A.S. Zaterdag vlooienmarkt, doen?

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gebruikersavatar
Moei-Quai
Bead Dreamer
Berichten:576
Lid geworden op:zo 07 nov 2004 16:08
Locatie:Maarssen
Contacteer:
A.S. Zaterdag vlooienmarkt, doen?

Bericht door Moei-Quai » di 11 jul 2006 20:58

Hi allemaal,
Ik zou graag jullie mening horen over het volgende;

A.s. zaterdag is er bij ons in het dorp een vlooienmarkt.
Op zich leek het me leuk om daar met mijn sieraden te gaan staan. Mijn ervaringen zijn over het algemeen positief bij (vrij)markten hier in de buurt. Nu is de marktkraamprijs echter 37,50.
Dat vind ik best duur voor een kraam, vooral in de vakantieperiode, waarbij je niet zeker bent of er wel écht mensen komen...

Nu vroeg ik me af wat jullie zouden doen; wel of niet?
Of zou ik eventueel mijn kraam kunnen delen?

Ben benieuwd naar jullie reacties.
Bye bye,
Roos

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » di 11 jul 2006 21:11

Ik heb zelf nooit op een vlooienmarkt gestaan, maar ik denk dat zoiets alleen koopjesjagers trekt. En persoonlijk vind ik dan dat je niet met zelfgemaakte sieraden moet gaan staan want die zijn meer waard dan de koopjesjagers willen betalen.
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Gebruikersavatar
moniek
Bead Dreamer
Berichten:616
Lid geworden op:zo 10 okt 2004 19:15

Bericht door moniek » di 11 jul 2006 21:14

Een vlooienmarkt voor 37,50?? Dat is nogal wat!! Bij ons kost een vlooienmarkt (overdekt) 10,- voor 4 meter.
Ik zou hier toch heel goed over nadenken, persoonlijk zou ik het niet doen. Hier komt toch meer euro publiek op af, dan mensen die een bijzonder sieraad zoeken. En meer geld hier voor uit willen geven.
________________________________________

Veel kralenliefde van Monique.

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » di 11 jul 2006 21:16

moniek schreef:Een vlooienmarkt voor 37,50?? Dat is nogal wat!! Bij ons kost een vlooienmarkt (overdekt) 10,- voor 4 meter.
Ik denk dat dit "Randstadprijzen" zijn.
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Gebruikersavatar
moniek
Bead Dreamer
Berichten:616
Lid geworden op:zo 10 okt 2004 19:15

Bericht door moniek » di 11 jul 2006 22:16

Yep, denk ik ook :lol:
________________________________________

Veel kralenliefde van Monique.

Gebruikersavatar
Joyce1977
Bead Lover
Berichten:460
Lid geworden op:vr 03 jun 2005 01:54
Locatie:Rosmalen
Contacteer:

Bericht door Joyce1977 » di 11 jul 2006 22:22

Heb zelf ooit op een kinderbeurs gestaan. Wij dachten dat het voornamelijk spullen voor kinderen zouden zijn die nieuw waren, maar het bleek een vlooienmarkt met kinderspullen te zijn. We hebben dan ook eigenlijk niets verkocht. Mensen vonden het allemaal te duur.
Maar dat is mijn ervaring...
Groetjes, Joyce

Afbeelding

Kralenimpressie
Bead Fan
Berichten:310
Lid geworden op:di 07 feb 2006 21:18
Locatie:Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Kralenimpressie » wo 12 jul 2006 07:14

Ik heb op koninginnedag op de rommelmarkt gestaan en voor 500 euro kettingen verkocht...mensen gaan wel pinnen hoor als ze iets moois zien! En 37,50 tja, als je kan delen.....? Ik sta zaterdag voor 20 euro met een kraam van 4 meten ook op een rommelmarkt. niet geschoten altijd mis, en dan nemen de mensen misshcien een kaarjte van je mee en kopen ze die dag niks maar later wel! Ik zou het gewoon doen, het wordt lekker weer en je verkoopt vast wel wat. Ik leg ook zakjes kralen neer waaar ik zelf niks meer mee doe, veel gsm strapes (voor 3,95) dat zijn nog leuke prijsjes! Succes!

