Samenvatting sieraden verkopen op verschillende manieren

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:
Samenvatting sieraden verkopen op verschillende manieren

Bericht door Sandra » ma 09 okt 2006 08:12

SIERADEN VERKOPEN VIA INTERNET
Met dank aan 100%Kraal voor het samenvatten van de tips.

Wil je jouw sieraden via Internet verkopen, dan heb je in principe 4 mogelijkheden:

(1) je maakt zelf een website waarop je jouw creaties tentoonstelt
(2) je kunt jouw sieraden via een veilingsite verkopen
(3) je kunt jouw juwelen via een algemene koopjessite verkopen
(4) of je verkoopt jouw sieraden via een speciale verkoopsite voor creatieve creaties

Ad (1):
Voor informatie over je eigen site verwijs ik je graag door naar een sticky van Angelaa
http://forum.creadream.nl/viewtopic.php?t=23328" onclick="window.open(this.href);return false;

Ad (2):
Ebay
In een paar simpele stappen schrijf je jezelf in, bereid je de aanbieding voor, bied je het object aan, bepaal je de verkoopprijs, leer je over betalingsmethoden en verzendkosten en beheer je de verkopen. Wanneer je een object aanbiedt op eBay.nl, worden plaatsingskosten in rekening gebracht. Als je het object verkoopt, moet je ook nog verkoopcommissie van 4% betalen (met een maximum van EUR 5,00). Het totaalbedrag dat je moet betalen voor de verkoop van een object bestaat dus uit plaatsingskosten plus verkoopcommissie. Bovendien kun je er ook voor kiezen om jouw aanbieding extra op te laten vallen, door voor betaalde extras te kiezen

Ebay heeft een paar tips voor het verkopen opgesteld:
[1] Selecteer de juiste rubriek
[2]Gebruik altijd een foto
[3]Kies de Galerij
[4]Zet je startprijs niet te hoog en gebruik geen minimumverkoopprijs
[5]Bedenk een goede titel en beschrijf je object zo duidelijk mogelijk

Voordelen:
• je hoeft zelf geen website te hebben om toch via Internet te verkopen
• het gehele proces is redelijk simpel
• verkoper en kopers hebben een redelijke mate van zekerheid: heeft iemand een keer op jouw product geboden, ‘moet’ hij het ook daadwerkelijk kopen
• omdat je feedback krijgt kunnen kopers en verkopers gemakkelijk zien of iemand te vertrouwen is
• je kunt het layout van jouw aanbieding gemakkelijk aanpassen zodat het product extra opvalt
• door zogenoemde “crosspromotie” kunnen geïnteresseerden meteen zien wat jij nog meer verkoopt
• wanneer je verzendkorting aanbiedt, zijn kopers eerder geneigd om meteen meerdere producten te kopen

Nadelen:
• voor producten met een redelijk lage prijs zijn de verkoopkosten in verhouding best hoog
• er staan ontzettend veel producten op deze site, om goed te verkopen moet je dus zorgen dat je opvalt
• geen direct contact met koper, het is dus kopen op afstand

Ebay versus eigen website:
http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... y+verkopen" onclick="window.open(this.href);return false;

ad (3):
Marktplaats

Binnen enkele stappen staat jouw aanbieding gratis online. Alle stappen wijzen zich eigenlijk vanzelf.

Voordelen:
• je hoeft zelf geen website te hebben om toch via Internet te verkopen
• het plaatsen van advertenties is gemakkelijk
• het plaatsen van advertenties is gratis
• je hebt direct contact met de koper

Nadelen:
• er staan ontzettend veel producten op deze site, om goed te verkopen moet je dus zorgen dat je opvalt
• soms bieden mensen op producten en zien uiteindelijk van te koop af zonder van zich te laten horen, je hebt dus geen zekerheid
• wanneer je in totaal voor meer dan 200 Euro aan producten aanbied, worden jouw advertenties verwijderd

Hoe ga je om met een te laag bod?
http://forum.creadream.nl/viewtopic.php?t=22676" onclick="window.open(this.href);return false;
Ervaringen met marktplaats:
http://forum.creadream.nl/viewtopic.php?t=23352" onclick="window.open(this.href);return false;

Speurders.nl
Bij Speurders maak je eerst een account aan voordat je producten kunt kopen of verkopen. In de meeste gevallen in hst plaatsten van een advertentie gratis alleen in een paar categorieën waar voornamelijk duurdere producten aangeboden worden betaal je €3, - per advertentie. Voor extra opties waardoor jouw aanbieding extra opvalt betaal je wel. Je kunt onder andere met een sms’je ervoor zorgen dat jouw advertentie weer bovenaan komt te staan. Een advertentie blijft 28 dagen online, wanneer het dan nog niet verkocht is, verlengt speurders.nl het automatisch met 28 dagen.

