Verkoop naar USA, wie helpt?

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
Kiki
Bead Lover

Bericht door Kiki » zo 29 jul 2007 14:53

Vandaag een mailtje gekregen met een opdracht voor 3 kettingen uit de USA. :lol:

Mijn vraag aan degenen die al eens sieraden verkocht/gestuurd hebben naar de USA.
Kun je van daaruit geld overmaken naar een Ned. girorekening?
Wat zijn de verzendkosten (zal ook wel met gewicht te maken hebben) naar Amerika?

Moet ik er ook iets opzetten om te voorkomen dat de douane het pakket niet onderschept? Geschenk of zo? (vaag staat mij zo iets bij)
Hoe kan ik dat dus het beste aanpakken??
Bedankt voor jullie hulp alvast
The next bracelet is just a bead away

Afbeelding

Erica
Bead Dreamer
Contacteer:

Re: Verkoop naar USA, wie helpt?

Bericht door Erica » zo 29 jul 2007 15:03

Wow, wat leuk zeg! :perfect:

En, nee de amerikanen hebben mij nog nooit gevraagd om een sieraad voor ze te maken :no: :no: ik kan je dan ook geen antwoord op je vraag geven.

Groetjes Erica

Haematodipsia
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » zo 29 jul 2007 15:50

Het enige waar ik je mee kan helpen is de betaling. Overschrijven naar Nederland is bijna niet te doen. Binnen de EU is het gratis met uiban en bic maar van Amerika dus niet. Ik denk dat je iets van 20 euro betaalt op een transactie. Daar gaat je winst dus. Ik zou zeggen paypal of creditcard.

Kiki
Bead Lover

Bericht door Kiki » zo 29 jul 2007 16:18

Haematodipsia schreef:Ik denk dat je iets van 20 euro betaalt op een transactie. Daar gaat je winst dus. Ik zou zeggen paypal of creditcard.
M.a.w. ?? Hoe gaat dat dan met een creditkaart?
Weet daar geen ene mo.... vanaf. :?
The next bracelet is just a bead away

Afbeelding

poing
Bead Hysteric

Bericht door poing » ma 30 jul 2007 18:06

Heb je geen paypal? Of iemand die je even haar paypal wil lenen? Dat is eigenlijk de veiligste en goedkoopste oplossing, lijkt mij :D

Dan kan die amerikaanse klant via haar paypal overmaken naar jouw (geleende) paypall, het gaat meestal nog snel ook :D
ipoingtudut

sharon
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door sharon » zo 05 aug 2007 14:48

Inderdaad is het het makkelijkst om gewoon paypal aan te vragen zodat ze daar naar toe kunnen overmaken.

Verder hangt het verzenden van het gewicht af. Maar het hangt er ook vanaf of het pakketje verzekerd moet worden enz.
Hier kan je de tarievenlijst vinden door buiten europa
http://www.tntpost.nl/voorthuis/brieven ... t-het.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zet er zelf nooit iets op als gift enz. en het komt altijd prima aan.
Gewoon het adres en aan de andere kant jouw postcode, huisnummer en the netherlands en dan komt het bij mij altijd goed.

Gesloten