probleempje kerstmarkt

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
Liz
Bead Interested
probleempje kerstmarkt

Bericht door Liz » do 23 mar 2006 15:51

Tja ik zit weer met een klein probleempje.

Binnekort zouden we een soort kerstmarkt willen organiseren.
Het probleem is namelijk de ringen. Armbanden en hangers en kettingen zijn makkelijk te presenteren. Ringen ook, alleen is het probleem dat ik niet weet of ik de ringen al zou toedoen, knopen dus op het einde. Vermits je de maten van je toekomstige klanten niet kent. Vermits ik graag een grote variatie wil tonen kan ik niet alle ringen in verschillende maten maken. Het probleem is dus dat de ringen die de persoon dan mooi vindt waarschijnlijk te klein zal zijn of juist te groot.

Voorlopig laat ik afgewerkte ringen open (de ring zelf rondom je vinger), vermits ik soms ook juwelen verkoop gewoon aan kennissen en vrienden, en dan kan ik de gewenste ring aanpassen (pareltjes toevoegen of verwijderen) naargelang het nodig is.

Op een markt is dit vrees ik niet mogelijk vermits mensen vaak gehaast zijn (vooral als die in de winter plaats heeft vermits het koud is) en er trouwens ook een lange fille kan ontstaan als je bezig bent met een ring aan te passen of dicht te doen bij een klant terwijl er misschien ondertussen mensen ah wachten zijn.

Anderzijds kan je de mensen wel meer service garanderen dat ze de ring kunnen kopen die zij leuk vinden, hij zal dus altijd passen. :cry: HELP

Hebben jullie hiermee ervaring? Please laat mij iets weten want ik weet niet wat ik moet doen.
------------------------------------------------------
parels van juwelen maken en juwelen van parels maken

moniek81
Bead Fan

Bericht door moniek81 » do 23 mar 2006 15:54

zozo jij bent er vroeg bij met een kerstmarkt!! het is net kerst geweest haha

Liz
Bead Interested

Bericht door Liz » do 23 mar 2006 16:35

moniek81 schreef:zozo jij bent er vroeg bij met een kerstmarkt!! het is net kerst geweest haha
Tja ik zei binnenkort, ik bedoel eigenlijk oktober. Is nog wel een eindje maar ik ben al volop bezig want ben beginner en moet dus nog veel maken. Ik doe het samen met een collega van mij en tja ik zei kerstmarkt, omdat zei altijd over "onze marché de noël" spreekt. Ze is franstalig en ik hoor tegenwoorig voordurend marché de noël en ja het zou een vroege kerstmarkt worden dit jaar omdat tegen het einde van het jaar (decmeber - januari) de meesten in verlof zijn. En ook om voor te zijn op alle andere kerstmarkten is dit misschien geen slecht idee ...
(misschien kleden we het niet echt aan als kerstmarkt, dat weet ik zelf ook nog niet zenne, maar in elk geval ben je voor op iedere volgende kerstmarkt.)

Misschien een tip !! :lol:
parels van juwelen maken en juwelen van parels maken

Gesloten