29 juli waarschijnlijk open huis

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:
29 juli waarschijnlijk open huis

Bericht door Haematodipsia » za 08 jul 2006 14:50

Hoi allemaal, ik kom weer iets vertellen.

Een tijdje geleden heb ik mijn eerste sieradenparty gehad zoals je een paar topics lager kan lezen. Daarvoor was ik best wel nerveus dat ik niks zou verkopen terwijl ik toch erg veeel werk gestoken had in alles inventariseren en prijskaartjes en fotos enz :lol: Dus toen heeft mijn moeder beloofd dat ik een open huis zou mogen doen tijdens haar vakantie voor familie, vrienden en kennissen.

Waarschijnlijk zal het 29 juli doorgaan. Ik wilde eerst wachten tot augustus omdat ik dacht dat men dan zijn loon al zou hebben maar blijkt dat iedereen dat wel een andere dag krijgt. : :lol:

Op mijn sieradenparty heb ik 10 stuks verkocht en ondertussen heb ik er al 25 ofzo bijgemaakt dus daar geen problemen haha.

Na mijn hele uitleg heb ik nog een vraag. Ik wil aan de uitnodigingen gaan beginnen maar ik heb dus helemaal geen idee wat ik erop zal zetten. Veel fotos van juwelen liever niet want ik ga de uitnodigingen zelf printen en dan kost dat een paar uur en enkele inktcasettes :D

Als er nog iemand een grappige tip ofzo heeft over een open huis of een leuke ervaring lees ik die ook graag :lol:

Als er iemand anders vragen heeft over het houden van een open huis of party, vuur maar af ik doe men best ze te beantwoorden :D
Laatst gewijzigd door Haematodipsia op vr 21 jul 2006 08:55, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
hadewijch
Bead Chatter
Berichten:3794
Lid geworden op:zo 25 jul 2004 09:44
Locatie:Boechout-Belgie

Bericht door hadewijch » za 08 jul 2006 14:52

29 juni is al gepasseerd hoor :?
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen

DreamS
Bead Intelligent
Berichten:1484
Lid geworden op:vr 17 mar 2006 18:28
Locatie:Capelle a/d Ijssel
Contacteer:

Bericht door DreamS » za 08 jul 2006 14:53

Ze bedoelt waarscheinlijk 29 Juli :wink:
Ik heb niet echt tips eigelijk..
Misschien een sillouet van een sieraad gewoon in het zwart.. Kost niet zo veel inkt ;)
En gewoon een leuke spontane tekst ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
hadewijch
Bead Chatter
Berichten:3794
Lid geworden op:zo 25 jul 2004 09:44
Locatie:Boechout-Belgie

Bericht door hadewijch » za 08 jul 2006 14:55

ja da dacht ik ook wel
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » za 08 jul 2006 14:58

Haha dat doe ik dus heel de tijd juni en juli door elkaar halen. :lol: Ik ga het even veranderen hoor :D

Gebruikersavatar
Moei-Quai
Bead Dreamer
Berichten:576
Lid geworden op:zo 07 nov 2004 16:08
Locatie:Maarssen
Contacteer:

Bericht door Moei-Quai » za 08 jul 2006 19:03

Haematodipsia schreef:Haha dat doe ik dus heel de tijd juni en juli door elkaar halen. :lol:
Als je dat maar niet op je uitnodigingen doet is er niets aan de hand ;)

Ik heb eigenlijk ook niet echt tips maar wil je wel veel succes & plezier wensen!
Bye bye,
Roos

Gebruikersavatar
kraaltje
Bead Producer
Berichten:1220
Lid geworden op:za 11 feb 2006 14:42
Locatie:rijssen
Contacteer:

Bericht door kraaltje » za 08 jul 2006 19:18

Werk vooral met dikte van letters en grote
Niet te veel met soorten lettertyp

Doe bijvoorbeeld zo

Zaterdag 29 juli
Openhuis


aanwezig vanaf: 20.00 uur

Adres.......



Iedereen is welkom

Groeten Eelke
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » zo 09 jul 2006 19:58

Kleine update :D

Vandaag heb ik de uitnodigingen gemaakt voor het open huis. Dat gaat door op 29 juLi tussen 14 en 21u. Wat vinden jullie eigenlijk van die tijden? Het is op een zaterdag.

