Iemand ervaring met lievedootjes.nl?

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gebruikersavatar
Nancy79
Bead Dreamer
Berichten:532
Lid geworden op:ma 01 mei 2006 10:45
Locatie:Delft
Contacteer:
Iemand ervaring met lievedootjes.nl?

Bericht door Nancy79 » di 06 jun 2006 15:06

Ik ben benaderd door http://www.lievedootjes.nl

Een website die handgemaakte spulletjes van verschillende mensen verkoopt. Zij verwachten 35% van het verkochte product (op hun aanraden maak je je product dus 35% duurder, zodat je er niet op achteruit gaat) en zij zetten wat spulletjes van je op hun site en verkopen het. Ze schijnen veel bezoekers te hebben. Niks staat in verbinding met mijn site, alles gaat via hun (anders ziet de klant prijsverschil)

Voorwaarden heb ik zojuist doorgelezen en ik vind het zelf wel goed klinken. Iemand misschien ervaring, voordat ik me hiermee inlaat :?:
Groetjes Nancy

Gebruikersavatar
Brennie
Bead Interested
Berichten:115
Lid geworden op:ma 27 feb 2006 16:05
Locatie:Utrecht

Bericht door Brennie » di 06 jun 2006 16:06

Ik ben ook door ze benaderd, en ik vond het ook wel OK klinken. Ik heb nog niet gereageerd, met name omdat twee dingen me toch wel tegenstaan:

1. je mag als je iets naar een koper opstuurt absoluut geen reclame voor jezelf maken, alleen voor hun site (dus je mag ook niet zeggen als er iets niet bevalt mail me dan, of al u nog iemand kent die een soortgelijk sieraad zoekt idem)

2. het duurt ongeveer 2 weken voordat het op hun site staat, nu heb ik wel wat dingen die blijkbaar niet zo goed verkopen en die weken bij me thuis liggen, maar als ik dus een dag nadat ik de beschrijving en foto's naar hen toe heb gestuurd al op marktplaats (bijvoorbeeld) heb verkocht kan ik ze direct weer een mail sturen van laat maar ik heb het al verkocht. (voor de duidelijkheid: de sieraden blijven in jouw bezit, je stuurt ze pas op naar de koper als je het geld van lievedootjes hebt gehad)

Bovendien heb ik geen idee of 35% van jouw verkoopprijs een redelijk bedrag is om erbovenop te doen, ik snap dat de domeinnaam enzo moeten betalen en de mensen die de site maken, maar stel dat ik een ketting maak die ik zelf wil verkopen voor 40 euro (omdat ik dan bijvoorbeeld 25 euro materiaalkosten heb en nog 15 euro wil rekenen voor 3 uur werk ofzo, dat mag je dan helemaal zelf bepalen) dan zetten zij hem dus voor (ongeveer) 53 euro op de site!! Dan weet ik niet of hij wel goed genoeg verkoopt.

Dus als iemand ervaring ermee heeft, ook ik hoor het graag!
Groetjes,
Brenda

Gebruikersavatar
Gabriella
Bead Fan
Berichten:306
Lid geworden op:vr 04 nov 2005 12:11
Locatie:beverwijk
Contacteer:

Bericht door Gabriella » di 06 jun 2006 17:06

Ze hebben mij ook benaderd: Ruim een jaar geleden!!! Met de vraag of ik op hun site wilde verkopen! tot op de dag van vandaag staat er nog niks op. Ze reageren niet op mailjtes of wat dan maar ook. En steeds maar een mail krijgen door omstandigheden zus of omstandigheden zo wordt het uitgesteld.
Totaal geen goede ervaring mee.





:hond: -xxx- Gaby -xxx- :hond:

Gebruikersavatar
sharon
Bead Intelligent
Berichten:1350
Lid geworden op:di 15 apr 2003 13:28
Locatie:Waarland
Contacteer:

Bericht door sharon » di 06 jun 2006 17:14

Ze hebben mij ook benaderd en ik heb besloten het niet te doen. Een van de nadelen vond ik dat ze het gaan verkopen via hun eigen naam. Nergens komt te staan dat bijv. ik het gemaakt heb. Ik vond dat ze in veel gevallen ook geen duidelijk antwoord konden geven en toen ik eenmaal nee gezegd hadden vond ik ook dat ze niet echt vriendelijk meer was!

