Hebben jullie dit nou ook?
- Eliina
- Bead Professional
- Contacteer:
Heey allemaal,
Ik heb de laatste tijd wel vaker mailtjes via mijn mailform. Maar 9 van de 10x zijn het mensen die gewoon brutaal om bepaalde patronen vragen van een bepaalde armband of ketting. Hebben jullie dat nou ook? En zo ja wat doen jullie dan en wat zeggen jullie tegen deze mensen? Persoonlijk denk ik: kan je zelf niet wat bedenken? En kan je zelf geen kralenboekjes kopen? Ik denk dat ik maar bij mijn contactformulier zet dat ik dit soort mailtjes niet wens.. of schrik ik sommige mensen daar weer teveel mee af?
Groetjes Elina
Ik heb de laatste tijd wel vaker mailtjes via mijn mailform. Maar 9 van de 10x zijn het mensen die gewoon brutaal om bepaalde patronen vragen van een bepaalde armband of ketting. Hebben jullie dat nou ook? En zo ja wat doen jullie dan en wat zeggen jullie tegen deze mensen? Persoonlijk denk ik: kan je zelf niet wat bedenken? En kan je zelf geen kralenboekjes kopen? Ik denk dat ik maar bij mijn contactformulier zet dat ik dit soort mailtjes niet wens.. of schrik ik sommige mensen daar weer teveel mee af?
Groetjes Elina
Does it ever get any better? Or will I feel this way the rest of my life..
I tried to look the other way, To make it through another day..
Does it ever get any better? Cause i'd be with you the rest of my life.. All my life..
Does it ever get any better? Cause i'd be with you the rest of my life.. All my life..
je kan het indd ergens op je site vermelden.
En dan een standaard mail maken die je als antwoord kan terugzenden met de uitleg en verwijzing naar de tekst op de site dat je deze patronen niet deelt
oid
Hoe ik het precies zou vermelden weet ik niet, maar dat kan er ook aan liggen dat het nu half 1 's nachts is..........
Maar ik zou het gewoon kort houden, 1 a 2 regels in de algemene voorwaarden lijkt mij voldoende
En dan een standaard mail maken die je als antwoord kan terugzenden met de uitleg en verwijzing naar de tekst op de site dat je deze patronen niet deelt
oid
Hoe ik het precies zou vermelden weet ik niet, maar dat kan er ook aan liggen dat het nu half 1 's nachts is..........

X Sanne

-
- Bead Intelligent
- Contacteer:
Ik vind dat je rustig kan zeggen dat je niet alles prijs wilt geven over je eigen gemaakte sieraden.
Jij steekt energie in het bedenken van bepaalde zaken en logisch dat je dat niet direct allemaal prijs wilt geven....dat is wat jouw ontwerpen uniek maakt.
Iemand helpen is niet erg, maar dan zou het om een onderdeeltje moeten gaan en niet om een complete uitleg met patroon.
Zo doe ik dat zelf ook naar anderen toe....tuurlijk gebruik ik ook wel eens iets wat een ander doet...maar altijd in combinatie met mijn egen smaak, gericht op mijn manier van werken.
Jij steekt energie in het bedenken van bepaalde zaken en logisch dat je dat niet direct allemaal prijs wilt geven....dat is wat jouw ontwerpen uniek maakt.
Iemand helpen is niet erg, maar dan zou het om een onderdeeltje moeten gaan en niet om een complete uitleg met patroon.
Zo doe ik dat zelf ook naar anderen toe....tuurlijk gebruik ik ook wel eens iets wat een ander doet...maar altijd in combinatie met mijn egen smaak, gericht op mijn manier van werken.
What's life whithout beads
-
- Bead Monster
- Contacteer:
ik krijg ontzettend veel mailtjes van mensen die vragen hoe ik mijn creaties maak en heb er geen problemen mee.
ik vind het juist leuk om het uit te leggen dat is het bewijs dat mijn crea's op prijs gesteld worden.
ik geef zelfs de adressen waar ik mijn spullen koop
en als ik dan het resultaat op het forum zie voel ik me echt wel trots dat ik die mensen heb kunnen helpen.
maar patronen die niet van mij zijn zal ik nooit geven want dat is niet eerlijk voor de mensen die ze gemaakt hebben.
liefs frietje
ik vind het juist leuk om het uit te leggen dat is het bewijs dat mijn crea's op prijs gesteld worden.
ik geef zelfs de adressen waar ik mijn spullen koop