Veel van de juwelen staan al in mijn inventaris van mijn party en de rest moet ik nog doen. Die juwelen hebben dan ook al een prijskaartje. Die zijn trouwens bijna op en moet ik dus nog bijhalen :D Op de prijskaartjes zet ik ook altijd het bestelnummer, dat is makkelijker om het op de lijst te zoeken.

Mijn moeder gaat zorgen voor hapjes en drankjes, we dachten koffie, thee, water en frisdrank. Maar het eten is een beetje moeilijker. Cake en chips is makkelijk, maar wel vettig, hebben jullie nog tips of ervaring daarmee?

Mijn uitnodigingen zijn net klaar met printen, ik ga ze dus nu in de vorm van kaartjes plooien.

Haha, ik ben hier precies een open huis blog bezig, maar misschien heeft iemand er wel iets aan.

Ik hou jullie op de hoogte :wink:

Gebruikersavatar
annemiek
Bead Interested
Berichten:136
Lid geworden op:vr 07 jul 2006 21:11
Locatie:wezep

Bericht door annemiek » zo 09 jul 2006 21:05

Ik vind het een heel goed idee, ik denk dat ik het ook een keertje ga doen, ik heb nu inmiddels zoveel gemaakt, dat is een leuke manier om dingen te verkopen!!!

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » zo 09 jul 2006 21:30

Hoi Annemiek, als je tips nodig hebt, vraag maar. Ik heb enkele weken geleden mijn eerste party gehad. Heb je misschien een eigen site?

pickwick
Bead Designer
Berichten:774
Lid geworden op:ma 14 jun 2004 18:49
Locatie:Emmen
Contacteer:

Bericht door pickwick » zo 09 jul 2006 22:07

hej hoi,

ik heb een tijdje terug een openhuis gehad en ben er toen achter gekomen dat ik veel te lang ervoor uitgetrokken had..... ik zou als ik jou was niet zo'n lange inloop doen..... van 2 tot 9 is namelijk erg lang, vooral als er niemand komt... wat bij mij dus zo ongeveer het geval was.

maar goed, je moet natuurlijk doen wat jou het beste lijkt, maar het is misschien een tip!

veel succes bij jou openhuis en laat even weten hoe het was!!!

liefs lieselot

Gebruikersavatar
Fren
Bead Believer
Berichten:226
Lid geworden op:zo 20 mar 2005 21:21
Locatie:Alkmaar
Contacteer:

Bericht door Fren » zo 09 jul 2006 22:19

Hoi,

Ik wilde even aan je vragen of je voor een open huis een kamer van koophandelnummer nodig hebt. Ik heb op een markt gestaan, en daar vertelde een vrouwtje me dat ze ingeschreven staat omdat haar buren niet zo vriendelijk zijn, en dat ze haar gelijk zullen verlinken. Ik heb verteld dat je een bepaald bedrag mag bijverdienen, maar zij zegt dat het op deze manier het veiligst is. Dit houdt mij tegen om een open huis te geven. Ik weet dat ik buren heb die werken bij de KVK.. Hoe los jij dit op? Of is het gewoon echt niet nodig dat ik me zorgen maak?

Groetjes, fren

Gebruikersavatar
annemiek
Bead Interested
Berichten:136
Lid geworden op:vr 07 jul 2006 21:11
Locatie:wezep

Bericht door annemiek » ma 10 jul 2006 00:33

Hoi
Nee ik heb geen site.
Dat is een goede vraag Fren, ik had het vanavond met mijn man er ook al over of dat nodig is.
groetjes Annemieke

pickwick
Bead Designer
Berichten:774
Lid geworden op:ma 14 jun 2004 18:49
Locatie:Emmen
Contacteer:

Bericht door pickwick » ma 10 jul 2006 08:32

hej hoi,

dat hoeft niet hoor, ik heb ook geen kvk. je mag per jaar een bepaald bedrag (2000,- euro ofzo) winst maken met je hobby.... ik kom daar lang niet aan, ik geef meer uit dan dan ik verdien haha.... ik weet natuurlijk niet hoe dat bij jullie is..... als jij gewoon kan aantonen dat je lang niet aan de 2000 euro winst zit dan zit het wel goed....

voor het preciese bedrag moet je misschien even zoeken, want ik weet niet of dit bedrag klopt...

liefs lieselot

Gebruikersavatar
Fieke
Bead Brilliant
Berichten:2939
Lid geworden op:zo 05 sep 2004 21:03
Locatie:België
Contacteer:

Bericht door Fieke » ma 10 jul 2006 09:44

Hou je dan een boekhouding bij ofwat?

Gesloten