verkopen via website

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:
verkopen via website

Bericht door flapflap » za 13 jan 2007 11:24

Hallo allemaal,

Ik heb al een tijdje een website en ik krijg er best veel bezoekers op, maar verkopen ho maar :wink:

Ik heb zojuist een knop gemaakt met bestelinformatie, hopelijk scheelt dit wat.
In de toekomst wil ik ook wel een bestel formulier maken, maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad om me in te verdiepen.

Maar ik vroeg me af of jullie misschien nog meer tips hebben voor het verkopen van sieraden via je site?
(mijn site zit onder het www-knopje hieronder)
~Audrey~

Gebruikersavatar
joalycke
Bead Dreamer
Berichten:726
Lid geworden op:di 13 jul 2004 20:42
Locatie:Warnsveld
Contacteer:

Bericht door joalycke » za 13 jan 2007 13:12

nou je site ziet er keurig uit, maar wat ik vaak doe ter promo van mijn site (en de verkoop) is dat ik mensen in omgeving waarvan ik het e-mail adres heb een mailtje stuur met b.v. de laatste nieuwe kettingen of een leuke actie die ik houd vaak ook nog met plaatjes van sieraden in het mailtje erbij.
Mamma Mia! Oh daar ga ik weer.....

Gebruikersavatar
Kralina
Bead Believer
Berichten:280
Lid geworden op:za 23 dec 2006 18:35
Contacteer:

Bericht door Kralina » za 13 jan 2007 17:59

Ik spiek nog weleens naar aanwijzingen op http://www.armande.net/
Staat veel goede informatie op.

Veel succes!
Als U werk maakt van Uw hobby.

meow
Bead Interested
Berichten:163
Lid geworden op:ma 08 jan 2007 19:11

Bericht door meow » za 13 jan 2007 19:40

ik heb op uw site gekeken, en ik vind het altijd leuker om een sieraad helemaal te zien (maar dat is mijn mening, ik weet niet hoe het met de andere mensen zit). Op uw site staan vaak gelijk detailfoto's, misschien worden mensen sneller aangesproken als ze het hele sieraad kunnen zien. misschien een tip, ik weet niet of dit echt helpt, uw site is wel hardstikke leuk en makkelijk in ieder geval!

Marsha1979
Bead Dreamer
Berichten:537
Lid geworden op:do 09 jun 2005 21:22
Locatie:Kudelstaart

Bericht door Marsha1979 » za 13 jan 2007 20:51

ik heb zelfs een website met een winkelwagen systeem maar nog niemand die er gebruik van heeft gemaakt :(
Wel twee bestellingen via het contactformulier / e-mail maar via de website nog niet echt. Mijn website is nu een half jaar actief maar via de website verkopen gaat nog niet echt goed. Verder verkoop ik wel regelmatig wat via vrienden/kennissen en heb ik mijn sieraden in een winkel en bij een pedicure liggen.
Groetjes Marsha

Don't worry bead happy !

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » za 13 jan 2007 23:05

Bedankt voor uw input dames :D
~Audrey~

Gebruikersavatar
miranda
Bead Dreamer
Berichten:546
Lid geworden op:zo 15 jun 2003 19:49
Locatie:Eerbeek
Contacteer:

Bericht door miranda » za 13 jan 2007 23:57

Misschien kun je je sieraden op een buste fotograferen.
Dan kan iemand meteen zien hoe hij komt te hangen.
En inderdaad eerst een totaal foto en dan eventueel detail.

Succes met de verkoop.

Groetjes
Miranda

Gebruikersavatar
fimophilo
Bead Starter
Berichten:91
Lid geworden op:ma 20 mar 2006 09:39
Locatie:goirle
Contacteer:

Bericht door fimophilo » zo 14 jan 2007 20:37

Hoi,

zou dat het nu echt zijn. Dat je niet met een detailfoto moet beginnen. Ik wil dat eigenlijk op mijn site ook doen. Eerst een interessante uitsnede maken en dan doorklikken voor het totaalbeeld.
Je wordt als klant volgens mij getrokken door kleurgebruik en even klikken lijkt me de moeite niet. Ik vind je foto's leuk genomen. Origineel. Maar ik kan me wel voorstellen dat mensen zich meer kunnen voorstellen hoe het bij hen zal staan als de foto vanuit een andere hoek genomen wordt. Ik denk dat mensen toch best huiverig zijn om via internet te kopen. En ja, de foto's zijn de beste overtuiging om te laten zien dat het allemaal wel in orde is.
Ik merk ook dat ik meer via via verkoop. Mijn site is dan nog wel in de maak maar toch. Ik hoop toch eigenlijk wel iets om te zetten via mijn toekomstige site.

Dus alle collega's succes.

Groetjes FimoPhilo
Een dag geen kralen maken, is een dag niet leven.

Gebruikersavatar
Jolanda Y
Bead Dreamer
Berichten:687
Lid geworden op:za 19 jun 2004 19:51
Locatie:Deinum
Contacteer:

Bericht door Jolanda Y » zo 14 jan 2007 21:40

Wat denk ik ook meespeeld; er zijn zo ontzettend veel sites met handgemaakte sieraden, de een wat beter dan de ander.
Je moet er wel heel erg uitspringen om sieraden via de site te verkopen.

Ik zie de site meer als mijn visitekaartje, en na iedere uitgebreide update krijgt het adressenbestand er een berichtje van, blijven de op de hoogte, kunnen ze de nieuwe sieraden en ontwikkelingen bekijken en breng ik de naam ALOY weer even onder ogen.
Werkt prima.

