fake bestellingen.....

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gebruikersavatar
Mieke
Bead Intelligent
Berichten:1307
Lid geworden op:za 24 apr 2004 09:40
Contacteer:

Bericht door Mieke » wo 14 feb 2007 12:38

Tara schreef:
Mieke schreef:
miss-chris schreef:ik heb het ook al een aantal keren gehad met mijn fimo kralen...krijg ik een mailtje van: Ik vind ze helemaal geweldig, hoeveel heb je er op voorraad en wat zijn de verzendkosten?... en daarna hoor je helemaal niets meer! niets aan te doen maar vind het wel jammer...
Maar dat is toch geen bestelling? :?
Ik kan wel begrijpen dat je het jammer vind, in de eerste instantie denk je toch dat iemand helemaal weg is van je kralen, niet zo netjes om dan niets meer te laten horen, alleen weet je natuurlijk niet altijd de reden waarom, soms duurt het weer even voordat je een reactie krijgt. Maar ik kan me je teleurstelling wel voorstellen hoor!! :D
Ja, dat is inderdaad ook waar. Vervelend is het inderdaad wel.
Groetjes en kraalplezier van Mieke

Lissie
Bead Addict
Berichten:2049
Lid geworden op:wo 03 mei 2006 09:08
Contacteer:

Bericht door Lissie » wo 14 feb 2007 12:50

Ik heb fake bestellingen alleen maar via marktplaats gehad. Ontzettend vaak. (zowel kralen als sieraden). Doen mensen een bod, stuur je een mailtje 'ik ga accoord, etc' en je hoort er nooit meer wat van. Ik het begin stuurde ik nog wel eens een herinneringsmailtje, maar tegenwoordig besteed ik er niet eens meer aandacht aan. Binnen een week geen antwoord? Huppekee, bod verwijderen.

Een keer was het zo ongelofelijk bont! Had ik een heleboel biedingen gehad van één persoon, en ik keurig een overzichtje gemaakt. Ze had nog meer vragen, dus ik wat foto's gemaakt en opgestuurd. Alles was helemaal rond, adressen en rekeningnummer uitgewisseld. Zelfs telefonisch contact gehad.
Dus ik had het alvast ingepakt met postzegel erop, zodat het extra snel de deur uitkon als de betaling binnen was. En toen hoorde ik helemaal niets meer! Ook niet na twee mailtjes. Ik heb haar nog gebeld en gezegd "Hallo met Melissa, spreek ik met xxxxx, die wat besteld had via Marktplaats?"
Ik kreeg het volgende antwoord: "Nee hoor, dat klopt niet", en de hoorn werd erop gegooid!

Ik was behoorlijk p*ssed, zo ga je toch niet met elkaar om? Als je ervan af ziet, prima, dan is het met een mailtje zo geregeld. Maar dit was echt zo asociaal...

Afijn, dat soort gedoe heb je bij het systeem van ebay dus veel minder.

Op mijn eigen website heb ik nog geen fakes gehad. (Maar ja, ook nog niet veel bestellingen :lol: )

Gebruikersavatar
Eliina
Bead Professional
Berichten:1664
Lid geworden op:di 19 jul 2005 21:54
Locatie:Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door Eliina » wo 14 feb 2007 15:51

Nou lissie dat is pas lekker! Maar nu ik zat te kijken via internet, en te zoeken op die naam van diegene die bij mij wat had besteld (je kan echt ALLES vinden over iedereen!!), zie ik dat ze zelf ook sieraden maakt!! Of het moet iemand anders zijn met de dezelfde naam. Dat is raar!! Lijkt me toch niet dat je sieraden van je 'concurent' gaat kopen..... ik heb haar even een mailtje gestuurd via een ander e-mailadres, en anders zet ik een berichtje op haar hyve..

Groetjes Elina
Does it ever get any better? Or will I feel this way the rest of my life..
I tried to look the other way, To make it through another day..
Does it ever get any better? Cause i'd be with you the rest of my life.. All my life..

Lissie
Bead Addict
Berichten:2049
Lid geworden op:wo 03 mei 2006 09:08
Contacteer:

Bericht door Lissie » wo 14 feb 2007 18:55

Eliina schreef:Nou lissie dat is pas lekker! Maar nu ik zat te kijken via internet, en te zoeken op die naam van diegene die bij mij wat had besteld (je kan echt ALLES vinden over iedereen!!), zie ik dat ze zelf ook sieraden maakt!! Of het moet iemand anders zijn met de dezelfde naam. Dat is raar!! Lijkt me toch niet dat je sieraden van je 'concurent' gaat kopen..... ik heb haar even een mailtje gestuurd via een ander e-mailadres, en anders zet ik een berichtje op haar hyve..

