voor het open huis vlak voor de Sint en Kerst. Kreeg ook af en toe reacties van mensen die het blijkbaar te duur vonden van: verkoop je dan wel wat? ( ik vind 7,50 en 10,00 voor een zelfgemaakte ketting en 4,00 voor een armband niet extreem duur)

Misschien dus een leuke tip voor mensen die een leuke buurt of straat hebben... Organiseer een buurt rommel/hobbymarkt. Wij moesten als verkopers allemaal 2 euro betalen. Er was een paar keer een advertentie in het lokale krantje gezet, live muziek van de buurman, pony rijden in de straat, kinderen schmincken door een buurvrouw, een popcornautomaat en op een veldje een bistro met drinken en koek. Super gezellig dus. Er waren ongeveer een stuk of 40 kraampjes van buren en andere mensen die een plekje hadden "gehuurd".

Groetjes Cis

Gebruikersavatar
shadow
Bead Designer
Berichten:933
Lid geworden op:zo 11 sep 2005 15:42
Locatie:gelderland
Contacteer:

Bericht door shadow » ma 23 jun 2008 15:24

gefeliciteerd,fijn dat je zoveel hebt verkocht!
Hier zitten ze op de centen,red je dat niet op een rommelmarkt!!

grt shadow
Blijf jezelf, en niet zoals anderen je willen zien!

Gebruikersavatar
Vita
Bead Intelligent
Berichten:1279
Lid geworden op:di 27 feb 2007 11:05
Locatie:Gouda
Contacteer:

Bericht door Vita » ma 23 jun 2008 15:40

Wat leuk dat het zo'n succes was! Gefeliciteerd met de goede handel :D

Gebruikersavatar
Ellen
Bead Monster
Berichten:5878
Lid geworden op:ma 24 feb 2003 10:51
Locatie:Bergen op Zoom

Bericht door Ellen » ma 23 jun 2008 19:13

Leuk voor je dat het zo goed ging :!: En dat je nu mee gedaan hebt :D .
In augustus is er bij ons in de buurt een multiculturele markt, met ook een rommelmarkt. Ik ben wel van plan om daaar te gaan staan, met iig weinig verwachtingen tav de verkoop. Maar gewoon voor de gezelligheid :D
Groetjes Ellen.

Gebruikersavatar
Cis
Bead Starter
Berichten:80
Lid geworden op:do 30 sep 2004 16:17

Bericht door Cis » di 24 jun 2008 08:20

Ik had ook naar een aantal mensen een mailtje gestuurd dat er markt was, die vaak bij mijn open huis komen. Alleen daarvan waren er een paar met vakantie, in huis aan de klus, of hoogzwanger. Maar toch waren er 2 kopende klanten vanuit de mailtjes.

Dus het is wel handig om ook wat "vaste klanten" uit te nodigen, dan weet je zeker dat je wat gaat verkopen en niet helemaal voor Jan L.. zit.

Maar goed, uiteindelijk gaat het om de gezelligheid en je krijgt vanzelf wel meer bekendheid. Dit is het 2e jaar dat ik op deze markt stond en vlak voor de markt vroegen mensen in de buurt al: "jij stond toch vorig jaar met sieraden op de markt, sta je nu ook op de markt?? want dan kom ik even kijken." Of de mensen hebben tijdens de markt bij een andere een armband om de arm gezien en diegene stuurt die ander weer door naar mijn kraam. Super toch! :lol: :lol:

kleinepaepedaelen
Bead Anonymous
Berichten:1
Lid geworden op:ma 11 jan 2010 15:39

Re: Rommelmarkt in de straat

Bericht door kleinepaepedaelen » ma 11 jan 2010 16:23

Bij ons mag je ook steeds komen staan

Markt: Internationale rommelmarkt Reet 500 standen
Wanneer: zondag 23 mei 2010
Tijd: van 7 tot 17h
Omschrijving: 23 mei 2010 internationale rommelmarkt 30000m² Reet (Belgie - Antwerpen) met 500 standhouders uit de ganse BENELUX op het recreatieterrein van de Kleine Paepedaelen te Reet (Rumst). Standhouders kunnen nog steeds inschrijven door storting van €7,5/5lm op rekeningnr van vzw Kleine Paepedaelen 733-0160860-64. Auto kan bij de stand blijven. Bezoekers hebben gratis toegang. Info: guy.vinck@pandora.be of op gsmnr 0032 (0)473 750011 (na 18u) http://www.kleinepaepedaelen.be" onclick="window.open(this.href);return false; Stortingen vanuit het buitenland kunnen ook op ons internationaal rekeningnr: (IBAN) BE29 7330 1608 6064 (BIC) KREDBEBB Zowel de standhouders als de bezoekers komen van heinde en ver. Niet alleen uit alle hoeken van Vlaanderen maar onze markt is ook bekend bij onze Nederlandse buren en ook de Walen vinden de weg naar Reet. Onze wijk wordt overspoeld door schattenjagers en opkopers, maar evengoed de liefhebber van rommelmarkten of de occasionele bezoeker vindt er zijn gading.

Gebruikersavatar
Hannelies
Bead Fanatic
Berichten:1927
Lid geworden op:do 09 okt 2008 12:33
Locatie:Amersfoort
Contacteer:

Re: Rommelmarkt in de straat

Bericht door Hannelies » ma 11 jan 2010 19:04

Leuke tip! Wieweet. Al zullen veel mensen moeten lachen om de plaatsnaam ... :D , leuke adresjes om wat te verkopen zijn altijd welkom. Ik sta zelf nu 2 jaar op Koninginnedag. In Utrecht. Altijd leuk en gaat prima tot nu toe.

Danielle25
Bead Starter
Berichten:57
Lid geworden op:vr 05 dec 2008 09:35
Locatie:Almelo

Re: Rommelmarkt in de straat

Bericht door Danielle25 » wo 10 feb 2010 15:35

Cis schreef: Kreeg ook af en toe reacties van mensen die het blijkbaar te duur vonden van: verkoop je dan wel wat? ( ik vind 7,50 en 10,00 voor een zelfgemaakte ketting en 4,00 voor een armband niet extreem duur)
Ehh... Nee dat is echt niet duur hoor! Weten die mensen wel wat een beetje fatsoenlijke kralen kosten? Een mooie armband met glaskralen verkoop ik niet voor 4 euro hoor! En als ze het te duur vinden, dan kopen ze het toch lekker niet.
Ik zeg altijd maar dat ze een exclusief sieraad hebben, echt iets aparts en kwaliteit. En daar moet je dan ook voor betalen! :) Succes met je volgende, en promoot jezelf en je kwaliteit maar een beetje! :D

Gesloten