verkopen via marktplaats enz. lukt niet!

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
daph23
Bead Discoverer
Berichten:34
Lid geworden op:do 05 okt 2006 12:42
Locatie:spijkenisse
verkopen via marktplaats enz. lukt niet!

Bericht door daph23 » di 10 okt 2006 08:36

Hallo,

Wie heeft een tip voor mij? Ik heb een advertentie geplaatst op e-bay, marktplaats en speurders enzovoorts. Ik geef namelijk sieradenworkshops. Ook is er de mogelijkheid om kralen bij mij te kopen (thuis). Mijn advertenties zijn wel 30x bekeken maar tot nu toe nog geen reacties gehad! Hoe moet ik het nu aanpakken????

Elke suggestie is welkom!

Groet,
Daphne

Gebruikersavatar
samira
Bead Fanatic
Berichten:1898
Lid geworden op:zo 30 jan 2005 12:04

Bericht door samira » di 10 okt 2006 08:39

Er staat sinds gisteren :lol: echt een giga-sticky over dit onderwerp bij ditzelfde subforum! :roll:

http://forum.creadream.nl/viewtopic.php?t=23805" onclick="window.open(this.href);return false;

Succes! :thumb:
Groetjes Wendy

daph23
Bead Discoverer
Berichten:34
Lid geworden op:do 05 okt 2006 12:42
Locatie:spijkenisse

Bericht door daph23 » di 10 okt 2006 08:56

Zoveel staat er niet! er staat alleen wat je nodig hebt voor een party of workshop. (als die dus al geboekt is!) Verder staan er mogelijkheden voor marktplaats enzo. Ik wil ervaringen uitwisselen met iemand die al flyers heeft laten maken en bijvoorbeeld een advertentie in de plaatselijke krant heeft gezet! Iemand???

Daphne

Gebruikersavatar
DMBijoux
Bead Aholic
Berichten:4172
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:57
Locatie:Zevenbergen
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » di 10 okt 2006 09:08

Het maken van een advertentie is erg moeilijk je moet je tekst pakkend maken etc. Het meeste moet je het hebben van mond tot mond reclame. Je kan wel een dure advertentie in de krant gaan plaatsen maar de kans dat je daar weinig response op gaat krijgen is ook erg groot.
Zorg dat je een website maakt die er netjes en verzorgd uitziet. Hoeft helemaal niet veel poespas op te staan. Voornamelijkste is dat je informatie over je workshops er staan en enkele voorbeelden die de mensen kunnen maken en al hebben gemaakt bij je. Gebruik in je tekst op je website vooral de woorden sieraden workshops etc. dan wordt de site ook gevonden door de google/msn bots etc. Je hoeft je helemaal niet aan te melden bij zoekmachines. De machines vinden je site vanzelf wel. Bij mij lijkt het soms of ze er de hele dag in zitten te wroeten:) en ik heb er niets extra voor gedaan.

Voor de rest moet je je ook afvragen of je wel in de juiste omgeving zit want er zitten er een heleboel rond Rotterdam-Spijkenisse ;) Alhoewel ik binnenkort verhuis dus kan je misschien mijn plekkie inpikken ;) hahaha


Je kan het allemaal zo mooi mogelijk maken maar als je veel concurentie hebt dan wordt het denk ik toch wel erg moeilijk. Zoek dus eerst altijd uit hoeveel concurentie je hebt in je directe omgeving voor je een hoop geld aan workshopspullen gaat investeren.

Succes
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
*************************

groetjes Ria

daph23
Bead Discoverer
Berichten:34
Lid geworden op:do 05 okt 2006 12:42
Locatie:spijkenisse

Bericht door daph23 » di 10 okt 2006 09:13

Hoi! ik heb al gekeken op internet in de omgeving maar in spijkenisse en een straal van 10 kilometer heb je niet zoveel aanbieders hoor, ik geloof maar 2 of 3! uITERAARD kan ik nooit gaan concurreren met Rotterdam, want daar zitten er wel zoiets van 20. Ik ben dus echt gericht op Spijkenisse e.o. Mijn website is in de maak, maar als ik alleen maar workshops geeft dan valt er toch niet zo veel te vertellen op mn website?? Of heb ik het nou mis?

Daphne

Gebruikersavatar
DMBijoux
Bead Aholic
Berichten:4172
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:57
Locatie:Zevenbergen
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » di 10 okt 2006 09:21

Denk dat je marktonderzoekje van Spijkenisse/Hoogvliet niet helemaal klopt ;) alleen hier op het forum zitten al minstens 6 meiden die workshops geven. Plus degene die in Rotterdam/barendrecht zitten die naar Spijkenisse komen om workshops te geven op lokatie.

En over je website ja dat heb je mis!

Je website moet je zien als een portfolio die je aan klanten laat zien. Dus je zet daar duidelijke informatie op met wie je bent(belangrijk) Je zet erop wat je doet en wat mensen kunnen verwachten van je. Je maakt een foto gedeelte met sieraden die je zelf hebt gemaakt en je maakt een gedeelte met de sieraden die de workshoppers bij je hebben gemaakt. Dit moet je ook altijd bijhouden dus niet 1x een website maken en die nooit updaten!!

Alles moet DUIDELIJK zijn. Dus niet wazig doen over bepaalde dingen. Gewoon zeggen hoe en wat.

En met Rotterdam kan je makkelijk concureren als je zorgt dat je website er goed uitziet. Dat is gewoon het allerbelangrijkste.

De meiden kijken naar de websites die er mooi uit zien en die aanspreken. Dus zorg dat je een pronkstuk op je hoofdpagina hebt staan.En verander die niet!! Want ze zien zoveel websites dat ze aan de pronkstukken zien of ze al eens op je site zijn geweest.

