Bedrijfsnaam, help??

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
karin1983
Bead Reader
Berichten:7
Lid geworden op:di 29 apr 2008 11:14
Bedrijfsnaam, help??

Bericht door karin1983 » di 29 apr 2008 11:19

Hallo iedereen!

Ik heb een vraag. Mijn bedrijfje heet nu Fairytales Jewelry, maar omdat dit vaak niet onthoudend/verkeerd gespeld wordt, wil ik graag een nieuwe bedrijfsnaam. Ik kom er echter totaal niet uit wat het moet worden.
Ik heb een aantal namen bedacht... ze zijn eigenlijk allemaal spaanse woorden. Willen jullie je mening hierover geven of misschien heb je zelf nog een ander goed idee? Ik wil in de toekomst misschien ook sieraden aan het buitenland leveren dus liever geen nederlandse naam.
Hier komen ze:
Yakira (waardevol)

La Gracia (elegantie)

La Presea (sieraad)

Adornos (juwelen)

Buen Mozo (mooi)

Gracioso (aantrekkelijk)

Carinoso (mooi)

Atractivo (begeerenswaardig)

Bellaza (schoonheid)

La Bellaza (schoonheid)

La Luz Jewels (schittering)

Ik hoop van jullie te horen!!

Groetjes Karin

Perlado (parelen)



Lindeza (aantrekkelijk)



Desear (verlangen)



Con Gracia (gracious, sierlijk)

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 29 apr 2008 11:47

ik heb het even naar het juiste subforum verplaatst. mijn enige tip: zorg dat het makkelijk leesbaar is, dat ze al bijna vanzelf weten hoe te spellen. Yakira vind ik uit het lijstje het beste, maar dan zou je bv ook domeinnamen jakira moeten doen, vind ik.

Gebruikersavatar
Annemie
Bead Brilliant
Berichten:2833
Lid geworden op:za 20 jan 2007 17:30
Locatie:Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Annemie » di 29 apr 2008 17:00

Ik vind La Bellaza en Con Grazia het mooiste klinken. Misschien kan je eens rondvragen (enquete ofzo) in je omgeving welke associaties de namen oproepen?
Ik vraag me wel af of je met deze namen je probleem oplost, ook deze zijn lastig te spellen en onthouden.
Succes!

annuh
Bead Interested
Berichten:122
Lid geworden op:zo 02 jul 2006 01:31
Locatie:Amersfoort
Contacteer:

Bericht door annuh » di 29 apr 2008 19:13

Ik vind persoonlijk La Bellaza en Lindeza heel mooi klinken.

Maar je moet iets kiezen waar jij je mee verbonden voelt.
Beter een gat in je hand, dan geen hand!

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » di 29 apr 2008 19:29

La Luz Jewels (schittering) vind ik de mooiste ;)
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
Frutsel
Bead Producer
Berichten:1068
Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
Locatie:Vlakbij Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Frutsel » di 29 apr 2008 19:39

Als Fairytales Jewelry al te moeilijk is, vrees ik dat je Spaanse namen ook lastig worden. Mik je op de Spaanse markt?
Als dat niet zo is zou ik je afraden een Spaanse naam te kiezen. Maar dat was je vraag niet.

Carinoso. (mooi). Ligt dicht bij je eigen naam.
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

karin1983
Bead Reader
Berichten:7
Lid geworden op:di 29 apr 2008 11:14

Bericht door karin1983 » di 29 apr 2008 20:08

Hoi,

Bedankt voor jullie mening! Nee richt me niet op de spaanse markt, maar was even aan het brainstormen en aangezien ik de spaanse taal leer kwam ik daar al snel terrecht. Wat is jullie mening over de naam Fairytales Jewelry? Te moeilijk? Of is Fairytales Jewels anders iets? Volgens mij levert n.l. voornamelijk het woord jewelry problemen op.
Alvast bedankt :D

Gebruikersavatar
Frutsel
Bead Producer
Berichten:1068
Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
Locatie:Vlakbij Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Frutsel » di 29 apr 2008 20:22

Jewelry wordt door engelstaligen ook gespeld als jewellery. Fairy ook wel als faery. Misschien dat daar wat misspellingen vandaan komen?
Als je niet op de spaanse markt mikt, zou ik als ik dan toch liefst geen nederlands wil, iets engels kiezen, daar moet ook de rest van europa mee overweg kunnen. Verder ben ikzelf erg voor alliteratie. Blijft mooi "hangen".
Als je jewels of jewelry in je naam neemt, weet iedereen wel meteen waar het over gaat, maar er zijn waarschijnlijk een biljoen sites met het woord jewelry erin, of welke variatie dan ook. Misschien dat dit daarom ook moeilijk blijft hangen bij je publiek?

