Stinksieraden :-)

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » wo 25 apr 2007 20:22

markraal schreef:Ik wilde eigenlijk niet antwoorden , maar doe het toch. Het gezeur over dat roken wordt ik zo zat , ik vindt het zo vreselijk overdreven allemaal! Het is gewoon een hype tegenwoordig. zo dat moest ik even kwijt!
Ik vind het wel dat het moet kunnen erover zeuren. Het is inderdaad precies een hype maar dat komt omdat iedereen zich er bewust van wordt dat roken gevaarlijk is. Als je tussen de rook zit en je denk opeens dat je als passief roker ook je gezondheid in gevaar brengt dan ben ik daar niet blij mee.

Ik vind het dan ook super dat je op restaurant in belgie niet meer mag roken.

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » wo 25 apr 2007 20:25

markraal schreef:Ik wilde eigenlijk niet antwoorden , maar doe het toch. Het gezeur over dat roken wordt ik zo zat , ik vindt het zo vreselijk overdreven allemaal! Het is gewoon een hype tegenwoordig. zo dat moest ik even kwijt!
Je hebt zeker geen astma?
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

markraal
Bead Designer
Berichten:955
Lid geworden op:do 02 dec 2004 12:10
Locatie:sassenheim
Contacteer:

Bericht door markraal » wo 25 apr 2007 20:31

La Bigiotteria di Esther schreef:
markraal schreef:Ik wilde eigenlijk niet antwoorden , maar doe het toch. Het gezeur over dat roken wordt ik zo zat , ik vindt het zo vreselijk overdreven allemaal! Het is gewoon een hype tegenwoordig. zo dat moest ik even kwijt!
Je hebt zeker geen astma?
nee dat heb ik niet nee , mijn stiefdochter wel , en ik ga echt niet roken als zij er is , maar ik wil alleen maar zeggen dat er genoeg rokers zijn ( waaronder ikzelf ) die heel graag rekening willen houden met niet rokers , maar andersom is er totaal geen tolerantie meer.
groetjes Markraal

Gebruikersavatar
Emberlynn
Bead Lover
Berichten:433
Lid geworden op:do 18 nov 2004 20:28
Locatie:Cuijk
Contacteer:

Bericht door Emberlynn » wo 25 apr 2007 20:35

volgende bericht is duidelijker, na al zo snel meerdere antwoorden.
Laatst gewijzigd door Emberlynn op wo 25 apr 2007 20:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Emberlynn

Gebruikersavatar
Emberlynn
Bead Lover
Berichten:433
Lid geworden op:do 18 nov 2004 20:28
Locatie:Cuijk
Contacteer:

Bericht door Emberlynn » wo 25 apr 2007 20:36

markraal schreef:Ik wilde eigenlijk niet antwoorden , maar doe het toch. Het gezeur over dat roken wordt ik zo zat , ik vindt het zo vreselijk overdreven allemaal! Het is gewoon een hype tegenwoordig. zo dat moest ik even kwijt!
Wow, jij durft! (en dat bedoel ik niet negatief hoor)
Weet je; het vervelende van roken is dat je er gewoon altijd anderen mee lastig valt en dat weten rokers zelf ook eigenlijk wel heel goed en dus zal die discussie altijd blijven.
En nee ik vind het niet overdreven, want het stinkt echt ongelofelijk!!!
Vraag maar eens aan ex-rokers; die dan pas snappen wat een gore gewoonte het is en hoe ongezond!
Groetjes Emberlynn

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » wo 25 apr 2007 20:48

markraal schreef:
La Bigiotteria di Esther schreef:
markraal schreef:Ik wilde eigenlijk niet antwoorden , maar doe het toch. Het gezeur over dat roken wordt ik zo zat , ik vindt het zo vreselijk overdreven allemaal! Het is gewoon een hype tegenwoordig. zo dat moest ik even kwijt!
Je hebt zeker geen astma?
nee dat heb ik niet nee , mijn stiefdochter wel , en ik ga echt niet roken als zij er is , maar ik wil alleen maar zeggen dat er genoeg rokers zijn ( waaronder ikzelf ) die heel graag rekening willen houden met niet rokers , maar andersom is er totaal geen tolerantie meer.
Ik ga geen tolerantie hebben voor iets dat ervoor zorgt dqt ik stink en dat mezelf en andere mensen veel last toebrengt. Dit heeft niets te maken met de rokers maar wel met het roken.

