hoe start je een online shop?

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Starry Skies
Bead Believer
Berichten:204
Lid geworden op:zo 12 mar 2006 00:08
Locatie:Den Haag
hoe start je een online shop?

Bericht door Starry Skies » wo 19 apr 2006 10:06

de kop zegt het al ik loop met het idee rond om ook een online shop te beginnen.

Ik heb de belasting al gebeld krijg een starters pakket toegestuurd en ik heb de Kvk gebeld krijg ook daar een starters pakket van toegestuurd en een uitnodiging voor een informatie avond op 22 mei *Ondernemen iets voor U?!*

Hoe hebben jullie dat aangepakt?? wat hebben jullie nog meer gedaan of zouden jullie doen om zoiets te beginnen??

Ik weet niet of ik op de goede forum zit, maar ik dat merk ik wel
Groetjes Monique

Gebruikersavatar
Schanulleke
Bead Believer
Berichten:208
Lid geworden op:wo 25 jan 2006 15:38
Locatie:Limburg
Contacteer:

Bericht door Schanulleke » wo 19 apr 2006 10:23

Gewoon meteen beginnen. Niet te moeilijk denken. Gratis webshop aanvragen op http://www.eigensite.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en je webshopje gaan maken. Binnen een middag ben je in de lucht.

Ik zou er pas geld in gaan investeren als het echt goed gaat lopen. Dan kun je altijd bij eigensite extra modules aanvragen (betaald) om je webshop professioneler te laten worden. Ook aanmelden bij de Kamer van Koophandel is nog niet nodig, tenzij je zoveel sieraden wilt gaan maken dat het handiger is om bij een groothandel te gaan bestellen. Maar om van de grond te komen is dat echt nog niet nodig.

Zie ook het berichtje met onderwerp "belasting". Pas vanaf een bepaald bedrag aan winst (dus niet omzet) moet je je inkomsten op gaan geven bij de belasting. Persoonlijk zou ik me totdat aan dat bedrag komt ook nog niet zo druk maken over de KvK.
Namasté,
Schanulleke

"Leven is het meervoud van lef"

Starry Skies
Bead Believer
Berichten:204
Lid geworden op:zo 12 mar 2006 00:08
Locatie:Den Haag

Bericht door Starry Skies » wo 19 apr 2006 10:31

right :)

Alleen een bijkomend nadeel is dat ik op dit moment een WW uitkering heb en in een reintegratietraject zit, dus alles was ik doe of heb gedaan wordt geregistreerd. Daarbij komt dat als ik het toch wat officieler aanpak ik de eerste drie maanden geen sollicitatieplicht heb. En ik ook hulp kan krijgen van het UWV om iets te starten.
Groetjes Monique

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 19 apr 2006 11:20

vergeet niet dat als je inschrijft er meteen kosten bij komen kijken.
ik zou eerst uitgebreid verder informeren, want ze hebben juist allerlei mogelijkheden voor starters die in ww uitkering zitten.
en vergeet niet dat je in het begin vooral moet investeren, vaak komt de winst pas na 1 tot 3 jaar. plus er is veeeel concurrentie, niet iedereen lukt het genoeg bestellingen binnen te halen om van te kunnen leven...
ik zou dus eerst uitzoeken of je kan beginnen zonder inschrijving (dus zonder kosten), hoe je het ga inpakken (het komt niet allemaal vanzelf ;) ) en of het de moeite waard is en haalbaar is .

Starry Skies
Bead Believer
Berichten:204
Lid geworden op:zo 12 mar 2006 00:08
Locatie:Den Haag

Bericht door Starry Skies » wo 19 apr 2006 11:22

klopt daar ben ik nu ook mee bezig :) en daarom wil ik graag informatie van degene die al een online shop hebben :)

ik had ook het UWV gebeld maar die heeft me eerst doorgestuurd naar mijn Reintegratiebureau omdat die mij op weg kunnen helpen
Groetjes Monique

Gebruikersavatar
Saartje
Bead Addict
Berichten:2232
Lid geworden op:wo 28 mei 2003 18:17
Locatie:Hemiksem-België
Contacteer:

Bericht door Saartje » wo 19 apr 2006 11:29

Dat is inderdaad niet zo makkelijk, als je verkoopt als bedrijf, hou je natuurlijk minder over dan dat je het anders gewoon (als hobby) zou verkopen. Zoals Sandra zegt : investeren, andere kosten,.. het is allemaal niet zo evident!

Informeer je degelijk voor je eraan begint, want het is heel leuk als je ermee begint, maar het is niet zo simpel. Mocht je alsnog beginnen, alvast veel succes! :wink:
Kralengroetjes, Saartje :lol:

Starry Skies
Bead Believer
Berichten:204
Lid geworden op:zo 12 mar 2006 00:08
Locatie:Den Haag

Bericht door Starry Skies » wo 19 apr 2006 11:57

dank je :) ben al druk bezig met alles uitzoeken en alles op een rijtje te zetten.
Lukt het niet ben ik in ieder geval leuk bezig geweest en een stukje wijzer uuuhhhmmmm loool
Groetjes Monique

Gebruikersavatar
ocean
Bead Dreamer
Berichten:649
Lid geworden op:ma 22 mar 2004 19:20
Locatie:beverwijk
Contacteer:

Bericht door ocean » wo 19 apr 2006 15:33

Hoi Hoi,

Ik zou eerst kijken of het wil lopen en dan pas verder informeren er zijn al zoveel webwinkels. Toen ik in het reintegratie traject liep had ik ook al een website waar ik mijn sieraden op had staan en verkocht en heb toen niks besproken met een instantie eerst gekeken wat het zou doen.
<font size=2 color=FF00FF>Groetjes van een kraal verslaafde </font>

