Is het vóór de kerst daar ?

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
Gebruikersavatar
char
Bead Designer
Berichten:772
Lid geworden op:za 13 dec 2003 20:46
Locatie:Tilburg
Contacteer:
Is het vóór de kerst daar ?

Bericht door char » ma 21 nov 2005 18:23

Op mijn werk ben ik benaderd door een buitenlandse zakenrelatie. Zij kent mijn website en is van plan een bestelling te doen voor de kerst.
Ze belde mij vandaag op en vroeg of de sieraden nog wel tijdig zouden arriveren als ze nu nog wilde bestellen.
Ik dacht van wel maar ik heb nog nooit een bestelling naar het buitenland verzonden.
Ik weet nog niet eens waar het naar toe moet. Waarschijnlijk Duitsland maar het kan ook Frankrijk zijn.
En ik vergat even dat er wel van te voren betaald moet worden.

Dus mijn vragen:
1.Hoe lang duurt het voordat een betaling binnen is vanuit het buitenland (europa)
2.Hoelang is het pakket onderweg ?
3. Wanneer moet ik uiterlijk de bestelling binnen hebben. (ik maak niks in opdracht)
4. Wat geeft mij de meeste zekerheid dat het pakket aankomt.
Groetjes,
Suzanne
Afbeelding

Gebruikersavatar
poing
Bead Hysteric
Berichten:3061
Lid geworden op:ma 06 okt 2003 19:53
Locatie:Izegem-België

Bericht door poing » ma 21 nov 2005 18:27

ongeveer vijf werkdagen van nederland naar belgie :D
ipoingtudut

Gebruikersavatar
hadewijch
Bead Chatter
Berichten:3794
Lid geworden op:zo 25 jul 2004 09:44
Locatie:Boechout-Belgie

Bericht door hadewijch » ma 21 nov 2005 18:47

een betaling vanuit Belgie naar Nederland kan toch al wel eens een week of 2 soms in het slechtste geval 3 weken duren
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen

Jewel
Bead Intelligent
Berichten:1462
Lid geworden op:zo 07 aug 2005 11:26
Contacteer:

Bericht door Jewel » ma 21 nov 2005 18:54

Je moet gewoon even op de website van de TPG kijken. Daar kun je invoeen naar welke bestemming en hoe lang de zending er over zal doen.

Je kunt namelijk ook kizen uit een standaard verzending, een priority en een extra snelle priority. Dan duurt het 2 werkdagen voor een pakje in amerika is!

Het beste kun je het aangetekend verzekerd verzenden als het toch binnen europa verzonden gaat worden.
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 21 nov 2005 20:50

het scheelt ook of je als pakket of als post verstuurd. ik heb gehoord dat pakketten naar duitsland en belgie binnen enkele dagen aankomt.

Gebruikersavatar
char
Bead Designer
Berichten:772
Lid geworden op:za 13 dec 2003 20:46
Locatie:Tilburg
Contacteer:

Bericht door char » ma 21 nov 2005 21:48

Ik heb inderdaad al een aantal antwoorden op de website van TPGpost kunnen vinden.
De duur van de verzending met priority is 2 a 3 werkdagen naar Frankrijk of Duitsland.
Ik denk dat ik het inderdaad aangetekend verzend. Dat kost tot 250 gram € 6,30.
Jewel: is er nog verschil tussen aangetekend verzenden en aangetekend verzekerd verzenden ?

Nu nog vraag 1: hoelang is de betaling onderweg ?
Groetjes,
Suzanne
Afbeelding

Jewel
Bead Intelligent
Berichten:1462
Lid geworden op:zo 07 aug 2005 11:26
Contacteer:

Bericht door Jewel » ma 21 nov 2005 21:57

Ja..... als je alleen aangetekend verzend, is je pakket tot max. €46,- verzekerd bij verlies/diefstal/beschadiging. Mocht de waarde hoger zijn, kun je het gekoof ik voor €2,- meer verzekeren tot €450,-

En wat bedoel je met hoelang de betaling onderweg is? Je laat toch geen geld sturen met de post?
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Gebruikersavatar
char
Bead Designer
Berichten:772
Lid geworden op:za 13 dec 2003 20:46
Locatie:Tilburg
Contacteer:

