verpakken van verkochte sieraden

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
Gebruikersavatar
madebyme
Bead Dreamer
Berichten:707
Lid geworden op:do 17 aug 2006 21:47
Contacteer:
verpakken van verkochte sieraden

Bericht door madebyme » di 09 jan 2007 13:45

Hallo,

Ik ben van plan over een tijdje sieraden en andere handgemaakte artikelen te gaan verkopen (ik verkoop nu nog niet en heb nog geen site). Ik ben ideeen aan het bedenken voor een logo en enveloppen om mijn sieraden te verpakken. Nu vind ik het leuk om zelf mooie enveloppen te maken als verpakking, maar ik ben bang dat pakketjes die er 'mooi' uitzien eerder kwijtraken in de post. Denken jullie dat deze angst gegrond is, of niet?
Ik ben me er van bewust dat de artikelen ook goed beschermd moeten zijn wanneer ze verzonden worden, maar dit kan ik oplossen door ze in bubbelfolie te wikkelen alvorens ik ze in een zelfgemaakte envelop doe.

Ook vraag ik mij af hoe ik mijn logo in steeds een andere kleur af kan drukken (om het aan te kunnen passen aan de kleur van de envelop of het briefpapier).
Ik werk nu steeds in PAINT, omdat ik geen ander programma heb en daarmee lukt het afdrukken in de gewenste kleur alleen als ik het logo meteen in de juiste kleur ontwerp. Dit heeft als nadeel dat ik het logo steeds opnieuw 'na moet maken' en ze qua vorm dan niet meer identiek zijn. Het lukt me hierbij niet om het logo te kopieren en het opnieuw in te kleuren.

Bij voorbaat dank voor jullie tips en gedachten hierover.

Met vriendelijke groet,

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » di 09 jan 2007 14:03

Hoe leuk het voor de ontvanger ook is om een mooi pakketje te krijgen, ik zou het risico niet nemen en het dus gewoon in een bubbelenvelop versturen zonder herkenbare afzender. Lees het forum maar eens na hoeveel er kwijt raakt.... (Je kunt natuurlijk wel de envelop IN de bubbelenvelop opleuken :) .)
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 09 jan 2007 14:10

Ik zou zeker niet herkenbaar opsturen, want dan is de kans een stuk groter dat het vervolgens niet aankomt.
Mocht je aan adobe photoshop kunnen komen, dan kan je het misschien daarmee proberen. Wel lastige programma, ik weet dus ook niet zo snel hoe je het daar handig in meerdere kleuren kan doen, maar ik weet zeker dat het daar eenvoudiger gaat dan bij paint.

Gebruikersavatar
fimophilo
Bead Starter
Berichten:91
Lid geworden op:ma 20 mar 2006 09:39
Locatie:goirle
Contacteer:

Bericht door fimophilo » zo 14 jan 2007 20:43

Bij de Slegte zag ik twee boeken staan. Een ging over allerlei soorten displays maken, niet specifiek voor sieraden, maar er is vast iets uit te gebruiken. En van dezelfde serie hadden ze ook iets met verpakken. Ik geloof zelfs twee soorten. Misschien kun je daar ideeen opdoen mbt stevig en toch mooi verpakken. Maar ik zou er inderdaad een standaard envelop of kartonnen verpakking omheen doen. Zodat het niet opvalt tijdens de verzending.

Ik weet zo niet de titels maar het zijn bijna vierkante boeken met bijgeleverde cd-rom. Ze staan ook bij de boeken met allerlei motieven, zoals arabisch, jugenstil enzo. Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben. Als ik er weer kom zal ik de titels noteren.

Succes
Een dag geen kralen maken, is een dag niet leven.

Frambiej
Bead Dreamer
Berichten:685
Lid geworden op:ma 18 apr 2005 18:13
Locatie:Bemmel

Bericht door Frambiej » di 16 jan 2007 13:02

Ik zou het zeker niet in een mooie envelop doen..
wat heb je er aan?
ze gooien het toch meteen weg en het kost jou geld/tijd.
+ het risico om het kwijt te raken.

Gebruikersavatar
Kaatje Kraal
Bead Producer
Berichten:1033
Lid geworden op:vr 12 jan 2007 21:00
Locatie:Putte (Noord-Brabant)
Contacteer:

misschien een idee...

