Wat vragen voor swarovski oorsteker?

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gebruikersavatar
madebyme
Bead Dreamer
Berichten:707
Lid geworden op:do 17 aug 2006 21:47
Contacteer:
Wat vragen voor swarovski oorsteker?

Bericht door madebyme » zo 15 jun 2008 17:41

Hoi,
ik vraag me af wat jullie vragen voor zulke simpele swarovski oorbellen die ik had gemaakt.
Zie link
http://forum.creadream.nl/viewtopic.php?p=424371#424371" onclick="window.open(this.href);return false;
groeten,
madebyme
Laatst gewijzigd door madebyme op di 17 jun 2008 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tessa
Bead Fanatic
Berichten:1879
Lid geworden op:di 12 apr 2005 15:00
Contacteer:

Bericht door Tessa » zo 15 jun 2008 18:40

Dat vind ik nou ook lastig. Want in sommige winkeltjes kun je deze stekertjes met swarovski al voor 6 euro kopen. Dus misschien voor 8 euro?

Ik heb ook simpele swarovski oorbellen gemaakt. (geplakt dus) Een haakje met een 'hangend' gat voor een steen. ss39, wel groot dus. De oorbellen waren al 4 euro per stuk....(nee, niet per paar) :shock:
Wat ik daar voor zou moeten vragen is dus al zoiezo 12 euro ofzo... :roll:
Groetjes van deze kralenverslaafde!

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » zo 15 jun 2008 19:13

Welke maat swarovski is het en is het zilver?

Ik zou bij dit soort oorbellen iets vraen tussen 5 en 7 euro denk ik als ze metaal zijn omdat het materiaal heel weinig kost en meteen klaar is.

Tessa, die oorbellen zouden bij mij niet weg gaan onder de 20 euro.

Gebruikersavatar
hadewijch
Bead Chatter
Berichten:3794
Lid geworden op:zo 25 jul 2004 09:44
Locatie:Boechout-Belgie

Bericht door hadewijch » zo 15 jun 2008 19:28

de bedoeling is dat je het nog steeds als hobby doet en niet om er geld uit te slaan

ik lees hier wel grote bedragen
mijn mening hé :wink:
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » zo 15 jun 2008 19:49

En waarom is dat de bedoeling? Niet iedereen kan het betalen om alleen materiaal te rekenen hoor. Als ik dat deed kon ik lang niet zo veel kralen kopen als ik nu heb. En hoeveel is 20 euro nu voor handgemaakte oorbellen? Simpele knopjes bij de juwelier kosten al zo veel.

Gebruikersavatar
madebyme
Bead Dreamer
Berichten:707
Lid geworden op:do 17 aug 2006 21:47
Contacteer:

Bericht door madebyme » zo 15 jun 2008 22:14

Jee, bedankt voor de reacties. Ik had een beetje op internet gekeken en die prijzen vond ik best laag. Ik heb nu eerst tegen mijn zusje, die het doorgeeft aan haar vriendinnen, 7 euro inclusief verzendkosten gezegd. Minder wilde ik er echt niet voor hebben, dat voelt gewoon niet goed.

Het was geen zilver maar volgens de site wel AA-kwaliteit, dat zal dan wel. Ze zien er wel mooi uit. Ik had ook veel tijd in de verpakking gestopt, maar ja daar had de klant natuurlijjk niet om gevraagd.
Ik werk ook wel precies en dat is ook wat waard vind ik. Dat kost meer tijd en energie.

Als het er mooi uit ziet kan je best wat meer vragen. Vind ik.

Gebruikersavatar
hadewijch
Bead Chatter
Berichten:3794
Lid geworden op:zo 25 jul 2004 09:44
Locatie:Boechout-Belgie

Bericht door hadewijch » ma 16 jun 2008 06:40

Haematodipsia schreef:En waarom is dat de bedoeling? Niet iedereen kan het betalen om alleen materiaal te rekenen hoor. Als ik dat deed kon ik lang niet zo veel kralen kopen als ik nu heb. En hoeveel is 20 euro nu voor handgemaakte oorbellen? Simpele knopjes bij de juwelier kosten al zo veel.
dan is het geen hobby meer.....
en ik zeg niet alleen materialen te rekenen hé
en ook heb ik gezegd dat dit MIJN mening is....
en IK vind 20 euro voor handgemaakte kleine oorbelletjes er echt over
maar iedereen doet zijn ding en als ze aan die prijs verkocht geraken zoveel beter dan
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen

Gebruikersavatar
Tessa
Bead Fanatic
Berichten:1879
Lid geworden op:di 12 apr 2005 15:00
Contacteer:

Bericht door Tessa » ma 16 jun 2008 06:48

Ik vind 20 euro ook wel veel hoor! IK zou dat niet durven vragen...in verhouding met de rest van mijn sieraden helemaal niet. En dat rekend iedereen weer anders. :wink:
Groetjes van deze kralenverslaafde!

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » ma 16 jun 2008 08:28

hadewijch schreef:
Haematodipsia schreef:En waarom is dat de bedoeling? Niet iedereen kan het betalen om alleen materiaal te rekenen hoor. Als ik dat deed kon ik lang niet zo veel kralen kopen als ik nu heb. En hoeveel is 20 euro nu voor handgemaakte oorbellen? Simpele knopjes bij de juwelier kosten al zo veel.
dan is het geen hobby meer.....
en ik zeg niet alleen materialen te rekenen hé
en ook heb ik gezegd dat dit MIJN mening is....
en IK vind 20 euro voor handgemaakte kleine oorbelletjes er echt over
maar iedereen doet zijn ding en als ze aan die prijs verkocht geraken zoveel beter dan
En waarom moet het hobby blijven? Ze zegt zelf dat de hangers per stuk al 4 euro waren. Dus 8 euro voor de hangers alleen, ze heeft ook moeten betalen om ze hier te krijgen. Dan nog de stenen, de lijm, de tangetjes, dozen voor het gerief in op te bergen, paar euro voor tijd en er blijft geen winst over hoor.