Bericht door char » ma 21 nov 2005 22:02

Jewel schreef:Ja..... als je alleen aangetekend verzend, is je pakket tot max. €46,- verzekerd bij verlies/diefstal/beschadiging. Mocht de waarde hoger zijn, kun je het gekoof ik voor €2,- meer verzekeren tot €450,-

En wat bedoel je met hoelang de betaling onderweg is? Je laat toch geen geld sturen met de post?
Nee. Als ik iets verkoop dan wil ik eerst dat het geld overgemaakt wordt op mijn rekening. Hoelang duurt dat vanuit het buitenland ?
Als ik dat allemaal weet dan kan ik haar zeggen hoeveel tijd ze nog heeft om haar bestelling te kunnen doen.
Groetjes,
Suzanne
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 21 nov 2005 22:18

dat varieert heel erg, ik heb enkele keer binnen 1 dag gehad, maar meestal duurt het 1 week. hangt ervan af hoe ze overmaken en welke rekening jij heb (postbank is heel traag, rabo is supersnel)

sydney
Bead Lover
Berichten:416
Lid geworden op:zo 30 jan 2005 00:21
Locatie:purmerend
Contacteer:

Bericht door sydney » ma 21 nov 2005 23:36

Ik heb laatst ook een pakketje verzonden onder priority naar Duitsland.In plaats van 2 a 3 dagen duurde het 9 werkdagen!!! voordat het aankwam.
Dit was in mijn geval zo, dat wil dus niet zeggen dat dat bij jou ook zou zijn, maar je kunt er maar beter rekening mee houden, toch?

Gebruikersavatar
char
Bead Designer
Berichten:772
Lid geworden op:za 13 dec 2003 20:46
Locatie:Tilburg
Contacteer:

Bericht door char » di 22 nov 2005 10:55

Mijn dank is groot voor jullie hulp :D
Ik zal rekening houden met wat langere levertijd want het is nu ook wel een drukke tijd bij tante post :?

En nu maar wachten op een MEGA-order :P

Nee hoor, eerlijk gezegd ben ik helemaal niet zo blij met deze bestelling naar het buitenland. Ik ben veel te bang dat er iets mis gaat.
En in tegenstelling tot anderen hier op het forum heb ik helemaal geen ambities om voor winkel te spelen. Maar ja, om mijn hobby in stand te houden moet ik zo af en toe wel iets kunnen verkopen.
Groetjes,
Suzanne
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fairy
Bead Designer
Berichten:954
Lid geworden op:za 03 jul 2004 11:54
Locatie:vlak bij Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Fairy » wo 23 nov 2005 00:32

hadewijch schreef:een betaling vanuit Belgie naar Nederland kan toch al wel eens een week of 2 soms in het slechtste geval 3 weken duren

Maar het kan ook heel snel. Ik had het laatst met een dag of drie-vier binnen. Ik heb giro.

Lieve groet van Fairy

Gebruikersavatar
char
Bead Designer
Berichten:772
Lid geworden op:za 13 dec 2003 20:46
Locatie:Tilburg
Contacteer:

Bericht door char » do 15 dec 2005 17:51

Hallo,

Ik wil jullie nog even laten weten hoe het afgelopen is:
Vrijdag 9 december heeft deze duitse klant besteld. (maar liefst 6 sieraden) Maandag 12 december heb ik alles aangetekend verzonden.
Vandaag, 15 december is de envelop al aangekomen.

De stap: eerst betalen en dan verzenden heb ik overgeslagen, omdat het een bekende van mij is. Maar ook dit is supersnel gegaan. Ze had het maandag 12 dec. overgemaakt en vandaag staat het op mijn rekening.

Het is perfect gegaan.
Achteraf ben ik dus toch erg blij met deze bestelling :D :D :D
Groetjes,
Suzanne
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fairy
Bead Designer
Berichten:954
Lid geworden op:za 03 jul 2004 11:54
Locatie:vlak bij Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Fairy » vr 16 dec 2005 00:09

Mooi zo, gelukkig maar en gefeliciteerd! :D

Lieve groet van Fairy

Gesloten