een bod op marktplaats hoe gaan jullie hier mee om?

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
Annemarie!
Bead Fan
Berichten:306
Lid geworden op:vr 09 jun 2006 22:01
een bod op marktplaats hoe gaan jullie hier mee om?

Bericht door Annemarie! » vr 11 aug 2006 10:24

hallo meiden

ik open me inbox en zie dat ik een bod hebt op marktplaats van 5.00 op deze ketting:

http://images4.speurders.nl/images/21/2 ... 1734_1.jpg

ik krijg wel vaker een bod op martkplaats of speurders maar weet eigenlijk niet heel goed hier mee om te gaan.
want voor deze ketting wil ik meer hebben dan 5.00 er zitten veel dure glaskralen in.

ik zou normaal gesproken een mailtje sturen dat ik hun bedank voor hun bod maar daar helaas niet op in kan gaan omdat (bv) de materialenkosten hoger zijn bod en als u met een reeeler of beter bod komt is deze ketting wellicht van u.
ik krijg ook vaak bieding en van een paar euro en dan zijn de materiaalkosten veel hoger en die wil ik er natuurlijk wel uithebben.

hoe gaan jullie hier mee om?
er hoe gaan jullie er mee om als er iemand met een bod van een paar euro(1,2) komt?
en hoe gaan jullie er mee om als iemand zelf een (goed) bod doet en jij gaat akoord maar diegene reageerd niet meer?
ik vind het jammer dat iemand interesse in mijn sieraden toont en dat ik hem dan door het evt niet goed emailen kwijt zou raken of dat hij (alsnog) af zou zien van een aankoop.

heel erg bedankt voor jullie reacties alvast!
groetjes Annemarie

Gebruikersavatar
100%Kraal
Bead Intelligent
Berichten:1379
Lid geworden op:vr 03 sep 2004 09:37
Locatie:Amsterdam
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » vr 11 aug 2006 10:26

Kun je niet al in de omschrijving aangeven hoeveel je minimaal wilt hebben, bijvoorbeeld "Bieden vanaf: x EURO"
Voorkom je teleurstelling bij bieders, en jij hoeft geen vervelende emails te schrijven :?: :!: :idea:
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

Gebruikersavatar
Inekes
Bead Lover
Berichten:441
Lid geworden op:ma 01 aug 2005 08:40
Locatie:Drenthe (noord)
Contacteer:

Advertentie

Bericht door Inekes » vr 11 aug 2006 10:49

Hoi Annemarie,

Gewoon in je advertentietekst zetten hoeveel je er minimaal voor wilt hebben. Je kunt ook een vaste prijs neerzetten, volgens mij. Als mensen onder je vraagprijs bieden, stuur je een vriendelijk mailtje waarin je aangeeft dat het te weinig is.
Vaak proberen mensen het (onder bieden) en kom je er in mailoverleg wel uit.
Als iemand echt dramatisch onder biedt, kun je het bod gewoon verwijderen (als iemand bijv. op deze ketting € 1 zou bieden), zonder uitleg.

Ineke
The only interesting answers are those which destroy the questions

Gebruikersavatar
100%Kraal
Bead Intelligent
Berichten:1379
Lid geworden op:vr 03 sep 2004 09:37
Locatie:Amsterdam
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » vr 11 aug 2006 10:52

mijn vriendje (ver)koopt veel horloges via marktplaats en hij zegt wanneer je een vaste prijs aangeeft kun je maar beter 10% hoger inzetten, veel mensen proberen namelijk inderdaad door bieden een lagere prijs te betalen en vaak ligt de uiteindelijke prijs ca. 10%lager dan de oorspronkelijke vraagprijs :wink:
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

Gebruikersavatar
sam
Bead Fanatic
Berichten:1925
Lid geworden op:za 24 sep 2005 18:45
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door sam » vr 11 aug 2006 12:34

Ik zet er ook altijd een min bod bij.
Eerst was ik ook begonnen inderdaad, met hoger inzetten, omdat mensen laag bieden.

Alleen merkte ik toen dat er veel minder geboden werd, omdat het voor de serieuze bieders te hoog werd.

Nu zet ik een min bod op de goede prijs neer, en soms zet ik er dan bij dat een lager bod niet word geaccepteerd.
Degene die dan toch bieden hebben pecht, het staat er duidelijk bij.

Soms als ik in een vervelende bui ben mail ik wel eens:
Er staat een min bod, dus u zult begrijpen dat ik dit niet kan accepteren :wink:

Maar dit is denk ik het enige wat je eraan kunt doen. Je zal t toch altijd wel houden denk ik :(

Annemarie!
Bead Fan
Berichten:306
Lid geworden op:vr 09 jun 2006 22:01

Bericht door Annemarie! » vr 11 aug 2006 13:00

bedankt voor jullie reacties
ik zette eerst vaak gewoon een prijs neer maar ik merkte dat er dan bijna niet geboden werd vandaar dat ik er nu bieden bij zetten
ik ga het eens proberen met een minumprijs maar dat vind ik heel moeilijk te bepalen doen jullie dan gewoon de prijs die je er normaal voor zou vragen of minder want ik denk niet dat iemand meer wilt betalen dan nodig is.als je op je website bv 10 euro vraagt zullen ze geen 12 euro bieden lijkt mij.

en wat zouden jullie nu terug sturen?
ik dacht aan iets van bedankt voor u bod maar helaas kan ik hier niet op ingaan.en dan bv de normale prijs van dit sieraad is 10 euro u bied 5 euro wat dacht u van 7.50

is zoiets goed of wat zouden jullie anders doen?
groetjes Annemarie :-)

Gebruikersavatar
sam
Bead Fanatic
Berichten:1925
Lid geworden op:za 24 sep 2005 18:45
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door sam » vr 11 aug 2006 13:58

Je kan het altijd proberen, je ziet vanzelf wat ze zeggen.