Gebruikersavatar
Schanulleke
Bead Believer
Berichten:208
Lid geworden op:wo 25 jan 2006 15:38
Locatie:Limburg
Contacteer:

Bericht door Schanulleke » wo 19 apr 2006 15:41

Hoi Monique,

Ik heb je een paar pb-tjes gestuurd hierover maar op de een of andere manier staan die nog in mijn outbox. Ocean heeft helemaal gelijk. Mijn vriend raadt je hetzelfde aan (en die zit in de reïntegratiebranche).
Namasté,
Schanulleke

"Leven is het meervoud van lef"

Starry Skies
Bead Believer
Berichten:204
Lid geworden op:zo 12 mar 2006 00:08
Locatie:Den Haag

Bericht door Starry Skies » wo 19 apr 2006 20:10

thanks allemaal voor jullie reacties en adviezen :)
ik heb al het een en ander uitgezocht vandaag, ben er best wel druk mee bezig geweest.

krig overal allerlei pakketjes van toegestuurd :) dus ik krijg veel leesvoer maar dat vind ik wel leuk, kan ik me er echt eens goed in verdiepen.
Groetjes Monique

Gebruikersavatar
especially-sierada
Bead Fan
Berichten:382
Lid geworden op:zo 30 apr 2006 10:07
Locatie:IJmuiden
Contacteer:

Bericht door especially-sierada » ma 01 mei 2006 17:01

Ik dacht er ook aan om het gelijk groot aan te pakken met de belasting en kvk. Maar hoorde dus al van de mensen om me heen dat het een hoop geld gaat kosten. Dus ook ik ga eerst kijken hoe alles gaat lopen. Via eigensite heb ik ook een webshop geopend. Het loopt jammer genoeg nog niet zo goed als ik verwacht had. :(
Sieraden maken; een uit de hand gelopen hobby!

Gebruikersavatar
dutch_dayz
Bead Producer
Berichten:1092
Lid geworden op:zo 11 jan 2004 14:23

Bericht door dutch_dayz » ma 01 mei 2006 23:38

especially-sierada schreef:Ik dacht er ook aan om het gelijk groot aan te pakken met de belasting en kvk. Maar hoorde dus al van de mensen om me heen dat het een hoop geld gaat kosten. Dus ook ik ga eerst kijken hoe alles gaat lopen. Via eigensite heb ik ook een webshop geopend. Het loopt jammer genoeg nog niet zo goed als ik verwacht had. :(
Ik kan me wel voorstellen dat het teleurstellend is als je er meer van had verwacht.. maar vergeet niet dat een bedrijfje moet groeien! Je moet geduld hebben, reclame maken, naamsbekendheid opbouwen.. helaas gaat dat niet van de een op de andere dag. Denk maar zo: Albert Heijn is ook begonnen met een klein kruidenierswinkeltje, en kijk nu eens :wink:

(PS: Ik zou trouwens niet op je site vermelden dat je een bedrijf bent, terwijl dat in werkelijkheid niet zo is.)

Gebruikersavatar
Daantjuhhh
Bead Dreamer
Berichten:719
Lid geworden op:za 06 jan 2007 20:36
Locatie:Den Bosch
Contacteer:

Bericht door Daantjuhhh » zo 05 aug 2007 18:47

Om maar weer eens een oud topic te heropenen...

Als ik het goed begrijp vinden jullie de voordelen van het hebben van een KvK inschrijving niet opwegen tegen de nadelen?
Mijn zwager zegt nml dat het niet zoveel werk is, maar die komt dus echt rond van zijn zaak.
Ik heb het hier even bekeken en voor de inschrijving ben ik 47 EUR kwijt. Aangifte bij de belastingdienst is pas nodig wanneer je op winst uit bent (okee dat dan wel) en als je meer dan 1224 u/y in je zaak stopt... en denk niet dat ik daar aan kom ...

Ik ben er nog hard over na aan het denken eigenlijk en ik heb nog geen idee wat nou wijs is...

Groetjes
...zoekt een geldboom

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 05 aug 2007 19:05

De meeste groothandels eisen behalve kvk ook de btw nummer...ken eigenlijk geen die het niet eist...
En als je bij kvk inschrijft, krijg je binnen paar weken al post van de belastingdienst. Weet niet wat ze doen als je zegt dat je er toch niets mee ga verdienen...denk dat je dan toch verplicht eens per jaar aangifte moet doen, weliswaar dat je alleen heb geinvesteerd maar dat willen ze dan toch van je weten denk ik...

Gebruikersavatar
Annelies1958
Bead Dreamer
Berichten:517
Lid geworden op:do 08 mar 2007 11:10
Locatie:Leiden

Bericht door Annelies1958 » zo 05 aug 2007 19:28

Hoi,

Wij hebben ooit een bloemenwinkeltje van huis uit gehad.(verhuur zijden bloemen)
Als je je laat inschrijven bij de KvK ben je een bedrijf en dan stromen de rekeningen binnen: bijv. Buma/stemra, want je hebt als je werkt een radio aan .... (ook al draai je cd-tjes)
Heffing mbt waterverontreiniging (die bloemen zagen geen druppel water :wink: )
En meer van dat soort instanties die geld willen voor het gebruik van "noem maar op"
Binnen een jaar de belastingcontroleur op de stoep (onaangekondigd) die je hele hebben en houwen wil zien. En dat lag bij de boekhouder ....
En dan afspraken maken met die man. En vervolgens weer brieven van het belastingkantoor die tegengesteld waren .....

Ik zou het lekker doen zonder KvK.
Als het echt goed gaat kun je altijd nog "bedrijf" worden .....
Groetjes, Annelies

Gesloten