Persoonlijk vind ik Fairytales Jewelry makkelijker uit te spreken dan fairyteels jewels. Met Fairytales Jewelry zou ik geen enkele moeite hebben, en als de naam de lading dekt, zou ik zeggen houden zo.

Overigens, bij ons, bij de poppen, is iemand die maakt "jools". Dat is er een die je nooit meer vergeet.

Ben benieuwd waar je uiteindelijk op uit komt!
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

Gebruikersavatar
Tara
Bead Designer
Berichten:964
Lid geworden op:zo 19 nov 2006 19:34
Locatie:Rhoon
Contacteer:

Bericht door Tara » wo 30 apr 2008 22:00

Ik zou zeggen Adornos, vind ik persoonlijk het makkelijkst te onthouden en het begint met de eerste letter van het alfabet.
Succes in ieder geval :D
streef er enkel naar wat te spelen met kralen......

Gebruikersavatar
madebyme
Bead Dreamer
Berichten:707
Lid geworden op:do 17 aug 2006 21:47
Contacteer:

Bericht door madebyme » vr 02 mei 2008 11:41

Het woord kan het beste vrij kort zijn, de meeste van je namen zijn mooi, maar te ingewikkeld!
Ik zou bv Mozo kiezen, dat vind ik het leukst. Dan kan het ook nog gewoon een onzinwoord zijn (de meesten weten niet waarvan het is afgeleid). Ik denk dat Mozo als merknaam een goede naam is, makkelijk te onthouden en te spellen. Het enige wat mis kan gaan is 'Moso' bv.

Nadeel is dat er dan geen associatie is met sieraden, maar misschien moet je er nog eens over nadenken of dat wel per sé moet. (Is dat ook zo bij bekende sieradenmerken?)

Rooos
Bead Intelligent
Berichten:1382
Lid geworden op:vr 03 aug 2007 17:31
Locatie:(zuidoost) Friesland
Contacteer:

Bericht door Rooos » vr 02 mei 2008 13:26

Frutsel schreef:Als Fairytales Jewelry al te moeilijk is, vrees ik dat je Spaanse namen ook lastig worden. Mik je op de Spaanse markt?
Als dat niet zo is zou ik je afraden een Spaanse naam te kiezen. Maar dat was je vraag niet.

Carinoso. (mooi). Ligt dicht bij je eigen naam.
Helemaal mee eens, omdat het inderdaad dicht bij je eigen naam ligt, makkelijk te onthouden, vrij simpel te spellen, klinkt goed!

Succes!

Gebruikersavatar
miss beady
Bead Designer
Berichten:983
Lid geworden op:do 05 aug 2004 20:21

Bericht door miss beady » zo 18 mei 2008 12:43

Is het niet zo dat je bellaza uitspreekt als beletza (of zoiets?). Als ik daar toevallig gelijk in heb denk ik dat je met spaanse namen helemaal niet goed zit omdat ik niet weet hoe ik dan in de vredesnaam de andere namen uit zou moeten spreken. Velen met mij denk ik. Beetje knullig als mensen dan over je site spreken als bellaza terwijl de uitspraak heeeeeel anders is en als je al niet weet hoe je iets uit moet spreken zul je ook zeker geen link leggen naar de betekenis van het woord. Zeker iets waar je volgens mij over na moet denken.

Druk ik me duidelijk genoeg uit met wat ik hier mee bedoel?

Succes in ieder geval met het kiezen van een naam. Ik heb het zelf ook niet makkelijk gevonden voor mijn site.
Afbeelding

Gebruikersavatar
nienja
Bead Fan
Berichten:347
Lid geworden op:di 02 mei 2006 21:58
Locatie:"ik heb getwijfeld over Belgie....." ergens in de Noorderkempen!

Bericht door nienja » wo 28 mei 2008 22:39

mijn vorkeur is ook die voor Yakira!!!
vindik mooi enkort!!
doei nienja
"ik werd deze morgen wakker met de zon in mijn gezicht en een licht briesje bracht bloemen mee binnen"
met deze uitspraak worden vele creatie's geboren!!!

Gesloten