Oproep: Pb'tjes met tips en trucs voor sieradenpartys

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gebruikersavatar
madebyme
Bead Dreamer
Berichten:707
Lid geworden op:do 17 aug 2006 21:47
Contacteer:

Bericht door madebyme » di 29 aug 2006 17:35

Hallo iedereen,

Ik begrijp één ding niet: als er mensen zijn die zich eraan ergeren als een vraag 2 keer wordt gesteld, waarom houden zij zich dan niet op de achtergrond i.pv. er meteen bovenop te zitten en te zeggen dat de zoekfunctie moet worden gebruikt? Je HOEFT toch niet helpen; er is toch altijd wel iemand anders die wil helpen?

Ik vind het ook nogal onvriendelijk overkomen wanneer meteen naar een zoekfunctie wordt verwezen, alsof je geen vragen mag stellen. Ik weet inmiddels wel waarom dit is, maar er zou ook even gekeken kunnen worden naar hoe lang iemand al actief is. In het begin zie je door de bomen het bos niet meer en is het fijn ook wat directe antwoorden te krijgen. Misschien kun je dan na een paar reacties de 'tip' geven om de zoekfunctie te gebruiken, wanneer iemand nog meer informatie wil.

Met vriendelijke groet,

Gebruikersavatar
Lenny
Bead Believer
Berichten:203
Lid geworden op:wo 21 dec 2005 22:43
Locatie:Lelystad
Contacteer:

Bericht door Lenny » di 29 aug 2006 17:57

Daar sluit ik me helemaal bij aan!!!!!! :lol:

Gebruikersavatar
annemiek
Bead Interested
Berichten:136
Lid geworden op:vr 07 jul 2006 21:11
Locatie:wezep

Bericht door annemiek » di 29 aug 2006 18:22

ik ben het hier ook mee eens

susanvan
Bead Starter
Berichten:55
Lid geworden op:vr 21 jul 2006 12:50

Bericht door susanvan » di 29 aug 2006 18:59

Ik ben het hier helemaal mee eens.
Want als ik durf bijna geen vraag meer te stellen omdat als het er wel op staat dat je dan gelijk zo'n bericht krijgt....


groetjes susan :flowerysmile:

Gebruikersavatar
alida
Bead Believer
Berichten:202
Lid geworden op:di 12 okt 2004 08:10
Locatie:Zutphen
Contacteer:

Re: Oproep: Pb'tjes met tips en trucs voor sieradenpartys

Bericht door alida » di 29 aug 2006 19:11

Lenny heeft nu dus nog seetds geen antwoord gehad op al haar vragen.
Groetjes
Alida

Gebruikersavatar
Lenny
Bead Believer
Berichten:203
Lid geworden op:wo 21 dec 2005 22:43
Locatie:Lelystad
Contacteer:

Re: Oproep: Pb'tjes met tips en trucs voor sieradenpartys

Bericht door Lenny » di 29 aug 2006 19:31

alida schreef:Lenny heeft nu dus nog seetds geen antwoord gehad op al haar vragen.

Ik heb nog geen enkel berichtje gehad :oops: blijkbaar is het belangrijker om te harrewarren over zoekfuncties e.d. :lol:

Gebruikersavatar
Kraaltjes
Bead Intelligent
Berichten:1359
Lid geworden op:di 22 jun 2004 18:31
Locatie:Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Kraaltjes » di 29 aug 2006 19:32

Esther schreef:Sorry als ik iemand hiermee voor het hoofd stoot, maar:
* Pee heeft een keer een sticky gemaakt met wat je moet/kunt meenemen naar markten en beurzen. Daar kan je al heel wat antwoorden vinden want voor een groot deel geldt hetzelfde voor een party. Door meerdere mensen zijn er aanvullingen in het topic gedaan.
* Verder zijn er diverse topics over presentatiemateriaal, o.a. zelfgemaakt. Een van de poststers daarvan is (uit mijn hoofd) Dorith, als je op haar naam zoekt en prestentatie dan kom je volgens mij ook al aardig wat meer te weten. Ook heeft volgens mij Moon34 (of 35?) een keer een aantal foto's geplaatst van haar tafel met sieraden. Daarin kan je ook wat tips vinden
* En over wat te doen voor de gastvrouw zijn er ook diverse topics.
:? Hier heb je toch wel wat aan?
:engel: Groetjes Eveline

Gebruikersavatar
Lenny
Bead Believer
Berichten:203
Lid geworden op:wo 21 dec 2005 22:43
Locatie:Lelystad
Contacteer:

Bericht door Lenny » di 29 aug 2006 19:48

Hoi Esther,

Ik heb de verschillende topics in de loop der tijd doorgelopen, bij presentatiemateriaal heb ik zelf ook gepost. Ik ben op zoek naar ervaringen, tips en trucs, kortom een afgerond verhaal. En dat heb ik nog niet gevonden. Vandaar mijn oproep, niet verwachtende dat het zoveel reacties zou oproepen :lol:

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » di 29 aug 2006 20:03

- wat neem je mee? (hoeveel sieraden etc)
Ik zou zelf rekenen op zéker 5 sieraden per persoon, meer als je meer hebt zodat er veel keuze is.
- hoe presenteer je je sieraden?
Op halsjes, op vazen, op zelfgemaakte “hoedjes” (zie Dorith), op armbandenhouders, op zelfgemaakte borden met stof er om heen, ....
- hoeveel mensen nodig je uit?
Zo veel mogelijk, geef duidelijk aan dat iedereen mensen mag meebrengen. Minstens 10 mensen uitnodigen maar omdat er altijd afzeggen is dat erg weinig, daarom: zo veel mogelijk
- heb je een soort programma (welkom, uitleg, passen etc)?
Je zegt het zelf al. Heet je gasten welkom, geef een korte uitleg over de verschillende materialen/technieken, laat ze passen
- hoe lang duurt een party?
Minstens een uur, maar ook dit is afhankelijk van het aantal gasten en hoeveel ze willen passen
- zijn er bepaalde zaken waar je rekening mee moet houden?
Zie topic van Pee met wat moet/kan je meenemen naar markten en beurzen.

