Raad gevraagd: verkoopprijs ketting

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
katskralen
Bead Fanatic
Contacteer:
Raad gevraagd: verkoopprijs ketting

Bericht door katskralen » di 25 jul 2006 18:57

Laatst heb ik onderstaande armband verkocht voor 30 euro. Het was eigenlijk de koper zelf die erop aandrong om zoveel te betalen, ik vond het persoonlijk teveel.
Afbeelding

Nu heb ik van de vader van die koper de vraag gekregen om hetzelfde te maken, maar dan 37 cm lang, als choker dus eigenlijk. Tis te zeggen, hij wil een prijsofferte. Zou ik daarvoor dan 75 euro kunnen vragen?
Het is eigenlijk qua lengte x 2.75, dus als ik de verkoopprijs daarmee vermenigvuldig kom ik op 82.5 euro, maar dat vind ik echt wel schandalig veel. Langs de andere kant kan ik moeilijk maar 10 euro meer vragen als voor de armband.
Wat denken jullie?
Qua materiaal is het niet zo duur, maar het gaat wel uren werk zijn.
Graag jullie advies, want ik weet het echt niet. Als hij vindt dat ik teveel vraag haakt hij af natuurlijk.

Angelaa
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Angelaa » di 25 jul 2006 19:27

bij mij op mn werk zeggen ze tijd kost geld :idea: dus ik vind het niet duur ;)
Groetjes, Angela

Don't Drink and Drive but Smoke and Fly.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 25 jul 2006 19:28

Lastig...ik denk dat velen zullen zeggen 'doen!', maar ik kan me voorstellen dat je dat lastig vindt....Je zou tegen hem kunnen zeggen dat armband 30,- kost, dat je als je qua lengte berekent op 82,50 uitkomt, omdat je dat teveel vindt 75,-. Als je dan eerlijk zegt dat je prijs lastig vindt en niet teveel wil vragen...zal hij vast 'n andere prijs bieden als hij het toch te hoog vindt...denk ik...Ik denk dat ik dat het makkelijkst zou vinden...

Wicked Flower
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Wicked Flower » di 25 jul 2006 19:53

dat denk ik ook, reken hem het voor en vraag anders wat hij wil betalen, dan kom je er samen wel uit.
succes!
...:::Floortje:::...

sanny
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door sanny » di 25 jul 2006 20:26

Ik vind 75,00 euro niet te veel. Je kunt hem inderdaad zeggen dat het eigenlijk duurder is, maar omdat hij de armband al gekocht heeft, krijgt hij korting.
groetjes Sannie.

JeweLilly
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door JeweLilly » di 25 jul 2006 20:53

Ik persoonlijk vindt het wel veel maar er zijn mensen die het er voor over hebben. En aangezien ze voor de armband al veel over hebben zou het best wel gaan denk ik..
Of misschien dat je 70,-. moet vragen, dan heb je totaal precies een mooi bedrag van 100,-. voor de hele set gekregen.. En dat is niet verkeerd al zeg ik het zelf :wink:
Groetjes Lilly

katskralen
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door katskralen » di 25 jul 2006 21:21

Tja, het is niet dezelfde koper he. Het is de vader van de man die de armband voor z'n dochter had gekocht en die vader wil nu een choker voor zijn vrouw.
Maar de zoon had zoiets van: ik heb je nu 30 euro gegeven omdat ik vind dat het dat waard is, maar nu mag je in de toekomst niet onder die prijs gaan, want dan ben ik op mijn tenen getrapt :roll:
Maar 70 euro lijkt me inderdaad genoeg. Ik vind het zelfs schandalig veel, hoewel het ook wel uren werk is. Had nooit gedacht dat ik voor zo'n hoog bedrag iets zou verkopen, ik voel me er zelfs wat ongemakkelijk bij :oops:
In elk geval bedankt voor het meedenken, ik hoop nog reacties te lezen!

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 25 jul 2006 21:24

En ik hoop dat je post wat het is geworden! ;) Ik vind het iig een leuke eer voor je en als je kijkt hoeveel je in de winkel moet betalen voor een merksieraad, dan is dit wel heel goedkoop want het is wel veel werk. Vind het wel heel mooi gemaakt trouwens, de kralen passen qua maat ook perfect bij elkaar. :)

frieda van dam
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door frieda van dam » di 25 jul 2006 22:40

je moet eens op de amerikaanse sites kijken hoeveel ze er voor vragen
er gaat ontzettend veel tijd in dit soort juwelen maken en ik vind 70 euro echt niet te veel.
liefs frietje :wink:
kralengek

Saartje
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Saartje » wo 26 jul 2006 11:07

Ik vind dat je dat er wel mag voor vragen hoor! Het ziet er in ieder geval veel werk uit, en ze krijgen er een 'handgemaakt' sieraad voor, voor die prijs... :wink:
Kralengroetjes, Saartje :lol:

hadewijch
Bead Chatter

Bericht door hadewijch » wo 26 jul 2006 13:23

tja persoonlijk vind ik dat te duur

ik heb ooit een een soortgelijke gemaakt met swarovski 4 mm
en heb er toen 20 euro voor gevraagd

je doet het nog altijd als hobby
das natuurlijk mijn mening maar overdrijven hoeft ook niet
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen

Wicked Flower
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Wicked Flower » wo 26 jul 2006 15:35

ze heeft zelf ook die 30 euro niet gevraagd, de koper wou dat geven. daarom vind ze het nu ook moeilijk om de prijs voor de ketting te bepalen
...:::Floortje:::...

Mar-JoYa
Moderator
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » wo 26 jul 2006 16:55

Wicked Flower schreef:ze heeft zelf ook die 30 euro niet gevraagd, de koper wou dat geven. daarom vind ze het nu ook moeilijk om de prijs voor de ketting te bepalen
en dat kan ik me voorstellen, dus vind ik Sandra's voorstel een hele goede toch, in overleg is heel veel mogelijk :D
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

katskralen
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door katskralen » wo 26 jul 2006 20:18

Ik had inderdaad zelf geen 30 euro gevraagd, de koper heeft zelf opgeboden :?: :!:
Heb nu 75 euro gevraagd (het was eigenlijk de armband X3, had de verkeerde gemeten), en heb al een mail gekregen dat het OK is. Er moeten nog enkele details afgesproken worden, maar normaal gezien is het in orde.

Saartje
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Saartje » wo 26 jul 2006 21:48

Yeah! Hebben = hebben....!
Veel plezier met em te maken! :wink:
Kralengroetjes, Saartje :lol:

Gesloten