Tip - Als mensen sieraden vragen voor websitevermelding

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
Lissie
Bead Addict
Contacteer:

Tip - Als mensen sieraden vragen voor websitevermelding

Bericht door Lissie » za 10 mar 2007 12:41

Misschien hebben anderen dit ook al meegemaakt: Ik ben tot nu toe al 3 keer benaderd door mensen die een fashion website hebben, en aanbieden om een stukje tekst of een link op hun website te plaatsen over/naar mijn website.
Het enige dat ze daarvoor in ruil vragen is dat ze een sieraad willen uit je collectie.

De eerste keer ben ik op een dergelijk verzoek ingegaan en heb iemand een sieraad van mijn website laten uitkiezen onder de 20 euro. De tweede keer heb ik afgeslagen, en de derde keer had ik ineens een idee. Ik heb het volgende mailtje gestuurd, misschien is dit een handige tip voor mensen die ook met dergelijke verzoeken benaderd worden:

Hoi xxxx,

Dank je voor je berichtje. Ik sla alleen even over. Ik heb al vaker aan zoiets meegedaan. Daar heb ik een aantal sieraden voor afgestaan, maar tot op heden heeft het niets opgeleverd.

Wel kan ik het volgende bieden: Je kunt een banner naar mijn website neerzetten (je kunt gewoon de banner van mijn website gebruiken). Als iemand dan bij mij iets wil bestellen, kunnen ze bij jou via email een kortingscode opvragen, waarmee ze bij mij 5 % korting krijgen op al hun aankopen.
Voor ieder sieraad dat op die manier verkocht wordt, krijg jij 10% van de kostprijs. (In totaal kost het mij dus 15% van de kostprijs).

Dat lijkt me toch een schappelijke regeling, niet? Laat maar even weten wat je ervan vindt.

Daar is diegene mee accoord gegaan. Wel met de wijziging dat de kortingscode nu bij de link staat vermeld, omdat het anders misschien te lastig was voor mensen om eerst een mailtje te moeten sturen voor de kortingscode.

Ik hoop dat iemand er wat aan heeft voor de eerstvolgende keer dat je benaderd wordt!

Susann
Bead Starter

Bericht door Susann » za 10 mar 2007 13:44

Heel goed idee lijkt me!!
~*~Groetjes van Susan~*~

Gesloten