en als ik dan het resultaat op het forum zie voel ik me echt wel trots dat ik die mensen heb kunnen helpen.
maar patronen die niet van mij zijn zal ik nooit geven want dat is niet eerlijk voor de mensen die ze gemaakt hebben.
liefs frietje

kralengek
Ik kan best begrijpen dat je dit ververlend vindt. Maar langs de ene kant is het ook een teken van appreciatie voor jou sieraden, en ook een compliment.
Ik heb het ooit zelf ook gedaan. Niet echt naar het exacte patroon gevraagd, maar wel de techniek dat deze mevrouw gebruikte. Ik heb heel vriendelijk uitgelegd waarom ik het graag wilde weten. Ze heeft heel vriendelijk teruggeantwoord en zei dat ze er geen enkel probleem mee had het patroontje op te sturen. Toen ik het patroon ontving kon ik eerlijk gezegd m'n ogen niet geloven. Deze vrouw had gewoon een stukje gemaakt (met de originele parels van haar ketting), en dit heeft me heel erg verder geholpen.
Ik bergijp natuurlijk wel dat niet iedereen dat kan doen, maar ik denk dat als mensen het op een vriendelijke manier vragen je er zeker en vast een antwoordje op mag geven. En als je merkt dat er steeds meer mensen achter jou patronen vragen, denk er dan eens over na ze netjes op papier te zetten, of op de pc, en dan kan je ze eventueel via je website verkopen.
Uiteindelijk heeft iedere van ons zich al wel eens op iemand anders zijn creaties geinspirreerd of proberen na te maken denk ik.
Groetjes,
Johan
Ik heb het ooit zelf ook gedaan. Niet echt naar het exacte patroon gevraagd, maar wel de techniek dat deze mevrouw gebruikte. Ik heb heel vriendelijk uitgelegd waarom ik het graag wilde weten. Ze heeft heel vriendelijk teruggeantwoord en zei dat ze er geen enkel probleem mee had het patroontje op te sturen. Toen ik het patroon ontving kon ik eerlijk gezegd m'n ogen niet geloven. Deze vrouw had gewoon een stukje gemaakt (met de originele parels van haar ketting), en dit heeft me heel erg verder geholpen.
Ik bergijp natuurlijk wel dat niet iedereen dat kan doen, maar ik denk dat als mensen het op een vriendelijke manier vragen je er zeker en vast een antwoordje op mag geven. En als je merkt dat er steeds meer mensen achter jou patronen vragen, denk er dan eens over na ze netjes op papier te zetten, of op de pc, en dan kan je ze eventueel via je website verkopen.
Uiteindelijk heeft iedere van ons zich al wel eens op iemand anders zijn creaties geinspirreerd of proberen na te maken denk ik.
Groetjes,
Johan
Met de sieraden ben ik net pas weer begonnen, dus dat loopt zo'n vaart nog niet.
Wel krijg ik heel vaak van dat soort vragen over het haakwerk. Over patroontjes, over het garen, over hoe ik de kaartjes van de haarknipjes maak, etc.
Meestal heb ik daar niet zoveel problemen mee, tenslotte is het maar een hobby, en geen staatsgeheim....
Alleen soms... een tijdje terug kreeg ik een mailtje van iemand die mij ronduit meedeelde dat ze geen zin had om bloemetjes te kopen, dat werd te duur, en dus ging ze haar oma vragen. En of ik het patroontje op wilde sturen.
Daar heb ik maar niet eens op gereageerd, want toen had ik dus wel zoiets van "zoek het zelf maar uit"
Wel krijg ik heel vaak van dat soort vragen over het haakwerk. Over patroontjes, over het garen, over hoe ik de kaartjes van de haarknipjes maak, etc.
Meestal heb ik daar niet zoveel problemen mee, tenslotte is het maar een hobby, en geen staatsgeheim....
Alleen soms... een tijdje terug kreeg ik een mailtje van iemand die mij ronduit meedeelde dat ze geen zin had om bloemetjes te kopen, dat werd te duur, en dus ging ze haar oma vragen. En of ik het patroontje op wilde sturen.
Daar heb ik maar niet eens op gereageerd, want toen had ik dus wel zoiets van "zoek het zelf maar uit"
Kralen geven kleur aan het leven!
- Eyrah
- Bead Interested
- Contacteer:
Mjah...ik vraag ook wel eens om me heen (bevriende kralen-gekken
) hoe ze iets hebben gemaakt en mijzelf wordt het ook wel eens gevraagd van een bepaalde ketting. Ik heb tot nu toe altijd gewoon antwoord erop gekregen en ik geef dat op mijn beurt ook. Denk dat we allemaal toch inspiratie opdoen van elkaar en de ene kan verder met het zien van een sieraad en de ander heeft even de beschrijving nodig 
Natuurlijk snap ik ook als men niet alles prijs wilt geven maar dat kun je dan ook gewoon zeggen. Moet ook geaccepteerd worden

