Garantie voorstel

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
Haematodipsia
Bead Producer
Contacteer:
Garantie voorstel

Bericht door Haematodipsia » ma 24 jul 2006 16:21

Ik wilde graag een garantie opstellen zodat daar geen discussies over zijn. Dit is wat ik gemaakt heb:

• Er is een standaardgarantie van 3 maanden. Die geldt voor: het afbreken van onderdelen, doormidden breken van kralen, breken van draad, loskomen van het slotje,… Zover het mogelijk is zal ik uw juweel kosteloos repareren. Het is dan wel nodig dat u alle onderdelen goed bijhoudt.
• Deze garantie geldt niet als het gebrek uw eigen verantwoordelijkheid is. D.w.z parfum of haarlak op de kralen spuiten, het juweel laten vallen, ergens achter blijven haken, op het juweel zitten of staan, … Als dit het geval is zoeken we samen een oplossing.
• Op het afvallen van plaksteentjes is een garantie van 1 maand.
• Alle termijnen gaan in vanaf de datum van ontvangst.
• Als er iets mis is met het sieraad bij ontvangt, stuur dan eerst een mail dan vertel ik u verder wat te doen.
• Als er iets mis gaat tijdens het versturen en uw pakje komt niet aan dan zoeken we samen naar een oplossing.

Kunnen jullie het eens nakijken en jullie mening geven? Over wat er ontbreekt ofzo. Misschien eens denken hoe je zou reageren als lastige klant :lol:

Fieke
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Fieke » ma 24 jul 2006 18:22

Ik denk dat mensen snel gaan zeggen dat het sieraad stuk gegaan is terwijl ze het eigenlijk zelf stuk hebben gedaan maar dat kan je natuurlijk nooit weten tenzij het echt opvalt.

Ik heb ooit eens een meisje gehad en die had een ring gekocht van mij en die haar hond had die stuk gebeten :lol: Over zoiets kan natuurlijk niet gelogen worden want ze heeft alle kralen moeten weggooien :lol:
Ze heeft toen een nieuwe ring gekocht en deze volledig betaald.

Ik denk dat je garantie wel goed is..

Angelaa
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Angelaa » ma 24 jul 2006 18:23

moet je een sticky van maken ;)
Groetjes, Angela

Don't Drink and Drive but Smoke and Fly.

Annemarie!
Bead Fan

Bericht door Annemarie! » ma 24 jul 2006 18:36

hey

ik had eerst ook zoon garantie op mijn website
ik zou er bijzetten dat het niet geld op normale slijtage bv ik heb wel eens gehad dat ze een paar maanden een waxveter achter elkaar hadden gedragen deze word natuurlijk vaag en gaat een beetje pluizen enzo wouden ze een nieuwe want er zat toch garantie op??
en ik zou er in zeggen dat ze je eerst berichten over de klacht niet dat ze het zomaar naar je opgaan sturen.
als ik nog ergens opkom hoor je het.
groetjes Annemarie :-)

klavertje
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door klavertje » wo 26 jul 2006 11:05

misschien is het nogal stom dat ik daarvoor reageer maar 1 maand voor losgekomen plaksteentjes? :? het is toch niet zo veel werk om ze er even weer op te plakken? :oops: (ik bedoel dit echt niet slecht of zo hoor, maar ik vind het raar dat je daarvoor 1 maand zegt en voor andere dingen 3 maanden? )
creatief saxofonistje ;)

Haematodipsia
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » wo 26 jul 2006 16:00

Volgende stukje wil ik er ook nog bij doen na het lezen van enkele dingen hierover:
Op het zwart worden van metalen onderdelen zoals slotjes en tussenstukken is geen garantie daar dit niet te vermijden is. U kan uw sieraad wel weer oppoetsen met een zilverpoetsdoekje.

Over de steentjes: als mensen een beetje op mij lijken zullen ze de neiging hebben de steentjes eraf te prullen. Als je daar 1 maand garantie op geeft zullen ze ook meer de voorzichtigheid opbrengen die nodig is met een juweel met plaksteentjes.

klavertje
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door klavertje » wo 26 jul 2006 19:24

daar heb je wel gelijk in :)
creatief saxofonistje ;)

Kiki
Bead Lover

Garantievoorstel

Bericht door Kiki » do 27 jul 2006 12:22

Deze garantie geldt niet als het gebrek uw eigen verantwoordelijkheid is. D.w.z parfum of haarlak op de kralen spuiten, het juweel laten vallen, ergens achter blijven haken, op het juweel zitten of staan
Dit is toch wel heeeel moeilijk na te gaan, hoor.
Ik denk niet dat er - uitzonderingen daargelaten - mensen zijn die zeggen 'ik ben erop gaan zitten/staan' Ze zeggen eerder 'het is spontaan afgebroken' terwijl je op je vijf vingers kunt uitrekenen dat ze glashard staan te liegen.

