Samenvatting sieraden verkopen op verschillende manieren

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Anna2
Bead Anonymous
Berichten:1
Lid geworden op:wo 18 jan 2012 11:26
Re: Samenvatting sieraden verkopen op verschillende manieren

Bericht door Anna2 » do 19 jan 2012 09:24

Ik heb nog een kleine aanvulling op dit artikel. Ik verkoop namelijk ook (succesvol en gratis) mijn sieraden via de volgende websites:
http://sneup.nl/, http://www.locanto.nl/post/, http://www.marktplaza.nl/

Tooisell
Bead Anonymous
Berichten:1
Lid geworden op:di 19 mar 2013 19:42

Re: Samenvatting sieraden verkopen op verschillende manieren

Bericht door Tooisell » di 19 mar 2013 20:48

Hallo,
Mijn excuus alvast voor het beetje reclame dat ik hieronder maak.

Ik heb onlangs een site gemaakt waarop je je gebruikte/nieuwe sieraden gratis kan aanbieden.
Het werkt met kleine speurders, deze blijven 60 dagen staan.

En het is heel makkelijk om je profielpagina incl advertenties via socialmedia te delen.

De site is Tooisell

feedback is uiteraard altijd welkom. :)

Gebruikersavatar
sannie25
Bead Lover
Berichten:466
Lid geworden op:ma 05 nov 2012 22:11
Contacteer:

Re: Samenvatting sieraden verkopen op verschillende manieren

Bericht door sannie25 » wo 20 mar 2013 12:52

handige tips om te weten :)

HebbeRing
Bead Anonymous
Berichten:4
Lid geworden op:ma 25 mar 2013 16:31
Locatie:utrecht
Contacteer:

Re: Samenvatting sieraden verkopen op verschillende manieren

Bericht door HebbeRing » ma 25 mar 2013 16:35

Ik heb laatst ook een zakelijke rekening geopend en ik hoefde geen creditcard te hebben. Daar hebben ze niet eens naar gevraagd. Dus ze vragen dat dus niet standaard. Zou het misschien aan de bank liggen waar je hebt geprobeerd een zakelijke rekening te openen? Misschien een andere bank proberen?

Succes!

Gebruikersavatar
estherwijma
Bead Monster
Berichten:5644
Lid geworden op:vr 12 sep 2008 12:52
Locatie:Wijk bij Duurstede

Re: Samenvatting sieraden verkopen op verschillende manieren

Bericht door estherwijma » do 11 apr 2013 08:39

Sandra er zijn in de tussentijd een aantal dingen bij etsy veranderd. Zo is etsy nu ook in het nederlands te bekijken en je kan ook betalen via een pay-pal account, dus je hoeft n iet meer perse een creditcard te hebben!
Verder bedankt voor allee nuttige info!!
Groetjes Esther

Ref
Bead Anonymous
Berichten:1
Lid geworden op:zo 09 jun 2013 18:38

Re: Samenvatting sieraden verkopen op verschillende manieren

Bericht door Ref » zo 09 jun 2013 18:40

Hoi,

Ik heb een Etsy shop en geen creditcard :)
Als je je shop maakt moet wel gedetaileerde bankegegevens zoals IBAN nr opgeven.

suus04
Bead Anonymous
Berichten:4
Lid geworden op:zo 03 mei 2015 15:18

Re: Samenvatting sieraden verkopen op verschillende manieren

Bericht door suus04 » zo 03 mei 2015 15:31

Beste creatieve mensen,

Ik zat wat mee te lezen op het forum en zie wat voor prachtige creaties jullie maken. Ik ben gek op sieraden, maar ik mis zelf de creativiteit en handigheid die jullie bezitten.
Nu heb ik een mooie website in de maak, voor de verkoop van sieraden. Mijn eerste idee was om bij groothandels in te kopen, maar nu heb ik een leuker idee.
Na heel veel sieradenwebshops bekeken te hebben (waarvan de meeste sites niet professioneel overkomen), kwam ik op het idee om jullie en mijn kunde te combineren, om zo een geweldige webshop op te richten waarop jullie je werk kunnen verkopen. Veel sieradenmakers hebben moeite met de verkoop, dus waarom niet onze handen ineen slaan? Ik kan met webdesign overweg, ik ben een creatieve schrijfster en heb kennis van onder andere SEO.
Ik las dat er al soortgelijke ideeën zijn geweest. Zoals Lievedootjes, die niet meer lijkt te bestaan. Ik heb nagedacht over de kritiek die daarop is gekomen en kwam met het volgende idee:

