´unieke´ sieraden

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
dekker
Bead Professional
´unieke´ sieraden

Bericht door dekker » di 03 apr 2007 18:58

hallo dames

ik zit er toch aan te denken om met sieradenparties te beginnen als ik weer thuis kom. maar ik zit met het volgende. ik kan wel zo leuk gaan zeggen dat je verzekerd bent van een uniek sieraad, maar ik maak vooral redelijk simpele sieraden, waar niet echt veel aan te veranderen valt om het echt een ander sieraad te laten zijn.

stel ik heb een rood/roze parelketting in mn fotoboekje staan, met de melding dat deze is uitverkocht. iemand wil die ketting toch hebben. wat moet ik dan doen? als het gewoon een simpele geregen ketting is, dan kan ik daar toch niet zoveel aan veranderen? daar gaat mn streven naar unieke sieraden..... en je wil je klanten toch geven wat ze willen :?

wat zouden jullie doen? ik wil toch dat alles mogelijk is en dat als iemand een sieraad wilt, dat ik die ook kan geven zeg maar :wink:
Groetjes Marit

kraaltje
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door kraaltje » di 03 apr 2007 19:58

In rood en roze kun je nog veel veranderen
Andere kralen gebruiken
Een andere kleur er door heen
Je kunt ook een paar modellen waar veel naar gevraagt worden op productie doen
Dus daar zet je bij dat ze niet uniek zijn
succes
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan

muis26
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door muis26 » di 03 apr 2007 21:31

Je kan eenzelfde ketting toch net weer iets anders maken, door alleen al bijvoorbeeld een ander slotje eraan te zetten, of er een andere hanger aan te doen.

Ook ik wil alleen 'unieke' sieraden verkopen, en heb het al een paar keer zo opgelost als iemand toch vrijwel exact hetzelfde wilde als ik al een keer had verkocht.

Succes!
Groetjes,
Christa

Gerjanne
Bead Believer

Bericht door Gerjanne » di 03 apr 2007 22:07

het valt mij op dat ik zelf graag unieke sieraden wil maken en verkopen, maar dat veel klanten helemaal niet uniek willen, maar juist iets kiezen wat meerdere mensen kiezen. Ook bij workshops, vaak worden de voorbeelden nagemaakt.
Groetjes Gerjanne

sieraden maken is mijn uitlaatklep

Haematodipsia
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » wo 04 apr 2007 13:16

Waarom wil je zo uniek zijn? Dat klinkt misschien raar maar je moet er eens over nadenken.

- vind je een ketting zo stom om te maken dat je die maar 1 keer wil maken? Dan maak je die beter niet/
- Doe je het voor de klanten? Zij trekken zich er niet veel van aan hoor.

Ik noem mijn sieraden ook uniek, maar dat is omdat het limited editions zijn. Ik maak er geen honderden. Ik heb bijvoorbeeld een model ketting en armband die allebei erg goed vekropen. Ik heb van beide al een stuk of 5-6 bestellingen gehad. Waarom zou ik ze dan niet maken als de klant dat wil?

Als een klant een uniek sieraad wil moet die dat afkopen bij mij, ook iets dat een klant gedeeltelijk ontworpen heeft blijft mijn ontwerp. Ik kan er veel beter van worden als ik het model nog een keer verkoop dan wanneer ik dat niet doe. Enkel de duurdere stukken (50 euro +) maak ik meestal maar 1 keer.

Haematodipsia
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » wo 04 apr 2007 13:19

muis26 schreef:Je kan eenzelfde ketting toch net weer iets anders maken, door alleen al bijvoorbeeld een ander slotje eraan te zetten, of er een andere hanger aan te doen.

Ook ik wil alleen 'unieke' sieraden verkopen, en heb het al een paar keer zo opgelost als iemand toch vrijwel exact hetzelfde wilde als ik al een keer had verkocht.

Succes!
Dat lijkt mij persoonlijk enkel uniek op papier. Mensen gaan echt niet kijken naar het slotje volgens mij. Als het ontwerp op elkaar lijkt vinden ze het vaak niet uniek meer.

dekker
Bead Professional

Bericht door dekker » wo 04 apr 2007 17:35

Haematodipsia schreef:Waarom wil je zo uniek zijn? Dat klinkt misschien raar maar je moet er eens over nadenken.

- vind je een ketting zo stom om te maken dat je die maar 1 keer wil maken? Dan maak je die beter niet/
- Doe je het voor de klanten? Zij trekken zich er niet veel van aan hoor.

Ik noem mijn sieraden ook uniek, maar dat is omdat het limited editions zijn. Ik maak er geen honderden. Ik heb bijvoorbeeld een model ketting en armband die allebei erg goed vekropen. Ik heb van beide al een stuk of 5-6 bestellingen gehad. Waarom zou ik ze dan niet maken als de klant dat wil?

Als een klant een uniek sieraad wil moet die dat afkopen bij mij, ook iets dat een klant gedeeltelijk ontworpen heeft blijft mijn ontwerp. Ik kan er veel beter van worden als ik het model nog een keer verkoop dan wanneer ik dat niet doe. Enkel de duurdere stukken (50 euro +) maak ik meestal maar 1 keer.
je hebt helemaal gelijk :D .... waarschijnlijk omdat ik mn sieraden echt iets speciaals wil geven... maar dat zijn ze al als ik ze zelf gemaakt heb :D

een ander slotje is voor mij geen andere ketting, mensen kijken vaak naar de ketting/kleuren, en niet naar de ´assecoires´ van de ketting :wink:

ik wil mn klanten (als ik die krijg :lol: ) gewoon het sieraad geven wat ze willen, dan zullen ze zich inderdaad niet druk gaan maken omdat iemand anders die ze waarschijnlijk toch niet kennen ook met zo´n ketting rondloopt. het sieraad is zoiezo al speciaal, omdat het met de hand en met zorg gemaakt is lijkt mij :wink:
Groetjes Marit

Jose86
Bead Believer

Bericht door Jose86 » wo 04 apr 2007 17:37

ALs je een sieraad in een winkel koopt zijn ze niet uniek, ik vind wat wij maken toch zeker wel heel uniek!
Ze zijn op jou stijl gemaakt en dus uniek.. Als klanten het mooi vinden word het toch gekocht!

Gesloten