Natuurlijk snap ik ook als men niet alles prijs wilt geven maar dat kun je dan ook gewoon zeggen. Moet ook geaccepteerd worden

- Eliina
- Bead Professional
- Contacteer:
Ja maar dit zijn ook geen mensen van het forum, tenminste ik ken de namen niet. Als mensen van het forum het gaan vragen vind ik het niet erg, daarom zit ik ook op dit forum om tips en dingen uit te wisselen. Maar als wildvreemde aan mij gaan vragen of ze het patroontje mogen omdat ze het zelf willen namaken (zeggen ze letterlijk), dan denk ik toch waarom koop je het dan niet voor jezelf?frieda van dam schreef:ik krijg ontzettend veel mailtjes van mensen die vragen hoe ik mijn creaties maak en heb er geen problemen mee.
ik geef zelfs de adressen waar ik mijn spullen koop![]()
liefs frietje
Groetjes Elina
p.s. Frieda nu je dit zegt mag je mij wel eens vertellen hoe je die prachtige cabouchonarmbanden maakt!!!!!!

-
- Bead Monster
- Contacteer:
geen probleem hoorEliina schreef:Ja maar dit zijn ook geen mensen van het forum, tenminste ik ken de namen niet. Als mensen van het forum het gaan vragen vind ik het niet erg, daarom zit ik ook op dit forum om tips en dingen uit te wisselen. Maar als wildvreemde aan mij gaan vragen of ze het patroontje mogen omdat ze het zelf willen namaken (zeggen ze letterlijk), dan denk ik toch waarom koop je het dan niet voor jezelf?frieda van dam schreef:ik krijg ontzettend veel mailtjes van mensen die vragen hoe ik mijn creaties maak en heb er geen problemen mee.
ik geef zelfs de adressen waar ik mijn spullen koop![]()
liefs frietje
Groetjes Elina
p.s. Frieda nu je dit zegt mag je mij wel eens vertellen hoe je die prachtige cabouchonarmbanden maakt!!!!!!![]()
![]()

er moet ergens hier op het forum al een uitleg staan van mij staat mischien bij een van mijn crea,s
er staat ook een uitleg van een armband bij
http://www.firemountaingems.com" onclick="window.open(this.href);return false; en dan bij howe to's en rechts staat popular tv series daar op klikken en dan de tweede pagina.
liefs frietje

kralengek
- Eliina
- Bead Professional
- Contacteer:
Oooh gaat dat zooooofrieda van dam schreef: geen probleem hoor![]()
er moet ergens hier op het forum al een uitleg staan van mij staat mischien bij een van mijn crea,s
er staat ook een uitleg van een armband bij
http://www.firemountaingems.com" onclick="window.open(this.href);return false; en dan bij howe to's en rechts staat popular tv series daar op klikken en dan de tweede pagina.
liefs frietje

- dutch_dayz
- Bead Producer

Maar probeer het idd te zien als een compliment! En als je geen zin hebt om de uitleg te geven, zou je ze ook altijd kunnen vertellen dat je bv een bepaalde techniek hebt gebruikt, en dat ze daar via google of kralen.com wel meer informatie over kunnen vinden.
- Haematodipsia
- Bead Producer
- Contacteer:
Voor mij is er ook een heel groot verschil of mensen het vragen waarvan ik weet dat ze ook andere helpen of iemand die het voor zichzelf wil weten en daarna het ontwerp gaat claimen als van zichzelf.
Het vragen met als bedoeling het echt exact na te maken tot aan de kleurencombinatie toe, daar heb ik het moeilijker mee dan een tip vragen om zelf eraan te beginnen.
Het vragen met als bedoeling het echt exact na te maken tot aan de kleurencombinatie toe, daar heb ik het moeilijker mee dan een tip vragen om zelf eraan te beginnen.