Hey Michelle,
Ik zou de boel nog lekker even bewaren als ik jou was. Je krijgt vast spijt als je alles gaat verkopen, je bent er ooit aan begonnen omdat je het zo leuk vond om te doen en dat is zo te horen niet veranderd.
Hoe lang ben je nu eigenlijk al bezig met sieraden maken?
Ik zelf ben nu zo'n 4 jaar bezig, met tijden dat de verkoop héél goed ging en ook tijden dat het wat minder ging. Toen ik nog in Friesland woonde, had ik op een zeker moment een 3-tal verkooppunten (kapsalon, kledingwinkel en een winkeltje voor souvenirs en kado-artikelen) en ik had een website en dat ging gewoon heel goed. Nu zit ik ongeveer een half jaartje in Vlissingen en hier heb ik alles weer opnieuw moeten opbouwen en daar ben ik nog steeds mee bezig. Mijn sieraden liggen nu ook bij een kapsalon van een vriendin en die is behoorlijk aan het promoten in de buurt, en dat helpt echt. Ze heeft een lekkere vlotte babbel en heeft al veel van haar klanten een leuke ketting of armband (of beide) 'aangepraat'.

Ik heb een mooi 'verkoopboek' gemaakt met foto's en informatie over m'n sieraden en die ligt bij haar op de leestafel. (Misschien een idee?) Ook heeft ze een stapel visitekaartjes die ze uitdeelt aan iedereen die maar iets wil weten. Geloof me, in het begin gaat het best moeizaam en de mensen moeten je naam eerst leren kennen, maar als je volhoudt en er wat energie in wilt steken, gaat het echt wel een keertje lopen.
Ik heb ook sinds een paar maanden weer een nieuwe website en die loopt ook best goed. Ik krijg steeds meer opdrachten binnen en de klantenkring die ik opbouw via de site, hou ik ook zoveel mogelijk op de hoogte van nieuwtjes op het gebied van mijn sieraden. Je moet het toch het meest hebben van 'mond-tot-mond reclame' en klanten die tevreden zijn over iets dat ze bij je hebben gekocht, kunnen best belangrijk zijn voor je 'zakendoen'.
Misschien zou je het toch eens kunnen overwegen om een website te maken, moeilijk hoeft het niet te zijn, het kost alleen wat tijd. Maar dat kost sieraden en kleding maken ook

.
Ik hoop in ieder geval dat ik iets nuttigs heb gezegd... het was nogal een verhaal!
Veel succes met wat je ook gaat doen.
Groetjes,
Marjan