Groetjes Elina
Hoi Elina, is dat dan niet geweest om je winkel uit te proberen ofzo? Ben benieuwd naar het berichtje, maar ik zou geen actie ondernemen. Lekker links laten liggen.

Gebruikersavatar
Eliina
Bead Professional
Berichten:1664
Lid geworden op:di 19 jul 2005 21:54
Locatie:Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door Eliina » wo 14 feb 2007 19:02

Nee maar ik vind dat wel raar, ze was echt heel geïnteresseerd en nu antwoord ze helemaal niet meer? Ik zou wel graag willen weten waarom ze het dan deed... Want ik had allemaal kralen op de beurs enzo gehaald..

Groetjes Elina
Does it ever get any better? Or will I feel this way the rest of my life..
I tried to look the other way, To make it through another day..
Does it ever get any better? Cause i'd be with you the rest of my life.. All my life..

Gebruikersavatar
Angelaa
Bead Intelligent
Berichten:1267
Lid geworden op:zo 02 apr 2006 15:57
Locatie:Volendam
Contacteer:

Bericht door Angelaa » di 27 feb 2007 16:35

ik heb dit ook vaak, op marktplaats als ik een dvd speler of meubels verkoop ofzo, dan hebben ze geboden, ga je er op in voor de biedprijs en dan hoor je er niets meer van :?, ook heb ik gehad dat het al was betaald enzo en ik 5 x mailtjes sturen naar het adres niets meer van gehoord :?
Groetjes, Angela


Don't Drink and Drive but Smoke and Fly.

Gebruikersavatar
Eliina
Bead Professional
Berichten:1664
Lid geworden op:di 19 jul 2005 21:54
Locatie:Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door Eliina » di 27 feb 2007 22:46

Ze had inmiddels geantwoord, maar ze was boos dat ik hierover op dit forum was begonnen.. Vind je dat nou zo raar? Ik was al meer dan 1,5 maand aan het wachten op een antwoord! Nou zeg sorry hoor, maar 1,5 maand is wel heel lang.. als ik nou na 2 weken al was gaan klagen..
Does it ever get any better? Or will I feel this way the rest of my life..
I tried to look the other way, To make it through another day..
Does it ever get any better? Cause i'd be with you the rest of my life.. All my life..

nordal
Bead Discoverer
Berichten:21
Lid geworden op:wo 14 feb 2007 11:25
Locatie:gelderland

Bericht door nordal » wo 28 feb 2007 09:36

Je hebt toch geen namen genoemd?
Waarom had ze danook niet meer gereageerd?

Gebruikersavatar
Eliina
Bead Professional
Berichten:1664
Lid geworden op:di 19 jul 2005 21:54
Locatie:Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door Eliina » wo 28 feb 2007 14:01

Ik had eerst haar voornaam genoemd, omdat ik miss dacht dat het wel om dezelfde persoon was die nepbestellingen ofzo bij iedereen ging plaatsen (ik zeg niet dat ze dat deed hoor), maar op haar werk ofzo kon ze niet op internet dus kon ze niet antwoorden. Maar vind je het gek dat ik het opgeef na 1,5 maand, want daarvoor heb ik ook al héél lang gewacht op antwoord (bij de mailtjes over de kleur en de prijs enz enz.). Want ik heb dat ding al superlang af, ik denk sinds december ofzo.
En ze was dus ook boos omdat ik het gezegd dat zij het dan verknald had voor de rest omdat ik dan vanaf nu een tegemoetkoming ging vragen, nou sorry hoor vind je dat nou zo gek?

groetjes Elina
Does it ever get any better? Or will I feel this way the rest of my life..
I tried to look the other way, To make it through another day..
Does it ever get any better? Cause i'd be with you the rest of my life.. All my life..

Gebruikersavatar
Angelaa
Bead Intelligent
Berichten:1267
Lid geworden op:zo 02 apr 2006 15:57
Locatie:Volendam
Contacteer:

Bericht door Angelaa » wo 28 feb 2007 16:07

ik ben het helemaal met je eens Elina, dat is 1 van de redenen dat ik niet op bestelling maak, heb ook al eens eenketting moeten maken twv 30 euro nooit wat van gehoord :?
Groetjes, Angela


Don't Drink and Drive but Smoke and Fly.

Gesloten