* Een webshop voor puur en alleen handgemaakte sieraden
* Alleen landelijk (en evt. voor België)
* Mooie, professionele en overzichtelijke webshop
* Gebruik maken van de mogelijke marketingtools voor veel bezoekers en bekendheid

Stappen:
* Ik ontvang jouw gegevens en foto's van de producten en beoordeel of ze op de site geplaatst kunnen worden (afhankelijk van kwaliteit sieraden, dat zit denk ik wel goed, en kwaliteit van de foto's)
* Je geeft een richtprijs door en in overleg bepalen we de verkoopprijs

* Kopers bestellen op de webshop
* Ik geef dezelfde dag de bestelling aan je door, waardoor je het item kan opsturen naar de klant (verzendtijd is belangrijk voor klanten!)
* Uiteraard publicatie van je naam als ontwerper, maar geen directe link naar je eigen site (dan gaat het helaas aan z'n doel voorbij)

Ik zal de website beheren, de administratie doen, zorgen voor marketing, social media enz. en jouw winst aan je uitbetalen. Ik zal zoveel mogelijk met je in contact proberen te staan om bijvoorbeeld ervoor te zorgen dat wanneer je buiten de site om een product hebt verkocht, deze ook van de website wordt gehaald of om nieuwe producten te plaatsen.

Hoeveel verdien je eraan?
Stel jij verkoopt je ketting voor 50 euro, excl verzendkosten (a kosten van brievenbuspost lijkt me redelijk en normaal)
Ik zal daarvan een provisie 20% ontvangen, dus 10 euro. Jij verdient hier dan 40 euro aan.
Ik hoop niet dat ik mensen hiermee voor het hoofd stoot, ook voor mij is het niet heel veel. Hiervan betaal ik ook de transactiekosten van iDEAL, de webhosting e.d. Bij een sieraad van 5 euro houd ik hier zelf niets aan over.

En toch lijkt het me een super mooi idee, en vind ik het natuurlijk ook leuk om aan zoiets te werken! Anders moeten we sowieso niet doen wat we doen ;)

De website is zo goed als af, alleen nog niet gevuld met mooie sieraden en er komt nog een bezoekje aan de KvK bij kijken voordat het live kan. Als er interesse is van jullie kant natuurlijk.

Ik ben heel nieuwsgierig naar jullie reactie en als er vragen zijn hoor ik het wel!

Groetjes,
Suus

P.s. Mocht je willen reageren, dit bericht heb ik ook als apart topic geplaatst. Thanks!

Gebruikersavatar
SeaBeads
Bead Addict
Berichten:2015
Lid geworden op:do 16 aug 2012 20:40
Contacteer:

Re: Samenvatting sieraden verkopen op verschillende manieren

Bericht door SeaBeads » zo 03 mei 2015 20:37

Beste Suus,

Het lijkt me een geweldig idee. Ik zou er best aan mee willen werken maar ik wil eerst weten wat ik mag verdienen zonder er belasting over te moeten betalen. Ik neem me steeds voor om dat uit te gaan zoeken maar dat is er tot nu toe niet van gekomen. Dat hele zakelijke deel spreekt me totaal niet aan maar ik weet dat als ik wil gaan verkopen, dat dat er nou eenmaal bij hoort. Ik waardeer je initiatief wel zeer.

Bijkomende moeilijkheid in mijn situatie is dat ik in het buitenland verblijf en verzendkosten dan hoger zijn.

