eerste party-vragen

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
Dorith
Bead Intelligent
Contacteer:
eerste party-vragen

Bericht door Dorith » vr 28 okt 2005 19:03

Hoi!
Ik heb binnenkort, als het allemaal doorgaat, mijn eerste party!! Ik heb al heel veel opgezocht met de zoekfunctie...maar toch nog wat vragen.

Ik lees dat sommigen van jullie zoveel % korting doen voor de gastvrouw...kun je ook een bedrag doen ofzo? Hoe doen jullie dat? En hoe geeft je het aan?
Bij mij is het namelijk zo dat een collega het heeft georganiseerd bij een andere collega thuis. Dus wie krijgt de korting oid?
Moet ik het ook op mijn site aankondigen?

Dan dus de spullen die ik mee moet nemen, oa ook cadeauzakjes? Gaan alle kettingen die verkocht worden in een zakje? Hoe doen jullie dat?

Ook een A4-tje met wat info en dat andere mensen ook een party kunnen houden, blabla...?
En hoelang duurt het ongeveer?
Oei ik heb eigenlijk heel veel vragen, ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen, ik vind het eigenlijk heeeel spannend! :oops:
Voor wie het nog niet weet:
dorith spreek je uit als doriet :)

dutch_dayz
Bead Producer

Bericht door dutch_dayz » vr 28 okt 2005 19:19

Leuk joh :D Ik heb binnenkort (over 3 weken) ook mijn eerste party. Of eigenlijk meer een soort openhuis (dus dat men gewoon kan binnenlopen), maar dan bij mijn ouders thuis, snap je het nog :wink:

In dit topic wordt over korting voor de gastvrouw gediscussieerd:
http://forum.creadream.nl/viewtopic.php?t=16090

Ik zou in jouw geval beide dames iets aanbieden, aangezien de ene het organiseerd en de andere haar huis beschikbaar stelt (denk aan opruimen, stofzuigen, meubels aan de kant ed). Ik denk dat je zeker ook een bedrag kunt doen, dat ligt eraan wat je zelf prettiger vindt! Tenslotte ben je niet verplicht om korting te geven of iets kado te doen, maar het is natuurlijk wel zo netjes en een leuk gebaar.

Wat kadozakjes betreft: daar zit ik zelf ook wat over te tobben. Ik denk dat ik alles in vloeipapier en dan in papieren kadozakjes doe. Ik heb een aantal zakjes gekocht, maar ik maak er nog een aantal zelf bij. Het is natuurlijk veel leuker om de aankoop thuis nog eens uit te kunnen pakken :wink: Verder heb ik een paar organza zakjes, maar die vind ik te duur om gewoon weg te geven. Ik denk dat het aanbied als kadoverpakking tegen een klein prijsje, dus dat ze ervoor kunnen kiezen om het extra mooi in te laten pakken.

Succes ermee! :D

sanny
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door sanny » vr 28 okt 2005 20:05

Over het algemeen krijgt de gastvrouw een aantal % van de omzet. Maar natuurlijk is dat niet verplicht. Je kunt haar b.v. ook iets uit laten kiezen (uit iets wat jij zelf beschikbaar stelt). Je kunt haar ook een cadeaubon geven, zodat je een klant voor de toekomst hebt. En inderdaad als er twee dames zijn dan maar samen delen :lol: .
Ik vind het heel leuk voor je dat je een party hebt. Heel veel plezier ermee.
groetjes Sannie.

Liza
Bead Reader
Contacteer:

Party

Bericht door Liza » vr 28 okt 2005 20:39

Gisteravond heb ik mijn eerste party gegeven bij een goede klant. Er waren 11 dames, van jong tot oud. Mijn minimum deelnemers is 8. Het was een groot succes, ik heb bijna allles (had ongeveer 40 stuks sieraden) verkocht. De gastvrouw heb ik een ketting uit de nieuwe collectie laten kiezen als dank voor de gastvrijheid. In ongeveer 1,5 uur waren we klaar en kon ik het restje weer inpakken.
Veel succes en denk aan een spiegeltje en een rekenmachientje (was ik vergeten). Groetjes, Liza

isa
Bead Interested

Bericht door isa » vr 28 okt 2005 23:06

Ik geef de gastvrouw altijd 10% korting op het totaalbedrag van de andere gasten. Dus als de gasten voor 50 euro kopen, krijgt de gastvrouw 5 euro korting op haar aankopen. Ik neem zelf geen cadeauzakjes mee, omdat ik alle sieraden op maat maak en de gasten hun bestelling dus pas later krijgen. Wel zorg ik dat ik altijd gripzakjes bij me heb voor het geval dat iemand een sieraad (dat qua maat goed is) heel graag meteen wil meenemen.
Verder heb ik visitekaartjes laten maken die ik aan iedere gast meegeef, zodat ze me eventueel kunnen bellen / mailen. Ook heb ik een bestelformulier gemaakt waarop ik noteer welke sieraad iemand wil hebben, welke lengte het moet zijn en welke kleur het moet worden etc.
Tot slot heb ik altijd een sleutelhanger in een mooie cadeauverpakking bij me, die wordt verloot onder de gasten die zelf ook een keer een party willen geven.

Nou een heel verhaal, ik hoop dat je er wat aan hebt. Veel succes alvast :duimen:
Groetjes van Isa

Dorith
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Dorith » za 29 okt 2005 11:16

bedankt voor alle tips!! daar heb ik zeker wat aan!
Maar als je de gastvrouw 10 % korting geeft, dan kan ze dus pas aan het eind van de party iets uitzoeken...van wat er nog over is...
Ik zit te denken om voor eem bepaald bedrag, bijv. max. €10,- uit te laten zoeken...ik heb 2 mensen he die het organiseren. Als ze nu alletwee max. €10,- hebben....is dat wat?
Voor wie het nog niet weet:
dorith spreek je uit als doriet :)

isa
Bead Interested

Bericht door isa » za 29 okt 2005 13:20

Is natuurlijk ook prima, het gaat er maar om dat je een gebaar maakt naar de gastvrouw(en) als dank voor hun gastvrijheid.
Groetjes van Isa

Heez
Bead Designer

Bericht door Heez » za 29 okt 2005 13:47

Dorith schreef:bedankt voor alle tips!! daar heb ik zeker wat aan!
Maar als je de gastvrouw 10 % korting geeft, dan kan ze dus pas aan het eind van de party iets uitzoeken...van wat er nog over is...
Ik zit te denken om voor eem bepaald bedrag, bijv. max. €10,- uit te laten zoeken...ik heb 2 mensen he die het organiseren. Als ze nu alletwee max. €10,- hebben....is dat wat?
Als je haar 10% korting geeft hoeft ze niet aan het einde wat uit te zoeken hoor. Ze kan ook ondertussen wat dingetjes uitzoeken, en dat ze je dan op het eind betaald, met alle kortings er al af. :wink:

Gesloten