Gebruik geen kleuren op je site die voor sommige mensen niet te lezen zijn (aqua-lime-geel) letters zijn leuk hoor maar merendeel van de mensen zullen je tekst niet kunnen lezen. Dus daar raak je gelijk al mensen mee kwijt. Als ik ergens kom waar ik moet turen om het te komen lezen dan hoeft het voor mij al niet meer. En dat is bij een hoop mensen. Ook geen muziekjes op je website plaatsen dit werkt ook afstotend.
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
*************************

groetjes Ria

daph23
Bead Discoverer
Berichten:34
Lid geworden op:do 05 okt 2006 12:42
Locatie:spijkenisse

Bericht door daph23 » di 10 okt 2006 09:36

zozo, jij hebt er veel verstand van! bedankt voor de tips. Maar ik zou zo niet op kunnen noemen wie er workshops geven in Spijkenisse, misschien heb ik me dan niet goed verdiept ofzo, maar als ik zoek op google naar sieradenworkshops spijkenisse dan komt er vrij weinig uit! Mijn broertje is webdesigner dus ik zal eens met hem overleggen voor een website. Een advertentie in het weekblad van spijkenisse kan toch geen kwaad? Kost wel 86 euro.... maar ik heb nog nooit een advertentie met iets van kralen gezien in een krantje van Spijk.

Gebruikersavatar
DMBijoux
Bead Aholic
Berichten:4172
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:57
Locatie:Zevenbergen
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » di 10 okt 2006 09:46

Ik wil niet zeggen dat ik er veel verstand van heb, maar ik weet wel wat ik wil :) LOL

Ja het is jouw geld. Ik ben alleen bang dat het niet veel gaat opleveren dan kan je beter bij de supermarkten en op het winkelcentrum kaartjes uit delen en ophangen :) Denk dat je dan goedkoper uit bent en dat je meer bereikt. Zou zowiezo proberen of je bij de hobbywinkels een kaartje van je zelf mag ophangen. Er zijn altijd dames die willen beginnen maar niet weten waar ze moeten beginnen.

En je eigen niet alleen richten op Spijkcity!!! Ik had laatst hier 5 meiden uit Amsterdam voor een sieraden workshop. En je zou toch denken dat er in Amsterdam genoeg te vinden is aan workshops.

Ik zou je broer aan het werk sturen als ik jou was ;) en die 86 euro in een goede provider voor mijn website stoppen. Maar dat is mijn idee.
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
*************************

groetjes Ria

Gebruikersavatar
DMBijoux
Bead Aholic
Berichten:4172
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:57
Locatie:Zevenbergen
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » di 10 okt 2006 09:48

http://kralen-workshops.startpagina.nl/

Misschien wel een leuke link voor de dames die er nog niet op staan.
Kijk alleen al bij Zuid Holland hoeveel er staan. Dat kan je allemaal al concurentie beschouwen! want mensen willen best een stukje rijden voor een leuke workshop.
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
*************************

groetjes Ria

daph23
Bead Discoverer
Berichten:34
Lid geworden op:do 05 okt 2006 12:42
Locatie:spijkenisse

Bericht door daph23 » di 10 okt 2006 09:48

haha, de website is gratis! :lol: hij werkt bij een webhosting bedrijf! Maar idd, ik ga wel eens wat hobbywinkel langs om te vragen of ik daar wat foldertjes mag neerleggen, maar deze moet ik laten maken, en dat kost ook geld! hihi.

p.s. Ga je uit Rotterdam weg dan?

Gebruikersavatar
DMBijoux
Bead Aholic
Berichten:4172
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:57
Locatie:Zevenbergen
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » di 10 okt 2006 09:54

Ja ik ga verhuizen naar Zevenbergen Noord Brabant.

En met een printer kan je zelf leuke folders in elkaar zetten!!
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
*************************

groetjes Ria

daph23
Bead Discoverer
Berichten:34
Lid geworden op:do 05 okt 2006 12:42
Locatie:spijkenisse

Bericht door daph23 » di 10 okt 2006 09:55

oK - THNX - GA JE WEL DOOR MET JE KRALENWINKEL??

Gebruikersavatar
DMBijoux
Bead Aholic
Berichten:4172
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:57
Locatie:Zevenbergen
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » di 10 okt 2006 10:04

Ja tuurlijk ikke wel :) waarom zou ik stoppen?
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
*************************

groetjes Ria

daph23
Bead Discoverer
Berichten:34
Lid geworden op:do 05 okt 2006 12:42
Locatie:spijkenisse

Bericht door daph23 » di 10 okt 2006 10:10

geen id, mssn omdat je er geen ruimte voor hebt ofzo? maarja, daar heb je zeker al rekening mee gehouden toen je ging verhuizen?! :D hihi...succes ermee iig!

Gebruikersavatar
Loura!
Bead Fan
Berichten:332
Lid geworden op:wo 30 aug 2006 14:20
Locatie:Beesd

Bericht door Loura! » di 10 okt 2006 10:24

Even een tip voor een foldertje: Zet er wat mooie foto's op en geen ellenlange teksten. Dat ziet er niet mooi uit en lezen doen ze het meestal ook niet allemaal. Je kunt op je eigen rpinter printen, maar je kunt ook informeren bij een copy-shop wat het printen kost. Kun je eventueel ook gekleurd papier nemen.
Het nadeel van een eigen printer is vaak dat de print uit gaat lopen als hij vochtig wordt. Bij een copy-shop hebben ze geavanceerdere printers, waarbij je printjes wel mooi blijven. En bij een copy-shop kunnen ze vaak ook gewoon je word documentje verwerken.
Succes!

Gesloten