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » wo 25 apr 2007 20:57

markraal schreef:
La Bigiotteria di Esther schreef:
markraal schreef:Ik wilde eigenlijk niet antwoorden , maar doe het toch. Het gezeur over dat roken wordt ik zo zat , ik vindt het zo vreselijk overdreven allemaal! Het is gewoon een hype tegenwoordig. zo dat moest ik even kwijt!
Je hebt zeker geen astma?
nee dat heb ik niet nee , mijn stiefdochter wel , en ik ga echt niet roken als zij er is , maar ik wil alleen maar zeggen dat er genoeg rokers zijn ( waaronder ikzelf ) die heel graag rekening willen houden met niet rokers , maar andersom is er totaal geen tolerantie meer.
Het gaat er niet alleen om dat je niet rookt als zij er is. Je weet zeker niet dat je hele omgeving inclusief jij zelf altijd naar rook stinkt? Dus je haar, kleding, adem, de ruimtes waarin je rookt, noem maar op. Een paar van mijn collega's roken, het overgrote deel is gelukkig gestopt. Maar als de rokers terugkomen van de rookruimte of van het buiten roken, dan weet je precies in welke lift ze hebben gestaan en hangt er een rookwalm in de gang waar ze hebben gelopen. Het is dus echt niet het rekening houden met niet-rokers als zij in de buurt zijn. De rooklucht blijft lang om je heen hangen. En daar kunnen ook heel veel mensen last van hebben.
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

markraal
Bead Designer
Berichten:955
Lid geworden op:do 02 dec 2004 12:10
Locatie:sassenheim
Contacteer:

Bericht door markraal » wo 25 apr 2007 20:59

Haematodipsia schreef:
markraal schreef:
La Bigiotteria di Esther schreef:Je hebt zeker geen astma?
nee dat heb ik niet nee , mijn stiefdochter wel , en ik ga echt niet roken als zij er is , maar ik wil alleen maar zeggen dat er genoeg rokers zijn ( waaronder ikzelf ) die heel graag rekening willen houden met niet rokers , maar andersom is er totaal geen tolerantie meer.
Ik ga geen tolerantie hebben voor iets dat ervoor zorgt dqt ik stink en dat mezelf en andere mensen veel last toebrengt. Dit heeft niets te maken met de rokers maar wel met het roken.
tolerantie is wat er bij veel mensen ontbreekt , en dan heb ik het niet alleen over roken!
groetjes Markraal

Gebruikersavatar
ger
Bead Fan
Berichten:304
Lid geworden op:do 10 feb 2005 16:22

Bericht door ger » wo 25 apr 2007 21:30

[/quote]tolerantie is wat er bij veel mensen ontbreekt , en dan heb ik het niet alleen over roken![/quote]

Okee, wat betreft dat laatste heb je gelijk. Maar dan moet je ook respect hebben voor mensen die het echt heel smerig vinden. Ik denk dat het topic niet gestart is vanwege de hype of om een hype te starten, maar dat Lissie het echt vond stinken. Het zag er oprecht uit. :doubt:

Gebruikersavatar
Zonneke
Bead Believer
Berichten:221
Lid geworden op:vr 06 apr 2007 07:14
Locatie:Sint-Truiden (B)

Bericht door Zonneke » wo 25 apr 2007 21:53

ik rook zelf ook (en steek nu dus een saffie op)...
het is sowieso een vieze en vreselijk dure gewoonte, daar zal iedereen het wel over eens zijn, zowel rokers als niet rokers. Maar uiteindelijk is het ieder zijn vrije keuze om wel/niet te roken. En tolerantie moet er idd bestaan. dat er hier in België niet meer gerookt mag worden in een restaurant vind zelfs ik een goede zaak. Ik kan er ook niet tegen als ik zit te eten en er wordt van de tafel naast of achter me rook in mijn richting geblazen. Dus ik maal er niet zo om.
Wat ik wel vind met die kralen: ik wist niet dat die geur daar zo in trekt. maar ik vind dat de verkopers/inpakkers daar toch zeker rekening mee moeten houden.
Het is goed een uiteindelijk doel te hebben om naar toe te reizen, maar het is de reis zelf die er uiteindelijk toe doet.

