Belasting
-
- Bead Intelligent
- Contacteer:
Toen ik gister avond iets verkocht had begon me oom opeens een beetje zakelijk te doen..
Hij zei dat ik eigelijk naar de belasting moest gaan en blabla omdat ik anders misschien in de problemen kon komen omdat ik natuurlijk een klein handeltje heb..
Hebben jullie er ervaring meer of weten jullie er iets meer over?
Hij zei dat ik eigelijk naar de belasting moest gaan en blabla omdat ik anders misschien in de problemen kon komen omdat ik natuurlijk een klein handeltje heb..
Hebben jullie er ervaring meer of weten jullie er iets meer over?

- wendy1981
- Bead Interested
- Contacteer:
Het beste kan je even de zoekfunctie gebruiken, we hebben het er al eerder over gehad. Ik heb de KvK eens een mailtje gestuurd, en in principe hoef je je daar pas in te schrijven als je met je handeltje meer dan 2000 euro overhoudt per jaar...
Je eerste verkoop is een begin, maar ik denk dat het wel een tijd duurt eerdat je daar aankomt.
Maak je dus maar geen zorgen!!
Groetjes Wendy
Je eerste verkoop is een begin, maar ik denk dat het wel een tijd duurt eerdat je daar aankomt.

Maak je dus maar geen zorgen!!
Groetjes Wendy
Ja dat denk ik ook.
Is het handigste dan om alle inkopen ook apart te doen.
Ik verkoop zelf eigenlijk niet of nauwelijks, dus doe dat meestal samen met een eigen bestelling.
Best lastig denk ik om dat goed bij te houden!
Kan je natuurlijk een berg mee rommelen en daar gaan ze ook vanuit bij onze grote vrienden...
Voor ik dat weet, ga ik lekker nog geen shoppie openen haha
Is het handigste dan om alle inkopen ook apart te doen.
Ik verkoop zelf eigenlijk niet of nauwelijks, dus doe dat meestal samen met een eigen bestelling.
Best lastig denk ik om dat goed bij te houden!
Kan je natuurlijk een berg mee rommelen en daar gaan ze ook vanuit bij onze grote vrienden...
Voor ik dat weet, ga ik lekker nog geen shoppie openen haha

Daarnaast zijn de regeltjes in de belasting tegenwoordig iets veranderd. vroeger moest jij bewijzen dat je niet meer verdiende, nu moet de belasting aan kunnen tonen dat je meer verdiend hebt
En zolang ze dat niet kunnen, hoef je je geen zorgen te maken!
En ik heb het geloof ik al 100 keer gezegd, zoalng je niet boven een bepaald bedrag komt qua verdiensten met dit soort werkzaamheden, hoef je dat niet eens bij de belasting te melden. Het bedrag pecies weet ik niet meer uit mijn hoofd, maar het was iets meer dan €2000,- per jaar.

En zolang ze dat niet kunnen, hoef je je geen zorgen te maken!
En ik heb het geloof ik al 100 keer gezegd, zoalng je niet boven een bepaald bedrag komt qua verdiensten met dit soort werkzaamheden, hoef je dat niet eens bij de belasting te melden. Het bedrag pecies weet ik niet meer uit mijn hoofd, maar het was iets meer dan €2000,- per jaar.
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!
BTW-plichtig ben je zeker omdat je producten levert. Maar als je met je verschuldigde btw onder de € 1345 per jaar blijft (hier hoort een omzet bij van circa € 7000), dan val je onder de zogenoemde kleine ondernemersregeling en mag je ontheffing van btw-aangifte en administratieve plichten aanvragen bij de belastingdienst.
Voor de inkomstenbelasting is het trouwens weer een heel ander verhaal. Daar ben je als hobbyist niet zo gauw belastingplichtig.
Voor de inkomstenbelasting is het trouwens weer een heel ander verhaal. Daar ben je als hobbyist niet zo gauw belastingplichtig.
Groetjes, Melanie
-
- Bead Reader
Beetje onduidelijk...
De uitleg van Melanie vind ik een beetje ingewikkeld, maar als ik het goed begrepen heb hoeven we niets aan te geven en kunnen we dus best verkopen bij bv. een kapper?