Gebruikersavatar
Joets
Bead Starter
Berichten:93
Lid geworden op:vr 24 feb 2006 11:54
Locatie:Swolgen (LI)

Bericht door Joets » di 06 jun 2006 17:47

Ik ken ze niet, en heb geen ervaringen met ze..

Maar ik vind 't niet echt een professionele site??
Beetje amateuristisch.. zo van goh laat ik 'ns geld proberen te verdienen op deze manier :roll:

Mgoed, inderdaad nadelig dat er nergens je naam vermeld wordt.. dat zou voor mij een reden zijn het niet te doen..

Gebruikersavatar
Nancy79
Bead Dreamer
Berichten:532
Lid geworden op:ma 01 mei 2006 10:45
Locatie:Delft
Contacteer:

Bericht door Nancy79 » di 06 jun 2006 18:55

hmmmm moeilijk moeilijk... Vooral de ervaringen van Gabriella staan mij erg tegen. Niks laten horen is niet erg netjes nee!

Nog even een paar reacties afwachten. En misschien doe ik het toch, heb niks te verliezen, of wel? Maar dan kan ik mijn ervaringen hier ook kwijt.

Meer reacties zijn meer dan welkom! Thanks
Groetjes Nancy

Gebruikersavatar
poing
Bead Hysteric
Berichten:3061
Lid geworden op:ma 06 okt 2003 19:53
Locatie:Izegem-België

Bericht door poing » di 06 jun 2006 19:29

Dan ben je beter af bij craftygirls! Zij waren de eersten met zo'n systeem in het Nederlands, maar daar mocht je WEL je eigen site, banner, prijs... bepalen. Omdat ze merkten dat de mensen toch gewoon op de site gingen bestellen, hebben ze nu een shoppingguide aangemaakt. Ik weet niet of dat gratis is, maar ik denk dat het of heeeeeeeeeeeeeel goedkoop is of gratis. Kijk even ophttp://www.craftygirls.nl
Laatst gewijzigd door poing op di 06 jun 2006 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
ipoingtudut

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 06 jun 2006 19:32

craftygirls is 100% te vertrouwen. :) ze is ook weleens op dit forum, onder de naam moshi-moshi.

Gebruikersavatar
Nancy79
Bead Dreamer
Berichten:532
Lid geworden op:ma 01 mei 2006 10:45
Locatie:Delft
Contacteer:

Bericht door Nancy79 » di 06 jun 2006 19:33

Craftygirls ken ik inderdaad (heb de laatste editie gedoneerd voor de goodiebag).

Eigenlijk alleen maar slechte dingen over lievedootjes dus... denk dat ik het maar niet doe (wispelturig welnee :oops: )
Groetjes Nancy

Gebruikersavatar
Brennie
Bead Interested
Berichten:115
Lid geworden op:ma 27 feb 2006 16:05
Locatie:Utrecht

Bericht door Brennie » di 06 jun 2006 20:06

Nee als ik dat zo lees dan denk ik ook dat ik het niet ga doen. Wat ik ook jammer vind, is dat ik een paar weken geleden al uitgebreid met haar heb gemaild, wel 10 keer heen en weer ongeveer, en dat ze me nu opnieuw heeft gemaild naar aanleiding van een advertentie die ik op marktplaats had. Dat geeft ook niet echt een klantenbinding-spirit aan (ik kan even niet op het goede woord komen...), een beetje ongeintereseerd vind ik zelfs. Dan denk ik ook laat dan maar, dan doe ik het zelf wel! Kan ik beter mijn energie in een eigen site gaan steken.
Groetjes,
Brenda

Jewel
Bead Intelligent
Berichten:1462
Lid geworden op:zo 07 aug 2005 11:26
Contacteer:

Bericht door Jewel » di 06 jun 2006 20:27

Gabriella schreef:Ze hebben mij ook benaderd: Ruim een jaar geleden!!! Met de vraag of ik op hun site wilde verkopen! tot op de dag van vandaag staat er nog niks op. Ze reageren niet op mailjtes of wat dan maar ook. En steeds maar een mail krijgen door omstandigheden zus of omstandigheden zo wordt het uitgesteld.
Totaal geen goede ervaring mee.
Ik ben ook een hele tijd geleden benaderd... denk dat ik één van de eerste was :roll:
Maarre.... wat een ramp joh! :?