Voordelen:
• je hoeft zelf geen website te hebben om toch via Internet te verkopen
• het plaatsen van advertenties is gemakkelijk
• het plaatsen van advertenties is (meestal) gratis
• omdat je feedback krijgt kunnen kopers en verkopers gemakkelijk zien of iemand te vertrouwen is

Nadelen:
• er staan best veel producten op deze site, om goed te verkopen moet je dus zorgen dat je opvalt en hiervoor moet je in de meeste gevallen wel weer voor betalen

Kapaza.nl
Ook bij kapaza maak je in principe een account aan en kun je daarna producten verkopen. Een advertentie blijft staan totdat je de advertentie verwijdert. Na 3 maanden wordt de advertentie automatisch verwijderd. Voor het plaatsen van advertenties, bieden of reageren op advertenties worden geen kosten in rekening gebracht. Dus ook bij transacties worden geen commissie kosten in rekening gebracht. Om extra op te vallen kun je voor de optie “promoot mijn advertentie” kiezen, de prijs hiervan is afhankelijk van de periode waarin jouw advertentie gepromoot word

Voordelen:
• je hoeft zelf geen website te hebben om toch via Internet te verkopen
• het plaatsen van advertenties is gemakkelijk
• het plaatsen van advertenties is gratis

Nadelen:
• er staan best veel producten op deze site, om goed te verkopen moet je dus zorgen dat je opvalt
• je advertentie is niet zo 1-2-3 terug te vinden, dat kan het wijzigen nog wel eens lastig maken en hiervoor moet je in de meeste gevallen wel weer voor betalen


ad (4):
Lievedootjes.nl
Lievedootjes.nl is een website waarop hobbyisten allerlei creaties kunnen etaleren.
Voor een vaste provisie van 35% die zij bovenop jouw prijs (die noemen zij inkoopsprijs) gooien mag je jouw producten via deze site verkopen.

Voordelen:
• je hoeft zelf geen website te hebben om toch via Internet te verkopen
• naar eigen zeggen komen er 15.000 bezoekers per maand op de website, dat is meer dan je op een eigen website vooral in het begin kunt verwachten

Nadelen:
• je mag ook wanneer iemand een van jouw producten heeft gekocht geen reclame voor je eigen site maken
• Jouw sieraden worden duurder voor de koper terwijl jij daar niets aan verdient
• de layout van de site is (in mijn ogen) nog steeds niet erg aansprekend, als bezoeker zou je kunnen twijfelen over de professionaliteit en ervoor kiezen ergens anders te kopen
• de service en contact laat schijnbaar nog wel eens te wensen over

Discussie over lievedootjes.nl:
http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... en+website" onclick="window.open(this.href);return false;

Etsy.com
Op Etsy kan iedereen zijn eigen ‘shop’ openen. De enige voorwaarde is dat iets aan jouw product zelf gemaakt is. Je betaald $0,10 per product dat in jouw shop komt te staan. Verkoop je een product, dan berekent Etsy 3,5% provisie.

Voordelen:
• relatief lage kosten in vergelijking met andere systemen
• je kunt je eigen banner op de site plaatsen
• internationaal publiek
• mooi layout (naar mijn mening)
• een shop opzetten is redelijk eenvoudig
• heel veel bezoekers op etsy zelf
• je kunt in een oogopslag zien hoe veel mensen welk product hebben bekeken
• eventuele klanten kunnen gemakkelijk contact met je opnemen

Nadelen:
• alles is in het Engels
• het gros van de bezoekers komt uit de VS, door de hogere verzendkosten vinden ze jouw product misschien te duur
• je hebt een creditcard nodig

:idea: Vragen, opmerkingen of suggesties? Pb me maar, dan zet ik ze erbij.



SIERADEN VERKOPEN VIA MARKT OF SIERADENPARTY
Met dank aan Joyce1977 voor het samenvatten van de tips.


