Kerstmarkt!! :)

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Dootje
Bead Dreamer
Contacteer:
Kerstmarkt!! :)

Bericht door Dootje » za 10 dec 2005 10:57

Hee mensen,
Ik ga straks naar een kerstmarkt in Roosendaal en ga daar staan met mijn sieraden!! :D Het is in een tehuis voor dementerende bejaarden, er zouden een heleboel mensen komen, er zijn ook een heleboel activiteiten bij georganiseerd, een heleboel verschillende kraampjes.. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat.
Dit wordt de tweede keer dat ik op een marktje ga staan, de eerste keer had ik ook maar 2 kettingen verkocht, maar dat maakt niet uit.. Het was leuk om te doen.
Heeft iemand nog tips van hoe ik het kraampje het beste op kan stellen of iets anders?

Groetjes!! :D
~*~ Don't dream your life away, live your dream! ~*~

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » za 10 dec 2005 11:11

Hallo Dootje, veel succes! Ik sta vandaag ook op een kerstmarktje in een verpleegtehuis ook voor dementerende ouderen. Ik doe het daar al voor de derde keer. Mijn moeder was daar en ze vragen nu steeds of ik weer kom. Het is altijd heel gezellig. En bij mij is het zo dat ik de helft al heb verkocht voordat de markt begint want dan komt het personeel al kijken. ook hoef ik geen kraamhuur te betalen ( niemand die daar op de kerstmarkt staat) en krijg ik nog consumptie bonnen. Het duurt maar 2 uurtjes, plus 1 uur van te voren mag je alles klaarzetten. Al zou ik niets verkopen het is altijd heel gezellig.
Dus misschien kun je ook maar beter op tijd je spulletjes klaarzetten en komt bij jou ook het personel al kijken :wink:

Hilde
Bead Intelligent

Bericht door Hilde » za 10 dec 2005 11:24

Allebei heel veel succes met de verkoop en een hele fijne, gezellige middag
Afbeelding
Groetjes
Hilde

Dootje
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Dootje » za 10 dec 2005 11:24

hennie schreef:Hallo Dootje, veel succes! Ik sta vandaag ook op een kerstmarktje in een verpleegtehuis ook voor dementerende ouderen. Ik doe het daar al voor de derde keer. Mijn moeder was daar en ze vragen nu steeds of ik weer kom. Het is altijd heel gezellig. En bij mij is het zo dat ik de helft al heb verkocht voordat de markt begint want dan komt het personeel al kijken. ook hoef ik geen kraamhuur te betalen ( niemand die daar op de kerstmarkt staat) en krijg ik nog consumptie bonnen. Het duurt maar 2 uurtjes, plus 1 uur van te voren mag je alles klaarzetten. Al zou ik niets verkopen het is altijd heel gezellig.
Dus misschien kun je ook maar beter op tijd je spulletjes klaarzetten en komt bij jou ook het personel al kijken :wink:
Ja, ik hoef ook geen kraamhuur ofzo te betalen en krijg consumptiebonnen, hier doen ze zoiets geloof ik voor de tweede keer.. Per toeval ken ik iemand die daar werkt en dat organiseert, die vroeg me.. :) We gaan denk ik zo weg, ik heb alles *denk ik*.
Zou leuk zijn als ik ook zo veel verkocht!! :wink:

do

sanny
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door sanny » za 10 dec 2005 13:11

Veel succes, allebei. En natuurlijk veel plezier.
groetjes Sannie.

Melanie
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Melanie » za 10 dec 2005 18:15

Ben een beetje laat om succes te wensen :wink: , dus hoe was het?
Groetjes, Melanie

Dootje
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Dootje » za 10 dec 2005 19:31

Melanie schreef:Ben een beetje laat om succes te wensen :wink: , dus hoe was het?
Het was echt heel leuk! 3 kettingen verkocht, niet echt veel, maar toch.. :) Er was zo'n man die was helemaal onder de indruk van mijn kettingen en was vastbesloten er 1 voor zijn vrouw te kopen. (was in een tehuis voor demente bejaarden) Hij was er helemaal blij mee.. :D Na de kerstmarkt mocht ik nog even kijken hoe ze daar woonden.. Gezellige huiskamer. Heb hem nog even gedag gezegd.. :)

Heez
Bead Designer

Bericht door Heez » za 10 dec 2005 20:30

Leuk joh :D In een verpgeehuis staan is altijd erg leuk vind ik. Want Ik sta donderdag ook bij een marktje in het verpleeghuis, heb ik in mei ook al gedaan :wink: . In de zomervakantie heb ik er vakantiewerk gedaan als verzorgende ( ik studeer verpleegkunde, maar er dan werken als verzorgende).
Hoe ging het bij jou Hennie?

