Het is bijna zover: eerste party bij iemand anders. Advies??

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
Nicoletje
Bead Starter
Contacteer:
Het is bijna zover: eerste party bij iemand anders. Advies??

Bericht door Nicoletje » zo 09 mar 2008 11:06

Nog maar een paar daagjes en dan heb ik mijn eerste sieradenparty buiten de deur. Nu begint de onzekerheid toch wel toe te slaan!
Kunnen jullie mij nog wat advies geven?

- moet ik mijn sieraden vooral op techniek of vooral op kleur uitstallen (ik heb ook 2 sieradenmolens waar het nodige aan hangt)?

- doen jullie het vermaken van sieraden altijd gedurende de hele avond, of pas aan het einde, zodat je tijdens de party voldoende tijd hebt om iedereen te woord te staan en te adviseren?

- wat zouden jullie als kleinigheidje voor de gasten doen? het is bijna pasen, dus ik dacht aan zo'n schattig klein kuikentje met een zakje met een paar paaseitjes. zou dat wat kunnen zijn?

Groetjes,
Nicolette
Kralenverslaving...!!! Maar ja, ik rook niet ;-)

Eliane
Bead Fan

Bericht door Eliane » zo 09 mar 2008 19:46

oh wat leuk!! Super zeg...Ik zelf heb er eentje 15 maart...en ik denk dat je zou kunnen uitleggen dat je:

a) alles kan maken in andere kleuren en aan de wensen van de klant, voordat 2 klanten 1 dezelfde ketting willen bijvoorbeeld....of juist op = op..

b) dat je inderdaad eerst "verkoop" houdt en aanpassingen later op de avond doet, als iedereen de tijd heeft gekregen om te snuffelen.. is denk ik voor jouw ook rustiger, dat je geen vragen krijgt tijdens het aanpassen...

En ik denk dat een telefoonbeadie heel leuk is als presentje...geloof dat ze 15 eurocent zijn ( ik koop ze groot in..dus weet niet zeker) en met wat vrolijk gekleurde glaskralen is dat al heel leuk..misschien een bedeltje met een konijntje of iets dergelijks? Of je neemt een paar zakjes met paaseitjes, nieuwe zakjes maken van cellofaanpapier ( doorzichtig) gekleurde lint en natuurlijk een visitekaartje eraan!

Nicoletje
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door Nicoletje » zo 09 mar 2008 20:39

Hoi Eliane,

Goed plan, ook visitekaartje bij het presentje! Zou ik helemaal niet aangedacht hebben...!

Tja, wat is handig, he? Als ik te enthousiast vertel dat alles in alle kleuren kan raak ik misschien niet veel van mijn huidige voorraad kwijt. Maar ja, als ik zeg op=op, dat zijn er misschien mensen die helemaal niets kopen omdat er niets in de juiste kleur voor ze bij zit, en dan heb ik dus ook geen "vervolg-klandizie". Lastig, ga er de komende dagen nog eens over na denken.

Dank je voor je advies!

Groetjes

Nicoletje
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door Nicoletje » ma 10 mar 2008 18:01

De presentjes heb ik inmiddels in huis en klaargemaakt: chenille kuikentje met een voorjaarskaarsje en 3 paaseitjes verpakt in een doorzichtig zakje met inderdaad een visitekaartje erin.

Nu nog nadenken over of ik mijn sieraden per techniek of per kleur zal organiseren en uitstallen. Verder nog mensen met ervaring wat het beste werkt?

kraaltje
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door kraaltje » ma 10 mar 2008 19:01

Ik vind het zelf het leukste per techniek maar ja dat is mijn mening.
Zo hou je rust en laat je zien dat er veel soorten gemaakt worden.
Dus een zwevende ketting bijvoorbeeld druk of juist erg rustig. Grote kralen of hele kleine kralen. Paars of zwart.
Zo laat je de mogelijkheden zien en dat vind ik persoonlijk het mooiste.
Neem niet te veel mee want dat is bij mij altijd het probleem.
Als het te druk is raken de mensen het overzicht kwijt.
Heel veel succes met je partij en laat hier maar een paar fototjes zien.

Ik vind het trouwens erg leuk om in het begin te vertellen hoe je begonnen bent met sieraden maken en hoe het verder is gegaan.
Veel succes ermee en hopen op veel omzet.
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan

Haematodipsia
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » di 11 mar 2008 16:49

Ik vind per techniek net veel te druk en doe het altijd op kleur.

Annemie
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Annemie » di 11 mar 2008 17:34

Ik zou ook op kleur sorteren. Ik denk dan aan mezelf als ik een sieraad ging kopen, dan wilde ik een bepaalde kleur en keek ik niet (in eerste instantie) naar de techniek.

Gesloten