Gebruikersavatar
madebyme
Bead Dreamer
Berichten:707
Lid geworden op:do 17 aug 2006 21:47
Contacteer:

Bericht door madebyme » ma 16 jun 2008 09:46

Ehm... jongens, laten we nou niet gaan discussieren over of je wel of niet 20 euro MAG vragen, het gaat erom dat iedereen zijn mening geeft.
Het lijkt nu een beetje alsof er iemand gelijk wil hebben.

Het blijft toch heel persoonlijk. De een vind het wel prettig om 20 e te vragen en de ander niet. Zo voelde het voor mij niet goed om maar 5 euro voor mijn oorbellen te vragen.


Bovendien vraag ik me af wat jullie nou eigenlijk van MIJN oplossing vinden!

Gebruikersavatar
hadewijch
Bead Chatter
Berichten:3794
Lid geworden op:zo 25 jul 2004 09:44
Locatie:Boechout-Belgie

Bericht door hadewijch » ma 16 jun 2008 19:52

Haematodipsia schreef:
hadewijch schreef:
Haematodipsia schreef:En waarom is dat de bedoeling? Niet iedereen kan het betalen om alleen materiaal te rekenen hoor. Als ik dat deed kon ik lang niet zo veel kralen kopen als ik nu heb. En hoeveel is 20 euro nu voor handgemaakte oorbellen? Simpele knopjes bij de juwelier kosten al zo veel.
dan is het geen hobby meer.....
en ik zeg niet alleen materialen te rekenen hé
en ook heb ik gezegd dat dit MIJN mening is....
en IK vind 20 euro voor handgemaakte kleine oorbelletjes er echt over
maar iedereen doet zijn ding en als ze aan die prijs verkocht geraken zoveel beter dan
En waarom moet het hobby blijven? Ze zegt zelf dat de hangers per stuk al 4 euro waren. Dus 8 euro voor de hangers alleen, ze heeft ook moeten betalen om ze hier te krijgen. Dan nog de stenen, de lijm, de tangetjes, dozen voor het gerief in op te bergen, paar euro voor tijd en er blijft geen winst over hoor.
:roll: :roll:
einde discussie
en ieder zijn mening zoals ik al eerder zei
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen

Gebruikersavatar
Frutsel
Bead Producer
Berichten:1068
Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
Locatie:Vlakbij Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Frutsel » ma 16 jun 2008 21:22

Lastig, Madebyme (weet je naam niet).
Ik zeg altijd je materiaal is 1/3 je werk is 1/3 en 1/3 is voor camera, stroom, puter, dus gewoon om het te kunnen tonen, en fotoos en puter vragen ook tijd.

Nu kan het gebeuren dat je heel duur materiaal hebt dat weinig tijd vraagt. Zo zien jouw oorbellen eruit. Dan gaat deze verdeelsleutel niet op.

En als ik 20 euro zou willen uitgeven voor (zilveren) (Swarovski) oorbellen, dan ging ik eerst langs de plaatselijke juwelier. Dit vanuit het standpunt van iemand die zelf de spullen en vaardigheden in huis heeft.
Reken uit wat het jou heeft gekost, bekijk hoeveel je voor je tijd wilt hebben.

Je weet misschien wel dat ik poppenkleertjes brei, en dat doet de fabrikant ook in een heel ver land. Ik moet daar met mijn prijzen wel rekening mee houden, ook al kost een trui me 8 uur, ik zal die tijd nooit kunnen rekenen. Ik hoef ook niks aan te schaffen, een bol wol is geduldig.
Dus neem ik een gemiddelde van materiaal/tijd/overige kosten.

Hou daar met je oorbellen ook rekening me. Je moet zien dat je klanten bij jou kopen en niet in een winkel. Dus ben je ofwel goedkoper, ofwel origineler, ofwel maak je op vraag.

Succes!
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » di 17 jun 2008 09:54

Hebben jullie dan echt zo veel problemen om je sieraden naar nhun waarde te verkopen? Mijn oorbellen van 15 euro verkopen beter dan die van 4 euro. Kettingen van 50 euro daar denkt niemand 2 keer over na maar kopen gewoon als ze die mooi vinden. Armbanden van 30 euro hetzefde.

Dat ligt toch niet alleen aan je klanten maar toch ook aan je eigen instelling? Niet vergeten dat je nooit in je klanten hun portemonee kan kijken.

m@rlies

Bericht door m@rlies » di 17 jun 2008 12:24

Haematodipsia schreef:Hebben jullie dan echt zo veel problemen om je sieraden naar nhun waarde te verkopen? Mijn oorbellen van 15 euro verkopen beter dan die van 4 euro. Kettingen van 50 euro daar denkt niemand 2 keer over na maar kopen gewoon als ze die mooi vinden. Armbanden van 30 euro hetzefde.

Dat ligt toch niet alleen aan je klanten maar toch ook aan je eigen instelling? Niet vergeten dat je nooit in je klanten hun portemonee kan kijken.
Nee hoor absoluut geen moeite mee, en zo help je de markt ook niet naar de filistijnen ;)

Gebruikersavatar
hadewijch
Bead Chatter
Berichten:3794
Lid geworden op:zo 25 jul 2004 09:44
Locatie:Boechout-Belgie

Bericht door hadewijch » di 17 jun 2008 14:05

je moet je sieraden wel naar je waarde verkopen maar nie overdrijven :wink:
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen

Gesloten