Naar aanleiding van het topic van Sandra een aantal weken geleden, heb ik getracht om alle tips mbt markt / braderie / thuisparty te bundelen en in een topic te verwerken. Nu is hier al wel een sticky over (ook met workshop erbij), maar ik heb alle topics bij "sieraden verkopen" doorgespit en alles bij elkaar gebundeld. Workshops en sieraden verkopen via internet heb ik achterwege gelaten, daar gaat iemand anders zich over buigen.
Mocht het nou zo zijn, dat je iets mist, wil ik je vragen om mij te pb-en, dan kan ik het weer in dit topic plaatsen, zo blijft alles bij elkaar.

Wat neem je mee naar markt/ braderie / thuisparty:
- Agenda
- Boekjes met voorbeelden
- Bustes
- Cadeauzakjes
- Centimeter
- Extra prijslabels
- Formulier voor nieuwe bestellingen
- Fotocamera
- Gripzakjes
- Klemmen (om zeil mee vast te zetten)
- Koelbox met eten en drinken
- Kralen om ondertussen iets te maken
- Laken om op de tafel te draperen
- Noppenfolie (om iets in te pakken)
- Overzicht sieraden met de prijs
- Pen
- Plakband
- Plastic tasjes
- Portemonnee met wisselgeld
- Portfolio
- Punaises
- Rekenmachine
- Schaar
- Schrijfblok
- Sieraden
- Spiegels
- Stoelen
- Tangetjes
- Thermoskan voor koffie en chocolademelk
- Verlengkettinkjes
- Zeil (voor de kraam)
- Visitekaartjes

En ringetjes, veterklemmetjes, verlengkettinkjes etc. etc. om sieraden ter plekke langer/ korter te kunnen maken.

Tips Sieradenparty
Gastvrouw: 10 of 20 % korting geven op datgene wat zij uitzoekt, of 10 % korting van het totaal verkochte bedrag iets uit laten zoeken. Bv. Als er voor 150 euro verkocht is, uitzoeken voor 15 euro.

Aantal personen: kan variëren, maar vaak wordt gezegd 10 tot 15 personen, dan is er de tijd om met iedereen te praten en wat meer inlichtingen te geven.

“Reclame”: mond op mond reclame, advertentie in lokale krant plaatsen, briefjes ophangen bij supermarkt, kaartjes meegeven aan de mensen die geweest zijn.

Diverse tips: per persoon ca 6 sieraden, bij aankomst een kopje koffie of thee, cadeautjes voor de gasten, kaartjes meegeven aan de gasten die geweest zijn, meerdere spiegels meenemen, extra lampje meenemen.

Kaartje met tips draagvoorschriften sieraden
- eerst parfum opspuiten en laten drogen voordat sieraad om te doen
- vermijd water (zwemmen,douchen, afwassen)
- draag het sierraad niet in bed en bij het sporten
- draag een armsieraad links als je rechts bent en andersom ivm met beschadigingen
- Het sieraad luchtdicht en donker te bewaren, wanneer je het niet draagt. Dit gaat verkleuring van het zilver tegen. Zeker niet in badkamer bewaren ivm vocht.

Tips voor visitekaartjes/ flyers

http://www.studio17.nl" onclick="window.open(this.href);return false; -> flyers
http://www.printweb.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ->flyers
http://www.vistaprint.nl" onclick="window.open(this.href);return false; -> visitekaartjes

Tips voor portfolio

Foto’s afdrukken en met prijs en bestelnummer in een map doen.
Bijvoorbeeld (multo)map met losse fotobladen, kun je altijd nog bladen tussenvoegen.

Hoe vind je een markt / braderie
http://www.hotsell.nl/marktlijst.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.amazingproducts.nl/default.asp?F=H" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.starpromotions.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
In principe geen KVK inschrijving nodig, zolang je hobbyist bent.

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » wo 24 jan 2007 23:36

miranda schreef:Ik heb een site gevonden waar meerdere braderieen op staan.