Heb je zoveel problemen dan met sieraden waar acheraf iets mis mee is?
Ik doe het altijd in overleg met de klant en dat geeft merendeels geen problemen. Ook de klant waarvan ik weet dat ze het zelf schuld zijn help ik zo. Hopelijk is ze de volgende keeer wat voorzichtiger en het is altijd klantvriendelijk; ze zullen eerder doorgeven dat ze bij mij altijd terecht kunnen. Als ik op m'n strepen ga staan en er wat voor reken omdat ik vind dat ze het zelf schuld zijn wordt dat doorverteld en ze zeggen er dan echt niet bij dat ik gelijk heb.

Groetjes
The next bracelet is just a bead away

Afbeelding

Haematodipsia
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » do 27 jul 2006 14:31

Natuurlijk zouden veel mensen ontkennen dat het hun eigen verantwoordelijkheid is. Maar het zal die enkeling toch tegenhouden te zeggen dat het gewoon stuk gegaan is, en misschien hebben ze alle waarschuwingen dat je er bvb geen parfum op mag spuiten niet gelezen (ik stop een briefje bij hun juweel met dit soort tips) en worden ze er zo nog eens aan herrinnerd.

Ik heb niet vaak dat iets stuk gaat ofzo, maar je moest eens een lastige klant hebben die een juweel helemaal sloopt en een nieuw eist, zonder garantievoorwaarden sta je helemaal machteloos dan denk ik

flapflap
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door flapflap » do 27 jul 2006 15:27

Haematodipsia schreef:Ik heb niet vaak dat iets stuk gaat ofzo, maar je moest eens een lastige klant hebben die een juweel helemaal sloopt en een nieuw eist, zonder garantievoorwaarden sta je helemaal machteloos dan denk ik
Volgens mij is dat is precies andersom.
De koper moet dan juist bewijzen dat hij/zij recht heeft op garantie.

Dit is overigens ook wettelijk vastgelegd, dus als jij geen garantiebepalingen op je website hebt staan, betekent dat nog niet dat je koper daar geen recht op heeft.
(maar dat moet 'ie dan alleen wel net weten natuurlijk :wink: )
~Audrey~

Mieke
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Mieke » vr 28 jul 2006 12:44

Ik vind de garantiebepaling goed, maar soms wat negatief gesteld.
Zoals bij de tweede zin over de behandeling.

Je kunt er in het algemeen een zin van maken: I am precious, so handle with care. Ik wil niet nat worden, haarlak of parfum over me heen krijgen (nou ja, zoiets). Het is namelijk niet te bewijzen, dus echt bij je garantie kun je niet zetten, maar wel als algemene tip misschien?

Succes ermee, ik vind het wel een sticky waard. :D
Groetjes en kraalplezier van Mieke

Haematodipsia
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » vr 28 jul 2006 13:35

Ik stop altijd bij hun aankoop een kaartje met enkele tips maar zo wijs ik hen erop dat het goed omgaan met een juweel hun eigen verantwoordelijkheid is.

En een sticky is misschien toch niet zo slim hoor :lol: Dan gaan er misschien het gewoon letterlijk kopieren terwijl zij heel anders werken of hun klanten anders aanspreken. Een idee ervan halen kan maar het helemaal kopieren zou ik zelf ook niet zo leuk vinden.

Mieke
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Mieke » za 29 jul 2006 08:07

Haematodipsia schreef:Ik stop altijd bij hun aankoop een kaartje met enkele tips maar zo wijs ik hen erop dat het goed omgaan met een juweel hun eigen verantwoordelijkheid is.

En een sticky is misschien toch niet zo slim hoor :lol: Dan gaan er misschien het gewoon letterlijk kopieren terwijl zij heel anders werken of hun klanten anders aanspreken. Een idee ervan halen kan maar het helemaal kopieren zou ik zelf ook niet zo leuk vinden.
Nou, het kopiëren was nog niet eens door mijn hoofd geschoten, maar meer als ideetje (ow, garantie kan ook nog). :oops:

Enne, dat kaartje is inderdaad al handig. Succes ermee (met garantie en het kralen natuurlijk ). :D
Groetjes en kraalplezier van Mieke

Brennie
Bead Interested

Bericht door Brennie » za 29 jul 2006 10:15

Misschien kun je er nog bijzetten dat de kosten van het verzenden van de sieraden voor reparatie van de klant naar jou en weer terug voor de koper zijn? Als ze het langs kunnen brengen is dat uiteraard geen probleem, maar als je echt van die klunzen hebt die er 3 keer op gaan staan (en dan zeggen dat het echt niet zo was maar dat het sieraad zomaar uit elkaar viel) dan gaat al je geld op aan verzendkosten. Of dat je daar in overleg (afhankelijk van het mankement) een overeenkomst voor maakt?
Groetjes,
Brenda

Gesloten