Bericht door Kaatje Kraal » di 16 jan 2007 13:39

Misschien is het een idee om er gewoon een leuk kaartje bij te doen om te bedanken voor de aankoop. Dan zie je het niet van de buitenkant en het is meteen een "blijverje". Want zo'n kaartje gooien mensen niet zomaar weg (de envelop wel denk ik) en is het veiliger versturen dan met een versierde envelop. En het is meteen een beetje reclame...
Heel veel van die kaartjes enzo kun je ook via internet bijna voor niets bestellen bij http://www.vistaprint.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Zij hebben ook visitekaartjes enzo. Zelf heb ik bij Vistaprint alles (visitekaartjes, marketingkaarten, bedankkaartjes, jarige-van-de-maand kaartjes, adreslabels en stempels) besteld voor mijn webwinkel http://www.trakterenisfeest.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Het ziet er goed uit en is voordelig. Succes in ieder geval met het opstarten van je webwinkel! :goodluck:
Groetjes,
Karin

Gebruikersavatar
M@non
Bead Interested
Berichten:137
Lid geworden op:wo 14 sep 2005 01:54
Contacteer:

Bericht door M@non » di 16 jan 2007 13:54

Kijk ook eens of de geprinte envelop wel 'regen-proof' is.
Het is natuurlijk erg vervelend wanneer de inkt uit de printer over de hele envelop uitloopt.

Manon

Gebruikersavatar
fimophilo
Bead Starter
Berichten:91
Lid geworden op:ma 20 mar 2006 09:39
Locatie:goirle
Contacteer:

Bericht door fimophilo » di 16 jan 2007 14:02

Ik stop ook altijd een visitekaartje bij de bestelling. Of ze het nu bij mij kopen of via internet. En als iemand het voor iemand anders besteld, dan twee. Ik doe wel, bij verzending, bubbeltjes plastic om de ketting en dan nog een keer in een kadozakje waar ook al een visitekaartje inzit. En dit stop ik dan met de factuur in een bubbeltjesenvelop. Maar het kadozakje zou je dan wel op eigen wijze kunnen vouwen zodat je je daarmee toch kan presenteren.

Laat je nog weten waar je op uit gekomen bent?
Een dag geen kralen maken, is een dag niet leven.

Gebruikersavatar
Lavilia
Bead Chatter
Berichten:3558
Lid geworden op:do 19 mei 2005 21:55
Locatie:Leiden
Contacteer:

Bericht door Lavilia » wo 17 jan 2007 14:30

Een makkelijker programma als photoshop is Paint shop pro, en daar kun je ook kopieren en in andere kleuren doen
groetjes ikke
Afbeelding

Gebruikersavatar
Susann
Bead Starter
Berichten:97
Lid geworden op:ma 05 feb 2007 19:58

Bericht door Susann » wo 21 feb 2007 19:35

Als je met paint werkt kan je toch dat 'emmertje verf' met een kleur in een vlak klikken,dan heb je je logo in een andere kleur?! :)
~*~Groetjes van Susan~*~

Gebruikersavatar
DMBijoux
Bead Aholic
Berichten:4172
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:57
Locatie:Zevenbergen
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » wo 21 feb 2007 19:46

Je moet gewoon je ketting mooi inpakken en hem daarna in een bubbelenvelope doen. Zo verstuur ik het ook met een mooie sticker met me bedrijfsnaam erop.
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
*************************

groetjes Ria

Gebruikersavatar
Dito
Bead Interested
Berichten:128
Lid geworden op:ma 26 feb 2007 18:59
Locatie:België

Bericht door Dito » ma 26 feb 2007 22:40

Ik verpak altijd mijn stukjes, alhankelijk van wat het is netjes in een plastiek verpakking en daarna in een doos of bubbelenveloppe versturen. Het moet wel altijd zo licht mogelijk blijven. Ik recycleer ook veel verpakkingsmateriaal dus het varieerd een beetje :)
en altijd een kaartje bij waar ik nog iets opschrijf.

Gebruikersavatar
madebyme
Bead Dreamer
Berichten:707
Lid geworden op:do 17 aug 2006 21:47
Contacteer:

Bericht door madebyme » ma 26 mar 2007 16:54

Jeetje! Bedankt voor alle tips en het meedenken. In januari/febr. had ik een tijd geen internet, vandaar dat ik de laatste reacties niet had gezien. Ik heb momenteel even geen energie om me te verdiepen in een eigen website en sieraden verkopen, ga denk ik eerst een tijdje 'oefenen' :D.
Ook leuk.

Heidi
Bead Discoverer
Berichten:27
Lid geworden op:za 16 jun 2007 22:08
Locatie:Casteren
Contacteer:

enveloppen

Bericht door Heidi » vr 06 jul 2007 16:23

Hallo,

ik gebruik witte enveloppen met bubbels en ik plak er een sticker(afbeelding van visitekaartje) op de achterkant van de enveloppe. Ziet er leuk uit en degenen die post krijgt weet ook meteen van wie het afkomt.

Groetjes Heidi
Groetjes Heidi

Gesloten