Wellicht iets om even te kijken.

http://www.hollandsemarkten.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Groetjes
Miranda[/url]
Dit is ook een goeie om marktjes e.d. te vinden!
~Audrey~

Gebruikersavatar
MC
Bead Believer
Berichten:219
Lid geworden op:za 11 aug 2007 14:40
Locatie:venlo
Contacteer:

adverteren of zelfs gratis webwinkel

Bericht door MC » do 23 aug 2007 11:43

Mischien dat jullie deze ook nog wat vinden op http://www.marktplaza.nl" onclick="window.open(this.href);return false; kun je gratis adverteren incl. een klikbare link naar je website of een webwinkel beginnen. de webwinkel is ook gratis en kan vanaf 10 advertenties, de webwinkel mag niet gebruikt worden om je eigen website te promoten! Bij de gewone advertenties mag dit wel

Groetjes MC

Gebruikersavatar
madebyme
Bead Dreamer
Berichten:707
Lid geworden op:do 17 aug 2006 21:47
Contacteer:

waar creditcard aanvragen?

Bericht door madebyme » ma 15 sep 2008 14:18

Ik wil graag zelfgemaakte dingen/sieraden gaan verkopen op Etsy (zie voorgaande berichten). Hiervoor heb ik een creditcard nodig. Het probleem is echter dat ik geen creditcard heb en dat mijn bank me geen wil verstrekken omdat ik een te laag inkomen heb!

Nu heb ik al uitgeplozen dat het bij sommige banken wel kan, zoals bij Fortis, InG, postbank. Daar varieert de grens van E 650 tot E 800. Ik zit dus al mijn hele leven bij één bank en vind het een beetje raar om alleen om die cc van bank te veranderen. Mijn vraag is dus: kan dit ook op een andere manier??

Ik heb een site gezien van visa of mastercard waar het momenteel het eerste jaar gratis is. Zijn er misschien mensen die een visa hebben en weten hoe hoog je inkomen minimaal moet zijn? Ik kan dit op de site namelijk niet vinden. De site die ik bedoel is http://www.theworldcard.nl

En als je van bank verandert, hou je dan het zelfde rekeningnummer?
Ik vind het echt vervelend dat ik geen creditcard kan aanvragen bij mijn eigen bank... :cry:

Groetjes m.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Re: Samenvatting sieraden verkopen op verschillende manieren

Bericht door Haematodipsia » ma 15 sep 2008 14:45

Dat vind ik heel raar van je bank. Toen ik 18 was heb ik gewoon een visa aangevraagd en gekregen. Dit is een jongerenvisa, dus ik moet iedere maand mijn schuld aflossen en ik kan tot 650 euro gaan. Ik zou van bank veranderen.

Gebruikersavatar
madebyme
Bead Dreamer
Berichten:707
Lid geworden op:do 17 aug 2006 21:47
Contacteer:

Re: Samenvatting sieraden verkopen op verschillende manieren

Bericht door madebyme » ma 15 sep 2008 14:50

Dit is een soort van overheidsbetutteling... veel mensen hebben schulden, vandaar... maar doordat ze iedereen over 1 kam scheren, kan ik nu dus geen cc aanvragen, terwijl ik hem niet hoef te hebben om grote of veel aankopen te doen. Weer zo'n geval van bureaucratie, of hoe noem je dat, regeltjes... waar niet iedereen in past..

Gebruikersavatar
Ellen
Bead Monster
Berichten:5878
Lid geworden op:ma 24 feb 2003 10:51
Locatie:Bergen op Zoom

Re: waar creditcard aanvragen?

Bericht door Ellen » ma 15 sep 2008 15:41

madebyme schreef:Ik wil graag zelfgemaakte dingen/sieraden gaan verkopen op Etsy (zie voorgaande berichten). Hiervoor heb ik een creditcard nodig. Het probleem is echter dat ik geen creditcard heb en dat mijn bank me geen wil verstrekken omdat ik een te laag inkomen heb!

Nu heb ik al uitgeplozen dat het bij sommige banken wel kan, zoals bij Fortis, InG, postbank. Daar varieert de grens van E 650 tot E 800. Ik zit dus al mijn hele leven bij één bank en vind het een beetje raar om alleen om die cc van bank te veranderen. Mijn vraag is dus: kan dit ook op een andere manier??

Ik heb een site gezien van visa of mastercard waar het momenteel het eerste jaar gratis is. Zijn er misschien mensen die een visa hebben en weten hoe hoog je inkomen minimaal moet zijn? Ik kan dit op de site namelijk niet vinden. De site die ik bedoel is http://www.theworldcard.nl

En als je van bank verandert, hou je dan het zelfde rekeningnummer?
Ik vind het echt vervelend dat ik geen creditcard kan aanvragen bij mijn eigen bank... :cry:

Groetjes m.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Ik wil me nergens mee bemoeien hoor meis, maar als je wilt gaan verkopen waarom heb je dan perse een creditkaart nodig??? :o Het is dus eigenlijk gewoon nieuwsgierigheid, denk ik :wink:
Groetjes Ellen.