Anders zou ik misschien eerst zeggen, ik vraag hier altijd 10 euro voor, wat vind u daarvan?
Wie weet wat zeggen, kan je altijd nog E 7,50 bieden of hun een bod ertussen laten doen.
Maar als 7,.50 genoeg is, kan je dat ook doen!

Ik vraag wel altijd de prijs die ik er echt voor wil hebben.
Niet lager. De ene keer bieden ze over elkaar heen, de andere keer blijft het bij 1 bod.

Zelf kijk ik gewoon altijd wat ik er graag voor wil hebben, en dat zet ik neer.
Als er dan een bod kotm, is het gelijk goed :D

Gebruikersavatar
Fieke
Bead Brilliant
Berichten:2939
Lid geworden op:zo 05 sep 2004 21:03
Locatie:België
Contacteer:

Bericht door Fieke » vr 11 aug 2006 14:55

Ik zet vaste prijzen.

Gebruikersavatar
Brennie
Bead Interested
Berichten:115
Lid geworden op:ma 27 feb 2006 16:05
Locatie:Utrecht

Bericht door Brennie » zo 13 aug 2006 18:43

Ik heb dit ook al vaak meegemaakt. Ik stuur altijd een mailtje, daar zet ik dan geen vraagprijs in, ik wil eerst weten of iemand dan nog een keer reageert. Meestal blijkt het zo te zijn dat iemand toch niet wil (is meestal ook al duidelijk uit het onzin-bod), en niet eens het fatsoen heeft om terug te mailen, dan denk ik laat maar zitten hoor, mijn sieraden hangen hier best en ik wacht wel tot er wel iemand komt die hem graag wil hebben. In het begin vond ik dit wel lastig hoor, maar ik zet er wel altijd bij dat ondanks dat sieraden maken mijn hobby is, dat ik geen dingen kan gaan weggeven. Ik ben ook maar een pas afgestudeerde dierenarts zonder baan!!!!
Groetjes,
Brenda

Gebruikersavatar
Melanie
Bead Brilliant
Berichten:2753
Lid geworden op:za 26 mar 2005 20:53
Locatie:Gendt
Contacteer:

Bericht door Melanie » zo 13 aug 2006 23:07

Ik mail die persoon altijd en zeg dan dat het bod echt te laag is, omdat ik toch minimaal de materiaalkosten eruit moet hebben. En ik zet in mijn mail dan altijd mijn website erbij en zeg dat ze hier ook kunnen kijken. Misschien staat er iets tussen wat beter in hun prijsklasse past. Werkt vaak heel goed.
Groetjes, Melanie

Lissie
Bead Addict
Berichten:2049
Lid geworden op:wo 03 mei 2006 09:08
Contacteer:

Bericht door Lissie » ma 14 aug 2006 07:01

Ik zet mijn advertenties meestal op 'bieden'. Als er een bod komt wat te laag is, mail ik dat ik er minimaal 'x' voor wil hebben en vraag of ze daarmee accoord gaan.
En natuurlijk staat er in ieder mailtje een link naar de webiste :wink:

Marsha1979
Bead Dreamer
Berichten:537
Lid geworden op:do 09 jun 2005 21:22
Locatie:Kudelstaart

Bericht door Marsha1979 » ma 14 aug 2006 17:29

Verkopen jullie eigenlijk ook wel eens wat via marktplaats ? ik heb er in het begin ook wel eens kettingen op gezet maar ik kreeg altijd lagere biedingen dan mijn vraagprijs :roll:
Plaatsen jullie dan evt. ook een link naar je website in de advertentie (daar moet je dan extra voor betalen) ?
Groetjes Marsha

Don't worry bead happy !

Annemarie!
Bead Fan
Berichten:306
Lid geworden op:vr 09 jun 2006 22:01

Bericht door Annemarie! » ma 14 aug 2006 17:46

ik heb mijn ketting verkocht op mijn website staan voor 12,50.
diegene bood 5,00 ik mailde terug dat hij normaal 12.50 koste en dat ik haar bod te laag vond toen mailde zei terug dat ze best iets meer wilde biede maar dat 7,50 voor haar max was toen ben ik daar acoord meegegaan.ik had zoiets van dan heb ik net mijn materiaal eruit en ik denk dat ze toch niet hoger zou gaan.

meestal bieden ze altijd veel lager behalve een keer ik had voor een paar oorbellen iets van 3.75 in gedachten en mevrouw bood 5 euro.

bij vaste prijzen krijg het minste reactie en nu kan je altijd nog afhaaken als ze er te weinig voor willen betalen.

bedankt voor jullie reactie,s ik was benieuwd hoe jullie er mee omgingen en ben er achter gekomen dat veel van jullie het zelfde doen als ik al deed.
groetjes Annemarie :-)

Gesloten