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » zo 11 dec 2005 01:43

Bij mij ging het weer prima, heb weer heel goed verkocht en het was weer heel leuk. Dus volgend jaar weer.
Mooi dat het toch leuk was Dootje, zo doe je wat ervaring op. Had je ook visitekaartjes? Dan kunnen de mensen je weer vinden.

Dootje
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Dootje » zo 11 dec 2005 12:21

Nou, ik had geen visitekaartjes, maar had wel blauwe briefjes met mijn mailadres erop.. Had verder niemand belangstelling voor ofzo.. :lol:
Miss moet ik maar een keer proberen wat mooie te maken..

Joyce1977
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door Joyce1977 » zo 11 dec 2005 14:01

Fijn dat het goed gegaan is. Durf het bijna niet te zeggen :oops: maar ik stond gisteren ook op een kerstmarkt (de eerste keer). Deze was buiten, en het was verschrikkelijk koud. Het publiek was niet geintresseerd in hetgeen ik had liggen, en heb dan ook niets verkocht. Heb ook drie uur voor het einde de hele kraam opgebroken, want stond redelijk te vernikkelen!! :shock:
Ik stond samen met mijn zus, die kinderkleding maakt van "Roos" en dat was hetzelfde verhaal.
We hebben er 's avonds wel er om kunnen lachen, onder het genot van een wijntje, maar toch wel erg jammer... :cry:
Groetjes, Joyce

Afbeelding

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » zo 11 dec 2005 15:02

Dootje schreef:Nou, ik had geen visitekaartjes, maar had wel blauwe briefjes met mijn mailadres erop.. Had verder niemand belangstelling voor ofzo.. :lol:
Miss moet ik maar een keer proberen wat mooie te maken..
Ja moet je doen. Als dan mensen langs je kraam komen dan zeg je : U kunt gerust een kaartje meenemen. Of als mensen staan te kijken vraag je of ze iets speciaals zoeken en een praatje maken. Als er mensen bij je kraam staan trekt dat ook meestal andere mensen aan :wink:
Beetje reclame maken

Jammer Joyce dat je niets verkocht hebt en dat het zo koud was. Dat is ook de reden dat ik nooit meer buiten op een markt ga staan :lol: Ik blijf lekker binnen. Ik sta ook maar 2x per jaar op een markt, dat is voor mij genoeg.

Dootje
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Dootje » zo 11 dec 2005 15:51

Joyce27 schreef:Fijn dat het goed gegaan is. Durf het bijna niet te zeggen :oops: maar ik stond gisteren ook op een kerstmarkt (de eerste keer). Deze was buiten, en het was verschrikkelijk koud. Het publiek was niet geintresseerd in hetgeen ik had liggen, en heb dan ook niets verkocht. Heb ook drie uur voor het einde de hele kraam opgebroken, want stond redelijk te vernikkelen!! :shock:
Ik stond samen met mijn zus, die kinderkleding maakt van "Roos" en dat was hetzelfde verhaal.
We hebben er 's avonds wel er om kunnen lachen, onder het genot van een wijntje, maar toch wel erg jammer... :cry:
Joyce dat is echt balen!! En dan ook nog de eerste keer, helemaal lekker.. :? Hoop dat het volgende keren beter gaat.. Als je het nog doet tenminste.. Gelukkig zat ik wel binnen.. Er waren ook heel veel mensen die vluchtig op je kraam kijken en dan 'gehaast' doorlopen.. Of mensen die überhaupt niet kijken.. Sommige mensen kijken zo uit de hoogte naar me, of naar mijn spullen, daar heb ik soms echt de pest aan.. :P
Maargoed.. Zonder slecht geen goed, hoop dat het je volgende keer stukken beter gaat!!

sanny
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door sanny » zo 11 dec 2005 21:26

Jammer Joyce, maar om deze tijd moet je ook geen buitenmarkten doen hoor. Mensen willen dan liever binnen in de warmte lopen. Maar volgende keer zal het beter gaan, je hebt nu een beetje ervaring opgedaan.
Dootje en Hennie, fijn dat jullie het naar je zin hebben gehad, dat is al heel wat waard. :lol:
groetjes Sannie.

Fieke
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Fieke » zo 11 dec 2005 22:19

Dat is bij ons helemaal niet waar, ik ben vandaag naar n kerstmarkt geweest en het was daar echt een ware stormloop!!
Hopelijk volgende week ook want dan sta ik zelf op een kerstmarkt!!

Gesloten