fake bestellingen.....
Nou verkoop ik toch al bijna 4 jaar via internet, maar het is nog nooit zo erg geweest als de laatste tijd!
Iemand doet een bestelling, via de shop of via een veilingsite, adres-gegevens, betalingsgegevens, alles wordt uitgewisseld, en vervolgens hoor je niets meer.
Geen betaling, in een heel enkel geval nog een mailtje dat ze er toch maar vanaf zien omdat het geld op is/ een oma of tante ze ook wel wil maken/ manlief het niet goed vindt.... etc., etc.
Maar meestal geen enkel teken van leven meer....
De laatste twee maanden heb ik dat toch zeker een keer of 8 gehad, en dat is meer dan in al die jaren daarvoor bij elkaar!
Ben ik nou de enige die daar last van heeft, of is het bij jullie ook zo toegenomen?
Iemand doet een bestelling, via de shop of via een veilingsite, adres-gegevens, betalingsgegevens, alles wordt uitgewisseld, en vervolgens hoor je niets meer.
Geen betaling, in een heel enkel geval nog een mailtje dat ze er toch maar vanaf zien omdat het geld op is/ een oma of tante ze ook wel wil maken/ manlief het niet goed vindt.... etc., etc.
Maar meestal geen enkel teken van leven meer....
De laatste twee maanden heb ik dat toch zeker een keer of 8 gehad, en dat is meer dan in al die jaren daarvoor bij elkaar!
Ben ik nou de enige die daar last van heeft, of is het bij jullie ook zo toegenomen?
Kralen geven kleur aan het leven!
- Haematodipsia
- Bead Producer
- Contacteer:
Het is heel wisselend. Ik merk dat de "vrijblijvende" verkopen via Marktplaats vaak niet doorgaan. Mensen hechten er geen waarde aan als ze impulsief een mailtje met een bestelling doen en even later een advertentie zien met een beter aanbod.
Ik probeer ze zoveel mogelijk dan eerst door te sturen naar mijn winkel waar ze een account moeten aanmaken. Blijkbaar werkt dit is dwingender en zijn mensen vrijwel allemaal serieus en betalen netjes. Alleen met de feestdagen heb ik wel gemerkt dat er heel veel onbetaalde bestellingen zijn gedaan. Impuls kado aankopen en ineens bedenken dat het te kort dag is om nog voor kerst in huis te hebben...helaas.
Ik probeer ze zoveel mogelijk dan eerst door te sturen naar mijn winkel waar ze een account moeten aanmaken. Blijkbaar werkt dit is dwingender en zijn mensen vrijwel allemaal serieus en betalen netjes. Alleen met de feestdagen heb ik wel gemerkt dat er heel veel onbetaalde bestellingen zijn gedaan. Impuls kado aankopen en ineens bedenken dat het te kort dag is om nog voor kerst in huis te hebben...helaas.
Carola
- dutch_dayz
- Bead Producer
Ik heb een paar maanden geleden een paar vervelende voorvallen gehad. Twee keer via ebay, ik had wat opgeruimd en was wat spulletjes aan het verkopen die ik niet meer gebruik. Ik had een doos met fotopapier en filters gevonden, die heb ik eens voor een opleiding moeten kopen. Affijn, spullen verkocht, nog twee gratis fotorolletjes erbij gedaan, en dan krijg je dus nog niet eens feedback of een bedankje
De andere persoon had een flesje parfum gekocht, en als feedback kreeg ik "het is wel niet mijn geurtje"
Naja, alsof ik daar wat aan kan doen!
Ik heb 1 keer reactie gehad op mijn site, dat meisje wilde graag van die oorstekers met 4mm Swarovski Crystal AB plaksteentjes. Ze wilde drie paar kopen, maar wist niet of ze misschien allergisch was. Door omstandigheden heb ik een hele tijd mijn mail niet kunnen bekijken, waardoor ik het zeker een maand later pas zag. Ik heb haar toch nog gemaild, met excuses dat ze zo lang geen antwoord had gekregen, en dat ik haar wel gratis 1 paar wilde opsturen, dan kon ze ook uitproberen of ze er geen allergische reactie van zou krijgen. Nou, stekertjes in een leuk zakje gedaan, opgestuurd, en uiteraard ook niks meer van gehoord. Een maand later heb ik nog eens (op een vriendelijke toon) gevraagd of ze de stekertjes wel had ontvangen. Een paar dagen kreeg ik antwoord, ja ze had ze ontvangen en ze bevielen goed. Punt. Nog geen bedankje
Dat was dus ook de laatste keer dat ik wat weggeef, jammer dat het zo moet.