Groet van Karin.

suus04
Bead Anonymous
Berichten:4
Lid geworden op:zo 03 mei 2015 15:18

Re: Samenvatting sieraden verkopen op verschillende manieren

Bericht door suus04 » zo 03 mei 2015 22:18

Hoi Karin,

Bedankt voor je enthousiaste reactie!
Wat belasting betreft, zal je toch even op de website van de belastingdienst moeten kijken of even bellen. Dan is t zo duidelijk :)
Waar woon je, wel in Europa?

Omdat het zakelijke deel de meesten niet (zo) aanspreekt, leek het me ook een goed idee. Het is ook moeilijk om van alle markten thuis te zijn natuurlijk.

Mooie sieraden heb je trouwens!

Groetjes,
Suus

Gebruikersavatar
SeaBeads
Bead Addict
Berichten:2015
Lid geworden op:do 16 aug 2012 20:40
Contacteer:

Re: Samenvatting sieraden verkopen op verschillende manieren

Bericht door SeaBeads » ma 04 mei 2015 00:09

Ha Suus,

Leuk dat je mijn sieraden mooi vindt. Ik woon op een boot dus ik heb geen vaste woonplaats. Op het ogenblik in Portugal. Qua hoogte van de verzendkosten valt het eigenlijk wel mee want het is hier goedkoper dan in NL maar de tijd dat pakketjes erover doen, is lastig te voorspellen.

Ik zag dat je je vandaag hier op Kralen.com hebt aangemeld maar ik kon verder geen info over je vinden. Kan je iets meer over jezelf vertellen, of ga ik nu te ver?

Groet van Karin.

suus04
Bead Anonymous
Berichten:4
Lid geworden op:zo 03 mei 2015 15:18

Re: Samenvatting sieraden verkopen op verschillende manieren

Bericht door suus04 » di 05 mei 2015 16:20

Op een boot, dat klinkt spannend! :D

Ik voel er niet veel voor om hier privé-informatie over mezelf te plaatsen. Maar ik ben 26, woon in het zuiden van het land, bijna klaar met mijn deeltijdstudie richting communicatie. En wat ik erg graag wil: een webshop!

Overigens heb ik verder nog geen reacties, dus betwijfel of er veel geïnteresseerden zijn. Misschien moet ik het maar eens persoonlijk rond gaan vragen.

Groetjes!

Gebruikersavatar
violetmoon_17
Bead Addict
Berichten:2018
Lid geworden op:wo 06 jul 2005 07:40
Locatie:ergens in Noord - Limburg
Contacteer:

Re: Samenvatting sieraden verkopen op verschillende manieren

Bericht door violetmoon_17 » vr 15 mei 2015 17:47

Allereerst excuus dat ik zo lang niet meer hier geweest ben. :mrgreen:

Ten tweede, wil ik jullie wijzen op een website die al een tijdje een verkoopplaats bied voor handgemaakte spullen, niet alleen sieraden, dus ook de dames die schilderen,breien en haken kunnen hier terecht. Tot nu zitten er geen kosten aan verbonden, wat in de toekomst misschien kan veranderen.

Ondersteuning is helemaal top.

Je kan er verkopen als je geen eigen website hebt, of als extra portal linken vanaf je eigen website.
De website zelf heeft Ideaal en Paypal ondersteuning.

Neem anders een een keertje een kijkje bij:

www.yealie.nl

De beheerder Merlijn zit zelf in de reclame wereld en maakt dus voor de gebruikers ook de nodige reclame op facebook, pinterest, instagram enz.

Kortom echt het bekijken waard. :mrgreen:
Afbeelding Carina

Afbeelding

Copyright © 2004–2015 All rights reserved.

Mariekesieraden
Bead Anonymous
Berichten:2
Lid geworden op:ma 07 mar 2016 15:51

Re: Samenvatting sieraden verkopen op verschillende manieren

Bericht door Mariekesieraden » ma 07 mar 2016 19:41

http://www.yourstyleonly.nl
Hey creatieve vrienden,

Een vriendin van mij is een webshop begonnen in handgemaakte sieraden.

Zouden jullie eens naar de site kunnen kijken en laten weten wat jullie er van vinden? We zijn nu naar advertentiemogelijkheden aan het kijken zoals facebook en marktplaats.

Alvast bedankt!

http://www.yourstyleonly.nl

Gesloten