Gebruikersavatar
madebyme
Bead Dreamer
Berichten:707
Lid geworden op:do 17 aug 2006 21:47
Contacteer:

Re: Samenvatting sieraden verkopen op verschillende manieren

Bericht door madebyme » ma 15 sep 2008 15:53

dat moet van de site!!
Dat heeft te maken met het betalen van de commissie enzo, kan het niet 1,2,3 zo uitleggen.

Gebruikersavatar
Ellen
Bead Monster
Berichten:5878
Lid geworden op:ma 24 feb 2003 10:51
Locatie:Bergen op Zoom

Re: Samenvatting sieraden verkopen op verschillende manieren

Bericht door Ellen » ma 15 sep 2008 18:32

madebyme schreef:dat moet van de site!!
Dat heeft te maken met het betalen van de commissie enzo, kan het niet 1,2,3 zo uitleggen.
Hoeft ook niet hoor. Maar ik dacht dat je ze gewoon particulier ging verkopen, daarom snapte ik het zo snel niet. Hoop dat het je gaat lukken :D Succes :!:
Groetjes Ellen.

Gebruikersavatar
Emberlynn
Bead Lover
Berichten:433
Lid geworden op:do 18 nov 2004 20:28
Locatie:Cuijk
Contacteer:

Re: Samenvatting sieraden verkopen op verschillende manieren

Bericht door Emberlynn » di 16 sep 2008 19:40

Leuke site Etsy!
Ing heeft volgens mij geadverteerd met een creditcard waarvoor je niet perse bij hun een bankrekening hoeft te hebben.
Succes
Groetjes Emberlynn

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Samenvatting sieraden verkopen op verschillende manieren

Bericht door Sandra » di 16 sep 2008 20:40

je zou een keer bij gamma kunnen kijken, heb er geen ervaring mee maar die maakten weleens reclame over eenvoudig zonder kosten creditcard krijgen. verder kan je evt informeren bij abn amro young professional pakket, ze vroegen me niet om bewijs dat ik vaste inkomsten heb (willen het wel maar controleren het niet) en kan dan een creditcard krijgen.

Gebruikersavatar
madebyme
Bead Dreamer
Berichten:707
Lid geworden op:do 17 aug 2006 21:47
Contacteer:

Re: Samenvatting sieraden verkopen op verschillende manieren

Bericht door madebyme » di 16 sep 2008 22:07

Bedankt voor jullie tips :-) Ben nog volop aan het zoeken. :|

De gamma? Dat verbaast me. Ik zal dat Young professionals pakket nog eens bekijken. Ik word helemaal scheel van al dat uit-gezoek.

Gebruikersavatar
Lavilia
Bead Chatter
Berichten:3558
Lid geworden op:do 19 mei 2005 21:55
Locatie:Leiden
Contacteer:

Re: Samenvatting sieraden verkopen op verschillende manieren

Bericht door Lavilia » wo 17 sep 2008 15:45

Van visa moet je minstens een maandinkomen van 1100 euro hebben (ik ben er ook op vastgelopen, had er een nodig voor Ghana, heb nu de 2e kaart van mijn vader :wink: )
groetjes ikke
Afbeelding

Gebruikersavatar
madebyme
Bead Dreamer
Berichten:707
Lid geworden op:do 17 aug 2006 21:47
Contacteer:

Re: Samenvatting sieraden verkopen op verschillende manieren

Bericht door madebyme » wo 17 sep 2008 16:12

Lavilia schreef:Van visa moet je minstens een maandinkomen van 1100 euro hebben (ik ben er ook op vastgelopen, had er een nodig voor Ghana, heb nu de 2e kaart van mijn vader :wink: )
Bedankt v. de info! Ik probeer nu eerst toch één van mijn bank te krijgen.. ik tel gewoon alles op: vakantiegeld, huurtoeslag, zorgtoeslag.. hopelijk lukt het dan wel. Zie het echt niet zitten om van bank te veranderen, wat een rompslomp :| .

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Re: Samenvatting sieraden verkopen op verschillende manieren

Bericht door Haematodipsia » wo 17 sep 2008 17:32

Ik heb nochtans een visa zonder vast inkomen dus het kan wel.

Gesloten