Ik heb 1 keer reactie gehad op mijn site, dat meisje wilde graag van die oorstekers met 4mm Swarovski Crystal AB plaksteentjes. Ze wilde drie paar kopen, maar wist niet of ze misschien allergisch was. Door omstandigheden heb ik een hele tijd mijn mail niet kunnen bekijken, waardoor ik het zeker een maand later pas zag. Ik heb haar toch nog gemaild, met excuses dat ze zo lang geen antwoord had gekregen, en dat ik haar wel gratis 1 paar wilde opsturen, dan kon ze ook uitproberen of ze er geen allergische reactie van zou krijgen. Nou, stekertjes in een leuk zakje gedaan, opgestuurd, en uiteraard ook niks meer van gehoord. Een maand later heb ik nog eens (op een vriendelijke toon) gevraagd of ze de stekertjes wel had ontvangen. Een paar dagen kreeg ik antwoord, ja ze had ze ontvangen en ze bevielen goed. Punt. Nog geen bedankje

- Eliina
- Bead Professional
- Contacteer:
Had ik dus ook!!! Ik kreeg een mailtje ik denk gewoon via mijn site van iemand, en die wou zo'n jasseron armband in het wit! Ik ging toevallig net naar de beurs en had daar wat kralen gekocht (erggg dure!!) En toen had ik hem af, had ik de totaalprijs doorgemaild en mijn rekeningnummer enzo, hoor ik niks meer!!! Ik heb intussen al 20 mailtjes gestuurd maar krijg geen reactie meer. FIJN
Nou ga ik voortaan een tegemoetkoming vragen ofzo. Het zijn er altijd een paar die het voor de rest verzieken....
Groetjes Elina

Nou ga ik voortaan een tegemoetkoming vragen ofzo. Het zijn er altijd een paar die het voor de rest verzieken....
Groetjes Elina
Laatst gewijzigd door Eliina op zo 18 feb 2007 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Does it ever get any better? Or will I feel this way the rest of my life..
I tried to look the other way, To make it through another day..
Does it ever get any better? Cause i'd be with you the rest of my life.. All my life..
I tried to look the other way, To make it through another day..
Does it ever get any better? Cause i'd be with you the rest of my life.. All my life..
Dat heb ik ook. Denk ik tenminste. Van het weekend had iemand ergens interesse in. En daarop had ik nog gereageerd dat ik ze nog had/heb. Maar heb ook nog niets gehoort. Ik wacht het nog even rustig af. Anders is het fake.Haematodipsia schreef:Ik merk net het tegenovergestelde! Ik begin nu na een paar maanden een beetje beter te verkopen op marktplaats. Vroeger kreeg ik wel biedingen maar dan hoorde ik er nooit meer wat van en lagen die ook vele euro's onder de vraagprijs. Maar sinds het begin van het jaar is elke koop al doorgegaan.
-
- Bead Producer
- Contacteer:
Tja, een zwarte lijst zou toch onbegonnen werk zijn denk ik...
Maar ik ben dus in elk geval niet de enige die er last van heeft. Het gaat me niet eens zozeer om het geld, er gaat gelukkig ook nog genoeg wel goed, en zolang ik maar nieuwe materialen kan kopen vind ik het prima.
Jammer van de tijd en de energie, maar ja...
Het valt me alleen op dat het steeds vaker lijkt voor te komen maar misschien komt dat ook wel omdat ik pas sinds juli vorig jaar "in het wild" verkoop, tot die tijd zat ik op ebay en blijkbaar is de drempel daar toch wat hoger?
Maar ik ben dus in elk geval niet de enige die er last van heeft. Het gaat me niet eens zozeer om het geld, er gaat gelukkig ook nog genoeg wel goed, en zolang ik maar nieuwe materialen kan kopen vind ik het prima.
Jammer van de tijd en de energie, maar ja...
Het valt me alleen op dat het steeds vaker lijkt voor te komen maar misschien komt dat ook wel omdat ik pas sinds juli vorig jaar "in het wild" verkoop, tot die tijd zat ik op ebay en blijkbaar is de drempel daar toch wat hoger?
Kralen geven kleur aan het leven!
- miss-chris
- Bead Dreamer
- Contacteer:
- katskralen
- Bead Fanatic
- Contacteer:
Maar dat is toch geen bestelling?miss-chris schreef:ik heb het ook al een aantal keren gehad met mijn fimo kralen...krijg ik een mailtje van: Ik vind ze helemaal geweldig, hoeveel heb je er op voorraad en wat zijn de verzendkosten?... en daarna hoor je helemaal niets meer! niets aan te doen maar vind het wel jammer...

Groetjes en kraalplezier van Mieke
Ik kan wel begrijpen dat je het jammer vind, in de eerste instantie denk je toch dat iemand helemaal weg is van je kralen, niet zo netjes om dan niets meer te laten horen, alleen weet je natuurlijk niet altijd de reden waarom, soms duurt het weer even voordat je een reactie krijgt. Maar ik kan me je teleurstelling wel voorstellen hoor!!Mieke schreef:Maar dat is toch geen bestelling?miss-chris schreef:ik heb het ook al een aantal keren gehad met mijn fimo kralen...krijg ik een mailtje van: Ik vind ze helemaal geweldig, hoeveel heb je er op voorraad en wat zijn de verzendkosten?... en daarna hoor je helemaal niets meer! niets aan te doen maar vind het wel jammer...

streef er enkel naar wat te spelen met kralen......