Gebruikersavatar
100%Kraal
Bead Intelligent
Berichten:1379
Lid geworden op:vr 03 sep 2004 09:37
Locatie:Amsterdam
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » wo 12 jul 2006 09:45

Ik ben toevallig van het weekend op een vlooienmarkt in Brussel geweest en daar heeft mijn moeder een hele mooie ketting van 35,00 EURO voor zichzelf gekocht. Nou moet ik erbij zeggen dat het een glaskralen-ketting uit de jaren 50 was, dus niets wat je zo 1-2-3 zelf kunt maken.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat je ook op een rommelmarkt wel mensen vind die meer willen betalen voor iets moois, maar dan moet het ook echt heel apart zijn, want de meesten die er komen zijn wel koopjesjagers...
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

Gebruikersavatar
Juut
Bead Starter
Berichten:87
Lid geworden op:vr 24 okt 2003 12:01
Locatie:Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Juut » wo 12 jul 2006 17:23

Ik vind € 37,50 op zich wel veel voor 'n kraam, maarja misschien valt 't allemaal wel heel erg mee met de klanten!

Ik heb vorig jaar in september hier in 't dorp op 'n rommelmarkt gestaan, en daar had ik toch redelijk wat verkocht (ongeveer de helft van wat ik bij me had). Was maar 'n test, ik had ook maar 2 meter van de kraam ofzo. Dit jaar ga ik er weer staan. De huur van de kraam is volgens mij € 17,50.

Ik had vorig jaar geen last van mensen die me te duur vonden, integendeel! Iedereen vond dat ik te goedkoop was! Dus nu dit jaar maar iets meer rekening mee houden denk ik...

In ieder geval succes als je op de markt gaat staan!!

Liefs Judith
Groetjes!!

Gebruikersavatar
Moei-Quai
Bead Dreamer
Berichten:576
Lid geworden op:zo 07 nov 2004 16:08
Locatie:Maarssen
Contacteer:

Bericht door Moei-Quai » wo 12 jul 2006 22:22

Bedankt voor jullie reacties!
Ik ben er nog steeds niet helemaal uit maar 't is wel fijn om al die ervaringen te lezen!
Bye bye,
Roos

Gebruikersavatar
Joyce1977
Bead Lover
Berichten:460
Lid geworden op:vr 03 jun 2005 01:54
Locatie:Rosmalen
Contacteer:

Bericht door Joyce1977 » do 13 jul 2006 00:36

Hi hi, lijkt me ook wel moeilijk om te besluiten, de een is enthousiast en heeft veel verkocht en de ander geeft weer een heel andere reacite. In ieder geval succes met je besluit.
Ennuh...als je gaat ben ik wel benieuwd naar hoe het is afgelopen natuurlijk!!!
Groetjes, Joyce

Afbeelding

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » do 13 jul 2006 05:05

Ja, wij willen foto's en een verslagje als je gaat! :D
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Gebruikersavatar
Moei-Quai
Bead Dreamer
Berichten:576
Lid geworden op:zo 07 nov 2004 16:08
Locatie:Maarssen
Contacteer:

Bericht door Moei-Quai » do 13 jul 2006 16:31

Hihi ik beloof dan bij deze dat ALS ik ga, dat ik jullie dan op de hoogte breng :D
Bye bye,
Roos

Gebruikersavatar
ocean
Bead Dreamer
Berichten:649
Lid geworden op:ma 22 mar 2004 19:20
Locatie:beverwijk
Contacteer:

Bericht door ocean » do 13 jul 2006 18:26

Ik heb ooit een keer op een vlooienmarkt gestaan en had ook mijn sieraden meegenomen maar daar kwamen de mensen niet voor ze kijken echt naar rommel en zo goedkoop mogelijk. Voor die prijs zou ik het niet doen ik vind dat heel erg veel. Zal eerder een creabeurs of braderie e.d. proberen of koninginnedag (duurt alleen nog ff) dan is je publiek denk beter.

Als je het gaat doen veel succes en plezier!!
<font size=2 color=FF00FF>Groetjes van een kraal verslaafde </font>

Gebruikersavatar
katskralen
Bead Fanatic
Berichten:1939
Lid geworden op:zo 09 feb 2003 17:01
Locatie:Kessel-Lo (Belgie)
Contacteer:

Bericht door katskralen » zo 16 jul 2006 16:15

Ik zou het ook niet doen. Ik heb nu een paar keer op een rommelmarkt gestaan en dat was echt geen succes. Ik verkoop dingen voor schappelijke prijzen vind ik, maar in het kraampje ernaast hebben ze van die prulsieraden voor 1 euro, dan kiezen de mensen toch eerder daarvoor.
Ik vind het toch wel heel veel staangeld dat je moet betalen hoor, eer je dan uit de kosten bent...
Moest je het toch doen hoop ik dat je meer succes hebt!

Gesloten