Opracht

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
Manouk
Bead Starter
Contacteer:
Opracht

Bericht door Manouk » vr 12 mei 2006 18:01

Mijn neefje doet bijna de communie(28 mei) en ik zou dan voor mijn oma een ketting maken voor bij haar nieuwe kleren. Ik had er 3 gemaakt gewoon om te laten zien en zo, en te kijken wat het mooiste bij haar kleren was. Vanmiddag had ze de buurvrouw op bezoek, had ze reclame zitten maken :roll: ,,,dus kwam ik tege de avond daar, vroeg ze of ik misschien ook een keer een ketting voor haar buurvrouw wilde maken, Ik zo Tuurlijk. Maar haar buurvrouw wou me er ook geld voor geven, maar ik weet niet hoeveel ik moet vragen, wat is het gemiddelde wat jullie vragen?

Groetjes Manouk

Tessa
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door Tessa » vr 12 mei 2006 18:02

Nou, dat ligt er natuurlijk helemaal aan wat voor ketting het is met welke materialen. En hoeveel tijd er voor jou inzit.
Groetjes van deze kralenverslaafde!

Elsje
Bead Brilliant

Bericht door Elsje » vr 12 mei 2006 18:54

Je moet gewoon de kostprijs nemen en daar doe je dan wat bovenop. Als het voor een compleet vreemde is kun je kijken wat een soortgelijke ketting in de winkel zou kosten, is het een bekende dan kun je er gewoon wat op doen...of niet natuurlijk maar voor de buurvrouw van je oma zou ik dat wel doen. dan kan jij straks weer nieuwe spullen kopen.
Groetjes Els,

Haematodipsia
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » vr 12 mei 2006 19:27

Het hangt er ook vanaf of je dit als hobby wil doen of als een klein bedrijfje. In het laatste geval meot je natuurlijk meer vragen om te kunnen groeien en in verband met belastingen enzo. Maar ook als je het slechts als hobby doet meot je goed uitkijken dat je alle kosten berekend. Je hebt bijvoorbeeld ook verzendkosten, je tangetjes, opbergmateriaal, benzin eom de spulletjes te halen enz...

Veel succes verder :wink:

kraaltje
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door kraaltje » vr 12 mei 2006 19:55

Haematodipsia schreef:Je hebt bijvoorbeeld ook verzendkosten, je tangetjes, opbergmateriaal, benzin eom de spulletjes te halen enz...
HAHA elke waar heb je die wijsheid vandaan :?:

Groeten Esther
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan

Manouk
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door Manouk » vr 12 mei 2006 20:07

Hej hej,,,Ik doe het gewoon voor de hobby. Ik heb niet echt veel tijd om een bedrijfje te beginnen dus, maar ik zal wel is kijken gewoon de materiaalkosten of zo. Maar heel erg bedankt :roll:

DreamS
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door DreamS » vr 12 mei 2006 20:36

Ik doe het sieraden maken als hobby maar wil ook graag winst maken :)
Daarom schat ik ongeveer hoeveel de materialen bij elkaar kosten en daar doeik dan ietsj boven op :)
Afbeelding

Gesloten