(hoe lang) garantie geven?

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
Talleke
Bead Believer
Berichten:243
Lid geworden op:za 10 mar 2007 11:26
Locatie:wageningen
(hoe lang) garantie geven?

Bericht door Talleke » za 17 mei 2008 20:47

Ik vraag me al een tijdje het volgende af. Hoe lang geven jullie garantie op een sieraad, bijvoorbeeld op het breken van het draad of de kralen?
Binnenkort heb ik mijn eerste sieradenparty en wil daar toch graag een duidelijke termijn voor instellen, zodat ik niet over twee jaar iemand op de stoep krijg met een ketting die kapot is en die ze hoe dan ook kosteloos gerepareerd wil hebben.
Hoe pakken jullie dat aan en geven jullie garantie, en zo ja hoe lang?

Heb de zoekfunctie al gebruikt maar kon er niets over vinden.

Alvast bedankt!

anita73
Bead Believer
Berichten:217
Lid geworden op:do 18 jan 2007 11:41
Locatie:axel

Bericht door anita73 » za 17 mei 2008 21:09

ik zelf ga voor 3 maanden

maar mocht iemand regelmatig kopen dan wil ik ook nogwel eens zo even repareren..... dus zonder extra kosten is heel persoonlijk
groeten anita

Talleke
Bead Believer
Berichten:243
Lid geworden op:za 10 mar 2007 11:26
Locatie:wageningen

Bericht door Talleke » zo 18 mei 2008 09:23

Dankjewel Anita, zo heb ik in elk geval al beetje een idee. Nog andere mensen die er iets over kwijt willen?

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » zo 18 mei 2008 10:29

Dit staat in mijn voorwaarden:

Mocht het sieraad binnen 1 maand onverhoopt kapot gaan, dan repareer ik deze kosteloos, mits het compleet is. Is het niet meer compleet, zijn er geen kosten verbonden aan de reparatie zelf, maar zullen de materialen in rekening gebracht worden.

Na 1 maand zullen maak- en eventueel materiaalkosten in rekening worden gebracht.

Is een sieraad niet compleet en zijn de onderdelen niet meer te verkrijgen, zal ik mijn best doen om het zo oorspronkelijk mogelijk te herstellen, maar kunnen er geen rechten worden verleend.

________________

Ik geef trouwens geen garantie op het loslaten van plaksteentjes......
Dit zijn trouwens de "officielere" voorwaarden. In overleg en bij vaste klanten en afhankelijk van de schade en de situatie is hier wel van af te wijken ;)
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Talleke
Bead Believer
Berichten:243
Lid geworden op:za 10 mar 2007 11:26
Locatie:wageningen

Bericht door Talleke » zo 18 mei 2008 17:12

dankjewel Mar-JoYa.
Ik ga er nog eens even over denken...

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » za 24 mei 2008 08:15

Garantie is altijd een moeilijk iets vindt ik..

Ik heb in mijn winkel altijd zoiets is het een ketting die echt pas gekocht is en bv. een slotje kapot.. hup een nieuwe eraan .. geen extra kosten.. wordt het langer dan een maand of 2.. dan ligt het niet aan de kwaliteit van het spul als hij dan pas kapot gaat dus reken ik alleen een nieuw slotje...

Je blijft altijd mensen houden die met een ketting terug komen.. deze heb ik vorige week gekocht en hij viel zoineeens in 5 stukken op de grond ..:-S huh.... dat kan nooit... een gekettelde ketting b.v. zoals ik ze al jaren maak en nooit klachten over gehad... dan krijg ik sterk het idee daar is er 1 aan gan hangen!!! (misschien zelfs 2..) .. maargoed klant is koning zeggen ze dan.. dus je repareerd het maar weer netjes kostenloos..... Maar eigenlijk ben je het daar dan zelf niet mee eens...
Ook heb ik al eens gehad dat iemand met een ketting terug kwam waarvan gewoon 4 kralen door midden waren... die naast elkaar zaten.. maar nee ze zijn niet gevallen ;-)

Dat zijn moeilijke dingetjes..
Ik doe het meestal maar een beetje op gevoel.. als het heel snel is. en dan iets kleins gratis reaparatie.. als het iets langer duurt alleen materiaal kosten.