Gebruikersavatar
Tamara
Bead Fan
Berichten:398
Lid geworden op:zo 09 okt 2005 20:50
Locatie:Hoorn
Contacteer:

Bericht door Tamara » zo 14 jan 2007 22:10

Nou Flapflap,

Ik zit met hetzelde probleem................. heel veel kijkers en geen kopers via de site!
Ik in nov 1100 bezoekers, in dec 850 bezoekers maar niemand die via de site besteld.
Ik verkoop wel via markt, via vrienden etc, maar via de site hou maar!
Ik snap er ook niets van.

In febr ga ik het anders aanpakken, weet nog niet hoe, maar ga flink nadenken hoe het anders kan.

su6
Groetjes, Tamara

Gebruikersavatar
dutch_dayz
Bead Producer
Berichten:1092
Lid geworden op:zo 11 jan 2004 14:23

Bericht door dutch_dayz » ma 15 jan 2007 00:09

fimophilo schreef:zou dat het nu echt zijn. Dat je niet met een detailfoto moet beginnen. Ik wil dat eigenlijk op mijn site ook doen. Eerst een interessante uitsnede maken en dan doorklikken voor het totaalbeeld.
Ik heb dat ook een hele tijd zo gedaan op mijn oude site, dat je overzicht kreeg van detailfotos en dat je daar dan op moest klikken om het beter te kunnen zien. Inmiddels heb ik het weer anders gedaan, want eigenlijk zie je maar zó weinig op een detailfoto, dat dat detail wel heel erg interessant moet wil iemand verder klikken. Ik merk dat bij mezelf ook, ik wil het geheel zien, en als de vorm van het geheel me aanstaat, dan klik ik verder om te kijken of het van dichterbij (ingezoomd) ook nog steeds mooi uit ziet.

Verder is het misschien zo, dat veel mensen die op je site komen kijken misschien meiden zijn die inspiratie op willen doen, en die niet komen om te kopen? Dus veel kijkers wil niet zeggen dat die mensen ook de intentie hebben om iets te kopen.

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » ma 15 jan 2007 14:19

fimophilo schreef:... Eerst een interessante uitsnede maken en dan doorklikken voor het totaalbeeld. Je wordt als klant volgens mij getrokken door kleurgebruik en even klikken lijkt me de moeite niet ...
Dat lijkt mij dus ook. Ik bedoel, een ketting is toch 9 van de 10 keer gewoon een ketting, het zijn de kralen die het speciaal maken, en als je uit de verte een ketting ziet, waarvan je vaak niet eens de kleuren kan onderscheiden, trekt dat niet (merk ikzelf tenminste).

Ik weet dat Armande het ook meestal doet met uitsnedes, en ik gebruik haar toch vaak als soort van eikpunt omdat zij toch wel een echt succesverhaal is (sorry Armande 8) )
dutch_dayz schreef:... Verder is het misschien zo, dat veel mensen die op je site komen kijken misschien meiden zijn die inspiratie op willen doen, en die niet komen om te kopen? Dus veel kijkers wil niet zeggen dat die mensen ook de intentie hebben om iets te kopen ...
Daar ben ik ook bang voor.
Ik heb wel een teller waarmee ik kan zien waar m'n bezoekers vandaan komen, en hoewel het er steeds meer worden komen er nog maar weinig via google ofzo :?

Maarreh... weer bedankt voor het meedenken dames :D
~Audrey~

Gebruikersavatar
Tara
Bead Designer
Berichten:964
Lid geworden op:zo 19 nov 2006 19:34
Locatie:Rhoon
Contacteer:

Bericht door Tara » ma 15 jan 2007 14:49

Ik weet niet wat je verder doet, maar geef je ook workshops, mijn ervaring is dat dat ook helpt voor de verkoop, en vooral: een ketting is niet zomaar een ketting, hoor, er zijn zoveel verschillende materialen, dat ben ik niet met je eens. Alles wat jij maakt is toch uniek!! Maar inderdaad, om te verkopen kun je het beste los van je website ook heel veel aan promotie doen (visitekaartjes, vragen of je ergens je kettingen mag showen, bv. bij kapsalon, visagiste of bij een gallery, dat wil ook nog wel helpen. :D
streef er enkel naar wat te spelen met kralen......

Gebruikersavatar
Armande
Bead Producer
Berichten:1224
Lid geworden op:wo 19 nov 2003 16:37
Locatie:Hassum
Contacteer:

Bericht door Armande » ma 15 jan 2007 16:31

Hee dat vind ik geen belediging hoor, ik ben ook best irritant. Als ik maar geen eikel wordt gevonden. :lol:

Maar het is zo dat je gewoon HEEL veel bezoekers nodig hebt voor er iemand iets koopt. Ik heb ergens gelezen dat maar een half tot 1 procent van de bezoekers wat koopt. Misschien is dat nog optimistisch want ik heb gemiddeld 300 bezoekers per dag en daar komen niet dagelijks 3 verkopen van.
Bovendien verkoop ik het meeste aan een kleine groep vaste klanten, die er als de kippen bij zijn als er wat nieuws bij zit.

Wat betreft de foto's, ik neem toch vaak een kleine variant van het hele sieraad als thumbnail. Tenzij het dan zo onooglijk wordt, dan neem ik een deelfoto. Maar dan toch nog vaak de helft ofzo: een halve armband of 1 oorbel. Anders kun je niks zien van de vorm.

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » di 16 jan 2007 22:48

Armande schreef:Hee dat vind ik geen belediging hoor, ik ben ook best irritant. Als ik maar geen eikel wordt gevonden. :lol:
? :wink: :lol:

Gelukkig :D
~Audrey~

Gesloten