De ene keer kan het heel gezellig zijn, de andere keer minder. Zie o.a. topic van Jolanda van Soest (geloof ik). Het ligt voor een groot deel aan je gasten en hun verwachting.
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Gebruikersavatar
Lenny
Bead Believer
Berichten:203
Lid geworden op:wo 21 dec 2005 22:43
Locatie:Lelystad
Contacteer:

Bericht door Lenny » di 29 aug 2006 20:49

Thanks, daar kan ik wat mee, ik zal zeker de andere topics er ook bij zoeken.

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » di 29 aug 2006 22:50

Ik wil hier alleen nog dit aan toevoegen: als er dan gepraat wordt dat het niet van respect getuigt om niet even de moeite te nemen om te zoeken tussen oude topics, getuigt het ook absoluut niet van respect om de moeite niet te nemen om iemands bericht goed te lezen voordat je er (al dan niet) op reageert!

Maar Lenny, een antwoord op je vraag heb ik niet omdat ik zelf mijn eerste sieradenpaty nog moet geven :wink:

Groetjes en succes verder,
~Audrey~

Gebruikersavatar
Fieke
Bead Brilliant
Berichten:2939
Lid geworden op:zo 05 sep 2004 21:03
Locatie:België
Contacteer:

Bericht door Fieke » di 29 aug 2006 23:00

flapflap schreef:Ik wil hier alleen nog dit aan toevoegen: als er dan gepraat wordt dat het niet van respect getuigt om niet even de moeite te nemen om te zoeken tussen oude topics, getuigt het ook absoluut niet van respect om de moeite niet te nemen om iemands bericht goed te lezen voordat je er (al dan niet) op reageert!
:applaus2:

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » wo 30 aug 2006 05:02

flapflap schreef:... als er dan gepraat wordt dat het niet van respect getuigt om niet even de moeite te nemen om te zoeken tussen oude topics, getuigt het ook absoluut niet van respect om de moeite niet te nemen om iemands bericht goed te lezen voordat je er (al dan niet) op reageert!...
Hoe moet ik dit opvatten?
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » wo 30 aug 2006 07:17

Esther schreef:
flapflap schreef:... als er dan gepraat wordt dat het niet van respect getuigt om niet even de moeite te nemen om te zoeken tussen oude topics, getuigt het ook absoluut niet van respect om de moeite niet te nemen om iemands bericht goed te lezen voordat je er (al dan niet) op reageert!...
Hoe moet ik dit opvatten?
Dat vraag ik mij eigenlijk ook af. Ik denk dat iedereen het bericht wel gelezen heeft. Ze vraagt enkele dingen die ze makkelijk kan vinden met de zoekfunctie. Enkele posts later vraagt zij opeens persoonlijke verhalen, wat iets heel anders is :D

Lenny, je kan misschien mijn topic even zoeken. Het is van rond de 23 juni van dit jaar en daar vertel ik over mijn party. Er zijn in dit deel van het forum meerdere van dat soort topics.

Gebruikersavatar
Lenny
Bead Believer
Berichten:203
Lid geworden op:wo 21 dec 2005 22:43
Locatie:Lelystad
Contacteer:

Bericht door Lenny » wo 30 aug 2006 12:04

Haematodipsia schreef:
Esther schreef:
flapflap schreef:... als er dan gepraat wordt dat het niet van respect getuigt om niet even de moeite te nemen om te zoeken tussen oude topics, getuigt het ook absoluut niet van respect om de moeite niet te nemen om iemands bericht goed te lezen voordat je er (al dan niet) op reageert!...
Hoe moet ik dit opvatten?
Dat vraag ik mij eigenlijk ook af. Ik denk dat iedereen het bericht wel gelezen heeft. Ze vraagt enkele dingen die ze makkelijk kan vinden met de zoekfunctie. Enkele posts later vraagt zij opeens persoonlijke verhalen, wat iets heel anders is :D

Lenny, je kan misschien mijn topic even zoeken. Het is van rond de 23 juni van dit jaar en daar vertel ik over mijn party. Er zijn in dit deel van het forum meerdere van dat soort topics.
Ik word nu wel erg moe van deze zinloze discussie en ga aan de moderator vragen dit topic te sluiten. Ik ben erg geschrokken van alle onvriendelijke reacties, ik ben dit niet gewend op dit forum. :?:
Ik heb in mijn oproep duidelijk aangegeven dat ik al gezocht heb en niet heb gevonden wat ik wilde. Ik word onzettend moe van mensen die denken dat ze mij moeten wijzen op het feit dat ik moet zoeken met de zoekfunctie. Wie ben jij om te bepalen dat ik niet goed gezocht heb? :x
Verder heb ik ook aangegeven dat ik op zoek ben naar ervaringen, in mijn beleving zijn die altijd persoonlijk. Tot slot heb ik om een PB gevraagd zodat ik andere mensen, die dit topic als zinloos ervaren, niet voor het hoofd stoot. Kortom wat je ook doet, blijkbaar is alles verkeerd.
:x
Ik vind dat ik, ondanks alle hatelijke opmerkingen over tijd in je hobby steken, nu wel genoeg tijd in deze onzin heb gestoken. Iedereen die oprecht heeft geprobeerd mij te helpen, hartstikke bedankt!!!!!! :lol:

Gesloten