Verkoop wordt verpest door te goedkope ingekochte spullen
Ik stond laatst met mijn zelfgemaakte sieraden op de markt in Apeldoorn. Heb nog wel verkocht maar je snapt dat zelfgemaakte sieraden duurder zijn.Stonden er allemaal mensen naast me met kettingen voor 2 euro en nog goedkoper!!! Hoe moet je daar tegen concureren? Ik baalde enorm. Ze hadden zelfs prachtige horloges van 3 euro dat was allemaal ingekocht. Mensen bij mijn kraam vonden mijn werk mooi maar dan komen ze voor inspiratie en ik ben helemaal niet duur gaf er zelfs een gratis trendy tas bij!! Dat gezeur over te duur dan heb ik het over 3 euro en zo. Ik weet niet of ik ooit nog ga verkopen. Kijk maar op: http://www.dinadesign.nl" onclick="window.open(this.href);return false; dan lees je een verslag van de markt en hoe mijn kraam er uitzag zie je op de foto's.
Als iemand serieuze verkooptips heeft stuur ze dan naar: post4geraldina@gmail.com
Als iemand serieuze verkooptips heeft stuur ze dan naar: post4geraldina@gmail.com
leuk idee dat je een tas weg gaf bij iedere klant.
vooral die witte kleine tasjes zagen er schattig uit
(srry heb een tassentic)
maar verder heb ik geen tips voor je helaas.
en op braderie'en zie ik vaak dat mensen met zelfgemaakte sieraden die minder verkopen omdat er verder op iemand staat die spullen groot heeft ingekocht dat hou je toch denk k wel.
groetjes sharon
vooral die witte kleine tasjes zagen er schattig uit

maar verder heb ik geen tips voor je helaas.
en op braderie'en zie ik vaak dat mensen met zelfgemaakte sieraden die minder verkopen omdat er verder op iemand staat die spullen groot heeft ingekocht dat hou je toch denk k wel.
groetjes sharon
- Moei-Quai
- Bead Dreamer
- Contacteer:
Wat vervelend voor je.
Ik ga zaterdag toevallig ook op een markt staan en hoop maar dat er niet net zo iemand met die goedkope ingekochte spulletjes in de buurt staat...
Misschien een troost, mensen die er echt de waarde van inzien kopen echt wel bij je!
Misschien is het ook een idee om party's of een open huis te houden.
Zo kun je zelf je publiek selecteren en weet je ook zeker dat mensen op jouw sieraden afkomen en niet om koopjes te scoren!
Veel succes ermee!
Groetjes Roos
Ik ga zaterdag toevallig ook op een markt staan en hoop maar dat er niet net zo iemand met die goedkope ingekochte spulletjes in de buurt staat...
Misschien een troost, mensen die er echt de waarde van inzien kopen echt wel bij je!
Misschien is het ook een idee om party's of een open huis te houden.
Zo kun je zelf je publiek selecteren en weet je ook zeker dat mensen op jouw sieraden afkomen en niet om koopjes te scoren!
Veel succes ermee!
Groetjes Roos
Bye bye,
Roos
Roos
Nou ik vind dat je kraampje er erg leuk uitziet en die tassen zijn helemaal geweldig!!!
Mensen moeten gaan voor het unieke handgemaakte, niet voor de prijs want dat werkt niet.
Dus; het ligt niet aan jou en daarom heeft het ook geen zin om dingen aan te gaan passen. Je kraam was goed, een extra cadeau helemaal geweldig..het ligt gewoon aan de klanten!
Mensen moeten gaan voor het unieke handgemaakte, niet voor de prijs want dat werkt niet.
Dus; het ligt niet aan jou en daarom heeft het ook geen zin om dingen aan te gaan passen. Je kraam was goed, een extra cadeau helemaal geweldig..het ligt gewoon aan de klanten!
Groetjes Els,
- La Bigiotteria di Esther
- Bead Monster
- Contacteer:
Re: Verkoop wordt verpest door te goedkope ingekochte spulle
Sorry dat ik het misschien een beetje bot zeg, maar vind je dat niet egoïstisch? Is het niet veel collegealer om die tips hier op het forum te laten zetten? En bovendien kan je met de zoekfunctie ook al aardig wat tips vinden in de diverse topics over verkoop.Geraldina schreef:Als iemand serieuze verkooptips heeft stuur ze dan naar: post4geraldina@gmail.com
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.
- Eliina
- Bead Professional
- Contacteer:
Ik denk dat ze het goed bedoelt, maar het forum is idd om inspiratie en tips uit te wisselen dus daarom is het handig dat het gewoon hier word neergezet 
Groetjes Elina

