Hoe bereken je verzendkosten?

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
Haematodipsia
Bead Producer
Contacteer:
Hoe bereken je verzendkosten?

Bericht door Haematodipsia » wo 01 mar 2006 10:18

Ik kijk regelmatig op het forum restjes verkopen omdat ik er zelf ook enkele heb. En toen vroeg ik me af hoe jullie dat doen met verzendingskosten. Rekenen jullie ook de envelop enz? Misschien nog iets extra waar ik niet aan dacht?

flapflap
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door flapflap » wo 01 mar 2006 10:41

Ik zou even wegen voor de zekerheid en hier checken:
http://www.tpgpost.nl/voorthuis/post_ve ... /index.jsp

En of je de envelop berekent hangt er een beetje vanaf, als je je enveloppen "recycled" dan zou ik het niet doen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Laatst gewijzigd door flapflap op zo 05 mar 2006 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
~Audrey~

Wicked Flower
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Wicked Flower » wo 01 mar 2006 13:33

ik gebruik meestal van die enveloppen met bubeltjes plastic erin, die reken ik wel mee omdat ze duurder zijn.
maar waarom zou je ze niet meerekenen, ze kosten jou ten slotte geld.

Mystica
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Mystica » wo 01 mar 2006 13:34

Wicked Flower schreef:ik gebruik meestal van die enveloppen met bubeltjes plastic erin, die reken ik wel mee omdat ze duurder zijn.
maar waarom zou je ze niet meerekenen, ze kosten jou ten slotte geld.
Wat kosten deze zoal? :)
Groetjes Evi

Wicked Flower
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Wicked Flower » wo 01 mar 2006 13:36

voor het kleinste formaat 3 voor 1 euro, grotere weet ik niet, maar ik heb ze gekocht bij de bruna

Mystica
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Mystica » wo 01 mar 2006 13:38

Wicked Flower schreef:voor het kleinste formaat 3 voor 1 euro, grotere weet ik niet, maar ik heb ze gekocht bij de bruna
Dankjewel :wink:!
Groetjes Evi

Sofieke
Bead Fanatic

Bericht door Sofieke » wo 01 mar 2006 14:02

Kringkje schreef:
Wicked Flower schreef:voor het kleinste formaat 3 voor 1 euro, grotere weet ik niet, maar ik heb ze gekocht bij de bruna
Dankjewel :wink:!
ik koop ze altijd in de club of in AVA papier, in de club betaal ik 1.75 euro voor 5 enveloppes

Mystica
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Mystica » wo 01 mar 2006 14:04

ik koop ze altijd in de club of in AVA papier, in de club betaal ik 1.75 euro voor 5 enveloppes
Wow :shock: super goedkoop :)! Kga eens naar de club gaan :D Dankjewel :wink:
Groetjes Evi

Fairy
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Fairy » wo 01 mar 2006 14:33

Ik heb ze wel gezien voor 15 cent. Vraag me niet waar :oops: , maar ze moeten er dus zijn. Zelf heb ik allerlei stukjes bubbeltjes plastic waarin ik de te versturen dingen wikkel en dat stop ik in een gewone enveloppe. Vooral als het om restjes gaat is anders de verpakking duurder dan wat je opstuurt.
Ook her-gebruik ik enveloppen die ik krijg. Ik heb een doos vol van die enveloppen. Of je kunt de voering eruit slopen en die hergebruiken!
Als je er een mooi pakje van wilt maken kun je ook je sieraad wat je op wilt sturen in bubbeltjes plastic verpakken en dat dan weer in kadopapier verpakken (of andersom: eerst kadopapier, dan bubbeltjesplastic). Dit geheel in een gewone A-5 enveloppe doen.
Voor de rest is het inderdaad gewoon een kwestie van secuur wegen en op een lijstje (verkrijgbaar bij het postkantoor) te kijken hoeveel postzegel erop moet.

Lieve groet van Fairy

Melanie
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Melanie » wo 01 mar 2006 18:22

Ik recycle (hoe schrijf je dat?) enveloppen, dus ik bereken niks. Bij goedkoopstekralen.nl kun je ze nieuw kopen, kleinste maat is 20 cent p.st.
Groetjes, Melanie

Gesloten