Klant wil armband niet meer

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
Gebruikersavatar
Lindje
Bead Believer
Berichten:255
Lid geworden op:wo 11 okt 2006 07:42
Locatie:Bocholtz
Contacteer:
Klant wil armband niet meer

Bericht door Lindje » wo 16 mei 2007 10:29

Ik zit met een dilemma, misschien kunnen jullie me helpen. Ik zal het even uitleggen. Ik heb voor een vrouw een ketting gemaakt. Deze heeft ze besteld en ook gekocht. Nu wilde ze daar ook een soortgelijke armband bij. Deze heb ik ook gemaakt, maar toen ik hem ging brengen bleek hij iets te groot. Ook kreeg ze het slotje niet zelf dicht zei ze (standaard slotje). Ze wilde het armbandje wel al betalen, daar stond ze op. Ik heb haar verteld dat ik een magneetslotje ertussen zou zetten, omdat dit makkelijker is. Dit vond ze goed. Heb armbandje weer af laten geven. Dit vond ze prima, maar nu belde mijn oma (is een vriendin van haar) dat ze het armbandje terug heeft gebracht, want iemand had gezegd dat het met dat slotje steeds af ging vallen. Wat doe ik nu? Het armbandje gewoon terugnemen en geld terug? Of een nieuw slotje ertussen, maar welke dan? Ik kan het ook op elastiek rijgen, maar die moet ik extra bestellen en gebruik ik anders nooit, dus dat worden dan veel extra kosten voor een armband. Wat zouden jullie doen?

Gebruikersavatar
Kraaltjes
Bead Intelligent
Berichten:1359
Lid geworden op:di 22 jun 2004 18:31
Locatie:Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Kraaltjes » wo 16 mei 2007 10:39

Met de klant contact opnemen en overleggen, ze heeft het dus alleen van horen zeggen dat de armband dan steeds zal afvallen? Dan kun je voorstellen dat ze het eens even probeert met z'on slotje ( :oops: heb geen ervaring met zulke slotjes maar die vallen toch niet zo snel af?)
Of dus de andere optie voorstellen, met elastiek, en vermelden dat er exstra kosten daaraan verbonden zijn.
:engel: Groetjes Eveline

Gebruikersavatar
dutch_dayz
Bead Producer
Berichten:1092
Lid geworden op:zo 11 jan 2004 14:23

Bericht door dutch_dayz » wo 16 mei 2007 12:01

Ik doe bij mijn eigen oma altijd kapittelslotjes aan de kettingen en armbanden. Die kan ze prima zelf om- en afdoen.

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » wo 16 mei 2007 12:10

Asl jij bij een meubelzaak een bed besteld en later terugbelt dat het niet meer hoeft want iemand zei dat die matras niet fijn zou liggen. Dan mag je toch ook niet daarvoor weigeren?

Dit lijkt me zo n 'liever kwijt dan rijk' klant. Zo snel mogelijk dit afhandelen en dan niets meer verkopen.

Gebruikersavatar
Lindje
Bead Believer
Berichten:255
Lid geworden op:wo 11 okt 2006 07:42
Locatie:Bocholtz
Contacteer:

Bericht door Lindje » wo 16 mei 2007 13:01

Ik ga het maar zo snel mogelijk afhandelen. Anders maar gewoon het geld terug en inderdaad niks meer verkopen...

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 16 mei 2007 13:10

Als ik jou was zou ik netjes vragen of ze het toch nog even uit kon proberne, of zelf kan proberen. Aangezien ze het toch per se wilde betalen, vind ik haar niet een 'liever kwijt dan rijk' klant. ;)

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » wo 16 mei 2007 18:37

Ik zou inderdaad voorstellen het even te proberen, als het niet lukt een kapittelslotje er aan zetten en anders zou ik de armband terug nemen en op mijn site verkopen :D
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

vicky stellwag
Bead Intelligent
Berichten:1408
Lid geworden op:za 09 sep 2006 13:58
Locatie:duiven
Contacteer:

Bericht door vicky stellwag » wo 16 mei 2007 18:56

als ik het begin verhaal lees, dan vind ik dit geen vervelende klant...ze heeft niet gezegd dat ze haar geld terug wil...ik denk eerder dat ze gewoon bang is haar armbandje te verliezen.
Ik zou ook gewoon even contact met haar opnemen.
Het is geen onwil van de klant want dan had ze de armband ook niet betaald toch?
Overleg gewoon met haar.
What's life whithout beads

frieda van dam
Bead Monster
Berichten:4508
Lid geworden op:di 25 jan 2005 10:08
Locatie:grimbergen
Contacteer:

Bericht door frieda van dam » do 17 mei 2007 06:13

ik zou er een kapittelslot opzetten want een magneetslot kun je alleen gebruiken voor hele lichte armbanden en kettingen.
ik weet het uit ervaring want ik had een mooie armband voor me zelf gemaakt met halfedelsteen en dat slot liet steeds los .
nu heb ik er een kapittelslot op gedaan.
liefs frietje :wink:
kralengek

Gebruikersavatar
Siemie
Bead Interested
Berichten:194
Lid geworden op:vr 26 jan 2007 19:31

Bericht door Siemie » vr 18 mei 2007 16:55

Je kunt ook zo'n schuifslotje gebruiken(ik weet niet of dat de goede naam is) zijn 2 helften en die klik je dan inelkaar, gaat heel makkelijk.

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » zo 20 mei 2007 17:35

En hoe is het gegaan :?:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
Lindje
Bead Believer
Berichten:255
Lid geworden op:wo 11 okt 2006 07:42
Locatie:Bocholtz
Contacteer:

Bericht door Lindje » zo 20 mei 2007 20:05

Ze zijn nu op vakantie, maar als ze terug is, zal ik eens vragen wat ze nu precies wil. Ik maak er ondertussen wel al een ander slotje aan, dan kan ze kijken of ze het wel of niet wil.

Gebruikersavatar
karin v h
Bead Designer
Berichten:891
Lid geworden op:wo 14 feb 2007 10:06
Locatie:Arnhem
Contacteer:

Bericht door karin v h » zo 20 mei 2007 20:24

Weet je wat ik het vervelende vind aan dit verhaal. Haar oma komt met een verhaal niet zij zelf. Iemand anders vertelt dat een magneetslotje niet goed sluit. Waarom komt zij zelf niet naar jou toe met het verhaal. Fijn werken op deze manier - ik zou het gewoon afwachten tot ze zelf met jou contact opneemt.
De Kralenprutser

Ann
Bead Interested
Berichten:121
Lid geworden op:ma 31 jan 2005 19:59
Locatie:middelpunt van Vlaanderen

Bericht door Ann » ma 04 jun 2007 21:33

Een magneetslotje vind ik echt geen goed idee voor een armband. Ik spreek uit ervaring! Schuifslotjes enz. noem maar op, het is altijd "iets" bij iemand! Kapittelslotjes vind ik ook niet altijd je dat!
Mocht ik jou zijn, dan zou ik zeker met haar overleggen. (Trouwens moederziel alleen een armband sluiten is geen sinecure!) Je leert er zelf iets uit.
Als je armbanden maakt, zorg er dan voor dat de slotjes gemakkelijker te wisselen zijn. Je kan bv. wel 'jumpringetjes" aanbrengen waaraan je dan uiteindelijk verschillende soorten slojes kan bevestigen.
Voor ringen bv. werk ik ook in twee delen, kwestie van niet steeds opnieuw te moeten beginnen...

Gesloten