Groetjes Elina
Does it ever get any better? Or will I feel this way the rest of my life..
I tried to look the other way, To make it through another day..
Does it ever get any better? Cause i'd be with you the rest of my life.. All my life..
I tried to look the other way, To make it through another day..
Does it ever get any better? Cause i'd be with you the rest of my life.. All my life..
Troost je Geraldine, daar lopen we allemaal wel tegenaan denk ik.
Mensen verwachten nu eenmaal goedkoop aan hun spilletjes te kunnen komen op een braderie.
Zelf stond ik op 8 mei op een lokalen braderie waar zo'n 10.000 bezoekers gewest zijn.
Hier nog mijn verslag van die dag.
Uiteindelijk heb ik vorige week en deze week toch nog een behoorlijke aanloop gehad als gevolg van die braderie en nog lekker verkocht, niet iedereen is schijnbaar een impulsaankoper.
Mensen verwachten nu eenmaal goedkoop aan hun spilletjes te kunnen komen op een braderie.
Zelf stond ik op 8 mei op een lokalen braderie waar zo'n 10.000 bezoekers gewest zijn.
Hier nog mijn verslag van die dag.
We begonnen om negen uur met de opouw van de kraam, de braderie zou om 11 uur beginnen dus waren we erg vroeg maar later kwam je het centrum niet meer in met de auto dus dan maar vroeg.
Om half tien had ik zowaar al een eerste klant dus ik dacht, mijn dag begint goed.
De rest van de ochtend en het begin van de middag heel veel mensen zo'n 10.000 werd er geschat maar allemaal, kijke, kijke nie kope.
Zo nu en dan eens eentje ik zat om een uur of drie op 7 verkochte kettingen.
Na vier uur kreeg ik ineens de ene na de andere klant en uiteindelijk heb ik er 15 verkocht, best nog wel een goede oogst dus.
Mensen zijn trouwens rare wezens, ik had een paar oorbellen hangen waar 44 swarovski bicoontjes inzitten en iedereen was er weg van, maar ja die prijs 9,50 vonden ze veel te hoog.
Kom ik op een gegeven moment het winkeltje (ik stond daar voor een sieradenwinkeltje, met opzet hoor werk met hen samen sinds kort) binnen zie ik een meisje dat de mijne zo mooi vond maar te duur, een paar dezelfde oorbellen maar dan met kunststof facetkraaltjes kopen dus ik even naar de rekken om te zien hoe duur die nou waren.
Stom verbaasd was ik om te zien dat die 8,50 kosten.
Uiteindelijk heb ik vorige week en deze week toch nog een behoorlijke aanloop gehad als gevolg van die braderie en nog lekker verkocht, niet iedereen is schijnbaar een impulsaankoper.
- Bead Monster
- Contacteer:
- EstherEnzo
- Bead Designer
- Contacteer:
-
- Bead Fan
- Contacteer:
Ik heb samen met een buufje op koninginenmarkt gestaan, super omzet gedraaid hoor, iets van 18 kettingn verkocht en 20 gsm strapes, hoop restjes die ik zelf niet meer gebruikte, echt super! Jammer dat het zo tegengevallen is.....ik had ook een hoop kijkers, mooi maar duur, dus heb uitgelegt waarom het duurder is dan de ketting op de hoek van 5 euro, er zijn +/0- 80 mensen die visitekaartjes hebben meegenomen...misschien gewoon verkeerde tijd verkeerde plek, volgende keer beter???
Bedankt voor de reacties
Ja mijn oproep bedoelde ik goed en de ene markt is de andere niet dus iedereen die gaat verkopen succes!!! Oke ik begrijp nu dat dit forum bedoelt is om ervaringen uit te wisselen. Iedereen bedankt voor de reacties. Ggroetjes, Geraldina.
- Bead Monster
- Contacteer:
Mijn ervaring is dat ze voor het goedkoopste gaan. En hoe het dan in elkaar zit gemaakt (open oogjes, hapers, scherpe randjes), of wat de kwaliteit van de materialen is (plastic of Swarovski, groot verschil!), dat is niet boeiend. Als het maar geen drol kost.Ayla schreef:Ja Esher dat is echt gebeurd, het verbaasde mij ook heel erg.
Zo zie je maar de kenner weet wat hij koopt maar de doorsnee burger gaat dus voor het goedkoopste en niet voor kwaliteit of ze zien het verschil doodgewoon niet.

Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.