Gebruikersavatar
Floor
Bead Dreamer
Berichten:576
Lid geworden op:ma 19 sep 2005 22:14
Locatie:Tilburg
Contacteer:

Bericht door Floor » wo 25 apr 2007 21:57

hihihi we gaan een beetje off-topic allemaal :D
Ik had het laatst met schelpkralen vanuit engeland..en vind het tog een beetje smerig :(

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » do 26 apr 2007 07:47

ger schreef: Ik denk dat het topic niet gestart is vanwege de hype of om een hype te starten, maar dat Lissie het echt vond stinken. Het zag er oprecht uit. :doubt:
Ik weet wel zeker dat het Lissie ging om het stinken van de kralen, want ze noemde ook wierookstank en daar zie ik geen discussie over, ik wierook, jij wierookt, wij wieroken. Ik kan slechter tegen wierook als sigarettenrook trouwens :lol:

De rookdiscussie zal nooit verdwijnen en nooit anders worden, dus doe ik er al niet eens meer aan mee :lol: Back on topic; Is het je overkomen dat je kralen krijgt met een raar geurtje en wat doe jij met kralen die stinken :?:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
Nathalie
Bead Interested
Berichten:163
Lid geworden op:vr 05 jan 2007 16:02
Locatie:Hengstdijk
Contacteer:

Bericht door Nathalie » do 26 apr 2007 08:13

Ik heb ook ooit een pakje gekregen waarvan de sigarettengeur me tegemoet kwam.
Dacht meteen: wat onzorgvuldig.

Omdat ik persoonlijk erg gevoelig ben voor geuren, lekkere en minder lekkere ;-), dacht ik dat het aan mij lag.
Ben blij te lezen dat ik niet de enige ben!
Ik heb de spulletjes (er waren weinig kralen bij) een aantal weken laten liggen, en sommigen liggen er nu nog...
Groetjes Nathalie

Gebruikersavatar
Binca
Bead Interested
Berichten:162
Lid geworden op:wo 11 apr 2007 13:41
Locatie:Noordwijkerhout

Bericht door Binca » do 26 apr 2007 12:03

ik denk niet dat de bedoeling is om de rokers te beledigen ofzo. ik heb zelf ook een nare gewoonte: paarden. je wil niet weten hoe ik ruik als ik twee stallen heb gemest :( . ik ga me vervolgens altijd douchen maar soms ontkom je er niet aan. bij mij thuis zijn ze niet onwijze paardenfan dus die vinden het niet fijn als ik zo ruik. maar soms moeten we eerst dingen doen voordat ik me kan douchen ofzo en dan zeuren ze niet. dat is tollerantie. ik doe mijn best om niet te stinken (klinkt raar) en hun zeuren niet als het een keertje wel zo is.

Lissie
Bead Addict
Berichten:2049
Lid geworden op:wo 03 mei 2006 09:08
Contacteer:

Bericht door Lissie » do 26 apr 2007 17:42

Mmm, ik heb zo te zien een slapende discussie aangewakkerd. Het was niet mijn bedoeling om te discussieren of rooklucht vies is of niet. Dat verschilt per persoon. Maar het ging mij meer om: wat doen jullie als er een naar luchtje aan de kralen zit.
Wat dan voor jou naar is, kan voor iemand anders lekker ruiken. Ik kan op zijn tijd best genieten van wierook, maar ik vind het niet zo leuk dat mijn kralen en dus sieraden ernaar ruiken, vooral als ze de verkoop in gaan. De koper vindt het misschien helemaal geen lekker geurtje.

Ook parfum kan voor de een heel lekker zijn, en voor de ander vies, om maar een voorbeeld te geven.

Ik was gewoon benieuwd of jullie ook op dit soort dingen let bij het maken en verkopen van sieraden.

Gesloten