Groetjes Eelke

Irene van der Maas
Bead Producer
Berichten:1166
Lid geworden op:wo 09 jul 2003 06:26
Locatie:Voorschoten
Contacteer:

Bericht door Irene van der Maas » za 24 mei 2008 10:37

Het ligt er een beetje aan waardoor de ketting kapot is gegaan. Als ze ergens aan zijn blijven hangen met een ketting, zie je dat al snel genoeg een het draad, en dan moet men gewoon betalen voor reparatie.
Maar eigenlijk gebeurt het nooit dat een ketting zomaar uit elkaar valt, en als dat wel het geval is, wordt hij natuurlijk gewoon kosteloos gerepareerd! Een beetje service is natuurlijk altijd goed.

Nu moet ik wel zeggen dat sommige dames altijd wat hebben......hoe ze het doen, weet ik niet, maar je maakt bijvoorbeeld een ketting op maat, en dan ineens is hij te kort of te lang....
Irene van der Maas

Talleke
Bead Believer
Berichten:243
Lid geworden op:za 10 mar 2007 11:26
Locatie:wageningen

Bericht door Talleke » za 24 mei 2008 11:39

Dankjulliewel!

Ik moet zeggen dat ik nog nooit kettingen of kralen teruggehad heb van wie dan ook die stuk zijn gegaan uit zichzelf, dus ik verwacht dat het mee zal vallen maar ik vind het wel fijn om daar een vaste termijn voor te stellen.

Ik houd de garantietermijn op 2 maanden, maar idd, ook een beetje afhankelijk van hoe het stuk is gegaan. Die eerste twee maanden repareer ik dan kosteloos en als het na die twee maanden stukgaat idd alleen de kosten van t materiaal doorrekenen.

Ik wilde dit vooral graag weten omdat er iemand op die party komt en dat is soms zo'n ongelofelijke zeur. (vb: ze heeft in augustus vorig jaar een hangertje gekregen, geknoopt op waxkoord. Na meer dan driekwart jaar intensief gebruik door haar dochter als telefoonhanger was het draad doorgesleten en toch verwacht ze dan dat ik het kosteloos repareer (terwijl ze er gemakkelijk zelf een nieuw draadje aan kon knopen) en dat gaat me nu een beetje de keel uithangen :oops: )

Gebruikersavatar
Elsje
Bead Brilliant
Berichten:2822
Lid geworden op:zo 13 mar 2005 13:22
Locatie:Nieuwegein

Bericht door Elsje » za 24 mei 2008 15:23

Talleke schreef:Ik wilde dit vooral graag weten omdat er iemand op die party komt en dat is soms zo'n ongelofelijke zeur. (vb: ze heeft in augustus vorig jaar een hangertje gekregen, geknoopt op waxkoord. Na meer dan driekwart jaar intensief gebruik door haar dochter als telefoonhanger was het draad doorgesleten en toch verwacht ze dan dat ik het kosteloos repareer (terwijl ze er gemakkelijk zelf een nieuw draadje aan kon knopen) en dat gaat me nu een beetje de keel uithangen :oops: )
Ik moet de eerste winkel nog tegenkomen waar ze dat doen???!!! Je moet ook gewoon nee kunnen en durven zeggen hoor! Zolang jij het dan toch maar doet blijft zij het wel vragen..kom op , beter voor jezelf opkomen!

Ik weet het; dat is moeilijk soms maar dit is echt van de gekke. Laat geen misbruik van je maken. :twisted:
Groetjes Els,

Talleke
Bead Believer
Berichten:243
Lid geworden op:za 10 mar 2007 11:26
Locatie:wageningen

Bericht door Talleke » za 24 mei 2008 15:28

Ik weet het, vind dat soms best moeilijk (nou ja soms :roll: :lol: ) Ga er in elk geval wel mijn best voor doen. Heb nu duidelijke voorwaarden en dus nu de garantietermijn en dat maakt het voor mij wel een stuk gemakkelijker.

Gesloten