Als ik zelf een set had verkocht en dat doormailde, dus dat die set uit hun shop verwijderd moest worden, duurde dat maanden!!!

Ik ben met ze gestopt! Contact is slecht, barslecht!!
Ik zie nu trouwens (omdat ik gelijk weer even ben gaan kijken), dat nu eindelijk al mijn sieraden van de site af zijn.... ben ik al meer dan een half jaar over bezig...pffffffffff... zal tijd worden zeg :lol:

En inderdaad, iedere keer allerlei smoesjes waarom het contact slecht liep.
Wijzer wordt je er niet van :roll:
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Gebruikersavatar
joalycke
Bead Dreamer
Berichten:726
Lid geworden op:di 13 jul 2004 20:42
Locatie:Warnsveld
Contacteer:

Bericht door joalycke » di 06 jun 2006 21:00

hey hallo

Ik ga met mijn sieraden op hun site staan. Ze hadden mijn ook benaderd en voorwaarden spraken mij wel aan omdat ik behalve de sieraden verder niks aan hun kwijt ben (dus lijd ik er ook geen verlies aan mocht het niet lopen was mijn redenatie)

Ze hadden mij ook via marktplaats en via de omgevinge gehoord want hun zitten in Zutphen en daar woon ik 3 km vandaan. (mijn dorp valt daaronder). Ook zochten ze iemand voor workshops en hadden gehoord dat ik dat wel deed. Dus als het goed is komen mijn sieraden op hun site te staan...ik hoop het maar dat dat goed gaat dan!!

Als het goed is komt mijn naam er wel bij te staan en dat ik geen reclame mag maken...ttttjaaa daarkom ik wel overheen.
Mamma Mia! Oh daar ga ik weer.....

Kralenimpressie
Bead Fan
Berichten:310
Lid geworden op:di 07 feb 2006 21:18
Locatie:Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Kralenimpressie » di 06 jun 2006 21:33

Ze hebben mij ook benaderd, maar als hun er 35% op kunnen doen, waarom kan ik dat dan zelf niet? Verdien ik er zelf tenminste nog wat aan. Ik heb zelf nog geen 25% winst op mijn kettingen dus die 35% kan ik zelf goed genoeg gebruiken!

Gebruikersavatar
dutch_dayz
Bead Producer
Berichten:1092
Lid geworden op:zo 11 jan 2004 14:23

Bericht door dutch_dayz » di 06 jun 2006 23:59

Ik zou zelf niet met ze in zee gaan, als ik dat allemaal zo lees. Ik vind de site echt verschrikkelijk uitzien, het doet gewoon pijn aan mijn ogen :shock: (En net nu ik het typ is de achtergrond ineens veranderd!) Het heeft geen professionele uitstraling, een aantal pagina's zijn onleesbaar door de grijze letters tegen de groene achtergrond, en de verzendkosten zijn wel heel erg hoog! (Om de testen een armband in het winkelmandje gedaan: verzendkosten €7,00!) Ik koop wel vaker via internet, maar deze site spreekt mij totaal niet aan en ik zou hier dus nooit wat kopen.

Jammer ook dat je geen reclame voor jezelf mag maken, op die manier bouw je nog geen naamsbekendheid op. Een tevreden klant kan jou dan ook niet meer terug vinden als je niet meer verkoopt via die site.

Ze komen ook niet erg betrouwbaar over, als je leest dat het contact zo slecht verloopt! Persoonlijk zou ik me dan ook zorgen maken om het financiële aspect, krijg je je geld wel, en wat doen ze met die verzendkosten, krijg jij die (aangezien je het zelf moet opsturen) of verdwijnt dat in eigen zak?

Gebruikersavatar
suusje
Bead Starter
Berichten:88
Lid geworden op:do 02 feb 2006 12:30

Bericht door suusje » wo 07 jun 2006 08:31

Ik vind de site ook niet mooi zo druk ook met al die kleuren :?

Ik zag dat ze bijna geen sieraden hebben hè.

Gesloten